Honda Foresight: Terug van weggeweest (op MF)

Paul Z

Die hard MF'er
5 apr 2015
560
0
Ede
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Honda Foresight. Na een aantal motoren opgeknapt te hebben wilde ik graag iets waar ik niet te veel werk aan zou hebben en een beetje mee in de buurt zou kunnen toeren. Een scooter had ik nog nooit gehad, en dus ben ik gaan speuren op het web.

Mijn criteria waren:
- Goedkoop in aanschaf
- Starten lopen
- Uiterlijk in acceptabele staat
- Genoeg vermogen om met een passagier op provinciale wegen te rijden
- Snelweg moet mogelijk zijn als het zo uitkomt
- Een merk met een betrouwbare reputatie

Na wat zoeken kwam ik deze Foresight tegen. Hij heeft zijn kleur niet echt mee vind ik, maar beggars can't be choosers ;) . Ga ik denk ik nog wel een keer wat aan doen. Verder een koopje, waar ik een slot en een halve tank benzine bij cadeau kreeg.

Eerste indruk is goed. Rijdt prima en na de eerste verplichte o-ja-een-scooter-heeft-geen-koppeling-slip bij het eerste kruispunt is het me gelukt verder niet te veel aan de achterrem te zitten :+ .

Het leuke is: er zit een MF sticker op de scooter en die is niet van de laatste eigenaar maar van een eerdere eigenaar. Is degene die de sticker er heeft opgeplakt hier nog actief?

full

full
 
Laatst bewerkt:
Thanks.

Hij heeft iets meer dan 48.000 km op de teller staan, 250cc 1 cilinder.
 
Bedankt! Wat betreft dat "net ingereden": Qua kilometers schijnen ze erom bekend te staan dat ze probleemloos een ton kunnen draaien, maar wel afhankelijk van het gebruik. Van hoe eerdere gebruikers er mee zijn omgegaan weet ik natuurlijk niks, maar het motortje voelt goed en volgens de vorige eigenaar gebruikt hij geen druppel olie. We gaan het zien. Hij rijdt in ieder geval erg lekker en vlot, dus ik ben tot nu toe happy!
 
Fijn dat ie bevalt.
Zelf rij ik ook met een 250cc 1 cilinder scooter.
Met slechts 22pk meer dan genoeg vermogen voor woon-werk verkeer.
Mag ik vragen welke benzine jij er in doet?
Zelf heb ik namelijk hele goede ervaring met Shell V-power 98 octaan.
Ik doe er bewust geen Euro 95 in, omdat het met 98 octaangehalte in mijn geval meerdere positieve punten heeft.
Hoop dat jij nog flink kunt genieten van je scooter.
Mede omdat het een Honda is zit het met de betrouwbaarheid wel goed.
Lekker genieten.
Vr gr
 
Goede keus, zo'n Foresight is een prima motortje, betrouwbaar en rijdt best goed.


full


Hier een foto van de kilometerteller van de mijne na 8 jaar woon werk verkeer.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat ie bevalt.
Zelf rij ik ook met een 250cc 1 cilinder scooter.
Met slechts 22pk meer dan genoeg vermogen voor woon-werk verkeer.
Mag ik vragen welke benzine jij er in doet?
Zelf heb ik namelijk hele goede ervaring met Shell V-power 98 octaan.
Ik doe er bewust geen Euro 95 in, omdat het met 98 octaangehalte in mijn geval meerdere positieve punten heeft.
Hoop dat jij nog flink kunt genieten van je scooter.
Mede omdat het een Honda is zit het met de betrouwbaarheid wel goed.
Lekker genieten.
Vr gr

Ik heb er nog niet mee getankt, dus ik weet niet wat er in zit. Die halve tank die er in zat heb ik nog niet leeg ;) Maar ik zal in de toekomst 95 en 98 allebei eens proberen, kijken of ik een verschil kan ontdekken.

Goede keus, zo'n Foresight is een prima motortje, betrouwbaar en rijdt best goed.


[afbeelding]

Hier een foto van de kilometerteller van de mijne na 8 jaar woon werk verkeer.

Kijk, dat biedt perspectief! Netjes hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan