Remschijven advies

Zijn Sintered metal blokjes beter dan carbon blokjes?

Ik dacht dat het "race model" van SBS de Carbon versies waren. Ik gebruik dezelfde blokjes als Roel en dacht dat dit de "beste" blokjes van SBS waren voor op de baan. Zelf in de regen was ik best tevreden met mijn slakkengangetje.

Nog nooit last van fading mee gehad, maar wel weer met sintered blokjes van Brembo.

Ik raak nu in de war :o

Wat betreft de schijven;
Als rookie heb ik met Braking, OEM 600RR 310mm en OEM 954RR 330mm schijven gereden. Alles op 600rr'en en eigenlijk merkte ik weinig tot geen verschil wat betreft remkracht.

Andere blokjes maken voor mijn gevoel wel heel veel verschil en het goed afstellen van de RCS19 ook!
Geen idee wat ze precies hebben afgesteld laatst bij mij (een plunjer omgedraaid ofzo in de rempomp), maar van weinig remkracht naar weer "normaal hard " remmen. Zonder uiteraard steeds meer dan 1 ding tegelijk te wisselen \ wijzigen.

Ik merkte ook weinig mbt het gewicht tussen de zware 330mm schijven en de veel lichtere Braking schijven.
Ik denk dat je aardig moeten weten wat je moet merken voordat je het kan bepalen. Ik kan dat schijnbaar dus niet :)
 
Laatst bewerkt:
Zijn Sintered metal blokjes beter dan carbon blokjes?

Ik dacht dat het "race model" van SBS de Carbon versies waren. Ik gebruik dezelfde blokjes als Roel en dacht dat dit de "beste" blokjes van SBS waren voor op de baan. Zelf in de regen was ik best tevreden met mijn slakkengangetje.

Nog nooit last van fading mee gehad, maar wel weer met sintered blokjes van Brembo.

Ik raak nu in de war :o

Wat betreft de schijven;
Als rookie heb ik met Braking, OEM 600RR 310mm en OEM 954RR 330mm schijven gereden. Alles op 600rr'en en eigenlijk merkte ik weinig tot geen verschil wat betreft remkracht.

Andere blokjes maken voor mijn gevoel wel heel veel verschil en het goed afstellen van de RCS19 ook!
Geen idee wat ze precies hebben afgesteld laatst bij mij (een plunjer omgedraaid ofzo in de rempomp), maar van weinig remkracht naar weer "normaal hard " remmen. Zonder uiteraard steeds meer dan 1 ding tegelijk te wisselen \ wijzigen.

Ik merkte ook weinig mbt het gewicht tussen de zware 330mm schijven en de veel lichtere Braking schijven.
Ik denk dat je aardig moeten weten wat je moet merken voordat je het kan bepalen. Ik kan dat schijnbaar dus niet :)

De beste sbs zijn de dual sinters. Die heb ik gehad op mijn r6. Dat was bizar hoe hard die remde en hoe lang die mee gingen. Wel erg duur, concurrent van brembo z04.

De carbon kunnen niet goed tegen regen en dan zijn de race sinters een uitkomst!
 
De beste sbs zijn de dual sinters. Die heb ik gehad op mijn r6. Dat was bizar hoe hard die remde en hoe lang die mee gingen. Wel erg duur, concurrent van brembo z04.

De carbon kunnen niet goed tegen regen en dan zijn de race sinters een uitkomst!
Roel, er is op Facebook een gast die t-drives voor een 2012 Gixxer verkoopt. Passen ook op jouw fiets dus. Heb zelf geen Facebook dus ik kan niet de hele advertentie lezen, weet dus niet wat ie er voor moet hebben. Maar wellicht kan jij er wat mee.
 
De beste sbs zijn de dual sinters. Die heb ik gehad op mijn r6. Dat was bizar hoe hard die remde en hoe lang die mee gingen. Wel erg duur, concurrent van brembo z04.

De carbon kunnen niet goed tegen regen en dan zijn de race sinters een uitkomst!

Interessant!

Nooit geweten dat er dual sintered blokjes van SBS bestonden. _O-

Ik wil ze volgend seizoen wel eens proberen, maar ik zie dat ze ongeveer 2 keer zo duur zijn als de SBS dual carbon blokjes. Gaan ze ook 2 keer zo lang mee of iets? Of remmen ze merkbaar beter?
De dual carbon blokken gaan bij mij een heel seizoen mee denk ik.

In de regen rijden vind ik niet zo leuk en probeer ik te vermijden. Daarvoor zou ik ze niet perse hoeven kopen en anders denk ik dat ik met de goedkopere sintered ook wel goed uit de voeten kan gezien mijn tempo.

Maar gewoon aanzienlijk meer remkracht zou ik het wel voor willen doen.
 
Laatst bewerkt:
mocht je brembo T brake,s schijven kopen vertel dan wel aan het keurend zac personeel dat het normaal is dat ze zo rammelen want mijn motor wilden ze daarvoor afkeuren _O-
 
Laatst bewerkt:
mocht je brembo T brake,s schijven kopen vertel dan wel aan het keurende zac personeel dat het normaal is dat ze zo rammelen want mijn motor wilden ze daarvoor afkeuren _O-


_O-



Had ik ook met mijn zelfgemaakte zwevende remschijven GSXR SRAD uitgevoerd met Ducati bobins :P

Weet eventjes niet meer met welke organisatie dat was .
 
Laatst bewerkt:
mocht je brembo T brake,s schijven kopen vertel dan wel aan het keurend zac personeel dat het normaal is dat ze zo rammelen want mijn motor wilden ze daarvoor afkeuren _O-
_O-
Bij een racecracks circuit dag wilden ze mijn motor afkeuren omdat hij dacht dat mijn balhoofdlager kaduuk was... :')
 
Die heb ik nu ook en kan daarom moeilijk geloven dat ik het in de blokken moet zoeken


Heb ze zelf ook Roel, alhoewel ik de Ferodo HH sinter race nog ietsje beter vind.Maar ik kan deze niet gevonden krijgen voor de BREMBO remklauwen ?

De SBS Racing Sinter remmen subtiel niet zo brute als de Ferodo HH sinter race doen.Het is maar net wat een rijder fijn vind natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
ik heb op mijn 2015 gsxr 600 de ori brembo klauwen met EBC GPFAX blokken, brembo 600 race remvloeistof, brembo RCS pomp en stalen remleidingen. nog geen last van fading gehad.

de TRW SRQ heb ik er ook zonder problemen op gehad maar die bijten wat minder vind ik persoonlijk.

op Mettet waar de remmen het zwaar hebben ook geen problemen met rondjes 1:08 daar
zolder ben ik nog niet geweest met deze gsxr.
 
Ik wil toch even inhaken op die China schijven, ik rij daar ook mee i.c.m SBS Dual Carbon blokken en een Braking radiale pomp en ben zeer te spreken over deze schijven (merk is Arashi)

Ik heb niet de illusie dat ze net zo goed zijn als Brembo of Motomaster, maar slechte punten kan ik er niet over bedenken. Rondetijd zolder 1.49
 
ik heb op mijn 2015 gsxr 600 de ori brembo klauwen met EBC GPFAX blokken, brembo 600 race remvloeistof, brembo RCS pomp en stalen remleidingen. nog geen last van fading gehad.

de TRW SRQ heb ik er ook zonder problemen op gehad maar die bijten wat minder vind ik persoonlijk.

op Mettet waar de remmen het zwaar hebben ook geen problemen met rondjes 1:08 daar
zolder ben ik nog niet geweest met deze gsxr.


Mhhh dus het kan ook in de blokken zitten, al zijn die pas op 50% van hun leven
 
Welke olie gebruik je? Aanrader is de motul 660.


Motul remvloeistof heeft deze een heel hoog kookpunt, nl 325°C. Vergelijk dit met een standaard DOT 4 remvloeistof waarvan het kookpunt op ca 230°C ligt.

Best hoog de mijne ATE race die gaat maar tot 280°C (50°C über DOT4) Nasssiedepunkt: 200°C (45°C über DOT4)
 
Mhhh dus het kan ook in de blokken zitten, al zijn die pas op 50% van hun leven

ik zou zeggen kijk je remklauwen nog een goed na dat alles schoon is en de cupjes mooi terug komen.
nieuwe remvloeistof motul brembo of ander RACE remvloeistof met dus een veel hoger kookpunt dan DOT 4 en Dot 5.1.
remblokken is allemaal heel persoonlijk qua gevoel en aanspraak maar kies hier ook voor RACE remblokken dus:
RACE sinter
dual sinter (ook race)
carbon

ikzelf bestel meestal paar setjes verschillende merken om te testen wat ik op dat moment het fijnst vind. (blijf wel iedere x op de EBC EPFA en GPFAX terugkomen...)

en we willen niet dat je Haslam na gaat doen dus doe het goed en als je je eigen sleutelkunsten niet vertrouwd schakel een professional in.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan