Ja, nog even over die Vectrix, kan dat?

Mijn vectrix laad niet meer op. Aangezien de importeur er niet meer is, weet iemand een garage waar ik hem kan laten diagnostiseren/laten maken?

Gr. Henk
 
Henk, het beste is om hulp te vragen op het www.visforvoltage.org Vectrix forum.
Wanneer je zelf een klein beetje handig bent dan kun je al ver komen met de diagnose van het probleem en daar worden ook regelmatig nieuwe laders aangeboden.
Succes!
 
Dank je voor de info. Ik ga daar kijken.
Ik zie dat de canbus connector met kabel al zo'n $250 kost. Ik zoek liever toch iemand die mij kan helpen met diagnostiseren.

Gr. Henk
 
Laatst bewerkt:
Het Vectrix topic is weer boven komen drijven, een interessant topic met meer ontwikkelingen dan alleen de Vectrix.

Het lijkt mij leuk om hier door te gaan met het volgen van interessante ontwikkelingen op gebied van elektrische aandrijving, het begin is er immers al.



Wat je vaak ziet bij elektrische voertuigen is dat de brandstofmotor simpelweg vervangen wordt door een elektromotor, ook grote fabrikanten doen het zo, het mag immers niet veel kosten en ze moeten ergens beginnen.

Het kan vaak zoveel slimmer, elektrische aandrijving geeft allerlei mogelijkheden die er met brandstofmotoren niet zijn.

Inmiddels wordt er elektrisch gevlogen; natuurlijk zijn er de onvermijdelijke ombouwtoestellen, zuigermotor er uit, elektromotor met batterijpakket er in en klaar.

Maar het kan zoveel slimmer, zie bijvoorbeeld deze Lilium. Een nieuw jong bedrijf in Duitsland, een startup.
Ze doen echt alles anders, ze maken optimaal gebruik van de nieuwe mogelijkheden.

Het toestel kan verticaal opstijgen en landen, (vertical take-off and landing, VTOL), in vlucht heeft het de voordelen van een fixed wing vliegtuig.

Lilium maiden flight. (YouTube)

Nu worden we al jaren doodgegooid met vliegende auto's die de toekomst zouden zijn en waarvan ik er nog nooit ook maar één heb gezien.
Het grote probleem is natuurlijk de regelgeving. Op de weg zijn er veel regels, in de lucht nog veel meer en dat vergt kennis en vaardigheden en het kost een hoop geld.

Wat als straks net als auto's die autonoom rijden toestellen als deze ook autonoom vliegen....
 
Laatst bewerkt:
Er is weer een nieuw record op de Nordschleife van de Nürburgring, opnieuw elektrisch.

De Chinese NextEV Nio EP9 legde de ronde af in 6 minuut 45 seconden. De Nio is een elektrische supersportwagen met een megawatt aan motorvermogen, 1360 Pk.

De eerst volgende benzinewagen is de Lamborghini Huracan Performante op 7 seconden.

Link: Road and Track.

Ranglijst ronderecords Nürburgring.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat mijn oude Vectrix!
Hij heeft hem met ruim 50.000km gekregen in sept. 2014 dus dan is er in 2,5 jaar weinig mee gereden.

De Hans die hem gekocht had zou hem gaan ombouwen dus dat kan eigenlijk niet missen.
Top apparaat, dus die 2750 is ie zeker waard met Nissan Leaf accu's.

Ik hoop dat de volgende eigenaar er net zo veel plezier aan heeft als ik heb gehad.
 
De advertentie is inmiddels verlopen maar ik heb van de eigenaar gehoord dat hij nog te koop staat.
Ik heb het er vanwege een aanstaande verhuizing nog niet aan toe anders was ik er eens naar gaan kijken.
 
Hallo oma!

Een vraag aan de (ex)eigenaren en kenners op het gebied van accu's.
Op speurders staat deze Vectrix;
Motoren - overige merken - Motoren en Scooters - Speurders.nl

Op mijn vraag hoe er tijdens het lang stilstaan om is gegaan met de accu's kreeg ik volgende reactie;

"Accu’s hebben geruime tijd leeg gestaan. Toen ik deze motor binnenkreeg waren de accu’s leeg. Na een aantal keer laden kwam er meer capaciteit in de accu’s en hoofdwaarschijnlijk zal dat ook nog toenemen, maar dat kan ik niet garanderen."

Zijn de accu's nog betrouwbaar of mag je ze als stuk/gaar/versleten beschouwen?
 
Bij mijn weten is een Ni-Mh batterij die lange tijd leeg gestaan heeft onherstelbaar beschadigd. Hij zal misschien nog willen rijden maar is vast een groot deel van de capaciteit kwijt, en die capaciteit houdt normaal al niet over.

Dit zou wel een mooi object kunnen zijn voor een modificatie naar een Li-Ion batterij...
 
Hallo oma!

Een vraag aan de (ex)eigenaren en kenners op het gebied van accu's.
Op speurders staat deze Vectrix;
Motoren - overige merken - Motoren en Scooters - Speurders.nl

Op mijn vraag hoe er tijdens het lang stilstaan om is gegaan met de accu's kreeg ik volgende reactie;

"Accu’s hebben geruime tijd leeg gestaan. Toen ik deze motor binnenkreeg waren de accu’s leeg. Na een aantal keer laden kwam er meer capaciteit in de accu’s en hoofdwaarschijnlijk zal dat ook nog toenemen, maar dat kan ik niet garanderen."

Zijn de accu's nog betrouwbaar of mag je ze als stuk/gaar/versleten beschouwen?
Die is zeker gaar. -O-

Advertentie nu pas bekeken, voor die prijs kan je ook niet anders verwachten.
Is een beetje te mooi om waar te zijn prijsje, met alle ellende van dien. Blijft best een leuke gok. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Volgens de foto's zou dit een Lithium versie moeten zijn, dus die accu's zouden niet eens meer opgeladen mogen worden omdat ze dan zouden kunnen ontbranden! Dit is dus geen NiMH versie!

Die kleurstelling, (Blauw-Wit) was de laatste productie versie voor het definitieve faillissement.
Met al Li aan boord dus absoluut een perfect basis om er een setje LEAF accu's in te stoppen!

Als je niet bang bent voor een high voltage uitdaging (doe wel voorzichtig!) dan zou ik toehappen.
 
Met al Li aan boord dus absoluut een perfect basis om er een setje LEAF accu's in te stoppen!

Als je niet bang bent voor een high voltage uitdaging (doe wel voorzichtig!) dan zou ik toehappen.

Ik heb op youtube al wat filmpjes van zo'n conversie gevonden.
Zelf kom ik kennis te kort om zoiets (veilig) te doen, maar ik heb wel kennis in mijn omgeving dus dat zou moeten lukken.

Kom ik wel weer op de vraag uit wat zoiets, als je alles zelf doet, gaat kosten.
 
Ik heb op youtube al wat filmpjes van zo'n conversie gevonden.
Zelf kom ik kennis te kort om zoiets (veilig) te doen, maar ik heb wel kennis in mijn omgeving dus dat zou moeten lukken.

Kom ik wel weer op de vraag uit wat zoiets, als je alles zelf doet, gaat kosten.
Deze valt me eigenlijk nog mee:
VX-2 SILICON GEL (SLA) Battery Set 75ah

Oeps: Battery Pack


Even de Nissan Leaf dealer bellen?
CTRL+ALT+DEL :+
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens op Internet shop voor nieuwe battery packs

Mijn Vectrix VX1 (Nimh) wordt dit jaar 10 jaar oud.
Nog steeds 1ste batterij weliswaar met verminderde capaciteit, doet nog een 30-tal km per dag.
Wordt nog dagelijks gebruikt. Zeer degelijke moto, beste aankoop ooit (buiten misschien mijn zonnepanelen)!

groetjes
 
Misschien dat je het zelf iets goedkoper zou kunnen doen, maar of dat de moeite van het werk er risico waard is?

Ga ook even rondneuzen op visforvoltage want daar zit alle Vectrix experts

En die 1500 is vraagprijs, misschien kun je er nog wat vanaf praten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan