Kawasaki versys 650 deel 4

Tweedehands zal het juist een geliefd object zijn voor A2 rijders.
Meestal is het andersom en is juist de administratie niet op orde.
 
Toch nog even contact gehad met de importeur, het blijkt toch allemaal niet zo lastig te zijn. Als de motor op NL-kenteken staat moet een geregistreerde dealer een 'ombouwverklaring' opsturen naar de importeur, deze regelt dan een nieuw kentekenbewijs op vol vermogen. Hier zitten administratiekosten van de importeur (€25) en de kosten voor een nieuw kentekenbewijs (±€100) aan vast.
 
Laatst bewerkt:
@ EIP
Dat is precies het potje vet wat ik ook hebt gekocht.
Even met een kwastje de binnenkant van de ketting smeren als de ketting nog warm is.
Werkt net zo goed als de S100 en zo'n potje vet gaat een stuk langer mee.

@ SLIJKMOTO
Dat kleine voortandwieltje draait een paar rondjes meer dan het achterste tandwiel.
Haal het kapje maar eens af na een km of 12.000.

Deze tandwiel had ik iets te lang erop gelaten. :)



full
 
Ben nu op zoek naar een allroad fiets vanwege een dubbele hernia. Nu heb ik een versys in het oog. Kan 1 krijgen voor 4250 uit 2008 met 6 maanden garantie of 1 van 2012 voor 4000 particulier.

Zijn er dingen waar ik op moet letten?
 
Hoi en welkom,

persoonlijk vind ik die van 2012 erg goedkoop geprijsd staan. Daar zal de verkoper vast een reden voor hebben maar of deze positief of negatief is voor jou dat weet ik niet. Dat is mijn mening natuurlijk :+)
Het is natuurlijk wel erg globaal wat ik nu zeg maar de algehele staat van de motor. Ziet deze er netjes uit of is er slecht mee omgegaan. Onderhoud historie is ook wel fijn om te weten. Wat zegt je eigen gevoel bij een verkoper.

Groeten
 
Wat is de kilometerstand ?

:^

Kilometerstand, en opties als kofferset, ABS etc maakt nogal verschil.

Mijne uit 2009 met 10.000 km, ABS en koffers was ook 4250. Echter nu het winterseizoen voor de deur staat moet nog wel te praten vallen over de prijs.
 
Uiteindelijk gaan rijden en motor reed lekker maar laten we het maar houden dat de Versys echt totaal geen motor is voor mij.
 
Hallo, gisteren heb ik van m’n Versys 650 de bougies vervangen maar de bobines zaten muurvast! Er zat ook n hoop roest op die huls die er omheen zit die heb ik nu maar weg gelaten. Eigenlijk wil ik ze nu vervangen voor denso 129700 - 4580 bobines. Iemand een idee waar ik er 2 vandaan haal? Bij het lostrekken van de huidige heb ik ze helaas beschadigd en ik vertrouw ze niet meer. Ik heb maar gelijk m’n luchtfilter vervangen voor een BMC luchtfilter een Boosterplug toegevoegd en die vacuüm mod toegepast. Dinsdag nog even m’n olie plus filter vervangen. Dus als iemand mij kan helpen aan, of weet waar ik de denso 129700 - 4580 bobines kan kopen hoor ik het graag 🙂
 
Ik zie 2 totaal verschillende valbeugels 😂. Vraag me af of deze samengaan met de orginele mistlampen, dus mocht je ervaring hebben dan hoor ik het graag.

Waar vind ik dat stukje over de windschermen ook alweer?
 
Ja bij die van hepcko moet je effe scrollen naar het model die erg lijkt op die van puig.

Kwa mistlampen maak ik mij geen zorgen.
Ik heb de originele niet en als ik ooit mistlampen wil dan zeker niet de grote lelijke originele van de versys🤣
 
weet er iemand of het radiator cover van een versys van de bj 2006 2007 2008 2009 2010 ook op een 2015 model past? mvg
 
heb een beetje research gedaan en de radiator cover's van de eerste generatie zijn van afmetingen het zelfde als de 2015 modellen. enkel het verschil zit in de Bevestigings gaten bij de oudere generatie hangt het met drie bouten vast en bij de nieuwe met 2 bovenaan. dus mits kleine aanpassing kan ik het wel monteren. dus ga ik met de TIG (want is RVS) een latje bovenaan lassen en de 2 onderste ga ik met de slijptol weg halen. en dan laten poederlakken in een kleur. dus J vd pal als je het niet erg vind ga ik het toch kopen mvg.
 
'lo allemaal, al flink wat rondgeneusd op 't forum, maar ga toch lekker m'n eigen beginnersvraag stellen :)
Afgelopen dinsdag m'n nieuwe rijbewijs opgehaald met 3 nieuw regeltjes erop *stuiter*!
Ben al een tijdje aan het kwijlen over plaatjes van de versys modellen 1 en 2. Het laatste model (met spitse voorkant) vind ik niet zo mooi en bovendien te duur. Blijft een eerste fiets.

Komende dagen mijn eerste proefritten ingeplanned.. Nu is mijn vraag, zijn er nog dingen waar ik op kan letten specifiek voor deze versys modellen?
En is 5000 euro voor model 2010 met 45000 km, hoge ruit, hv verwarming etc schappelijk? (sowieso rib auw...)
 
'lo allemaal, al flink wat rondgeneusd op 't forum, maar ga toch lekker m'n eigen beginnersvraag stellen :)
Afgelopen dinsdag m'n nieuwe rijbewijs opgehaald met 3 nieuw regeltjes erop *stuiter*!
Ben al een tijdje aan het kwijlen over plaatjes van de versys modellen 1 en 2. Het laatste model (met spitse voorkant) vind ik niet zo mooi en bovendien te duur. Blijft een eerste fiets.

Komende dagen mijn eerste proefritten ingeplanned.. Nu is mijn vraag, zijn er nog dingen waar ik op kan letten specifiek voor deze versys modellen?
En is 5000 euro voor model 2010 met 45000 km, hoge ruit, hv verwarming etc schappelijk? (sowieso rib auw...)

Welkom hier,

5k lijkt mij aan de hoge kant, 2010 zou net nieuwe model moeten zijn maar dan nog.
met een kilometerstand van 45k zou ik eerder net boven de 4k verwachten. Zeker als hij geen koffers heeft enzo (wel abs?)

weinig specifieke problemen, en de problemen die er zijn zijn voor niet al te veel geld te verhelpen. Dus gewoon alle standaard dingen goed in de gaten houden.
 
Thanks voor je reactie @MaartenP. Jah de prijzen vallen mij überhaupt wat tegen als ik zo rondkijk online, ookal is het natuurlijk een fijne gedachte dat dit model kennelijk vrij waardevast is :)

Deze is er een met 2 koplampen boven elkaar, dus 2e model zeg maar. Hij heeft wel koffers en een aantal "tour"opties zoals hoge ruit, ook abs.

Meh in eerste instantie maar eens proefrijden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan