xjr 1300 zijspan project

nadeel van een NAS is dat die met een paar jaar ook gedateerd is en dan niet meer communiceert met je nieuwste besturingsprogramma ...

heb ik ook gehad, maar is mij niet goed bevallen; koop je een nieuwe laptop met een nieuwer besturings systeem en toen kon ik er opeens niet meer bij komen.

Ik vind de onedrive op dit moment een prima optie. Maar als ik plaatjes post op FB of een forum dan doe ik dat eigenlijk nog steeds altijd door ze van de laptop te uploaden rechtstreeks op de site
 
ik zou hem niet weg doen als ik hem had staan maar ik vindt deze bakken altijd een beetje naast de motor zweven of zo.het onderstel en de aanpak van aanbouwen staat me daarin tegen wel zeer aan. vind het gewoon strak en vernuftig opgebouwd. een sturend span wiel is wel een dingetje,als het werk dan werkt het punt.

nu eerst zelf maar eens beginnen.
 
we zijn weer wat verder. de motor is uitverkoren tot de nieuwe zijspan trekker voor mij.
nu wil ik een geheel nieuw zijspan/frame/bak maken met in eerste instantie een schommelvork. het oude ( hekje) wat als zijspan vungeerd is vergeven en moet dus vervangen worden. de stijl van de oude bak staat me zeer aan dus het wordt er weer zo 1.

maar wat heb ik daar voor nodig

veel pijp en een buigpomp.
en tadaaaaa hier is mijn nieuwe speeltje.
 
de buigpomp *O*
full
 
He Bram,
Tof kennis te maken !
Super bedankt !!

Even terug op gesprek van vanmiddag
Dit zijn de naven/assen die ik van honda civic gebruikt.
Er zit genoeg materiaal aan om te verspanen.
De naaf die er op zit is een super sterke met vaste lagers en 4x100 patroon
494941d1501528094-how-change-rear-rotors-brake-pads-5th-gen-accord-100_2875.jpg


Wat betreft fusee besturing ...
Dit zijn fusee lichamen van een honda civis voorzijde .
EX_Si_knuckles1.jpg

Maar dat komt er wel iets boven je wiel.
Maar goed,ik staar een beetje blind op alles wat met honda te maken heeft

En dit is het leesvoer (waar ik tot eergisteren ook niet van af wist) wat ik bij had .
Titelbild-entgultig.jpg
 
Hij staat buiten al naast zijn nieuwe trekker,dan heeft de buurt weer wat te roddelen :+
 
Laatst bewerkt:
weer een paar losse onderdelen klaar die ik zeer binnenkort eens aan elkaar hecht. ben benieuwd of ik de boel recht en haaks kan houden rijden het lassen. heb alles zo goed mogelijk pas gemaakt zodat het tegen elkaar gedrukt mooi past.vingers gekruist.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan