Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tegenwoordig heeft Rijkswaterstaat een nieuwe hobby om ook midden zomer als het 30'C plus is om met zout te strooien. Dat is om het asfalt te sparen. Wie bedenkt er nu zoiets! :(

Vorig jaar zelf gezien op de Veluwe en wilde het toen eerst niet geloven. Dacht dat een vrachtwagen wat meel oid verloren was. Pekel is wel het laatste wat ik wil zien in de zomer!

zie:

Provincie strooit zout op wegen vanwege hitte, er zitten 'zweetplekken in het asfalt'

2 jaar geleden heb had ik ook een clubrit georganiseerd, toen hadden ze vanwege de hoge tempratuur inderdaad ook gestrooid. B|
 
En Ik die dacht dat ze in B gekke dingen deden ...
... enfin, het moge duidelijk zijn dat VL en NL vroeger één waren, ze hebben beiden wel hun typische gekkigheden ...




Ach ja, ze verwachten blijkbaar een strenge winter...
Ik hoop het ... ik wil wat werk hebben komende winter!
3 maanden lang minstens -5C° en graag veel sneeuw alstublieft!
 
En Ik die dacht dat ze in B gekke dingen deden ...
... enfin, het moge duidelijk zijn dat VL en NL vroeger één waren, ze hebben beiden wel hun typische gekkigheden ...Ik hoop het ... ik wil wat werk hebben komende winter!
3 maanden lang minstens -5C° en graag veel sneeuw alstublieft!

Wat voor werk doe je dan? Sneeuwruimer? *D
 
In het artikel staat alleen dat de voorraden worden aangevuld. Moeten ze daarmee wachten tot 't 5 graden vriest dan? :?
 
Wat voor werk doe je dan? Sneeuwruimer? *D
Vorige twee winters zat ik mee in de sneeuwruimerconvooien op Brussels Airport.
Beide winters amper 1 keer moeten opgaan.

Komende winter rijdt ik met een sproeiwagen (nee geen zoutstrooier, mag niet op het tarmac) en zal ik moeten opgaan zodra het onder de 4C° duikt. Dus dat gaat wat beter zijn.

Toch hoop ik nog eens op een echt strenge en goede winter á la jaren 80 ...

Enfin, als het niet wintert zit ik niet zonder werk hoor, dan doe ik mijn gewone werk in de bewaking op de luchthaven, maar elke dag dat ik moet opgaan vanwege "winterinterventie" betekent een mooie en belastingvrije extra premie. Die krijg ik trouwens ook als ik reeds daar ben maar uit mijn gewone werk wordt geroepen voor de "winterinterventie" en ik kan zeggen, als je redelijk wat interventies krijgt loopt dat aardig op!

Dus buiten het feit dat ik sowieso die échte winters mis (jeugdsentiment en vlaag van nostalgisch gevoel :P ) hangt er ook financieel wat van af ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vorige twee winters zat ik mee in de sneeuwruimerconvooien op Brussels Airport.
Beide winters amper 1 keer moeten opgaan.

Komende winter rijdt ik met een sproeiwagen (nee geen zoutstrooier, mag niet op het tarmac) en zal ik moeten opgaan zodra het onder de 4C° duikt. Dus dat gaat wat beter zijn.

Toch hoop ik nog eens op een echt strenge en goede winter á la jaren 80 ...

Enfin, als het niet wintert zit ik niet zonder werk hoor, dan doe ik mijn gewone werk in de bewaking op de luchthaven, maar elke dag dat ik moet opgaan vanwege "winterinterventie" betekent een mooie en belastingvrije extra premie. Die krijg ik trouwens ook als ik reeds daar ben maar uit mijn gewone werk wordt geroepen voor de "winterinterventie" en ik kan zeggen, als je redelijk wat interventies krijgt loopt dat aardig op!

Dus buiten het feit dat ik sowieso die échte winters mis (jeugdsentiment en vlaag van nostalgisch gevoel :P ) hangt er ook financieel wat van af ;)

Haha op die manier snap ik het dan wel *D

Maar ik ga niet voor je duimen want ik heb er liever geen strenge als ik met de fiets of motor naar het werk ga :/
 
Haha op die manier snap ik het dan wel *D

Maar ik ga niet voor je duimen want ik heb er liever geen strenge als ik met de fiets of motor naar het werk ga :/
Dat ze dan de sneeuw innuw regio wegruimen en hier op de luchthaven blazen, jij veilig en comfortabel op de baan, en ik aan het werk }) :+

... ach ja ... moest het kunnen ... :')
 
Ai,
ik zag de topictitel bovenkomen en ik dacht "VRIJDAAAAG"
Maar tis nog te vroeg.
 
Laatst bewerkt:
dat herinnerd ons weer dat het motorseizoen er binnenkort weer op zit -O-
tenzij pekel je niet tegenhoud :]
hier rond Utrecht gelukkig nog geen zout gezien, maar áls ze beginnen... :(

Gr.
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
Ach een paar maanden niet motorrijden is geen punt bij mij, tis geen kwestie van moeten hier. Bovendien vind ik het zonde vd motor....
 
Ach.......waarom hebben we niet gewoon allemaal een pekelfiets voor de winter en een motorfiets voor de zomermaanden zonder zout op de weg die dan lekker binnen kan staan aan de druppellader zodra het shit weer met pekel begint.
Dan benne we allemaal van het pekelprobleem af.
Vr Gr
 
Ik werk er enkel, maar kom er dan wel 6x in de week.

Proefrijden was zover ik zag zonder zout, en ze reden op het fietspad, kom ik niet veel met de scoot.

En ach, rij toch het hele jaar, als hij niet vies wil worden, had het geen motor moeten worden.
 
Jaaa, in Apeldoorn hebben de strooiwagens afgelopen zaterdag hun proefrondje al weer gemaakt:
Strooiwagens oefenen nu alvast voor de winter - indebuurt Apeldoorn

En in Twente heeft het al weer gevroren:
Voor het eerst nachtvorst dit seizoen

En hier heb je een licht dat het hele jaar door wil strooien:
Cookies op AD.nl | AD.nl
Daar ben je mooi klaar, zo eentje die het hele jaar door wil strooien. De veroorzaker betaalt, dus ik neem aan dat we alle schade bij die desbetreffende ondernemer kunnen claimen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan