cbr 600 rr ombouwen naar circuit motor

tonycbr1992

MF'er
4 okt 2017
34
4
Hallo..

Ik rij voor op de weg een cbr 600 rr 2005.
Nu heb ik besloten hem om te bouwen naar een circuit fiets. Om in.2018 te starten in de sportcup.600. En op de openbare weg verder te rijden met een naked bike !
Nu weet ik de regelementen en wat te doen om doen de keuring te komen. Zover ik gelezen heb. Mijn vraag is. Wat zijn nog meer handige/niet te missen dingen/motoronderdelen die ik zeker nodig heb voor de ow cup..

Mvg t. Roelsma :t
 
Een handige tip is je motor zo verkopen en een kant en klare circuitmotor te kopen. Scheelt je geld en tijd.
 
Dat snap ik. Alleen tijd kan ik er voor vrij maken. En weet wat ik aan mijn motor heb.
 
Als je echt in de OW cup gaat rijden dan heb je toch wel een knap fietsje nodig denk ik. Het hoeft allemaal niet, maar dan kan je net zo goed niet in de cup gaan rijden en op een andere (wat rustigere) manier het circuit opzoeken.

Als ik naar mijn eigen 600RR kijk waarmee de eerste eigenaar ook wedstrijden reed dan is het volgende aangepast.

De voorvork (andere binnenwerk van WP suspension)
Achtershock vervangen (ook WP)
Stuurdemper zit er op
Quickshifter
(wellicht wat onnodig, maar HRC ecu met HRC kabelboom)
Complete uitlaatlijn (wellicht ook niet nodig)
Andere remschakelset
Extra velgen met regenbanden
Laptimer
Racekuipen, snelsluiters, borgdraad overal
Andere rempomp (Brembo in mijn geval)
Andere koppelingshendel
Andere tandwielverhouding

Ik vergeet vast wat, maar dit is wat mij zo te binnen schiet.

Volgens mij kost die uitlaatlijn +\- 2000 euro nieuw en de vering denk ik ook als het niet meer is. Uiteraard kan je het als je mazzel hebt tweedehands kopen (geen idee of het spul op mijn motor wellicht ook niet nieuw is aangeschaft, want het zat er allemaal al op).

Ik had al een half verbouwde 2003 600RR. Daar had ik voorvork van aangepast, maar was nog lang niet klaar. Ik had een andere achtershock, quickshifter, stuurdemper, etc.

Ik heb die fiets (ondanks dat ik deze al voor helft omgebouwd had) weggedaan en de huidige 600RR gekocht. Het had mij namelijk veel meer gekost om de fiets vergelijkbaar te maken met wat ik nu heb.

Het voordeel van zelf doen is dat je het in stapjes kan doen. Ik had voorheen simpelweg nooit de financiën om "ff" een circuitfiets (zeker zo 1) er bij te kopen en met zelf doen kan je wanneer je wat over hebt het er aan besteden. Aan het einde van de rit kom je echter wel duurder uit. Je hebt het wel zelf gedaan en weet daarom precies hoe en wat. Je bent ook een stuk wijzer geworden met de ervaring. Het ligt er dus aan wat mogelijk is en wat je zelf wilt!

Ik heb die PC37 inmiddels zo vaak uit elkaar getrokken om diverse redenen dat ik bij wijze van met mijn ogen dicht kan sleutelen.


Maar goed, je moet roeien met de riemen die je hebt.

Ik denk trouwens dat je beter deze vraag in het PC37 \ PC40 topic kan stellen. Daar lezen alle heren met circuitervaring mee die op een 600RR rijden.

Meer kans op goede tips! Super topic als het om informatie gaat (en ook gezelligheid met leuke plaatjes)!
 
Laatst bewerkt:
Waarom eingelijk de OW Cup?

Is Zac niet het "begin" van het rijden in competitieverband?

Ik dacht altijd Zac --> OW cup --> BeNe cup wat betreft de niveaus.

Of is BeNe cup nu de Ow cup?:?
 
Zac is vaak door de weeks..en komt mij slecht uit.
En de sportcup 600 is een leuke beginnersklasse als ik het zo heb gevolgd afgelopen jaar
 
Waarom eingelijk de OW Cup?

Is Zac niet het "begin" van het rijden in competitieverband?

Ik dacht altijd Zac --> OW cup --> BeNe cup wat betreft de niveaus.

Of is BeNe cup nu de Ow cup?:?

Maakt niet uit... zac en OW cup zijn verschillende competities waar iedereen met een licentie gewoon aam deel kan nemen, BeNe cup is volgens mij weer een aparte klasse, hoe dat precies zit weet ik ook niet , zac vaak doordeweeks en OW cup altijd in het weekend :Y
 
Als je echt in de OW cup gaat rijden dan heb je toch wel een knap fietsje nodig denk ik. Het hoeft allemaal niet, maar dan kan je net zo goed niet in de cup gaan rijden en op een andere (wat rustigere) manier het circuit opzoeken.

het is maar net hoe je je inschrijft joh.. ik zelf rijd een '13 R6 met van alles erop en eraan constant 1.54. mijn teamgenoot met een stock 2005 R6 ( op healtech shifter, 2ehands WP schokje, setje clipons en snelgas na )constant 1:53. dan kun je gewoon leuk mee doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan