Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Ik heb met TuneBoy de ECU uitgelezen en blijk map 020109Map.hex te hebben.
Kan iemand mij adviseren welke nieuwere Tune versie ik het beste kan gaan gebruiken?
 
Geen idee.

Over mappings gesproken, de Italianen van het on the road forum hebben een paar nieuwe mappings gemaakt als toevoegingen op de Catfish mappings:

Google Translate

Vooral de Swordfish mapping klinkt wel interessant.
 
Ik heb vele sites bekeken inclusief de bovenstaande.
Ik ben van plan de 2011 revisited Catfish Map te gaan gebruiken. Wil alleen even zeker weten welke versie ik moet kiezen. Neem aan dat er enige logica in de map naam (nummer) zit dus aangezien mijn huidige map eindigt op een 9 ga ik er vanuit dat ik de maps moet gebruiken welke eindigen op 9, dus Catfish 050429. Of is dit te simpel gedacht...

Haal de 2011 versie overigens van www.endorphin-express.com/capo/maps.html

Zou die van Swordfish wel willen proberen maar het registreren op apriliaontheroad.com lukt me niet |(
 
Damn lukt niet de mapping files te downloaden.
Is het iemand anders al wel gelukt?

Ik heb er een oude computer voor gebruikt waar ik Windows opnieuw op heb geïnstalleerd met enkel en alleen maar TuneEcu als programma. Ook WiFi enzovoort uitgezet.

Direct na verbinden met de motor lukte het kopiëren ook niet maar na enige minuten aangekoppeld wel. Misschien dat er direct na aansluiten nog wat teveel data heen en weer gestuurd wordt? Geen idee maar na een poosje lukte het prima.

Heb overigens gelezen dat je beter kunt kiezen om de mapping te kopiëren dan te downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Beste Capolega's, Vandaag wat spullen over gaan zetten van F650 naar Capo, MRA x-screen, Garmin Navi en de grondplaat voor de GIVI E45 (die oldscool rechthoekige) . Bij de F650 was ik gewend dat alles alleen ge"bout" zat, dus zonder losse moeren (retehandig) Bij de capo ging het bij de eerste bout al mis, ik draaide de bout van het bagagerek los en KLONK, daar viel de moer er af, licht nu achter het achterlicht. Nou is mijn vraag, moet ik het achterlicht/spatbord verwijderen om hier bij te kunnen ? Of is er een betere optie ? Verder moet het voorzadel er ff af, is dit ook een bout/moer verbinding ? Of alleen bout ?
 
Beste Capolega's, Vandaag wat spullen over gaan zetten van F650 naar Capo, MRA x-screen, Garmin Navi en de grondplaat voor de GIVI E45 (die oldscool rechthoekige) . Bij de F650 was ik gewend dat alles alleen ge"bout" zat, dus zonder losse moeren (retehandig) Bij de capo ging het bij de eerste bout al mis, ik draaide de bout van het bagagerek los en KLONK, daar viel de moer er af, licht nu achter het achterlicht. Nou is mijn vraag, moet ik het achterlicht/spatbord verwijderen om hier bij te kunnen ? Of is er een betere optie ? Verder moet het voorzadel er ff af, is dit ook een bout/moer verbinding ? Of alleen bout ?
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad bij het plaatsen van de grondplaat |( . Je kunt de achter handgrepen verwijderen door, ik meen 4 bouten los te draaien die in dat pakketje van de handgreep zitten. Pak je het hele spulletje in een stuk eraf. Waarschijnlijk kun je er dan wel bij.

Voorzadel zijn de twee bouten die er direct achter zitten losdraaien, achterkant oplichten en achteruit schuiven. Fluitje van een cent.
Bij het vastzetten de boutjes niet te stijf aandraaien...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad bij het plaatsen van de grondplaat |( . Je kunt de achter handgrepen verwijderen door, ik meen 4 bouten los te draaien die in dat pakketje van de handgreep zitten. Pak je het hele spulletje in een stuk eraf. Waarschijnlijk kun je er dan wel bij.

Voorzadel zijn de twee bouten die er direct achter zitten losdraaien, achterkant oplichten en achteruit schuiven. Fluitje van een cent.
Bij het vastzetten de boutjes niet te stijf aandraaien...

Thnx KappieAppie, ik ga het zo eens proberen !
 
Next day, next problem..... beng bang dat ik een ramp op 2 wielen heb gekocht.....
Vanmiddag leuke rit gemaakt samen met mijn meisje, eerste 100 km probleemloos. tot hij bij een stoplicht af sloeg, toen ik wilde starten liep hij echter al weer. ff van contact af gezet maar toen bleef de startmotor doordraaien, weer op contact, motor slaat weer aan zonder de startknop in te drukken. Toen maar rustig naar huis getuft, daargekomen zelfde probleem, van contact af, motor blijft echter starten. Na 10 seconde einde verhaal, alles dood, ook geen lampjes meer op het dash. Vreemde is echter dat de snelheidsmeter vast staat op 120 kmh en de toerenteller op 1000 rpm..... Weet het ff niet meer, hopelijk is dit een "kleinigheid" die vaker voor komt maar ik vrees met grote vrezen.... Iemand een tip waar ik moet beginnen???
 
Next day, next problem..... beng bang dat ik een ramp op 2 wielen heb gekocht.....
Vanmiddag leuke rit gemaakt samen met mijn meisje, eerste 100 km probleemloos. tot hij bij een stoplicht af sloeg, toen ik wilde starten liep hij echter al weer. ff van contact af gezet maar toen bleef de startmotor doordraaien, weer op contact, motor slaat weer aan zonder de startknop in te drukken. Toen maar rustig naar huis getuft, daargekomen zelfde probleem, van contact af, motor blijft echter starten. Na 10 seconde einde verhaal, alles dood, ook geen lampjes meer op het dash. Vreemde is echter dat de snelheidsmeter vast staat op 120 kmh en de toerenteller op 1000 rpm..... Weet het ff niet meer, hopelijk is dit een "kleinigheid" die vaker voor komt maar ik vrees met grote vrezen.... Iemand een tip waar ik moet beginnen???

Accu nu aan de lader, netspanning lampje brandt, het "laden" lampje blijft uit, echter ook geen lampje dat de accu defect is....alle zekeringen gecheckt, allemaal goed, hopelijk is het niet de ECU...
 
Symptomen lijken op de 30A zekering onder het zadel. Ik zou wel eerst het startrelais vervangen, want dat lijkt mij ook de oorzaak van de problemen met de zekeringen (starten gebruikt (heel) veel stroom maar normaal gesproken ook maar kortdurend). Startrelais is een bekend zwak punt van de capo, maar is gelukkig redelijk betaalbaar om te vervangen, koop wel een goede (honda goldwing relais schijnt een populaire vervanger te zijn), geen hele goedkope van want dan heb je zo weer problemen.

mvg en succes,

Marco.
 
Symptomen lijken op de 30A zekering onder het zadel. Ik zou wel eerst het startrelais vervangen, want dat lijkt mij ook de oorzaak van de problemen met de zekeringen (starten gebruikt (heel) veel stroom maar normaal gesproken ook maar kortdurend). Startrelais is een bekend zwak punt van de capo, maar is gelukkig redelijk betaalbaar om te vervangen, koop wel een goede (honda goldwing relais schijnt een populaire vervanger te zijn), geen hele goedkope van want dan heb je zo weer problemen.

mvg en succes,

Marco.

Thnx Marco, ik ga zeker het relais vervangen, hoor ook dat er een 150A Yamaha relais is dat goed is. Er zit nu een hitachi 50 in (origineel volgens mij) Zekeringen zie ik niks aan, morgen toch maar ff nieuwe zetten...Blijft echter vreemd dat de snelheidsmeter op 120KMH staat en zelfs nu de accu er uit is zo blijft staan....
 
Blijft echter vreemd dat de snelheidsmeter op 120KMH staat en zelfs nu de accu er uit is zo blijft staan....

Dit is precies wat er gebeurd als één van je zekeringen kapot is (ik dacht uit mijn hoofd die van de koplampen). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er ook nog andere, ernstigere, oorzaken voor kunnen zijn, maar dat hoop ik niet voor je. Ik verwacht echter niet dat het aan je ECU ligt, ik denk dan eerder aan slechte contacten (corrosie) of (bijna) kortsluitingen in de bedrading. Van al deze dingen kan je in de capotopics (1 tm 4) forum wel voorbeelden vinden. (en bij iedereen is uiteindelijk goed gekomen).
 
Dit is precies wat er gebeurd als één van je zekeringen kapot is (ik dacht uit mijn hoofd die van de koplampen). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er ook nog andere, ernstigere, oorzaken voor kunnen zijn, maar dat hoop ik niet voor je. Ik verwacht echter niet dat het aan je ECU ligt, ik denk dan eerder aan slechte contacten (corrosie) of (bijna) kortsluitingen in de bedrading. Van al deze dingen kan je in de capotopics (1 tm 4) forum wel voorbeelden vinden. (en bij iedereen is uiteindelijk goed gekomen).

Thnx, morgen maar ff verder zoeken en alle zekeringen preventief vervangen.... dat van die sluiting zou evt wel in de kabel van mijn navi kunnen zitten, die had ik net aangesloten maar zat nog niet "zoals het moet"...nu maar weer ff unplugged voor ik verder ga.
 
UPDATE:

Accu doorgemeten, geeft 12 volt, alle zekeringen, 15a en 30a doorgemeten, allemaal goed.
Accu teruggeplaatst, alles weer aangesloten, op contact, nu lijkt alles weer normaal, ook meters op dashboard zijn weer in rust, verder geen foutmeldingen.
Motor gestart, start direct, uitgezet, blijft weer doorstarten..... toch startrelais defect zoals al meerdere aangaven. Startrelais uit mijn F650 gehaald (is exact hetzelfde) alles weer aangesloten, starten, EFi lampje knippert, geen benzinepomp geluid, niks starten.....PFFF, alles weer terug gewisseld, op contact gezet, EFi lampje knippert weer en starten doet ie niet.
Tot ik opeens dacht 'ik heb net de dodemans knop ingedrukt' aaargh, dom. Helaas heb ik nu ff wat andere verplichtingen, morgen nog maar een keer de relais omwisselen.... wordt vervolgd...
 
Dat kan je blijven dan naar help niet...

Ik ken de motor. Alles was vervangen behalve de spanningsregelaar. Dus door slechte laadspanning is je accu overleden.


Remedie:
Spanningsregelaar
Accu
En sterke 150A startrelais (aprilia versie is goedkoper dan de yamaha)
 
Laatst bewerkt:
Dat kan je blijven dan naar help niet...

Ik ken de motor. Alles was vervangen behalve de spanningsregelaar. Dus door slechte laadspanning is je accu overleden.


Remedie:
Spanningsregelaar
Accu
En sterke 150A startrelais (aprilia versie is goedkoper dan de yamaha)

Dank voor de tip, 150A relais heb ik besteld, komt morgen binnen.
Weet je zeker dat die accu overleden is ? Lijkt ruim voldoende stroom te leveren om te starten.
Spanningsregelaar, is dat een duur grapje ? Kan ik deze zelf vervangen en zoja heb jij hiervan toevallig een part nr. ??

Alvast dank,

Marcel Helder
 
Dank voor de tip, 150A relais heb ik besteld, komt morgen binnen.
Weet je zeker dat die accu overleden is ? Lijkt ruim voldoende stroom te leveren om te starten.
Spanningsregelaar, is dat een duur grapje ? Kan ik deze zelf vervangen en zoja heb jij hiervan toevallig een part nr. ??

Alvast dank,

Marcel Helder

Heb zelf net een spanningsregelaar besteld op Ebay. Is vervanging van de originele die kennelijk niet krachtig genoeg was.
Stekkerverbinding, lijkt me niet al te lastig. Voor montage waarschijnlijk wat plastic verwijderen maar dat lijkt me ook te doen.

Zijn vele die al een nieuwe gemonteerd hebben, zullen nog wel wat tips en tricks volgen.

REGOLATORE DI TENSIONE HONDA CBF 1000 2006 2007 2008 2009 FH008EE | eBay
 
Terug
Bovenaan Onderaan