Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.

leuke en leerzame filmpjes !
je kan mooi zien hoe hard jij inloopt bocht uit.
jij snijd veel breder aan dan ik waardoor je makkelijker en eerder op het gas kan ! :}
wat ook wel leuk is om te zien is dat ik denk dat ik er goed naast hang.....maar mijn bovenlichaam vergeet ;)
_O-
 
leuke en leerzame filmpjes !
je kan mooi zien hoe hard jij inloopt bocht uit.
jij snijd veel breder aan dan ik waardoor je makkelijker en eerder op het gas kan ! :}
wat ook wel leuk is om te zien is dat ik denk dat ik er goed naast hang.....maar mijn bovenlichaam vergeet ;)
_O-
klopt ik ben altijd gefocust op de lijnen
 
Vanmiddag de reserve tank van de lasser teruggekregen, is nu mooi rondom het scharnier afgewerkt en klaar om gladgetrokken te worden. Was samen met het aanpassen van 2 stuureinden van de MT 07 in totaal 4 tientjes kwijt, viel wel mee dus :)
full

full
 
Vanmiddag de reserve tank van de lasser teruggekregen, is nu mooi rondom het scharnier afgewerkt en klaar om gladgetrokken te worden. Was samen met het aanpassen van 2 stuureinden van de MT 07 in totaal 4 tientjes kwijt, viel wel mee dus :)
[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er weer goed uit rondom het scharnier.
Maar is niet gelast maar hard soldeer, ik denk zelf dat dat een betere oplossing is dan lassen.
 
Klopt, tank bleek daar op een paar punten al met hard soldeer bewerkt te zijn toen ik de kluit hardgeworden meuk weggebikt had en alles blank geschuurd had. Maar het was maar op een paar plekken gedaan, vond ik wel een beetje vreemd, maar niet gek dat ie weer is gaan lekken. Nu is alles rondom helemaal glad afgewerkt. Kleuren zien er niet echt uit, maar als ie in de lak zit, zie je er niets meer van :)

Ik rijd mijn eigen tank nog leeg en dan haal ik 'm er af om een paar maanden te laten ontluchten en dan is die ook aan de beurt.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn VF tank geleegd... Het laatste restje met een slangetje eruit geheveld. Wat smaakt benzine toch goor....


Ja, hier moet wat gebeuren...

full
 
Ik heb eea direct geneutraliseerd met single malt whisky!
Merci voor de waarschuwing!
(sta/werk altijd in de open lucht)


Twijfel een beetje of ik de DHZ route ga of toch maar spuiten. Wat zou het later spuiten kosten? Chris een idee/adres? :-)
EEa niet in het zicht, het hoeft dus niet "mooi" te worden. Deze 31 jaar oude fiets is zowieso niet puntgaaf....

IMAG8529.thumb.jpg.5f5570c820f7d4f6c3296fcb73052e9d.jpg



door licht met de dreml over "verdachte"plekken te gaan kwam op een paar meer plekken de lak los..
IMAG8530.thumb.jpg.937f90228eab0bc784c208a1458bab7a.jpg



IMAG8531.thumb.jpg.47365bee40991915413e2a2e76722649.jpg
 
Gisteren mijn VF tank geleegd... Het laatste restje met een slangetje eruit geheveld. Wat smaakt benzine toch goor....


Ja, hier moet wat gebeuren...

[afbeelding]
Brandstof is idd goor. Heb op mijn werk een rol dunne slang die we op maat kunnen knippen om te gebruiken voor de pompjes voor de dieselcontrole. Heb daar een stuk van gefixt om mijn tank leeg te zuigen. Heb die iig lang genoeg om geen slok brandstof naar binnen te krijgen :r
 
5 eigenaren, laatste keer van eigenaar gewisseld in juni.

3 deurs? :-)

Voor 7 ruggen zou ie perfect moeten zijn.
Bij ~25,000km moeten volgens schema klepspeling gecontroleerd/gesteld worden. Is dat inbegrepen? Hebben zij de kennis en ervaring om dat te doen.

Staat/leeftijd banden? (DOT code checken).

Is al het kuipwerk origineel Honda?

Ga maar proefrijden om te zien of ie jou 7k waard is...
 
Laatst bewerkt:
morgen kijken naar een sp2

http://www.motorstorewoerden.nl/motor-occasions/motor/honda-vtr-1000-sp-2/78554

hij heeft wel wat plekjes, waar de knieën zitten zijn beschadigingen te vinden, voorspatbordje is niet heel mooi en het afdekkapje van de duosit is bij gewerkt.

zijn er nog dingen waar ik op moet letten?


groeten Arnold


Normaal gesproken zijn de SP's behoorlijk bulletproof, motorisch geen issues. Aan de buitenkant kan je redelijk zien hoe ermee omgegaan is. De eerste drie SP's die ik ging bekijken ooit heb ik lekker laten staan omdat ze er in real life niet zo uitzagen als op de marktplaatsplaatjes.

Plekjes waar de knieën zitten vind ik vreemd. Afdekkapje duozitje is niet zo vreemd want men verliest die krengen nogal eens... is overigens goed te voorkomen. Voorspatbord is dan wel weer vreemd.

Ga een stukje rijden. Bekijk details als uiterlijke staat schokbreker, uiterlijke staat van het blok, lekken de vorkkeeringen niet, zijn de schijven niet gesleten/krom.

Verder inderdaad checken dat het het kuipwerk origineel is.

Je algehele indruk is meestal bepalend.

Ik vind 'm wel errug duur. Te duur. Maar wel heel mooi. :Y
 
5 eigenaren, laatste keer van eigenaar gewisseld in juni.

3 deurs? :-)

Voor 7 ruggen zou ie perfect moeten zijn.
Bij ~25,000km moeten volgens schema klepspeling gecontroleerd/gesteld worden. Is dat inbegrepen? Hebben zij de kennis en ervaring om dat te doen.

Staat/leeftijd banden? (DOT code checken).

Is al het kuipwerk origineel Honda?

Ga maar proefrijden om te zien of ie jou 7k waard is...


Ik zie zo gauw nergens een prijs staan(mobiel) maar idd voor dat geld mag ie wel smetteloos zijn.
 
Normaal gesproken zijn de SP's behoorlijk bulletproof, motorisch geen issues. Aan de buitenkant kan je redelijk zien hoe ermee omgegaan is. De eerste drie SP's die ik ging bekijken ooit heb ik lekker laten staan omdat ze er in real life niet zo uitzagen als op de marktplaatsplaatjes.

Plekjes waar de knieën zitten vind ik vreemd.
Afdekkapje duozitje is niet zo vreemd want men verliest die krengen nogal eens... is overigens goed te voorkomen. Voorspatbord is dan wel weer vreemd.

Ga een stukje rijden. Bekijk details als uiterlijke staat schokbreker, uiterlijke staat van het blok, lekken de vorkkeeringen niet, zijn de schijven niet gesleten/krom.

Verder inderdaad checken dat het het kuipwerk origineel is.

Je algehele indruk is meestal bepalend.

Ik vind 'm wel errug duur. Te duur. Maar wel heel mooi. :Y


Ik zit ook net met knieen/laarzen tegen de kuip, daardoor slijt de lak wat weg.
Ik moet echt de voeten in de juiste stand zetten om er niet tegenaan te komen.

En vergeet de kettingsets niet, bij die km stand zou die versleten of juist vervangen zijn.
Ik denk een mogelijke indicatie of de km stand een beetje klopt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook net met knieen/laarzen tegen de kuip, daardoor slijt de lak wat weg.
Ik moet echt de voeten in de juiste stand zetten om er niet tegenaan te komen.

En vergeet de kettingsets niet, bij die km stand zou die versleten of juist vervangen zijn.
Ik denk een mogelijke indicatie of de km stand een beetje klopt.


Ja klopt, die hoekjes van de kuip slijten onvermijdelijk. Ik heb daar nu transparante stukjes tankpad op geplakt, maar dat is ook niet zaligmakend. Maar hij had het over de tank, dat komt mij niet bekend voor.
 
wat zou volgens jullie een redelijke prijs zijn?
die delen bij de knieën zijn stickers en zijn dus redelijk gemakkelijk te vervangen denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan