Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Hoi iedereen,
voor wie interesse heeft mijn "interim-Fireblade" staat te koop. Hieronder wat info voor wie interesse zou hebben:

Honda CBR 1000rr Fireblade SC 57 2005 circuitmotor.

Na het stukdraaien van mijn KTM RC8R heb ik deze motor aangeschaft als interim vervangmotor voor de rest van dit seizoen vrij rijden (6 circuitdagen). Ik wil mijn KTM deze winter herstellen vandaar dat de Honda terug verkocht wordt. Ik heb de motor in mei 2017 gekocht in Nederland. Deze kan alleen gebruikt worden voor circuit, wel kentekenplaatje, geen verdere documenten!
Kilometerstand: +/-18000km
Opties:
- WP schokbreker
- Voorvork aangepast door 1G-Suspension
- Stuurdemper
- Valtermoto rem-schakelset (omgekeerd schakelen)
- Valblokken
- Wave-schijven
- TRW Lucas DC remblokken
- Racehendels
- Stompgrip
- Aan-uitknop aan het stuur voor radiatorventilator
Extra’s:
- Set velgen compleet met schijven en quasi nieuwe regenbanden (oudere DOT maar nog zacht rubber)
- Originele rem- en koppelingshendel
- Tandwielen achter (2 stuks)
- Oorspronkelijke radiator

Koelingsproblemen bij aankoop opgelost door plaatsen van betere radiator, Engine Ice koelvloeistof en mogelijkheid om ventilator rechtstreeks aan te leggen. Verder rijdt deze motor zeer goed en stuurt licht, kortom het vertrouwde Honda-gevoel! Ik was er onmiddellijk even snel (of traag) mee als met mijn KTM. Motor is in algemeen goede staat, heeft enkel paar optische schoonheidsfoutjes. Motor krijgt voor verkoop verse motorolie, filter en remolie. Verkoop met originele rempomp (momenteel rempomp van mijn KTM gemonteerd). Verder een eerlijke motor voor een eerlijke prijs!
Motor beschikbaar vanaf 17/09/2017.
 
Mijn Blade is de deur uit, gisteren opgehaald door de nieuwe eigenaar.
Nieuwe aanwinst ook al rond, een 2010 ZX-6R ga ik morgen ophalen :)
 
Laat maar even weten hoe het bevallen is, ik ga morgen weer een rondje op Assen rijden. Nog leuke goodies over van de cbr 1000? Andere vraag: welke rijhoogtes gebruikte jij? Hoe stond de voorvork in de kroonplaten en hoeveel langer was de shock?

Groet Wouter
 
Heb alles meegegeven wat ik had volgens mij, misschien dat ik nog ergens een vergeten verdwaalt onderdeeltje vindt met de tijd haha.

Doorsteek voor was op het eind 3mm volgens mij.
Ik heb geen hoogte meter maar de achterkant stond erg hoog, er zat een mizu tailriser linksysteem vervanger op en de hoogte versteller van de wp shock stond ook iets uit geschroefd...

Ik veranderde er nooit heel veel aan, probeerde alleen erg kleine dingen uit.
Was/ben voornamelijk bezig aan mijzelf en mijn rijden te werken dat is op mijn niveau nog de meest beperkende factor.

Laatste dagen begon ik de kuip aan de grond te rijden, ernaast hangen gaat nu aan gewerkt worden :+
 
Hoi,

Dinsdag weer op Assen gereden. Pr weer een seconde scherper naar 1.55.4 was 30 graden en erg zweten..

Hoe was de eerste dag op de Kawasaki? Mooi balen van het weer!


Groet Wouter
 
Hoi,

Dinsdag weer op Assen gereden. Pr weer een seconde scherper naar 1.55.4 was 30 graden en erg zweten..

Hoe was de eerste dag op de Kawasaki? Mooi balen van het weer!


Groet Wouter
Heb jullie allemaal zien, em weer naar huis rijden....mijn woon/werk tijden passen goed in een circuitdag tijdschema.
Met mooi weer altijd jaloers op de gasten die dan gaan, met slecht weer....

Ik ga 14 en 15 september nog een paar dagen naar Hongarije, circuit Panonia ring. Erg leuk circuit, met mooie uitdagende bochten.
 
Hoi,

Dinsdag weer op Assen gereden. Pr weer een seconde scherper naar 1.55.4 was 30 graden en erg zweten..

Hoe was de eerste dag op de Kawasaki? Mooi balen van het weer!


Groet Wouter
Ik had nog niet geboekt omdat er nog geen wachtrij was :+

Ben niet wezen rijden
Nu maar het een en ander gaan voorbereiden voor volgend jaar
 
Heb jullie allemaal zien, em weer naar huis rijden....mijn woon/werk tijden passen goed in een circuitdag tijdschema.
Met mooi weer altijd jaloers op de gasten die dan gaan, met slecht weer....

Ik ga 14 en 15 september nog een paar dagen naar Hongarije, circuit Panonia ring. Erg leuk circuit, met mooie uitdagende bochten.

Panonia ring ziet er ook goed uit. Met welke organisatie gaan je daar rijden?
 
Ik rij daar via de Oostenrijkse 1000PS. GRIPPARTY noemen ze dat daar. Goed georganiseerd en veel rij tijd.
Mijn maat woont in Oostenrijk, en ik ga eerst een paar dagen naar hem toe. Daarna samen door naar Hongarije. Lekker weekje dus...echt zin in. Dit wordt nu de derde keer dat we dat doen. Voor het eerst met de Honda.
 
Bij voldoene animo gaat deze motor uit elkaar in onderdelen, of bij een goed bod compleet.

Honda cbr1000rr sc57 bouwjaar 2007

Velgen PVM 10Y
Schijven brembo t-drive
Koppelingspomp Brembo RCS16
Rempomp brembo RCS19
Monoblock brembo m4
Uitlaat met akrapovoc einddemper
Frame met belgische papieren
Achterbrug met carbon protectie
Motorblok blueprint met zgan suter slipperclutch
Kuipset straat klein plekje
Achterveer bitubo
Voorvork bitubo
Rempomp achter
Spanningsregelaar
Sloten set
Kabelboom
Stuurdemper
Remschakelset valtermoto
Koplampunit met xenon
Tank met racetankdop
Teller unit
Topkuipsteun
Subframe
Clipons
Zgan radiateur
Circuit kuipset

Staat het er niet bij, vraag er gerust eens naar.

Zoals aangegeven, eerst interesspeiling, kan ik genoeh kwijt, gaat hij in onderdelen!

Met vriendelijke groet

Patrick
0623254077
 
Laatst bewerkt:
Zo, Seizoen 2017 zit er voor mij weer op.
Weer heerlijk gereden met de SC57. Vorige week maandag nog op Zolder, eerste 2 sessie's was de baan nat door de dauw. Te nat voor slicks en te droog voor regenbanden. Dus toch maar met slicks maar daar kreeg te traction control het wel erg druk mee. 's middags was de baan droog en heb ik mijn PR verbeterd naar 1.50,1. Op Assen dit jaar 2.01 gereden, dus er is zeker nog wat haalbaar.

Van de winter vloeistoffen verversen, remmen schoonmaken en de kuipset opknappen.

Dan wil ik eind maart naar Val du Vienne.
 
Ja, het seizoen zit er idd weer op. Voor mij was dat de 6e oktober op Assen. Half nat half droog. Maar de boel wel heel gehouden. Dat kon mijn buurman, met ook een sc57 '05 niet zeggen. Legt 'm in de Ramshoek in de laatste sessie ff plat. Originele kuip helemaal naar de klote. En wilde 'm nog wel gaan verkopen na die dag. Pech dus.
Val de Vienne...heb ik mijn allereerste circuitdag gereden. 10 jaar geleden. Met hagelbuien en volop zon. Mijn maatje heeft zijn motor toen niet eens uitgeladen en we zijn na twee dagen weer naar huis gereden. Zo kan het daar ook gaan. Haha
 
Laatst bewerkt:
He Antig, heb net ff je filmpje bekeken. Ziet er strak uit! Mooie lay out met die scherm weergave. Dan zie ook mooi hoe die tellers afwijken.
Je reed daar met motorsportschool, neem ik aan. Geluidsdag of niet Je houd niet echt in bij de geluidspaal...
Maar aan de pionnen te zien een cursusmap, dus met beperking. Welke uitlaat heb jij erop?
Ik kan daar niet zo doorheen rammen met db killer erin.
Je draait mooie ronde tijden, ondanks dat je, net als ik, nog veel sec kunt winnen door de apex beter te pakken. Ik heb daar ook best moeite mee en zoek naar een manier om dat te verbeteren.
Ws minder pushen en beter je lijnen rijden, maar die tijd geef ik me niet...de sessies zijn al zo kort en kostbaar. Je bent wel een sec of vier sneller dan mij. Maar volgend jaar ga ik ook voor de lage 1.50ers.
Cu on the track!
 
Laatst bewerkt:
Kevin Groeneveld is Nederlands kampioen geworden sport cup 1000 met een SC57.
Hij is net 17 jaar.
Laatste wedstrijd rondjes van 1.49 rond.
Motor is standaard alleen de stad vering aangepast.
Zegt wel wat over de kwaliteit van de motor 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan