Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Er is al wat interesse voor geweest. Op speurders 2 leuke biedingen maar mensen reageren dan niet meer bij contact... Morgen een bezichtiging als het doorgaat.
Aah... , van een mede MF-lid dus. Succes met de verkoop. Marktplaatsmentaliteit . . . breek me er de bek niet voor open. Maar Court .. dat plaatje. . . die 1000's . . dat is topic vervuiling !! _O-
Fijn weekend allemaal :] :]

EDIT: even beter gekeken, de voorste is een Z650. Helemaal goed geplaatst dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Introductiefoto van de Z650, volgens mij in Engeland, zo te zien aan de reclameborden. :t
 
Laatst bewerkt:
Voor in de agenda.........leuk evenement.

full
 
Even voor diegene die het gevolgd hebben... de Z650 is vandaag toch nog verkocht. Veel vragen gehad over de mail en veel biedingen, vooral onzin. Toch melde zich vorige week een koper uit Belgie. Na wat gemail over en weer is de beste man vandaag langs geweest. Testrit was niet nodig. Meteen samen naar de RDW voor de "export". Ik denk dat de Z650 weer naar een liefhebber gaat. Hij had meerdere oldtimers en deze word gebruikt voor dagelijks gebruik. Kortom... iedereen happy! En nu... wat nu? Een moderne naked of een wat oudere / classic supersport. Keuzes...
 
Mooi! Ik hoop dat je een beetje in de buurt van je vraagprijs hebt kunnen blijven, hij was het waard.
Zit die Belg ook op MF?
Over je keuze's, ga gewoon veel motoren proberen en een proefritje maken als dat kan.
:] :t
 
Even voor diegene die het gevolgd hebben... de Z650 is vandaag toch nog verkocht. Veel vragen gehad over de mail en veel biedingen, vooral onzin. Toch melde zich vorige week een koper uit Belgie. Na wat gemail over en weer is de beste man vandaag langs geweest. Testrit was niet nodig. Meteen samen naar de RDW voor de "export". Ik denk dat de Z650 weer naar een liefhebber gaat. Hij had meerdere oldtimers en deze word gebruikt voor dagelijks gebruik. Kortom... iedereen happy! En nu... wat nu? Een moderne naked of een wat oudere / classic supersport. Keuzes...

Ik kan niet in je knipje kijken en weet niet hoeveel ruimte je hebt :N
Maar als het mogelijk was had ik die fiets gehouden :Y

Geen idee wat je nu zoekt maar een makkelijker en beter rijdende fiets vindt je niet voor dat geld. In ieder geval niet zo mooi....
 
Weet je wat het is... behalve ruimte gebrek is het ook een kunst om meerdere motoren te hebben en ook nog regelmatig te berijden. We hebben een kleine van 3 maanden en ik ben en wil graag gelukkig getrouwd blijven. Dus vandaar deze keuze. En wat betreft het rijden, voor een oldtimer reed deze fantastisch. Dit was nr 4 maar wel de beste. Maar moderne motoren vind ik toch beter rijden, remmen, sturen enz. En ook als de vrouw nog mee wil in de toekomst lijkt het me fijner een nieuwere fiets te hebben. Ik heb het met alle hobby's. Ik ben snel uitgekeken op iets en altijd aan het zoeken. Vind ik ook leuk om te doen. Kopen en verkopen. Zolang het met minimaal verlies of soms met een beetje winst kan vind ik het prima. Mijn vrouw daar in tegen heeft het wel gehad onderhand... We zien wel wat er komt. Ik heb al een paar keer gekeken naar een Z750 maar de meeste zijn nog prijzig.
 
Weet je wat het is... behalve ruimte gebrek is het ook een kunst om meerdere motoren te hebben en ook nog regelmatig te berijden. We hebben een kleine van 3 maanden en ik ben en wil graag gelukkig getrouwd blijven. Dus vandaar deze keuze. En wat betreft het rijden, voor een oldtimer reed deze fantastisch. Dit was nr 4 maar wel de beste. Maar moderne motoren vind ik toch beter rijden, remmen, sturen enz. En ook als de vrouw nog mee wil in de toekomst lijkt het me fijner een nieuwere fiets te hebben. Ik heb het met alle hobby's. Ik ben snel uitgekeken op iets en altijd aan het zoeken. Vind ik ook leuk om te doen. Kopen en verkopen. Zolang het met minimaal verlies of soms met een beetje winst kan vind ik het prima. Mijn vrouw daar in tegen heeft het wel gehad onderhand... We zien wel wat er komt. Ik heb al een paar keer gekeken naar een Z750 maar de meeste zijn nog prijzig.


Heb ik ook,oldtimer rijden is voor mij niet leuk ,vroeger reed t als een raket,maar dat was vroeger :Y
Ik zou wel als ik jou was iets zwaarder nemen dan een 750,een 1000 rijd prettiger,vooral als je af en toe iemand achterop neemt :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
https://www.2dehands.be/motoren/motoren/kawasaki/kawasaki-z650-van-1980-374817089.html

Ben dit weekend naar een Z650 gaan zien die te koop stond.
We waren wat informatie aan het opzoeken en vielen per toeval op uw advertentie waar uw moto te koop werd aangeboden.
Ik ben bijna zeker dat het om dezelfde moto gaat. https://www.2dehands.be/motoren/motoren/kawasaki/kawasaki-z650-van-1980-374817089.html
Maar blijkbaar aan een hogere prijs en vooral met een veel lagere kilometerstand.
Zou het u storen als ik je eens kan bellen vrijblijvend om wat geschiedenis van de moto te krijgen.

Tja... kreeg deze mail van een onbekende. De beste koper van mijn z650 was blijkbaar geen liefhebber maar een handelaar denk ik. 1400 euro op de prijs gegooid en binnen een paar dagen te koop aanbieden. Hier kan ik dus slecht tegen. Als je wilt verdienen prima maar tegen deze mensen ga ik dan niet vriendelijk doen. Ik heb hem zelf wat dingen meegegeven zoals een druppellader, nieuw stuur en een hardcover boek over de Z serie. De afgesproken prijs werd ook nog afgedingd ter plekke. Meegegaan naar de rdw voor de export. Jammer...
 
https://www.2dehands.be/motoren/motoren/kawasaki/kawasaki-z650-van-1980-374817089.html

Ben dit weekend naar een Z650 gaan zien die te koop stond.
We waren wat informatie aan het opzoeken en vielen per toeval op uw advertentie waar uw moto te koop werd aangeboden.
Ik ben bijna zeker dat het om dezelfde moto gaat. https://www.2dehands.be/motoren/motoren/kawasaki/kawasaki-z650-van-1980-374817089.html
Maar blijkbaar aan een hogere prijs en vooral met een veel lagere kilometerstand.
Zou het u storen als ik je eens kan bellen vrijblijvend om wat geschiedenis van de moto te krijgen.

Tja... kreeg deze mail van een onbekende. De beste koper van mijn z650 was blijkbaar geen liefhebber maar een handelaar denk ik. 1400 euro op de prijs gegooid en binnen een paar dagen te koop aanbieden. Hier kan ik dus slecht tegen. Als je wilt verdienen prima maar tegen deze mensen ga ik dan niet vriendelijk doen. Ik heb hem zelf wat dingen meegegeven zoals een druppellader, nieuw stuur en een hardcover boek over de Z serie. De afgesproken prijs werd ook nog afgedingd ter plekke. Meegegaan naar de rdw voor de export. Jammer...

Tja ,genaaid heet dat B| , wees dan eerlijk en zeg dat je m voor de handel koopt,daar is niets verkeerd aan :N
 
Ik word ook knap ziek van sommige types op MP of Speurders.... :r
Neem nou bijvoorbeeld die 4-2 die ik gevonden had, netjes gemaild en leuk contact gehad, hoor je vervolgens een week helemaal niks. Stuur je erna wat mailtjes, krijg je als antwoord ik heb het te druk om te reageren, geef je 06, dan bel ik je.
Afijn, ik mijn 06 weer gegeven (had ik al gedaan ettelijke mails ervoor).Hoor je wederom niks meer. Ben er wel klaar mee nu, advertentie verwijderd en geen reactie meer.
Jammer van je mooie Z, maar hopelijk vind ie een nieuwe eigenaar de wel te goeder trouw is, al word die ook genaaid vanwege de kilometerstand...triest. B|
 
https://www.2dehands.be/motoren/motoren/kawasaki/kawasaki-z650-van-1980-374817089.html

Ben dit weekend naar een Z650 gaan zien die te koop stond.
We waren wat informatie aan het opzoeken en vielen per toeval op uw advertentie waar uw moto te koop werd aangeboden.
Ik ben bijna zeker dat het om dezelfde moto gaat. https://www.2dehands.be/motoren/motoren/kawasaki/kawasaki-z650-van-1980-374817089.html
Maar blijkbaar aan een hogere prijs en vooral met een veel lagere kilometerstand.
Zou het u storen als ik je eens kan bellen vrijblijvend om wat geschiedenis van de moto te krijgen.

Tja... kreeg deze mail van een onbekende. De beste koper van mijn z650 was blijkbaar geen liefhebber maar een handelaar denk ik. 1400 euro op de prijs gegooid en binnen een paar dagen te koop aanbieden. Hier kan ik dus slecht tegen. Als je wilt verdienen prima maar tegen deze mensen ga ik dan niet vriendelijk doen. Ik heb hem zelf wat dingen meegegeven zoals een druppellader, nieuw stuur en een hardcover boek over de Z serie. De afgesproken prijs werd ook nog afgedingd ter plekke. Meegegaan naar de rdw voor de export. Jammer...


Je heb je vraagprijs gekregen dus dan maakt het toch niet uit waar hij heen gaat, ik weet dat er een liefhebber jou
€ 2300 voor geven wou, maar dat wilde je niet, je wou minimaal de €2500 hebben, en dan moet je niet gaan klagen over wat er mee gebeurt.
 
Tuurlijk maakt t uit waar de motor heen gaat,als je gelooft dat iemand de motor voor zichzelf koopt!
en t is gewoon een handelaar die zich voordoet als liefhebber.zeg gewoon dat je een handelaar bent
 
Toch ben ik het eens met Jan... liefhebbers onder elkaar. En Ton, als jij je motor verkoopt heb je toch ook een minimale prijs. Je kunt niet toe blijven geven. Maar goed ik ben mijn ei kwijt. Ik denk dat de meesten hier mij wel snappen.
 
Je heb je vraagprijs gekregen dus dan maakt het toch niet uit waar hij heen gaat, ik weet dat er een liefhebber jou
€ 2300 voor geven wou, maar dat wilde je niet, je wou minimaal de €2500 hebben, en dan moet je niet gaan klagen over wat er mee gebeurt.

Stel dat dat niet uit zou maken, Dan vind ik de lagere kilometerstand nog wel een kwalijk punt...
 
Ik ga er van uit dat je kreeg wat je wilde anders doe je je koopwaar niet weg, dat een ander zo handig is moet er dan niet meer toe al gooit hij het in een kanaal jullie waren het met elkaar eens.
In eens een lagere km stand is wel bedenkelijk, maar daar kan je als verkoper niets aan doen.
Elkaar wat gunnen is altijd oke maar bij wild vreemden?? nee goede vriend of kennis ja!
Er is niets meer aan te doen, laat het rusten denk ik en doe het volgende keer anders.
 
Laatst bewerkt:
Agh ,ik probeer nog iets vertrouwen te hebben in de mens :X
koop ik zelf iets voor de handel dan zeg ik dat gewoon ,dat vindt ik fair :Y,
Maar in t geval van de Chilipeper,dan geeft hij nog wat dingen mee omdat hij denkt met een liefhebber vandoen te hebben,
dan vindt ik t gewoon een naaistreek :r
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben dit weekend naar een Z650 gaan zien die te koop stond.
We waren wat informatie aan het opzoeken en vielen per toeval op uw advertentie waar uw moto te koop werd aangeboden.
Ik ben bijna zeker dat het om dezelfde moto gaat. https://www.2dehands.be/m...0-van-1980-374817089.html
Maar blijkbaar aan een hogere prijs en vooral met een veel lagere kilometerstand.
Zou het u storen als ik je eens kan bellen vrijblijvend om wat geschiedenis van de moto te krijgen.

Tja, iedereen mag in principe kopen en verkopen wat ie wilt. 't Zou n zijn geweest als de meneer uit Belgica erbij gezegd zou hebben dat ie handelaar was, en niet de schijn ging op te houden om op iets anders uit te zijn dan winstbejag, maar dan nog. Een handelaar investeert in iets en neemt de gok iets duurder te verkopen dan in te kopen. Je kunt ook een keer mis gokken en er lang mee blijven zitten of met verlies weg moeten doen. Op MP kom je ook heel vaak dezelfde aanbieders tegen met een heel scala aan oude motoren. Jammer, want de verkoper kent de motor in principe niet.

Net is het voorkomen van de Belg zeker niet, maar dit "Maar blijkbaar aan een hogere prijs en vooral met een veel lagere kilometerstand" is toch helemaal niet net. Nu weet ik dat de km-stand van motoren nergens geregistreerd staat, maar dit is willens en wetens de nieuwe eigenaar bedriegen. Kijk als een teller kapot is en je vervangt 'm OK. Je kunt er altijd bijzeggen wat de echte km-stand is (of die kapotte erbij doen of zo). Zelfs de teller op nul zetten na een complete revisie vind ik eigenlijk al niet OK, als is het op het randje, maar dit is bewuste km-fraude. Het is hier juist gegaan om de km-stand te drukken om meer geld te kunnen vangen en wij weten allemaal dat dat juist voor onze luchtgekoelde 4-pitters van grote invloed is op functioneren en nog te verwachten levensduur of kosten aan het blok.
Dit vind ik dus NIET goed te praten.

Ik kan me voorstellen dat deze hele 'handelswijze' naast het feit om zo'n mooie fiets weg te hebben moeten/willen doen een enorm rotgevoel heeft opgeleverd bij ChiliPepper.
Sterkte. Ook met het uitzoeken van een moderne fiets.
Eerlijkheid gebiedt me te bekennen . . . ze zijn niet persé mooier (meestal niet), maar rijden stukken beter.
Zeker voor veel km-s, vakantiepakezel-gebruik, duogebruik, slecht weer etc is iets moderners wel een stukje veiliger en beter te controleren al het erop aankomt.

Eind 20e eeuw vinden wij al modern, toch? :Y
 
Laatst bewerkt:
Pleurt op Oma..........

Wie o wie heeft een heel mooi ontstekingsdekseltje van de eerste type´s over en wil dat aan mij verkopen of ruilen tegen een nieuwer model met kleine koelribjes (uiteraard in heel nette staat) eventueel met bijbetaling mijnerzijds.

Ben benieuwd of er iemand meeleest die er één heeft.

Groetjes vanuit een licht besneeuwd Oostenrijk.
 
Hoi Marcel, ik heb er 1 van het reserve blok, deze:
full

Klein deukje rechts onderin.
Rechts onder zit een heel klein scheurtje, maar je moet goed kijken.
Is dit wat voor je?

Groetjes, Coert.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan