Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
full

ms-76-gn

deze zal het wel niet zijn
 
Mijn 1e Blade is verhuisd naar Polen.
Was trouwens nog een beroemdheid want is op tv geweest met Blik op de Weg.

Toen ik op zoek was naar een Blade kwam ik die tegen. De motorzaak had hem gekocht van de verzekering. Was gestolen geweest en na uitbetaling teruggevonden. Heeft twee jaar bij de Politie gestaan en toen weer teruggehaald door de verzekering die het op de veiling had gezet.
De motorzaak had hem gewonnen en voor de uitlevering kwam ik langs op zoek naar een Blade. Die had hij maar was nog niet geleverd. En hij moest nog wachten op een nieuw contactslot. Toen ik de Blade ophaalde vertelde hij dat hij geen geschiedenis had van die fiets maar wel wist dat het gestolen was geweest. Tijdens een herhaling van Blik op de Weg kwam het kenteken voorbij.
Bij nader inzicht en inspectie zag ik dat het frameplaatsje doorgehaald was. Niks aan de hand want kon bewijzen dat ik het gekocht had van een motorzaak. Tenminste daar ging ik vanuit.

Nadat ik mijn huidige had gekocht en alles rond was ging ik weer eens op de koffie bij de zaak waar ik mijn huidige gekocht had. Kreeg te horen dat zij problemen hadden met de verkoop. En of ik kon aantonen dat alles in orde was. Heb toen alles wat ik had afgegeven waaruit bleek dat ik niet fout zat en het in orde was. Die zaak heeft de motor toen toch maar per opbod een Poolse handelaar verkocht.

Eind goed alles goed.
 
Ben op zoek naar een automatische nokkenasketting spanner. Kan het niet vinden op internet.
Wel de handmatige.

Weet iemand een link naar de automatische?

Zo niet dan de vraag of er ervaringen zijn met een handmatige. Heb geen zin meer in sleutelen
en ben benieuwd om de hoeveel km je de handmatige moet aandraaien. Veel werk?
 
Ben op zoek naar een automatische nokkenasketting spanner. Kan het niet vinden op internet.
Wel de handmatige.

Weet iemand een link naar de automatische?

Zo niet dan de vraag of er ervaringen zijn met een handmatige. Heb geen zin meer in sleutelen
en ben benieuwd om de hoeveel km je de handmatige moet aandraaien. Veel werk?


Al gevonden. Is item 14520-mcj-752 en 14523-mcj-000
 
handmatige is wel beter
aandraaien dat hij goed is en pas veeeeeel later als hij weer begint te rammelen tikje aandraaien
is meestal zo gedaan

Of het beter is weet ik niet. Heb er wel ervaring mee met mijn oude Honda maar was toen altijd bezig met afstellingen aan kleppen, ontsteking en naks.
Vooral als je een stil blok van een ander hoort ga je gelijk weer sleutelen aan je eigen blok. B|
Vandaar mijn idee een automaat te plaatsen. Wordt het automatisch geregeld en hoef je er niet meer naar om te kijken.

Maar hoe denken anderen erover?
 
Of het beter is weet ik niet. Heb er wel ervaring mee met mijn oude Honda maar was toen altijd bezig met afstellingen aan kleppen, ontsteking en naks.
Vooral als je een stil blok van een ander hoort ga je gelijk weer sleutelen aan je eigen blok. B|
Vandaar mijn idee een automaat te plaatsen. Wordt het automatisch geregeld en hoef je er niet meer naar om te kijken.

Maar hoe denken anderen erover?
ik ook handmatige genomen op de 954, maar wat een bitchwerk om het erin te krijgen zeg!

heb radiateur/uitlaat eraf en blok moeten kantelen om er leuk bij te komen, maar ik vond het idd net als Chris geen probleem om hem na tig 1000 km aan te moeten draaien ( niet dat het hoefde toen ).
 
ik ook handmatige genomen op de 954, maar wat een bitchwerk om het erin te krijgen zeg!

heb radiateur/uitlaat eraf en blok moeten kantelen om er leuk bij te komen, maar ik vond het idd net als Chris geen probleem om hem na tig 1000 km aan te moeten draaien ( niet dat het hoefde toen ).
Hou me dan aan jou vast Roy. Zal kijken voor handmatige.
Maakt niet uit of je een handmatige of een automaat moet installeren want beiden hebben dezelfde inbouwmaat.

Heb je nog gekeken naar de plaatjes?
 
Hou me dan aan jou vast Roy. Zal kijken voor handmatige.
Maakt niet uit of je een handmatige of een automaat moet installeren want beiden hebben dezelfde inbouwmaat.

Heb je nog gekeken naar de plaatjes?

Een vriendin van mij levert ze van APE ( manu-motorparts.nl ) maar je kan ze vast zelf ook goedkoper krijgen.

zal morgen ffkes kieken in mijn wonderboxje voor de plaatjes.
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog belangrijk geïntegreerde knippers? Ik heb denk ik de verkeerde via Ali gehad. De schroefdraad is te kort voor m'n 954. Denk dat ze op een ouder type blade wel passen. Wie kan ik er blij mee maken? Voor mijn blade vrienden en vriendinnen gratis natuurlijk... 8-)
 
Een vriendin van mij levert ze van APE ( manu-motorparts.nl ) maar je kan ze vast zelf ook goedkoper krijgen.

zal morgen ffkes kieken in mijn wonderboxje voor de plaatjes.
Ga het in de US bestellen. Dan leveren bij mijn ouders die het dan doorsturen naar mij.
Geen gedoe met douane want is dan een gift.
 
Ga het in de US bestellen. Dan leveren bij mijn ouders die het dan doorsturen naar mij.
Geen gedoe met douane want is dan een gift.
Die vlieger gaat niet altijd op, begreep dat ze hier wel meer op "gifts" controleren. Als het pakketje gesecteerd wordt en ze denken dat het geen gift is, dan gaan ze het internet op om er een waarde aan te geven en ben je alsnog de Sjaak. :/

Mijn topkuip werd bij de douane in Canada geselecteerd voor controle en werd retour gestuurd naar de verzender omdat ze niet geloofden dat het een gift was (verzendkosten zijn in Canada erg hoog, misschien dat de geloofwaardigheid van de gift er daardoor een beetje uit was). Hij heeft er een waarde aan moeten geven, ben wel benieuwd wat hij ervan gemaakt heeft. Ik had er overigens niet eens om gevraagd, maar was wel een relaxte aktie van hem. Nu ligt het pakket inmiddels al een maand op het vliegveld in Canada te wachten om verscheept te worden :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan