Honda CB500R/F/X 35KW

Ook maar even hier plaatsen:

Gents,

Hoe zijn nu de ervaringen met de Honda?
Zijn er zwakke punten en wat is het verbruik?

Ik zit nu te kijken om mijn GS500 te vervangen voor een CB500. Of nog gewoon doorrijden.
Mijn GS is nu 25 jaar oud en heeft 150k km gelopen en loopt fluitend 1:25.

Marc
 
Ook maar even hier plaatsen:

Gents,

Hoe zijn nu de ervaringen met de Honda?
Zijn er zwakke punten en wat is het verbruik?

Ik zit nu te kijken om mijn GS500 te vervangen voor een CB500. Of nog gewoon doorrijden.
Mijn GS is nu 25 jaar oud en heeft 150k km gelopen en loopt fluitend 1:25.

Marc

Je wilt je GS500 vervangen met een nieuwe (vanaf '13) CB500F begrijp ik? Want over de 'oude' CB500 weet ik niks te vertellen.

Mijn CB500F '13 heb ik nu 7000 km mee gereden (kmstand 15k) en doet nog steeds gemakkelijk 1:25-27. Ik denk dat als ik alleen maar lange ritjes zou maken het verbruik nog beter zou zijn. Doe nu voornamelijk woon-werk van 12km dan wordt het blok net niet warm genoeg..

Heb ook al reportages gelezen over mannen met een CB500X die de 100k km hebben aangetikt en waar door de garage niks op aan te merken is en alles nog helemaal volgens de keuring voldoet.
 
[...



Heb ook al reportages gelezen over mannen met een CB500X die de 100k km hebben aangetikt en waar door de garage niks op aan te merken is en alles nog helemaal volgens de keuring voldoet.

Zo dat is niet verkeerd, weet je nog op welke site je dat gelezen hebt.
 
Zo dat is niet verkeerd, weet je nog op welke site je dat gelezen hebt.

Was een artikel in de motoplus en ook eentje in moto73 of iets dergelijks. Zal vanavond eens mijn archieven doorspitten, kijken of ik het tijdschrift nog kan vinden waar het in stond.

Gevonden!
 
Laatst bewerkt:
Mooi artikel, ik heb het met veel plezier gelezen. Mijn dank is groot.
 
Ik heb op mijn '16 nu bijna 12.000km staan en op de roestplekjes op de tank na, wat overigens keurig netjes opgelost is niks op aan te merken.
Het reservelampje gaat bij mij altijd zo rond de 380/400km branden en zelfs dan kan je nog pittig lang doorrijden.
 
Je wilt je GS500 vervangen met een nieuwe (vanaf '13) CB500F begrijp ik? Want over de 'oude' CB500 weet ik niks te vertellen.

Mijn CB500F '13 heb ik nu 7000 km mee gereden (kmstand 15k) en doet nog steeds gemakkelijk 1:25-27. Ik denk dat als ik alleen maar lange ritjes zou maken het verbruik nog beter zou zijn. Doe nu voornamelijk woon-werk van 12km dan wordt het blok net niet warm genoeg..

Heb ook al reportages gelezen over mannen met een CB500X die de 100k km hebben aangetikt en waar door de garage niks op aan te merken is en alles nog helemaal volgens de keuring voldoet.

Precies, eigenlijk wil ik mijn GS in een nieuwe motor terug. Dan komt de Honda het dichtst in de buurt. Zeker qua verbruik en actieradius wat voor mij de belangrijkste punten zijn samen met de rechtop zithouding.

En als je elke dag door de file moet rijden (Rotterdam!) dan waardeer je het lage gewicht en het kleine formaat des te meer :t

Marc
 
Hallo allemaal!

Momenteel ben ik bezig met mijn A2 en daarom ben ik nu aan het rond kijken naar een aantal motoren.
Omdat de max op 35 kw zit heb ik een aantal motoren in gedachte:
CB500
MT-03
F800 R

De laatste is inderdaad wat zwaarder, maar met een begrenzer heb ik denk ik wel een schitterend machine voor de komende jaren.
Maar de CB500 en MT-03 zijn standaard 35 kw en daarom gaat mijn voorkeur daar ook naar uit.
Van de MT-03 ben ik bang dat ik iets te groot ben, 1.96m.
Dus daarom ben ik rustig aan het kijken achter een CB500.
Welke van de 3 varianten het gaat worden weet ik nog niet en proefrijden is daarom zeker een must als ik het papiertje behaald heb.

Hebben jullie nog iets van adviezen voor de aankoop ervan. Nieuw ga ik in ieder geval niet kopen, maar een 2e hands aan het einde van het seizoen zie ik zeker zitten.
En ik ben ook zeer benieuwd hoe hij rijd.
Tanks!
 
Hallo allemaal!

Momenteel ben ik bezig met mijn A2 en daarom ben ik nu aan het rond kijken naar een aantal motoren.
Omdat de max op 35 kw zit heb ik een aantal motoren in gedachte:
CB500
MT-03
F800 R

De laatste is inderdaad wat zwaarder, maar met een begrenzer heb ik denk ik wel een schitterend machine voor de komende jaren.
Maar de CB500 en MT-03 zijn standaard 35 kw en daarom gaat mijn voorkeur daar ook naar uit.
Van de MT-03 ben ik bang dat ik iets te groot ben, 1.96m.
Dus daarom ben ik rustig aan het kijken achter een CB500.
Welke van de 3 varianten het gaat worden weet ik nog niet en proefrijden is daarom zeker een must als ik het papiertje behaald heb.

Hebben jullie nog iets van adviezen voor de aankoop ervan. Nieuw ga ik in ieder geval niet kopen, maar een 2e hands aan het einde van het seizoen zie ik zeker zitten.
En ik ben ook zeer benieuwd hoe hij rijd.
Tanks!

Het probleem met het bestaande aanbod aan A2-motoren is dat ze kleiner zijn dan de 'normale' A-modellen. Waarom? Geen flauw idee, maar zo doen ze dat nou eenmaal ofzo. Met je 1.96m zal het daarom lastig zijn een van origine A2 naked bike te vinden vrees ik. Tenzij je inderdaad gaat begrenzen (met bijkomende kosten).

Wat je misschien wel zou kunnen overwegen is om naar de CB500X te kijken. Die zit een stuk hoger en is ook wat groter, maar is 100% 35kw en rijd net zo leuk als de F-versie. Ik ben namelijk 1.83m en heb de CB500F en die is eigenlijk net aan de kleine kant.. Ik denk zelfs dat de 'oude' 1-cilinder MT-03 hoger is en dus wat beter zit voor jou dan de CB500F. De nieuwe MT-03 2cilinder is inderdaad vrij klein helaas. Is namelijk verder een super leuke motor!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Zijn er hier al mensen op vakantie geweest met deze motor? Ik ben eigenlijk op zoek naar een A2-motor waarmee je goed met z'n 2en op vakantie kunt. Andere suggesties zijn ook welkom!
 
18880171_488378108161272_7581379942218189219_o.jpg


Ook ik ben super blij met mn bijeenkomst. Na jaren cbr gereden te hebben is dit heerlijk!

En... Ja ik ben er mee op vakantie geweest. Afgelopen weken heb ik lekker door duitsland gereden. De motor presteert ook in de bergen prima!

20424250_518060281859721_336498289182553419_o.jpg


20507016_518060278526388_6689215858195958659_o.jpg


Dus.... succes met de keuze!!!
 
Hallo,
Ik heb sinds 2 weken mn rijbewijs en ook meteen maar mn motor opgehaald: een witte Honda cb500x, met inmiddels alweer een goeie 600 km.
En ik kan zeggen, hij bevalt goed.

Zijn er hier nog meer mensen met een 2017 model en die o.a. de rode stickers van van de zijkant verwijdert hebben?

Jasper
 
Hallo,
Ik heb sinds 2 weken mn rijbewijs en ook meteen maar mn motor opgehaald: een witte Honda cb500x, met inmiddels alweer een goeie 600 km.
En ik kan zeggen, hij bevalt goed.

Zijn er hier nog meer mensen met een 2017 model en die o.a. de rode stickers van van de zijkant verwijdert hebben?

Jasper

Welkom! Gefeliciteerd met je cb, mooie kleurstelling ook.
Ik heb zelf een 2016 in matt fresco brown maar heb de stickers er opgelaten dus geen ervaring mee.
 
Vraagje: heeft iemand hier een volledig uitlaatsysteem gemonteerd, bv van Mivv, Arrow, of CS ? Zelfde wat betreft een (meer) open luchtfilter zoals van K&N ?
Vind het uitlaatsysteem van CS wel tof, alleen de afwerking lijkt me niet helemaal geweldig..
 
Een volledig Arrow systeem heb ik niet gedaan. Dat was mij een beetje teveel van het goede om ook meteen de katalysator te verwijderen en daar speciale uitlaatbochten voor te kopen. Ook voor de pk/Nm winst hoef je het niet te doen volgens mij. Je haalt er hooguit een paar pk meer uit en dat verschil zul je niet merken op de weg.

Gewoon lekker alleen de einddemper vervangen, want dan gaat er qua geluid al een wereld voor je open. Ik heb de Arrow Racetech dark aluminium met steel end cap en rijd al 1 jaar zonder db-killer rond en er komt gewoon een lekker grommend, maar niet asociaal, geluid uit. En hij ziet er nog netjes uit ook vind ik 8-)

[img=100,75,,,"Weer in een weiland"]https://tweakers.net/ext/f/xDMfLQwBOSsBWs0wwqKbOHVW/thumb.jpg[/img]
^klik
 
Laatst bewerkt:
Die Arrow demper is idd erg nice, zelf heb ik er een Leovince onder.. Heb eens in het echt een CB gehoord met een volledig systeem van Arrow, en dat klonk toch net even iets "dikker", maar het is me gewoon niet helemaal duidelijk of verdere aanpassingen nodig zijn (Power Commander bv) of dat zoiets plug en play is..

Verder trouwens wel erg stil hier in t forum
 
Als ik me niet vergis is het bij alleen de demper vervangen niet nodig om een Power Commander te gebruiken, maar zodra je de uitlaatbochten gaat veranderen, dan heb je er wel een nodig. Anders gaat hij wel erg arm lopen en mis je gewoon het nut van de bochten vervangen.

En het is inderdaad vrij stil hier, terwijl er toch genoeg CB500F/R/X rijders rondrijden.. Waarschijnlijk kijken ze gewoon niet hier of rijden gewoon meer dan ze op het forum kijken :]
 
En het is inderdaad vrij stil hier, terwijl er toch genoeg CB500F/R/X rijders rondrijden.. Waarschijnlijk kijken ze gewoon niet hier of rijden gewoon meer dan ze op het forum kijken

Yep, inderdaad daar maak ik me ook schuldig aan. Er zijn i.d.d genoeg CB500 rijders en die zijn waarschijnlijk net als ik een tevreden bezitter van deze brommer. Het is gewoon een fijne allrounder. Ik heb vorige week de olie en filter vervangen evenals de remvloeistof. Een paar weetjes m.b.t aanhaalmomenten uit handboek (Nm) Moer achteras 88Nm,Ontluchtingsnippel remmen 5,4 Nm, Koelsysteem aflaatschroef tussen cylinder 12Nm aflaatschroef waterpomp 13Nm, Oliefilter 26NM, olieaflaatbout 30Nm
Tijdens het afgelopen seizoen een keer een raar moment gehad tijdens het rijden waarbij het leek alsof de ontsteking een keer oversloeg daarna niet meer voorgekomen??
 
Ik wil er begin volgend jaar een akrapovic eind demper onder gooien, iemand daar ervaring mee of zeggen jullie beter een ander merk zoals hierboven genoemd? (Arrow, mivv, gpr of leovince)
 
Ik wil er begin volgend jaar een akrapovic eind demper onder gooien, iemand daar ervaring mee of zeggen jullie beter een ander merk zoals hierboven genoemd? (Arrow, mivv, gpr of leovince)

Geen ervaring met een akrapovic demper op de CB500F, maar een vriend van mij heeft er eentje op zijn Ninja 300 zitten en ik ben zelf geen fan van het geluid. Het klinkt erg rauw en soort schreeuwerig zeg maar. Mijn arrow klinkt meer grommend. Dus als je een rauw geluid wilt, dan moet je voor de akra gaan. Wil je iets meer beschaafd, maar nog steeds een lekker geluid, dan voor arrow/mivv/leo gaan. Ja ik weet het, super omschrijvingen :+

Maar als jij gecharmeerd bent door akrapovic en het geld er voor over hebt, lekker voor gaan. Aanrader is wel om dat via Bolski te bestellen en niet bij de dealer. Scheelt je weer wat geld.

Als je 600€ toch een pak met geld vind voor een mooier geluid zou je ook de Arrow/Mivv/Leovince uitlaten kunnen overwegen. Die kosten ongeveer 400€. Persoonlijk vind ik het sowieso veel geld voor een beter geluid, want prestaties worden er niet beter van, maar ik vond het wel waard want de standaard uitlaat is net een stofzuiger geluid... :P
 
Die Arrow demper is idd erg nice, zelf heb ik er een Leovince onder.. Heb eens in het echt een CB gehoord met een volledig systeem van Arrow, en dat klonk toch net even iets "dikker", maar het is me gewoon niet helemaal duidelijk of verdere aanpassingen nodig zijn (Power Commander bv) of dat zoiets plug en play is..

Verder trouwens wel erg stil hier in t forum

Ben je je leovince al zat dan? ;)
 
Hup weg oma!

Aangezien mijn motor te koop staat wil ik graag iemand hier blij kunnen maken met een nieuwe uitlaat. Ik heb een arrow racetech dark met alu eindkap in de aanbieding. Nieuw 1 jaar geleden voor 400€ gekocht. Doe een mooi bod en misschien is hij van jou.

Hieronder een foto:
959ded5ce80c7fb146c03009c4b07a77



Ook heb ik er valbeugels op zitten waar misschien iemand interesse in heeft. Zijn van hepco en becker en ik gok dat ze ook op de CB500X passen. Doe een mooi bod en je mag ze bij me komen ophalen.

Fotootje:
b36f1962309f90f540931b37047407b0


Berichtje sturen kan natuurlijk ook.

Wellicht dat iemand ook geïnteresseerd is in het overnemen van een GiPro versnellingsindicator, die kan ook overgenomen worden.
 
Kheb je een pb gestuurd ;)

Hup weg oma!

Aangezien mijn motor te koop staat wil ik graag iemand hier blij kunnen maken met een nieuwe uitlaat. Ik heb een arrow racetech dark met alu eindkap in de aanbieding. Nieuw 1 jaar geleden voor 400€ gekocht. Doe een mooi bod en misschien is hij van jou.

Hieronder een foto:
[afbeelding]


Ook heb ik er valbeugels op zitten waar misschien iemand interesse in heeft. Zijn van hepco en becker en ik gok dat ze ook op de CB500X passen. Doe een mooi bod en je mag ze bij me komen ophalen.

Fotootje:
[afbeelding]

Berichtje sturen kan natuurlijk ook.

Wellicht dat iemand ook geïnteresseerd is in het overnemen van een GiPro versnellingsindicator, die kan ook overgenomen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan