Racen op een R6 2006 en nieuwer deel 2

Thanks!
Wellicht dat dit hetgeen is wat ik zoek! Er zit een PCV in de motor dus als het goed is hier al aan gezeten.

Ik ga het van het weekend meteen even controleren. :}
 
Een vraagje wat ik nergens kan vinden..

Zijn de onderste kelken van een rj11 gelijk aan die van een RJ15??
 
Even een vraagje hier, in het R6 topic wordt er niet op gereageerd...

Hoe is het met de R6 blokken van bouwjaar 2006/2007 gesteld?

Wil wellicht een 06/07 R6 voor het circuit aanschaffen, maar las dat deze blokken nog wel eens problemen kunnen hebben met oa de krukaslagers.
 
Kan niet uit ervaring spreken, want ik heb een 2008, maar op zich hoor ik vrij weinig tot geen verhalen waarbij blokken van R6'en kapot gaan of problemen vertonen. Wel als je aan blokken gaat zitten tunen, maar standaard volgens mij geen probleem.
 
Ik hoor ook weinig vervelende verhalen over de blokken uit die serie. Mijn '07 R6 heb ik nu een jaar of 6 in bezit, staat op 17.000km en heeft nog geen klap verkeerd gegeven, voor zover anekdotisch bewijs je iets waard is :P .
 
Ik hoor ook weinig vervelende verhalen over de blokken uit die serie. Mijn '07 R6 heb ik nu een jaar of 6 in bezit, staat op 17.000km en heeft nog geen klap verkeerd gegeven, voor zover anekdotisch bewijs je iets waard is :P .

Daar kan ik me bij aansluiten. 6 jaar op circuit, nooit problemen met het blok gehad (rj11 07) :]
 
Heb mijn R6 rj11 alweer uit elkaar geschroefd om even wat dingen te wijzigen waaronder het aansluiten van de dynamo. Heb de motor sinds kort maar iedere keer in de paddock opladen na iedere sessie schiet ook niet op. De middelste stekker vanuit de dynamo is niet aangesloten (afgeknipt) en ik ben opzoek naar een nieuw aanknijpstekkertje echter heb ik geen idee welke ik hiervoor moet hebben die past in de originele stekker.

Daarnaast heb ik nog een ander probleem. Als de motor warm is en je wilt hem starten dan loopt hij niet stationair en moet je gas houden. Echter als je vanaf het circuit de pits in rijdt en hij is warm dan is het geen enkele probleem want dan blijft hij wel stationair lopen. Ook als die koud is en je start de motor is het stationair lopen geen probleem. Dus het komt alleen voor bij het starten met een warme motor. Heeft iemand een idee hiervan? Er zit een yec kabelboom en yec computer op.
 
Weet iemand hier wat een piston kit kost van het merk mupo?
Zit opbeen r6die ik gekocht heb

Alvastbedankt



Gr Jorgosssssssssss
 
Iemand nog onderdelen nodig?

Heb nog nieuwe standaard R6 onderdelen liggen voor r6 vanaf bouwjaar 2006

schakelpedaal NIEUW 20 euro
rempedaal NIEUW 20 euro

Bracket(schetsplaat) NIEUW. L met voetsteun en hielbeschermer 70 euro
Bracket R NIEUW kaal 40 euro
Voetsteun Rechts NIEUW 25 euro

8 uitlaatringen (bij cylinderkop) NIEUW

2x stuurschakelaar linker zijde ( knipperlichten, alarmlichten, claxon, grootlicht) 20 euro
 
Ik heb nog een standaard uitlaat liggen.

Gratis af te halen in Almere Buiten.

2006 model komt die vanaf (rj11)
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen of het op het circuit gebruikelijk is zonder deze clip te rijden? (links met; rechts zonder)

jLspgts.jpg
 
ja kuipen passen eigenlijk 1 op 1
alleen voorste kuipframe is anders, maar je boort 2 gaatjes in de kuip en dan bevestig je hem gewoon op je kuipframe
de rest past 1-op-1 dus is zo gepiept
 
dag oma. :z

Iemand ervaring met koppeling modificatie bijeen R6? Dus het inkorten van 2 van de 3 veren bij de koppeling.
Is het de moeite waard?
 
dag oma. :z

Iemand ervaring met koppeling modificatie bijeen R6? Dus het inkorten van 2 van de 3 veren bij de koppeling.
Is het de moeite waard?
Ik heb dit in het midden van vorig seizoen gedaan, vond het echt een vooruitgang, veel meer slip.
Aangezien ik het te risicovol vond om de armpjes van 2 eraf te halen heb ik de binnenste 2 stock gelaten en de armpjes enkel van de buitenste eraf gehaald. Effect zeker merkbaar en je bak krijgt niet enorm hard op zn donder waardoor het ene veertje met armpjes na verloop van tijd kan breken.
Het grootste pijnpunt zit hem op het weer monteren van de deksel, het heeft mij enorm geholpen om de brommer lichtelijk te kantelen (Ik had een stapel banden als kussentje gebruikt waardoor hij wat zijwaarts kon liggen) en dan wordt het een stuk gemakkelijker.
Je kan altijd wat meer experimenteren. Dus je begint bijv met het buitenste veertje zonder armpjes, als je dat persoonlijk te weinig slip vind kun je bijv van de middelste de helft eraf halen, und so weiter. Als je van 2 veren de armpjes eraf wil halen zou ik ze in de volgorde geen armpjes - armpjes - geen armpjes installeren.
Stuur me gerust een berichtje als je vragen hebt:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tvs
Terug
Bovenaan Onderaan