Rotterdam Incorporated #17 - Waar we vaker gaan rijden?


tis toch ook wat met die recalls 8-)
2004 Kawasaki ZX10R....moest terug want het voorwiel zou kunnen breken (kreeg zelfs een brief dat ik niet meer mocht rijden) zes weken in de zomer braaf gewacht op een nieuw voorwiel
2005 KTM 950 AdventureS...moest terug iets met achterrem, ding van niks
2009 Triumph StreetTripleR moest terug, iets met schakelveer en ook voor vervanging van de spanningsregelaar, dat laatste was voor mij te laat, jaar eerder al de ANWB nodig gehad om thuis te komen
2011 Triumph Tiger 800, ook vanwege de schakelveer (dacht ik) en terug ivm software aanpassing...we hebben het over een motorfiets geen fukking computer -O- :+
2014 KTM Superduke 1290, aantrekmoment van de achteras....was al uitgevoerd door dealer tijdens 1000km beurt waren ze me alleen vergeten te melden KTM dealers rule ;)
En nou de Scrambler wellicht, kut BMW onbetrouwbare klotedingen, koop er nooit meer 1 :(



















....in 2017 :P
 
Laatst bewerkt:
tis toch ook wat met die recalls 8-)
2004 Kawasaki ZX10R....moest terug want het voorwiel zou kunnen breken (kreeg zelfs een brief dat ik niet meer mocht rijden) zes weken in de zomer braaf gewacht op een nieuw voorwiel
2005 KTM 950 AdventureS...moest terug iets met achterrem, ding van niks
2009 Triumph StreetTripleR moest terug, iets met schakelveer en ook voor vervanging van de spanningsregelaar, dat laatste was voor mij te laat, jaar eerder al de ANWB nodig gehad om thuis te komen
2011 Triumph Tiger 800, ook vanwege de schakelveer (dacht ik) en terug ivm software aanpassing...we hebben het over een motorfiets geen fukking computer -O- :+
2014 KTM Superduke 1290, aantrekmoment van de achteras....was al uitgevoerd door dealer tijdens 1000km beurt waren ze me alleen vergeten te melden KTM dealers rule ;)
En nou de Scrambler wellicht, kut BMW onbetrouwbare klotedingen, koop er nooit meer 1 :(

....in 2017 :P
Koop maar nieuw, dan heb je niet de ellende van anderen.
Dat werkt dus niet. _O- _O- _O- _O- _O-
 
Koop maar nieuw, dan heb je niet de ellende van anderen.
Dat werkt dus niet. _O- _O- _O- _O- _O-

Ach zo dramatisch is het allemaal niet, meer in de geest van de tijd.
Meeste dingen zijn netjes opgelost tijdens een service beurt. Dat voorwiel bij de 10R was op zich wel wachten, maar ik was toch op vakantie...met een andere motor ;)
De recall op de spanningsregelaar bij de StreetTriple kwam pas jaren nadat het euvel bekend was en een jaar nadat bij mijn Street het ding de geest gaf. Dingen kunnen nou eenmaal kapot gaan, belangrijk is hoe een dealer er dan mee omgaat.

Ik vergat er eigenlijk nog 1. Een recall bij de MT-09 omdat de bekabeling naar de koplamp te kort zou kunnen zijn. En die ben ik ook in het echt 'vergeten' :') Ding is al lang ingeruild.
 
Laatst bewerkt:
Geldt volgens Motorrad alleen voor de standaard R NineT maar niet voor de Scrambler/Urban GS/Racer/Pure.
Rückruf BMW R nineT
Dan kan je die niet in je boekje bijtekenen. -O-
Die rit ken ik alleen van oude Jawa's. :+ (Rijder die daar ieder jaar verslag doet)
maar da's op 24 september en dan schijnt er een of andere nederlander mee te doen in de MotoGP/Aragon denk dat ik toch maar beetje TV ga kijken
Go! Michael. :} :9~ :Y
 
Laatst bewerkt:
Ga morgen meerijden bij toerritje georganiseerd door BMW dealert in Barendrecht, eens kijken of dat bevalt, op stap gaan met allemaal BMW rijders :P
 
_O-

Weertje valt tot en met dinsdag nog niet mee. -O-

Hele dag prima weer dus lekker kunnen :]
Ivm met slechte weersverwachting mezelf in textielpak gehesen, lag nog zoals na de winter, dus voering er nog in...pfff was toch zweten, altijd dat onbenstendige kloteweer in dit land :+

Was een leuk toertje, zo kom je toch weer op plekken waar ik zelf niet gauw zou rijden. Behoorlijke opkomst, denk wel zo'n 60% GS'en, rest van die toerbakken. 1 verdwaalde S1000R en 1 zo'n retro geval (=moi).
Geslaagd dagje.
 
Laatst bewerkt:
Hele dag prima weer dus lekker kunnen :]
Ivm met slechte weersverwachting mezelf in textielpak gehesen, lag nog zoals na de winter, dus voering er nog in...pfff was toch zweten, altijd dat onbenstendige kloteweer in dit land :+

Was een leuk toertje, zo kom je toch weer op plekken waar ik zelf niet gauw zou rijden. Behoorlijke opkomst, denk wel zo'n 60% GS'en, rest van die toerbakken. 1 verdwaalde S1000R en 1 zo'n retro geval (=moi).
Geslaagd dagje.
Het weertje was inderdaad goed. *O* Ik had een museumdag. :+

Je bent dus een paar kilo afgevallen in een zweetpak. _O-

Verder:
full
 
Als ik alleen onderweg ben stop ik regelmatig om een fotootje te maken, maar bij een groepsritje :N
vooral niet als je de enige bent die zonder navigatie rijdt :')

plaatje tijdens de lunch stop

full


1 Scrambler
5 GS
+ toergevallen....ben niet zo thuis in dat BMW segment :z
 
Als ik alleen onderweg ben stop ik regelmatig om een fotootje te maken, maar bij een groepsritje :N
vooral niet als je de enige bent die zonder navigatie rijdt :')

plaatje tijdens de lunch stop

[afbeelding]

1 Scrambler
5 GS
+ toergevallen....ben niet zo thuis in dat BMW segment :z
Jij hebt hem in ieder geval gehad, de eerste BMW meeting. :+ :t
 
Eindelijk wordt het goed weer, dus komend weekend lekker rijden. Zo te zien gaat die gore klote Italiaan rijden in Aragon B| :( , dus die MotoGP zal me jeuken. :')
 
Ja opoe....we kunnen de topic titel beter veranderen in
Rotterdam Inc. waar we vaker gaan posten? :') :P

Vandaag lekker ritje door Zuid-Holland gedaan, rij ik onder de Brienenoord...denk ik 'ah mooie plek voor fotootje' stop, ben ik gvd m'n telefoon vergeten, weer geen bewijs dat ik vaker ga rijden :+

Morgen dagje vrij, rondje Zeeland :]
 
Laatst bewerkt:
Ja opoe....we kunnen de topic titel beter veranderen in
Rotterdam Inc. waar we vaker gaan posten? :') :P

Vandaag lekker ritje door Zuid-Holland gedaan, rij ik onder de Brienenoord...denk ik 'ah mooie plek voor fotootje' stop, ben ik gvd m'n telefoon vergeten, weer geen bewijs dat ik vaker ga rijden :+

Morgen dagje vrij, rondje Zeeland :]
Jij hebt grote mazzel vandaag. *O*

Ik was gisteren ook op de motor bij de Brienenoord. _O-
Maar ik ging er overheen, afslag voor De Kuip.


Pathé De Kuip. :+
 
Laatst bewerkt:
Ben alleen maar motor wezen sleutelen ;(

achterrem van me schoonvaders bandit 1200 liep steeds wat vast na het remmen, dan kwam die na een kwartiertje weer los.
rem schoon gemaakt beetje geremd met een blokje plastic er tussen, kwamen de cups er ver uit en remde je hard zat alles muurvast :? , dachten aan de pomp ofzo, ontluchting open nog alles vast leiding er af nog alles vast, met een hamer en bijtel blokje tussen de remblokken uit moeten slaan blijkt de achterrem cilinders uitgesleten te zijn waardoor de cupjes scheef komen en alles blokkeert :o je zag het ook aan de klauw dat die scheef drukte, cupjes en seals waren uit versleten dus had alles al vervangen toen viel het niet op maar als je goed keek zaten er idd beschadigingen in de klauw dat de cups scheef gingen, nog nooit mee gemaakt met een achter rem maar goed weer wat anders :-P.
 
Ben alleen maar motor wezen sleutelen ;(

achterrem van me schoonvaders bandit 1200 liep steeds wat vast na het remmen, dan kwam die na een kwartiertje weer los.
rem schoon gemaakt beetje geremd met een blokje plastic er tussen, kwamen de cups er ver uit en remde je hard zat alles muurvast :? , dachten aan de pomp ofzo, ontluchting open nog alles vast leiding er af nog alles vast, met een hamer en bijtel blokje tussen de remblokken uit moeten slaan blijkt de achterrem cilinders uitgesleten te zijn waardoor de cupjes scheef komen en alles blokkeert :o je zag het ook aan de klauw dat die scheef drukte, cupjes en seals waren uit versleten dus had alles al vervangen toen viel het niet op maar als je goed keek zaten er idd beschadigingen in de klauw dat de cups scheef gingen, nog nooit mee gemaakt met een achter rem maar goed weer wat anders :-P.
Vader - Zoon momentje, of zoon - vader. Ook goed. :+

Zat de familie er omheen te kijken / op het terras? ;)

Ik heb een CBR250R gekocht van 2011 met 4.700 km, rijdt megahard. :o _O-

Verbruik vorige week naar Oisterwijk en terug = 1:31.5. :}
En je kan gewoon 110..120 km/u cruisen zonder dat het matig aanvoelt.

full

full


En omdat alles wat 'small' is - de kleine van negen zit perfect achterop. :} *O*

Twee weken geleden al 50 km samen gereden in twee dagen.
En gisteren dus naar de film. (om 10.00 :Z )

In de middag gewoon lekker gefietst. :t
 
Laatst bewerkt:
Some more pics..
Tankpad binnen uit China .. vijfentachtig Eurocent totaal. :+

full

full

full
 
full


En van de olieverversing hebben we natuurlijk ook. :P

Bij de Action verkopen ze nu 5W40 Valvoline volsynthetische olie met JASO MA2.
Standaardprijsje onder de vijf euro per liter. *O*

(Is al in de aanbieding geweest voor €3,49.. maar toen had ik de week ervoor al zeven flessen gehaald :')
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

En van de olieverversing hebben we natuurlijk ook. :P

Bij de Action verkopen ze nu 5W40 Valvoline volsynthetische olie met JASO MA2.
Standaardprijsje onder de vijf euro per liter. *O*

(Is al in de aanbieding geweest voor €3,49.. maar toen had ik de week ervoor al zeven flessen gehaald :')

zag al wat foto's voorbij komen, dacht al zal toch niet :+ maar ja toch wel :P

Schoonvaders vond het allemaal wel intressant en is ook wel technies hielp ook mee dus ;)
nieuwe remklauw is onderweg morgen weer monteren en gaan
 
zag al wat foto's voorbij komen, dacht al zal toch niet :+ maar ja toch wel :P

Schoonvaders vond het allemaal wel intressant en is ook wel technies hielp ook mee dus ;)
nieuwe remklauw is onderweg morgen weer monteren en gaan
Oh ja, schoonvaders. _O-
Dus je hebt punten gescoord en de vrouw vond het ook gezellig.
full
 
Die achterklauw zit ook bijna overal op he. :t _O-

Waarvoor krijgt Hotparts een warme douche? *O*

we hadden ze even gebeld omdat een nette gsf1200 bijna niet te vinden is, hij nam gelijk op vroeg de steekmaat van de klauw ging het uitzoeken en als we niets hoorde was het de juiste anders zou die weer even bellen, bij de bestelling op zijn site moesten wat notities er bij zetten zodat die wist waar en wie en vanmorgen netjes een mail dat hij het heeft opgestuurd, mocht het alsnog niet de juiste zijn mocht die weer terug gezonden worden en krijg je natuurlijk je geld terug.
Gewoon netjes hoe die over de telefoon de vragen beantwoorden en het zo oplosten. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan