Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Vraagje, ik heb interesse in MT-09 maar heb ook een groot zwak voor de XSR 900. Nu heb ik op beide modellen gezeten maar voor mijn gevoel zit ik op de MT-09 beter qua knie passend in de uitsparingen in de tank dan op de XSR. Heeft iemand ook deze ervaring? Ik ben 1,84 met relatief lange benen.

Andere vraag, de MT-09 die ik heb gezien is een behoorlijk aangeklede 2014. Nu heb ik al veel gelezen o.a. hier op dit forum maar ben er nog niet uit hoe het zit qua vering. Ene zegt dat het noodzaak is om vering aan te passen (Hyperpro of zoiets). Andere zegt dat het wel meevalt onder normale omstandigheden. Ik ben een "normaal/sportieve" rijder. Ik pak graag met aardige snelheid een bocht maar rij niet op circuit en heb ook niet de capaciteiten van een echt sportieve rijder.
 
Vraagje, ik heb interesse in MT-09 maar heb ook een groot zwak voor de XSR 900. Nu heb ik op beide modellen gezeten maar voor mijn gevoel zit ik op de MT-09 beter qua knie passend in de uitsparingen in de tank dan op de XSR. Heeft iemand ook deze ervaring? Ik ben 1,84 met relatief lange benen.

Andere vraag, de MT-09 die ik heb gezien is een behoorlijk aangeklede 2014. Nu heb ik al veel gelezen o.a. hier op dit forum maar ben er nog niet uit hoe het zit qua vering. Ene zegt dat het noodzaak is om vering aan te passen (Hyperpro of zoiets). Andere zegt dat het wel meevalt onder normale omstandigheden. Ik ben een "normaal/sportieve" rijder. Ik pak graag met aardige snelheid een bocht maar rij niet op circuit en heb ook niet de capaciteiten van een echt sportieve rijder.
Ik ben zelf min of meer jouw lengte. Ik zit goed op beide modellen. Ik zit beter op een MT-09.
Ik ben zelf min of meer dezelfde soort rijder als jij. Ik heb mij nooit heel erg gestoord aan de vering zoals deze was op de MT-09. Ik ben volledig overtuigd dat de MT-09 100000x beter is met andere vering, ik heb het zelf alleen niet als noodzaak geacht.

Dat is mijn ervaring daar mee. Ik zou je adviseren om echt even te gaan proef rijden. Dan weet je tot in hoeverre dat voor jou storend is. Je komt van twee tamelijk stug geveerde machines. Ervanuitgaande dat die voor jou goed waren verwacht ik dat de MT-09 voor jou te soft is qua vering.
 
De MT-09 van 2017 > heeft verbeterde vering.
En inderdaad gewoon even proefrijden, dan weet je gelijk hoe het voeld
Het is ook wat je gewend bent natuurlijk, ik kom zelf van een perfect afgestelde Buell XB12 af en mij viel het ook erg tegen, maar het is tenslotte ook een compleet andere motor.
 
Vandaag eindelijk goeie knippers binnen gekregen voor de voorkant die ik er nu niet meer af trap met me knie :')
En om de 09 een ''clean ass'' te geven bij onze chinese vrienden gezocht naar een leuk en 'kleinere' alternatief voor de grote standaard lellen achterop. HIERBIJ *O*

F4DFOf8k.jpg

sWqpmBOh.jpg

roU6blU4.jpg


kabeltje zul je straks helemaal niet meer zien. enkel het spotje.
Moet nog wel beginnen met het bouwsel. zal daarna wel weer pics droppen ;)
 
PZoals beloofd.
Ik vind het om nat van te worden

[afbeelding]
[afbeelding]

Even je hoofd een kwart draaien :9

Heel nice gedaan!!

Wat ik me dan afvraag, regeltechnisch gezien. Mag dit? Staat me bij dat ik iets gelezen heb dat het van een bepaalde hoeken goed te zien moet zijn ofzo?

Los daarvan, de kans dat je hiervoor aangehouden zal worden is niet heel groot verwacht ik.. dus :]
 
Ik dacht hier ooit iets gelezen te hebben over iemand die zijn originele demper ging open slijpen en dan het binnenwerk zou aanpassen.
Op een buitenlands forum zou dat al uitgebreid getest en goed bevonden zijn.
Wie heeft dit gedaan of heeft er meer info over?
 
Heel nice gedaan!!

Wat ik me dan afvraag, regeltechnisch gezien. Mag dit? Staat me bij dat ik iets gelezen heb dat het van een bepaalde hoeken goed te zien moet zijn ofzo?

Los daarvan, de kans dat je hiervoor aangehouden zal worden is niet heel groot verwacht ik.. dus :]


Er zal gerust een regel voor zijn, duhh Nederland :')
Opzich is dit best zichtbaar, niks belemmerd de knipper lichten. En ze knipperen :P
Als ik er wel een keer mee aangehouden word dan meld ik het wel gelijk ff :]
 
Ik dacht hier ooit iets gelezen te hebben over iemand die zijn originele demper ging open slijpen en dan het binnenwerk zou aanpassen.
Op een buitenlands forum zou dat al uitgebreid getest en goed bevonden zijn.
Wie heeft dit gedaan of heeft er meer info over?

Ik heb op: Yamaha MT-09 / FZ-09 Forums - The largest Yamaha MT-09 / FZ-09 Forum on the Internet! hier wel eens wat over gelezen met (volgens mij) een uitgebreide "how-to".

Ik kan het zo snel even niet vinden dus zou je zelf nog even kunnen kijken.
 
Zijn dat die luchthappers?

Wakosda Ome Dave?

Nee, die zijkappen aan de achterzijde.

€65 inclusief verzending ben ik blij mee. Destijds gekocht voor 140, zijn nog nooit gemonteerd geweest, kwam een MT-10 tussendoor fietsen.

Let wel, past echt alleen op de 13-14 MT-09's.
 
Hallo allemaal, sinds afgelopen dinsdag ben ik een trotse eigenaar van een Yamaha MT-09, bwjr 2014 in de kleurstelling Blazing Orange.

Heb de afgelopen jaren gereden op een Yamaha XJR1300, heerlijke motor, maar een tikkeltje te zwaar qua eigen gewicht.

Ga de komende dagen eens rustig op motor-forum eea doorlezen.

Als er nog tips zijn, dan hoor ik die graag.
full
 
Hyperpro doet dat iig wel.
Volgens mij moet de olie van onderen bijgevuld worden.

Dat laatste is niet waar. Je draait n.l. de dop aan de bovenzijde van de poot af, en daar wissel je de veer en de olie. Heb de Streetbox zelf geinstalleerd, en veren en olie vervangen is bij deze USD niet veel anders dan bij een conventionele vork. Wel heb je wat 'speciaal gereedschap' nodig om de veer te comprimeren en daarmee een borgmoer los te draaien.

Ik zou trouwens altijd kiezen om de poten eruit te halen. Sowieso kun je dan olie verwisselen/verversen bij de montage van andere veren, maar daarnaast moet je anders het stuur demonteren om bij de doppen van de vorkpoot te kunnen... Ook niet heel handig. De klemschroeven van de bovenste kroonplaat moet je toch al los halen om de dop van de vorkpoot te halen..
 
Hallo allemaal, sinds afgelopen dinsdag ben ik een trotse eigenaar van een Yamaha MT-09, bwjr 2014 in de kleurstelling Blazing Orange.

Heb de afgelopen jaren gereden op een Yamaha XJR1300, heerlijke motor, maar een tikkeltje te zwaar qua eigen gewicht.

Ga de komende dagen eens rustig op motor-forum eea doorlezen.

Als er nog tips zijn, dan hoor ik die graag.[afbeelding]
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! *O* *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan