Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Ja inderdaad..
Of hij kwam erachter dat er action olie in zat :+ :+
:+

Fuchs 5W40 double ester. -O-
_O- :+

En heeft er 40 flessen echte olie erbij opgeteld :P
Ik stond gisteren bij de BP pomp, dacht dat ik een liter te kort kwam.. €22,95 voor Castrol Power RS. :')

Daarna bij de Action 5W40 met JASO MA2 keur (volsynthetische Valvoline) voor €4,99. *O*
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels grotendeels klaar met opbouwen vsn de RSV4 vóór de winter. In de winter ABS bypassen, vering aanpassen en nog andere kleine dingen zoals lithium accu erin, maar voor de laatste dagen van dit seizoen is hij bijna klaar.

IMG_4977.JPG


Spanningsregelaar een nog beter plekje gegeven met koelfan omdat hij achter de kuip schuilt.
Verder e.e.a. geborgd, stickers geplakt en kuip geisoleerd. En nog wat kleine dingetjes.
Er moet nog blok en remhandle bescherming op en explosafe in de tank.

IMG_4984.JPG


Lekker bezig iig :)
 
Gisteren de eerste circuitdag gehad op de RSV4. Wat een machine! Voorvork kan er mee door, maar de standaard schokdemper is niet toereikend, maar toch nog 1:50 kunnen rijden op Assen. Stuurt sneller dan mijn ex Kawasaki ZX6R en die power is echt waanzinnig!

IMG_4805.JPG


IMG_4866.JPG


IMG_4827.JPG


Wat ook waanzinnig was het geluid: Standaard demper 105 dBa en met Akrapovic (met dB killer) zelfs 107.1 dBa!!
Iemand een idee dit te beheersen? Waarschijnlijk vonden ze het bij timekeeping wel aardig klinken, ben er niet afgestuurd.

Frank?
 
Laatst bewerkt:
FRANK!?!?!?!




:+ ik denk ik roep hem effe

Sorry beetje druk met nieuwe baan *D
Welkom bij de club, het is een top stuurfiets met veel tractie waardoor je goed kunt meekomen met de overige 1000cc's (zeker jouw versie).

Ik ben benieuwd welke tijden je gaat rijden als je de vering op orde gebracht hebt en wat meer km's gemaakt hebt *O*

Qua geluid zie ik het al op de foto's, je rijdt namelijk met originele uitlaat. De akra's geven een iets voller geluid maar geven minder db's. Zowel Jarno als ik rijden ermee en hebben geen geluidsproblemen op Zandvoort of Assen, een aantal andere jongens rijden met andere merken en krijgen af en toe een zwarte vlag.
 
Sorry beetje druk met nieuwe baan *D
Welkom bij de club, het is een top stuurfiets met veel tractie waardoor je goed kunt meekomen met de overige 1000cc's (zeker jouw versie).

Ik ben benieuwd welke tijden je gaat rijden als je de vering op orde gebracht hebt en wat meer km's gemaakt hebt *O*

Qua geluid zie ik het al op de foto's, je rijdt namelijk met originele uitlaat. De akra's geven een iets voller geluid maar geven minder db's. Zowel Jarno als ik rijden ermee en hebben geen geluidsproblemen op Zandvoort of Assen, een aantal andere jongens rijden met andere merken en krijgen af en toe een zwarte vlag.

Ik heb de laatste sessie de akra geprobeerd, die gaf maar liefst 107.1 dBa bij opvraag bij timekeeping. Ben er niey vanaf gehaald, maar dat kwam omdat het rustig was.
 
Pepijn, Frank, jullie zouden eigenlijk de lengte van de demper moeten meten. Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst een akra demper op een Aprilia V4 heb gezien maar ik had de indruk dat die van Pepijn behoorlijk kort is. Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Ik ben van plan om in de winter bij pajic langs te gaan voor een db killer op maat. Volgens mij had hornet46 daar goede ervaringen mee nadat hij in het begin ook geluidsproblemen had.
 
Pepijn, Frank, jullie zouden eigenlijk de lengte van de demper moeten meten. Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst een akra demper op een Aprilia V4 heb gezien maar ik had de indruk dat die van Pepijn behoorlijk kort is. Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Ik ben van plan om in de winter bij pajic langs te gaan voor een db killer op maat. Volgens mij had hornet46 daar goede ervaringen mee nadat hij in het begin ook geluidsproblemen had.

