MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Hallo hier ben ik weer met mijn remprobleem, de remmen zijn vandaag volledig van nieuwe remolie voorzien en de klauwen en zuigers allemaal uit elkaar geweest, gereinigd, ingevet, alle zuigers gaan soepel in en uit, de garagist zegt dat het euvel opgelost is.
Bij thuiskomst kijk ik de bewuste remklauw na en volgens mij is het nog niet juist.
Ik heb een filmpje bijgevoegd, telkens ik de remhendel inknijp drukt volgens mij enkel de binnenste zuiger tegen de remschijf terwijl de buitenste zuiger mee naar de buitenkant wordt gedrukt door de remschijf, als ik krijtlijnen zet op de buitenkant van de schijf staan die er nog steeds na een rit met remtest. Op het filmpje wordt het pas duidelijk de laatste 10 seconden.


Bedankt alvast
 
@madereiros
Het is niet zo makkelijk te zien op het filmpje, maar als de buitenste rempistons niet (voldoende) duwen lijkt het me dat de buitenste remcilinder(s) niet volledig ontlucht zijn, of onvoldoende remvloeistof daar bereikt wordt.
Tracht eens met de remleidingen vaccuum te ontluchten met een speciaal toestel of ontlucht opnieuw door "trage" pompende bewegingen te maken met de rem(pomp)hendels. Je vindt op het internet genoeg info en filmpjes (YouTube) met info over het ontluchten van een remsysteem.
Alvast veel geluk en hopelijk is dit heuvel snel opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Heb vorige week ook mijn remblokken voor en achter laten vernieuwen, is er daar miserie mee geweest, van de voorste remklauwen kregen ze de zuigers niet volledige naar buiten, dus alle remolie eraf, remklauwen demonteren, zuigers eruit, opkuisen invetten en er terug insteken. De achterste remklauw zat helemaal vast geroest, daardoor werkte maar een gedeelte van de remklauw.
1 deel van de remschoen was volledig weg was en ander deel was nog behoorlijk goed, heeft die persoon daar op gevloekt. Dit gedaan alleen koste hem al 3 uur.
Dan moest er natuurlijk weer andere remolie op en ontluchten maar dit liep ook niet van een leien dakje, heeft dit ook gedaan met een vacuümpomp zoals old hierboven vermeld, maar eer dit uiteindelijk in orde was nog eens 3 uur erbij.
Had gelukkig mijn remblokken bij RAD besteld die stonden net in promo, want het was nu al een duur kostenplaatje.
 
aan wie zeg je het Yamahake ik heb dit laten doen bij Wauters en heb ook 3 uur werkloon moeten betalen ze kregen de bouten niet los.
 
Mijn scooter komt ook van Wauters , heb trouwens al wat onderdelen van uw accident scooter gekregen, waaronder een deel van uw koppeling en de sensor voor de snelheidsmeting.
Die remblokken heb ik niet bij Wauters laten doen maar bij een handelaar in motorbanden en die ook herstellingen uitvoert bij motoren ( is een redelijke goedkope handelaar ) heeft me 110€ aan werkuren gekost ( vriendenprijsje )en is vlak bij de deur ( 1km )
 
Hallo hier ben ik weer met mijn remprobleem, de remmen zijn vandaag volledig van nieuwe remolie voorzien en de klauwen en zuigers allemaal uit elkaar geweest, gereinigd, ingevet, alle zuigers gaan soepel in en uit, de garagist zegt dat het euvel opgelost is.
Bij thuiskomst kijk ik de bewuste remklauw na en volgens mij is het nog niet juist.
Ik heb een filmpje bijgevoegd, telkens ik de remhendel inknijp drukt volgens mij enkel de binnenste zuiger tegen de remschijf terwijl de buitenste zuiger mee naar de buitenkant wordt gedrukt door de remschijf, als ik krijtlijnen zet op de buitenkant van de schijf staan die er nog steeds na een rit met remtest. Op het filmpje wordt het pas duidelijk de laatste 10 seconden.


Bedankt alvast

Tussen de buitenste remblok en de schijf kun je wandelen :o .
Dat blok moet bijna tegen de schijf aanzitten.
Die,buitenste, zuigers werken niet wel,heel het zaakje gaat naar rechts B| .
Ik zeg terug ermee,da's nie goe :') ,prulwerk, ik denk lucht.

Die scoot moet toch beroerd remmen :?
 
Laatst bewerkt:
Weet er iemand waar ze deze remblokken verkopen?

Downsider hij remt nog goed maar dat komt omdat de achterrem het nog wel doet en die gaat samen met deze voorste.
 
Weet er iemand waar ze deze remblokken verkopen?

Downsider hij remt nog goed maar dat komt omdat de achterrem het nog wel doet en die gaat samen met deze voorste.

Ik heb de 600 ,de voor en achterrem zijn niet gecombineerd bij mij (2 op zich staande systemen)
Ik zou niet kunnen rijden met alleen de achterrem :N ,rij ik me dood :')
 
@madeiros
Kijk even met de gegevens van jouw MaxSYM400i(zonder ABS) op de website van Easyparts.
Jij hebt een gecombineerd remsysteem, niet zoals bij de ABS waar een gescheiden remsysteem zit waar de remblokken vooraan volledig identiek zijn.
Een gecombineerd remsysteem vind ik persoonlijk meer nadelen dan voordelen hebben, omdat het ook het remvermogen op het voorwiel assymetrisch bekrachtigd door verschillende grootte in remblokken en remkracht, en dan ook nog in functie hoeveel remkracht je gaat ontwikkelen op je remhendels.
Bij jouw is de rem op de linkerschijf verschillend dan de rechterzijde, en niet alleen de remblokken.
Even ter info zag ik dat bij Easyparts een set remblokken aan de linkerschijf een 47,81 € kosten, excl.verzendingskosten, en voor remcombinatie (met oa.de cilinder met pistons, remolienippel en bevestigingsogen) kost je dit 177,04 € excl. verzendingskosten.
zie volgende link :
http://www.easyparts.be/showdrawing...2137-s14297-d124039/-Left-Fr.-Brake-Assy.html Controleer wel even of het wel degelijk voor jouw type MaxSYM betreft met de gegevens op je gelijkvormigheidsattest.
Misschien zijn deze stukken goedkoper aan te kopen via een SYM dealer. Ik denk wel dat jouw MaxSYM niet meer onder garantie is.
Maar voor je de remcombinatie gaat vervangen kijk je toch best even na of je dat gecombineerd remsysteem niet volledig ontlucht krijgt. Het kan zijn dat je heel wat remvloeistof er een tijdje moet doorpompen, zowel in druk of vaccuum, totdat je dit volledig ontlucht krijgt.
Succes. Mvg. Eddy
 
Ik heb uiteindelijk de Ardennerit van Waypoint Leuven (Kessel-Lo) zondag gereden.
Prachtige rit, ben uiteindelijke vertrokken met Gerry en Pol die beiden ook een MaxSYM600iABS Executive hebben.
Onderweg tijdens een koffiestop ben ik ook nog Kris (Krispy) met echtgenote tegengekomen, die ook beiden met de MaxSYM600iABS Excecutive rijden en ook hun zonen mee hadden die met een trike reden.
Deze editie was de mooiste rit die ze reeds georganiseerd hadden. En prachtig weer. Bij de aankomst vernamen we dat er 185 motorrijders waren ingeschreven.
Onderweg even een stil moment toen we een BWM Touring motor in een gracht zagen liggen in het bochtig parcours. Even gestopt, maar er waren voldoende mensen die reeds gestopt waren en de motorrijder was al afgevoerd met de ziekenwagen. Hopelijk niets ernstigs, maar aan de motor te zien moet het een serieus impact geweest zijn.
Voor mij is het vooral heerlijk toeren en genieten van de omgeving, maar geen snelheidsrace, maar soms zijn er natuurlijk de mannen met sportbikes en zware motoren die er alles uitpersen, en als dat dan in groep gaat, en in de herfst mag er niets fout gaan. Ervarenheid is één zaak, maar ook staat van het wegdek, het perfect aansnijden van de bochten, onvoorziene opstakels, enz. (zeker in de herst, bladeren, modder van tractoren, enz)
Als je zo een ongevallen ziet kom je toch even stil.

Zo waren we met 5 MaxSYM's nog goed vertegenwoordigd, ik heb zelfs onderweg nog een witte tegengekomen bij een koffiestop.
En er was een zeer goede sfeer onderweg van alle deelnemers, ook op de koffie- en lunchstops.

Jaarlijkse top-organisatie door Waypoint Leuven georganiseerd. Ik kijk weer uit naar de volgende editie.

Het was een toffe ontmoeting met Kris en zijn familie, en vooral ook Gerry en Pol waar ik de rit van 360 km mee heb uitgereden.
Bedankt aan iedereen. :Y :t :) ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Zondag geleden was een super rijdag!
THE WAYPOINT ROUTE

Alles was er,
Mooi, droog én zonnig weer.
Prachtige kilometertjes,
Af en toe een koffiepauze met gezellige gesprekken!
Kortom LEUKE motodag.

Ik denk eraan om ook aan de DBS-route mee te doen...
 
Laatst bewerkt:
Reed er nog vrolijk op rond,maar dat mag eigenlijk niet meer : 11500 kilometer => beurt i.v.m. garantie :) .
Woensdag wegbrengen,vanaf donderdag de kilometerstand weer opkrikken :]
 
Zolang geen sneeuw en ijzel blijft hij rijden.

Stefan, wij zien elkaar op de najaarsrit van DBS in Belgisch Limburg op za 21/10/2017, dus volgende weekend. Jij rijdt waarschijnlijk over Antwerpen naar Peer, niet ? Anders konden we afspreken voor onderweg.

Ik heb ook nog wat onderhoudswerk in het vooruitzicht :
- nieuwe transmissieriem steken
- nieuwe remblokken vooraan met vervanging van de remvloeistof
- misschien nog voor de winter nieuwe banden, zeker vooraan.
- injector en gasklep eens kuisen
- en een oliewissel motor
Maar dit zal waarschijnlijk na de DBS-rit moeten gebeuren, eerder zal ik geen tijd hebben.

Voor de geïnteresseerden voor de DBS Najaarsrit in Belgisch Limburg :
https://dutchbigscoots.forum2go.nl/najaarrit-informatie-t2628.html
Je kan daar ook de rit downloaden in ITN- en GPX-formaat voor GPS-gebruik.
En Gery, ging jij ook niet meerijden ? En jij Harry ?

Prettig weekend voor iedereen. Waarschijnlijk toer ik zondag eens naar de Nederlandse kuststreek.
:] :t ;)
 
Laatst bewerkt:
@ Old.

Via Brussel is maar 5 min langer rijden volgens routeplanner. Ik wil gerust afspreken om een stuk samen te rijden.
Stuur me een berichtje waar en wanneer.

Stefan.
 
ik blijf er meerijden tot mijn pensioen, nog 74 werkdagen dan vliegt hij buiten al bijna 50000 km en dat voor een een cilinder dan overschakelen naar een 125 cc model.
 
Laatst bewerkt:
mijn scoot is binnen hij had vermogen verlies dus maar binnen gedaan voor den laatste keer
is en iemand geintreseerd in voor en achterband Bridgestone voor maxsum 600 150€
 
Ik verkoop mijn givi monokey topkoffer .met rugsteun en de nodige bevestigingsplaat .nieuwwaarde rond de 200 euro .voor 50 gaat ze weg .geinteresseerd ?0499/12 32 70
 
Je ziet het dat het geen motor weertje meer is t'Is hier zo stil

Ik ben deze week toch al gaan rijden met mijn "nieuwe" maxsym 400 :)
Dus moet ik me ook even voorstellen, Tony, man, 57j, woon in Peer, B, Limburg
Ik heb altijd motor gereden behalve het voorbije jaar want toen heb ik 12000Km met een Vespa GTS 250ie gedaan. Maar ik wou terug iets zwaarder en als men eenmaal de automaat gewoon is wil men niets anders meer.
Ik heb de maxsym tweede hands gekocht, Bj 2012 en nu 14000Km op de klok. De overstap is wel even wennen maar tot nu toe (nog maar 300km gereden) valt het heel goed mee. Hij is een beetje rauwer als de vespa en dan bedoel ik meer ervaren om met een 1 cylinder onderweg te zijn. De Vespa reed soepeler maar die was dan ook nieuw.
Als ik vragen heb stel ik ze wel want om alle delen van dit forum door te nemen heb ik niet echt veel zin.
Ik vind trouwens dat dit een actief forum is maar jammer genoeg weinig beeld materiaal en soms zegt een foto meer dan een hoop tekst en daarom ga ik ook zo snel mogelijk een foto plaatsen van mijne scoot :)
 
Ik ben noodgedwongen een tijdje out voor het motorrijden. Heb opnieuw een kapotte slijmbeurs (bursitis) aan de linkerelleboog waar ik 6 jaar geleden aan geopereerd ben geweest. Medicatie werkt niet, dus zal opnieuw onder het mes moeten denk ik. Maandag heb ik een afspraak in UZ Leuven.

@tonygs
Welkom Tony en veel succes en plezier met je MaxSYM400. 14000 km op 5 jaar, dan heeft die niet veel gereden, moet er nog zeer goed uitzien. Via de zoekfunctie van MF hier kan je snel naar info gaan die zelfs nog in de vorige delen aanwezig is.
Maar veelal krijg je toch genoeg respons hier als je met vragen zit. Verder heb je voor je MaxSYM400 ook voldoende informatie beschikbaar in de gebruikershandleiding en in de service handleiding (technische handleiding) als je dieper op het technische van je MaxSYM wil in gaan. Ik kijk uit naar een foto van jouw MaxSYM.
Is je MaxSYM400 reeds één met ABS ? Nuttig om weten als je technische vragen hebt die betrekking hebben op het remsysteem en remblokken. Want tussen ABS en CBS remsysteem zit wel wat verschil (oa. remblokken vooraan, zijn links en rechts verschillend)
Het comfort op de MaxSYM400 zal wel een stuk beter zijn als op de Vespa, zeker op de autosnelweg.
Natuurlijk hangt ook alles af van waar en hoeveel je gaat rijden.
Succes alvast en vriendelijke groeten. Eddy
:t ;)
 
Hoi Eddy, bedankt voor de info.
Ik hoop dat alles goed gaat verlopen met de elleboog, alvast een voorspoedig herstel.

Mijne scoot is van Bj 2011 maar pas ingeschreven geweest in 2012 dus een versie zonder ABS.
Snelweg rijden is minder mijn ding maar soms wel gemakkelijk om op een kortere tijd een langere afstand af te leggen. Met de Vespa ging dit ook maar was niet zo fijn rijden. Ik heb al ondervonden dat dit beter zal gaan met de scoot en zeker met het hogere scherm er op.
Ik ben reeds met pensioen en heb dus tijd genoeg en dan word de snelweg al wel eens sneller over geslagen :)
Ik had hem eigenlijk iets vroeger moeten kopen want dan had ik een rit kunnen mee doen die vorige zaterdag hier in Peer vertrok, een rit van de Dutch Big Scoots. Maar er zullen er nog wel komen.

Ik wil een foto plaatsen maar krijg steeds een foutmelding dat het bestand te groot is, zal dus voor een volgende keer zijn
 
natuurlijk eerst een beetje gepoetst :)
20sc511.jpg

9gbix1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan