racen op een pc40 / pc37 2017

Dat is inderdaad ook mijn ervaring, over het algemeen dan. Maar toch ook dan kom ik wel nare verrassingen tegen zoals de Ramshoek op tempo insturen en dan toch oversteken de pitstraat in.|( Of zoals ik vorige keer meemaakte: op het rechte eind van Assen, stuur ik een meter naar rechts om iemand uit te remmen de Haarbocht in. Ik bedenk me en stuur terug richting de linker 'kantlijn' en net op dat moment schiet er nog even een dikke 1000 langs, door het gaatje van 40 cm tussen mij en het gras. (Om dan in Ossenbroeken weer door mij ingehaald te worden.. :X ) Dan ben je toch niet helemaal lekker lijkt me...
 
Ach inhalen of ingehaald worden hoort erbij, in het begin schrik je je de pleuris maar dat went vanzelf .
Vaak is het dat mensen zich opgeven in een te hoge groep en dan van alle kanten ingehaald worden.
ja ik haal ook in bij ossebroek ,hoge heide, ruskenhoek etc maar alleen tijdens een race en niet tijdens vrij rijden , wees je wel bewust dat sommige mensen trainen in de hoogste groep en ja die worden wel eens gefrustreerd van mensen die 2: 10 in groep 4 rijden .
Zoals ik al zij het hoort erbij!
 
Het gaat mij (en in de vorige posts) juist om die kamikazepiloten die rare acties uithalen. Zoals gezegd: midden in de Ramshoek toch maar oversteken naar de ingang pit, of zoals mij gebeurde: een halve ronde achter iemand aanzitten die best doorrijdt, ik zoek een plekje om er voorbij te gaan en dan bij het insturen van de Ramshoek laat ie ineens z'n gas los en kets ik hem bijna de bocht uit. Niet handig van mij dat ik er te dicht op zat maar je verwacht in groep 4 niet dat iemand precies op dat punt z'n gas helemaal dichtdraait.
 
Ah, was jij dat!!! ???

Dan was het dus die kerel op de RSV die door aan het gassen was.

Nu snap ik waarom diegene (jij dus) aan het einde de pitlane de pitstraat in wilde rijden. Dat begreep ik niet toen ik hoorde dat dit gebeurd was.

Jezus man wat kut. Hoe is het verder? Niets aan over gehouden? En met de motor? Nog wat gehoord van die andere kerel? Ze zeiden op de paddock dat het goed mis was met zijn voet en dat er een stuk van zijn voet wellicht zou missen (je hoort van alles op zo'n moment).

Ik kan alleen niet goed begrijpen waarom die baco de baan op ging en waarom je dan aan het einde van de pitlane de pitstraat in moet rijden. Dat hoort niet lijkt mij. Dat andere ongeluk waar ik achter reed was namelijk veel verder nog.

Bovendien was dat andere ongeluk gebeurd net na het punt waar je normaliter de baan verlaat. Dat had ook gekund voor degene die de pitstraat al voorbij waren.

Heeft niemand verder gezien dat jij weet wat die kerel op die RSV nou aan het doen was? Gezien de staat van die motor kan ik namelijk niet voorstellen dat hij reed alsof er een gele of rode vlag was. Die had gewoon het gas er op zou je denken.

Yep dat was ik.. Loop inmiddels bij de fysio om alles compleet hersteld te krijgen, was gelukkig niets gebroken. Onderbeen was er ook niet af, alhoewel het wel zo voelde _O-
Weet ook nog steeds niet wat er precies gebeurde, vandaar dat ik hoopte dat iemand een filmpje had.
Hoop dat het met die jongen op de RSV goed gaat, die was een deel van z'n geheugen kwijt.

Gelukkig heb ik ook alle tijd nu om de CBR in de winter te herstellen voor volgend seizoen :)
 
Ik zou wel willen, betaald en al. Krijg ik een mail dat door een foutje in het systeem ik toch niet kan rijden. Alles zit vol.. :/

Dat is mooi klote..! Je kan het er op wagen om toch die kant op te gaan, en de dag van iemand over te nemen.. Helaas zijn er altijd wel die crashen in de eerste rechterbocht aan het begin van de dag... :/
 
Dat was vorige week bij Racecracks op Assen een topdag! We stonden met een gezellig cluppie in een pitbox en dat is wel erg relaxed. 's Ochtends even een buitje waardoor ik sessie 2 toch maar heb laten schieten, het leek me te nat voor droogweer banden en te droog voor regenbanden. 's Middags lekker kunnen rijden en oefenen en na wat tips van de echt snelle jongens bij ons in de pitbox m'n pr mooi scherper kunnen zetten op 1:58.8. Een mooie afsluiter dus. Ik heb nu al zin in volgend jaar.. :Y
 
Yep dat was ik.. Loop inmiddels bij de fysio om alles compleet hersteld te krijgen, was gelukkig niets gebroken. Onderbeen was er ook niet af, alhoewel het wel zo voelde _O-
Weet ook nog steeds niet wat er precies gebeurde, vandaar dat ik hoopte dat iemand een filmpje had.
Hoop dat het met die jongen op de RSV goed gaat, die was een deel van z'n geheugen kwijt.

Gelukkig heb ik ook alle tijd nu om de CBR in de winter te herstellen voor volgend seizoen :)

Gelukkig valt het mee denk ik dan maar. Gezien de situatie (een botsing op het circuit) mag je wellicht niet klagen. Hoe raar dat ook klinkt.

Veel sterkte en succes met het herstellen!
 
Dat is mooi klote..! Je kan het er op wagen om toch die kant op te gaan, en de dag van iemand over te nemen.. Helaas zijn er altijd wel die crashen in de eerste rechterbocht aan het begin van de dag... :/
Droogde de baan snel op in de morgen?
Of bleef het nog lang vochtig op de baan?
 
Droogde de baan snel op in de morgen?
Of bleef het nog lang vochtig op de baan?

De baan was om 9.20 gewoon droog. Achter het pitgebouw bleef het wel heel de ochtend vochtig. Helaas reden we zonder transponder waardoor er heel veel niveau verschil bleef in alle groepen..
 
De baan was om 9.20 gewoon droog. Achter het pitgebouw bleef het wel heel de ochtend vochtig. Helaas reden we zonder transponder waardoor er heel veel niveau verschil bleef in alle groepen..
Ai. Day kost altijd weer tijd als er veel niveau verschil in zit.
Nog 1:11 kunnen rijde ?
 
Ai. Day kost altijd weer tijd als er veel niveau verschil in zit.
Nog 1:11 kunnen rijde ?

Nee ben niet onder de 1.13 gekomen.. Geen 1 rondje vrij kunnen rijden en heb nog niet zo veel 'lef' met inhalen waardoor ik soms te lang wacht.. Net voor sessie 4 was er een crash waardoor onze groep niet kon starten omdat de dokter nog bezig was.. Vol goede moed gewacht op sessie 5 maar die ging helaas niet van start ivm met een zware crash.. Helaas moest hier het Belgische Mug team voor komen.. Ik hoop dat de coureur het goed maakt naar omstandigheden.. Sessie 6 was dus de eerste en laatste sessie van de middag voor mij.
 
Nee ben niet onder de 1.13 gekomen.. Geen 1 rondje vrij kunnen rijden en heb nog niet zo veel 'lef' met inhalen waardoor ik soms te lang wacht.. Net voor sessie 4 was er een crash waardoor onze groep niet kon starten omdat de dokter nog bezig was.. Vol goede moed gewacht op sessie 5 maar die ging helaas niet van start ivm met een zware crash.. Helaas moest hier het Belgische Mug team voor komen.. Ik hoop dat de coureur het goed maakt naar omstandigheden.. Sessie 6 was dus de eerste en laatste sessie van de middag voor mij.

:o
Hopen dat de coureur het goed maakt.
Ik heb er nog ever gedacht om te gaan, maar lees nu dat het niet echt de moeite was geweest.
 
Nee ben niet onder de 1.13 gekomen.. Geen 1 rondje vrij kunnen rijden en heb nog niet zo veel 'lef' met inhalen waardoor ik soms te lang wacht.. Net voor sessie 4 was er een crash waardoor onze groep niet kon starten omdat de dokter nog bezig was.. Vol goede moed gewacht op sessie 5 maar die ging helaas niet van start ivm met een zware crash.. Helaas moest hier het Belgische Mug team voor komen.. Ik hoop dat de coureur het goed maakt naar omstandigheden.. Sessie 6 was dus de eerste en laatste sessie van de middag voor mij.

Gisteren was het ook prima te doen. Alle sessies kunnen rijden
 
Heren ,

Ben inmiddels bezig de motor ‘cupklaar’ te maken voor volgend jaar .. ben nu bezig met de remmerij.. heb de remklauwen leidingen en pakkingen schoongemaakt en vervangen .. nieuwe brembo sinterblokken liggen klaar... alleen nu was ik even benieuwd , kun je de zuigers ook nog ergens mee schoonmaken? Heb alles volledig schoongemaakt met remreiniger.. lijkt me voldoende toch of hebben jullie nog tips? Nu alles er toch af is ;)
full
 
Heren ,

Ben inmiddels bezig de motor ‘cupklaar’ te maken voor volgend jaar .. ben nu bezig met de remmerij.. heb de remklauwen leidingen en pakkingen schoongemaakt en vervangen .. nieuwe brembo sinterblokken liggen klaar... alleen nu was ik even benieuwd , kun je de zuigers ook nog ergens mee schoonmaken? Heb alles volledig schoongemaakt met remreiniger.. lijkt me voldoende toch of hebben jullie nog tips? Nu alles er toch af is ;)[afbeelding]
zuigers eruit halen en gewoon schoonmaken en ontvetten.
Overal het remstof verwijderen, nieuwe afdichtingen erin, klaar
 
Ik heb hier nog een powercommander 5 liggen voor een pc37, mocht iemand interesse hebben.
 
Wat is dan verder de bedoeling ? De klauw verder openen (In 2en splitten als het ware) dan je de zuigers er gewoon uithalen ? Kan ik dit ook gewoon met remreiniger schoonmaken? ZuIgers verder niet invetten oid toch?? Ik merkt namelijk al dat het voorwiel best moeilijk draait, terwijl als de remmerij eraf is hij heel mooi soepel draait :Y~[/quote]
 
Laatst bewerkt:
Wat is dan verder de bedoeling ? De klauw verder openen (In 2en splitten als het ware) dan je de zuigers er gewoon uithalen ? Kan ik dit ook gewoon met remreiniger schoonmaken? ZuIgers verder niet invetten oid toch?? Ik merkt namelijk al dat het voorwiel best moeilijk draait, terwijl als de remmerij eraf is hij heel mooi soepel draait :Y\
[/quote]
Zuigers kan je er zo uitblazen als de klauw nog in elkaar zit. Het splitten van de klauwen kan je de pakking vervangen, misschien kan ook makkelijker de stofringen vervangen. Nieuw ontluchtings nippel en dan zijn alle spare parts uit je overhaal setje wel gebruikt.
Het aanlopen van je voorwiel kan vele oorzaken hebben. Bij het plaatsen van nieuwe blokjes ff je reservoir open doen.
 
Inmiddels de klauwen gesplit , maar ik kan geen grip meer krijgen op de zuigers omdat ik deze al zodanig teruggedrukt had zodat de nieuwe remblokken ertussen zouden passen .. Nog tips om ze eruit te krijgen of nu weer kwestie van de leidingen en de pomp er even weer op en de zuigers eruit ' pompen' .. Zucht haha :+
 
Inmiddels de klauwen gesplit , maar ik kan geen grip meer krijgen op de zuigers omdat ik deze al zodanig teruggedrukt had zodat de nieuwe remblokken ertussen zouden passen .. Nog tips om ze eruit te krijgen of nu weer kwestie van de leidingen en de pomp er even weer op en de zuigers eruit ' pompen' .. Zucht haha :+
Compressor
 
Terug
Bovenaan Onderaan