Ja dat idee had ik ook. Heb contact opgenomen met Pajic, maar die zegt dat een dB killer vermogen gaat kosten. Beste is om eens langs te gaan voor een demper op maat. Ga ik in de winter maar eens doen dan.
Eerst nog 14 oktober ProCup met de standaard demper (type 2 dag).
 
Pepijn, Frank, jullie zouden eigenlijk de lengte van de demper moeten meten. Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst een akra demper op een Aprilia V4 heb gezien maar ik had de indruk dat die van Pepijn behoorlijk kort is. Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Ik ben van plan om in de winter bij pajic langs te gaan voor een db killer op maat. Volgens mij had hornet46 daar goede ervaringen mee nadat hij in het begin ook geluidsproblemen had.

jep ik had op de tuono een 7cm kortere akra demper dan de originele van akra voor een RSV4/tuono uit 2013(deze akra koop je bij de dealer met die unlock code voor de race map toentertijd)
alleen was mijn demper veel dikker en daardoor ook echt een stuk stiller, kon zonder killer op assen rijden en met killer vol gas las de paal op Zolder!
kosten waren 700 incl db killer en geluid meeting.

zag op FB dat je al rond de 1:50 zat, netjes hoor.
 
Dag mede RSV4 eigenaars;

Mijn Factory APRC van 2011 komt tegen de 20.000km aan...tijd voor kleppen stellen.
Ik woon in Noorden van België, ben vertrouwen in de Belgische dealer kwijt en kom dan bij Goedhart terecht.

Iemand daar goede/slechte ervaringen? Of een ander adres waar ik de kleppen kan laten stellen waar jullie goede ervaringen hebben?

Ben een beetje bang van anderen die aan mijn motor werken, als jullie mijn topics kennen snappen jullie dat ik normaal alles zelf doe + ALS ik al eens iets bij een garage binnen doe krijg ik het meestal half zo goed terug.

Groeten!

MJ

GHrSUDP
 
Laatst bewerkt:
Dag mede RSV4 eigenaars;

Mijn Factory APRC van 2011 komt tegen de 20.000km aan...tijd voor kleppen stellen.
Ik woon in Noorden van België, ben vertrouwen in de Belgische dealer kwijt en kom dan bij Goedhart terecht.

Iemand daar goede/slechte ervaringen? Of een ander adres waar ik de kleppen kan laten stellen waar jullie goede ervaringen hebben?

Ben een beetje bang van anderen die aan mijn motor werken, als jullie mijn topics kennen snappen jullie dat ik normaal alles zelf doe + ALS ik al eens iets bij een garage binnen doe krijg ik het meestal half zo goed terug.

Groeten!

MJ

[afbeelding]

Dit is voor jou toch een appeltje eitje!?
 
Dit is voor jou toch een appeltje eitje!?
Tjaaa, MAAR, als ze ook gesteld moeten worden het je echt speciaal gereedschap nodig en dat setje is erg prijzig, heb horen vertellen meer als een het kleppenstellen zou kosten als je het laat doen ( € 600 + voor de tools) .
 
Klopt is voor mij een "eitje" om ze op te meten maar je hebt best wat speciale tools nodig en dan nog zo een doos vol shims enz. enz. om ze af te stellen.

Ik zou bijvoorbeeld wel de motor al volledig kunnen "strippen" en op de aanhanger brengen om de kosten te drukken.

Maar dus; als ik het toch zou laten doen (begin al te twijfelen :P )waar laat ik dat best doen en wat zouden ze er voor mogen vragen?

Groeten,

MJ
 
Dag mede RSV4 eigenaars;

Mijn Factory APRC van 2011 komt tegen de 20.000km aan...tijd voor kleppen stellen.
Ik woon in Noorden van België, ben vertrouwen in de Belgische dealer kwijt en kom dan bij Goedhart terecht.

Iemand daar goede/slechte ervaringen? Of een ander adres waar ik de kleppen kan laten stellen waar jullie goede ervaringen hebben?

Ben een beetje bang van anderen die aan mijn motor werken, als jullie mijn topics kennen snappen jullie dat ik normaal alles zelf doe + ALS ik al eens iets bij een garage binnen doe krijg ik het meestal half zo goed terug.

Groeten!

MJ

[afbeelding]
Ik ken een slechte ervaring bij Goedhart, beetje een massa bedrijf en weten een rekening goed te schrijven.
Maar of dat wat zegt..

Ik was van plan mijn RSV4 aan het eind van dit seizoen aan Rody te geven, die heeft er ook ervaring mee.
Alleen heb ik de motor ineens verkocht in een wilde bui.

rody-rc30
 
Terug
Bovenaan Onderaan