KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jezus.

Hebben we hier last van de winterdepressie???

Laat elkaar toch lekker met rust.
Als je iets niet bevalt, laat het gewoon ff.

Volgens mij zijn we bezig met onze hobby en geen gezeik die we al overdag op het werk hebben.
Laat ons lekker met rust met het gezeik.
 
Vrachtwagen onderweg

full
 
Laatst bewerkt:
Er dwars door heen rijden.
Over heen gaat lastig worden.

Maar nooit problemen mee gehad.
Motto: als stuur past, past de rest ook.

😇😇😇
 
Mijn brandstofpomp is vorige week ook vervangen onder garantie.
Merkbaar verschil, motor rijd veel soepeler en duikt niet direct in de poten bij het lossen van de gas.

Straks mag ik terug langsgaan voor de papieren in orde te brengen voor het vervangen van mijn TFT scherm.
Sinds enkele maanden, steeds bij vochtig weer; Start het tft moeilijk op, soms staat hij in een andere taal, soms in miles ipv km's, soms geen km teller....
Dealer KTM gecontacteerd en hij mag een nieuw tft bestellen onder garantie.

KTM 1290 SAS kmstand: 4300
 
Ik heb sinds 1,5 week een 1090 en ben er heel blij mee.
Afgelopen zaterdag is de 1000 Km beurt gedaan in Eibergen en hierbij zijn de o-ringen van de brandstofpomp vervangen in opdracht van KTM, dus niet de hele pomp.
De uitleg die ik gekregen heb is, dat ongeveer 5% van de o-ringen niet bestand is tegen ethanol en als gevolg daarvan uitzet. Door het uitzetten van de o-ringen zouden er doorgangen in de pomp afgesloten kunnen worden.
Verder zat er bij mij lucht in de leiding naar de koppeling, waardoor deze niet helemaal vrij kwam.
Dit weekend wordt het erg mooi weer, dus dan maar weer veel buiten spelen met mijn nieuwe speeltje.
 
Pffff, is dat technisch echt verantwoord ???

Ik word ook ietwat onnozel van die regelmanie van Europa qua emissies, maar om dan zomaar een onderdeel te gaan verwijderen... wat geeft dat op lange termijn qua technische gevolgen ?

beluchting van de benzine tank dmv een koolstoffilter is toch niet zo spannend ? De aanzuig opening van de slang welke geen vrije doorgang heeft wel ff afdoppen afdoppen.
 
Ik heb de slangen laten zitten waar ze zitten.
Bij verkoop de canister er weer op (voor de eventuele nieuwe milieuridder).
Idd de tankslang afdoppen. De ecu meet hier verder niks en dus geheel overbodig.
Maar nu wel een gehele kofferruimte beschikbaar.
 
Leuk artikel, al is hij wel een beetje kort. Ben wel enthousiast, maar ben benieuwd wat hij gaat kosten. Mijn gok is 14k
 
Vandaag de Oostenrijker maar weer opgehaald na uitvoering kleine (15.000) beurt, het wachten was op de brandstofpomp van die recall. Na twee dagen was dat ding er nog niet :( en gezien het komende mooie weer heb ik hem maar opgehaald. Die pomp komt nog wel een keer en ik heb geen klachten wat dat ding betreft.

Moet toch ook nog een keer terug voor de pitting in een voorpoot, kan het allemaal tegelijk. En naar mijn dealer is maar een klein stukkie.

Er schijnt ook een modificatie van de keyless sleutel (dat klinkt wel raar...) te komen, niet heel vreemd want dat ding valt bij mij steeds uit elkaar. Heb er plakband omgedaan en dat staat wel wat armoedig :N

Kosten kleine beurt waren €385,- dat is een standaard prijs (afhankelijk van de hoogte uurloon) KTM schrijft 2,4 uur voor bij zo'n beurt. Met de materialen erbij kom je op dat bedrag. Wel apart is een bedrag van €22,50 wat opgevoerd wordt als "Mobility Service" weet ook niet waar dat voor staat, vergeten te vragen. Had wel een beetje gerekend op zoiets. Beurtje om de 10 of 15k , het maakt allemaal niet zo heel veel uit is mijn gedachte.
 
Oh en er is een update uitgevoerd, de olietemperatuur blijft nu gewoon in je favorieten staan. Weer een ergenisje minder *D

Het omschakelen van de achtergrondkleur in scherm is niet gewijzigd als je onder een viaduct rijdt schakelt ie bij mij razendsnel op "zwart" en terugschakelen duurt stukje langer. Vind het best zo, zal wel een gedachte achter zitten.

Verder is het gewoon een lekker vet hok!!! :9 :9 :9
 
Misschien leuk om te lezen : een preview van de 790 Duke met LC8c blok : Motorfreaks - Binnenkort: test prototype KTM 790 Duke - details

Ik heb de link maar even in dit topic gepost want in het artikel staat 'waslijst aan elektronische hulpmiddelen' en daar zijn ze in het 950/990 topic allergisch voor ;)

Edit na Motorduiveltje: QED, de geletterden zitten inderdaad op dít topic.



E-lek-tro-ni-sche.... dat zijn ook wel érg veel lettergrepen voor dat “andere” topic.... :+
 
Laatst bewerkt:
Kosten kleine beurt waren €385,- dat is een standaard prijs (afhankelijk van de hoogte uurloon) KTM schrijft 2,4 uur voor bij zo'n beurt. Met de materialen erbij kom je op dat bedrag. Wel apart is een bedrag van €22,50 wat opgevoerd wordt als "Mobility Service" weet ook niet waar dat voor staat, vergeten te vragen. Had wel een beetje gerekend op zoiets. Beurtje om de 10 of 15k , het maakt allemaal niet zo heel veel uit is mijn gedachte.

En ik maar denken dat die mobility service gratis was, zolang het onderhoud door een KTM dealer gedaan word. KTM LIFETIME. Keeping you on the road!
Of zou er toch een andere uitleg zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan