1986 XJ, luchtfilterdoosrubbers gaan niet om carbs

Wealth

MF'er
1 jul 2016
151
2
Ik krijg de rubbers van de luchtfilterdoos niet om de carburateurs heen :( . Ben al meer uren aan het kloten dan dat ik durf toe te geven.


Verder dan (zie foto) krijg ik het met geen mogelijkheid, fohn, trekken met twee man, niet te doen.

Iemand tips? *O*


EE81_F032_6_F40_43_D5_9353_E54_F3_BA53_D2_C.jpg
 
Haal eens een rubber uit het luchtfilterhuis en maak er eens een foto van, en meet de lengte en de doorsnee eens op.

2 mogelijkheden nl :
je hebt luchtfilterrubbers van een 750
de rubbers zitten verkeerd gedraaid in het huis.
 
Laatst bewerkt:
Bekend probleem dit.

idd wat Albert zegt, zorg dat de rubbers goed zitten.
Bovenop je luchtfilterhuis zitten schroeven waarmee je je luchtfilterhuis wat naar voor en achter kunt schuiven.
Slangklemmen erop zetten, luchtfilter eruit halen, vanuit de binnenkant drukken en dan een ander de slangklemmen aan laten draaien.
eerst de middelste twee doen, en dan de buitenste.

Het lijkt in ieder geval op de foto alsof je luchtfilterbehuizing nog wat te ver naar achter zit.
 
bedankt voor de reacties; ik ben gister uit frustratie gestopt. vanavond zal ik even de rubbers er uit halen en de overige manieren proberen.

Ze zijn inderdaad wel hard geworden, maar nieuwe rubbers voor dit model vinden is erg lastig
 
uQ6wRKe.jpg

s14M7UN.jpg


Ze lijken gewoon echt niet te passen op de carburateurs. Ik heb de rubbers er af gehaald en in een bak warm water gelegd waardoor ze inderdaad weer even zacht werden; maar zelfs dan krijg ik ze met geen mogelijkheid goed om de carburateurs heen. en dan zit er niet eens een luchtfilter box aan vast!
 
Zo te zien zijn ze aardig vervormd, hebben ze langere tijd klem gezeten? Origineel zijn ze veel rechter.
Komen ze wel van deze motor af of heb je alles als een soort groot bouwpakket aangeschaft?

Wat de draaiing betreft, op het luchtfilterhuis zitten kleine puntje en de rubbers hebben 1 uitstekend puntje rubber wat precies tussen die 2 puntjes moet vallen, dan zitten ze goed gedraaid. Maar als ze zonder luchtfilterhuis er aan al niet op de carbs passen lijkt het me dat je gewoon verkeerde rubbers hebt, die dingen worden wel wat harder dan origineel maar krimpen in diameter heb ik nog niet meegemaakt. Ze worden overigens lang niet zo hard als de inlaatrubbers die op je blok geschroefd zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen nieuwe rubbers aanschaffen om zeker te zijn dat alles weer netjes past.
Middeltjes op een onbekende rubber soort smeren kan goed uitpakken maar kan ook helemaal verkeerd aflopen .
Maar als warm maken , en dan nog niet passen, twijfel ik of het de goede rubbers zijn.

GREETZ
 
als ik het nu goed zie zijn het gewoon totaal verkeerde rubbers. Rubbers van een XJ900 hebben nl geen vlakke kant zoals op de laatste foto van TS te zien.
Maar TS zal nog wel antwoorden of ie de rubbers van deze fiets heeft afgehaald of dat alles 1 groot bouwpakket was.
 
Ik had ook z'on probleem, heb het geklaard door vrij warm water , na afkoeling spannen ze mooi aan, geen kokend water . was zo geklaard , geen olie of andere vettigheid blijven zowieso niet zitten . succes .
 
als ik het nu goed zie zijn het gewoon totaal verkeerde rubbers. Rubbers van een XJ900 hebben nl geen vlakke kant zoals op de laatste foto van TS te zien.
Maar TS zal nog wel antwoorden of ie de rubbers van deze fiets heeft afgehaald of dat alles 1 groot bouwpakket was.

We zijn een week verder en na verder de motor af te maken is nu het enige wat nog moet gebeuren de rubbers om de carbs heen.


rubbers komen inderdaad van deze fiets af. Verder voel ik me stom; het gaat namelijk niet om een XJ900 maar om een '86 XJ600 (51J), dit had ik moeten vermelden. Naar mijn idee zijn het inderdaad de goede rubbers, maar zijn ze gewoon te oud.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook z'on probleem, heb het geklaard door vrij warm water , na afkoeling spannen ze mooi aan, geen kokend water . was zo geklaard , geen olie of andere vettigheid blijven zowieso niet zitten . succes .

Uiteraard heb ik warm water ook geprobeerd; rubbers zijn zo hard dat je ze niet tegen iemand z'n hoofd moet gooien. En nieuwe rubbers kan ik nergens vinden voor dit model.
 
We zijn een week verder en na verder de motor af te maken is nu het enige wat nog moet gebeuren de rubbers om de carbs heen.


rubbers komen inderdaad van deze fiets af. Verder voel ik me stom; het gaat namelijk niet om een XJ900 maar om een '86 XJ600 (51J), dit had ik moeten vermelden. Naar mijn idee zijn het inderdaad de goede rubbers, maar zijn ze gewoon te oud.


Rubbers zijn nog gewoon leverbaar, zijn wel €.33 per stuk :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan