Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

En na heel wat uurtjes schuren, polijsten en op poetsen is dit het resultaat geworden... *O*
full
 
Verder toch maar weer een ander kuipruitje. Van blank naar smoke, wel weer double bubble.
Verder heb ik hier aan de binnenkant onder aan een strookje zwart gespoten zo dat daar mooi de bedrading van de teller achter vald.
full
 

Zo te zien heeft het poetsen/polijsten resultaat gehad, wauw! Het is niet helemaal mijn smaak, maar het is mooi om te zien wat je kan bereiken met wat geduld en doorzettingsvermogen :).

Toevallig heb ik vorige week mijn oude dempers goed schoongemaakt.

Weet iemand toevallig waar je originele onderdelen kunt bestellen. Ik ben op zoek naar een website zoals Japarts.
 
Thanks, het verkleurd ook al weer snel maar dan is de boel wel netjes. Nu 1x gereden en het word al weer goud, geel. Hou je toch. Ik bestel het meestal bij startwin maar aks iemand een veter/goedkoper alternatief heeft hoor ik het graag.
 
Lekker bezig Fighterfan :Y

Kijk je ook nog even naar je ketting?
Ik zie wat vaste schakels her en der
 
Opzouten oma!
Zo, van het weekend weer lekker een stukje gereden!
Stukje west voorne en zeeland onveilig gemaakt.. :]
Mijn vriendin heeft een 749S gekocht, dus we kunnen lekker samen spelen!
Groet
Sebas
 
Opzouten oma!
Zo, van het weekend weer lekker een stukje gereden!
Stukje west voorne en zeeland onveilig gemaakt.. :]
Mijn vriendin heeft een 749S gekocht, dus we kunnen lekker samen spelen!
Groet
Sebas
Mijn vriendin heeft een 1199 gekocht, dus ik hoef ookniet meer na te denken of ik een nieuwe wil.
Kan er gewoon gebruik van maken en de 998 hoeft niet weg *O*
 
Das ook een wild beest!
Toch moet ik zeggen dat ik mijn 996S lekkerder vind rijden.
Meer Koppel en wat meer bij de les, de 749s is wat matter
Groet
Sebas
 
Das ook een wild beest!
Toch moet ik zeggen dat ik mijn 996S lekkerder vind rijden.
Meer Koppel en wat meer bij de les, de 749s is wat matter
Groet
Sebas
Ik mis bij de moderne Duc wel het koppel onderin ja.
De 1199 moet het meer van de hoge toerentallen hebben. Ietwat minder geschikt voor de openbare weg eigenlijk :Y
 
Laatst bewerkt:
125pk verrast me nog steeds wel, ik wil niet eens weten wat 200 pk doet :)
Moet zeggen dat ik de styling wel heel mooi vind!
Groet
Sebas
 
Vraagje, mijn Ducati 916 is hard toe aan een vers setje tandwielen en een ketting.
Nu wou ik graag of een groter achter tandwiel(twee tanden meer) of een kleiner voortandwiel (1 tand minder).

Nu wou ik vragen naar jullie ervaringen hier mee, al vast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb mijn Duc 996S op contact laten staan met groot licht aan.....nu is mijn koplamp dof van binnen....iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen? BVD
 
Lampen eruithalen en een natte doek naar binnen proppen, met een schroevendraaier (of achterkant van een kwast) de doek heen en weer halen. Hierna een droge doek erin en hetzelfde net zo lang tot hij helemaal droog is.

Beter is nog om hem geheel eruit te halen, alle lampjes verwijderen en in een sopje schoon te maken afspoelen onder de kraan, ook weer met een doek erin enz. Hierna een paar dagen in een verwarmde ruimte houden met de gaten naar boven zodat hij goed kan drogen. Doe je dit niet krijg je meteen condens in je koplamp.

Neem de tijd en je koplamp is als nieuw👌
 
Wat erg goed werkt om een uitlaat zonder al teveel moeite terug naar nieuw te krijgen is chloorwaterstofzuur (23%). Wel erg oppassen met aanbrengen (handschoenen dragen en bril, en buiten doen, erg slecht voor de longen), en goed afspoelen (om de reactie te stoppen). Vriend heeft het gedaan op zijn 996. Ik heb mijn sps op de oude manier gedaan (schuren/polijsten), maar zal voortaan met chloorwaterstofzuur doen :)

Foto's van zijn uitlaat :

Van

e9vinc.jpg


25euq8w.jpg


Naar :

jpgc35.jpg


1jb5w1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ah en om terug te komen op Michelin banden, ik vind het hele segment Michelin banden een totale no-go op Ducati. Ze maken de voorkant erg onrustig door hun puntige vorm. Ik rij veel liever met Pirelli erop.
 
Wat erg goed werkt om een uitlaat zonder al teveel moeite terug naar nieuw te krijgen is chloorwaterstofzuur (23%). Wel erg oppassen met aanbrengen (handschoenen dragen en bril, en buiten doen, erg slecht voor de longen), en goed afspoelen (om de reactie te stoppen). Vriend heeft het gedaan op zijn 996. Ik heb mijn sps op de oude manier gedaan (schuren/polijsten), maar zal voortaan met chloorwaterstofzuur doen :)

Foto's van zijn uitlaat :

Van

[afbeelding]

[afbeelding]

Naar :

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes, ik heb het er zelf pas op zitten (zie hier boven) maar gewoon enkel met schuurpapier en daarna polijsten werkt prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan