Honda PCX 125/150 deel 5

Het zou mij verbazen als die ECU zichzelf inleert na een eventuele reset.
Op ECU van de PCX kan je volgens mij ook niet een andere map zetten, want die is nog niet gehackt. Maar wellicht kun je dit oplossen met een fuel controller (zoals een power commander).
Mijn ervaring is dat je met big bore kits van de ene elende in de andere valt. Je bent maanden ermee bezig en uiteindelijk kost het bakken met geld.
Een viertact met ECU is echt wel wat anders dan een tweetakt met carburateur.

Neem anders contact op met Ramon van RZ Racing, die kan je verder helpen met je vragen.
In dit filmpje melkt Roman de PCX van Bert flink uit:
 
Laatst bewerkt:
Als je het verhaal verder leest was het bertV ook die na een jaar de PCX te koop had staan ivm een kapotte motor toch ? als ik mij het goed herrinner

En ja is normaal de as is gelagerd kan dus vrij draaien
 
Laatst bewerkt:
Dat met de 164cc upgrade wordt snel een heetloper, je mengsel wordt te arm. Bij een SH150 naar 164cc is warmlopen het punt. Echt veel kracht leverde het niet op.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand interesse in een Thermoscud beenkleed passend op de PCX? Ik ruil mijn PCX in op een Forza 125 en verkoop daarom mijn beenkleed. Ik heb het een winter gebruikt. Ding is niks mis mee.

Zelfde geldt voor halfhoog Givi scherm en een Givi topkofferrek.
 
O waarom ruil je m in? Ga je ook in power achteruit? Wel iets groter de forza toch? Beenkleed heb ik al, aanrader. Maar wat wil je voor het koffer rek hebben? Is dat met of zonder koffer?(hou je die zelf?)
 
O waarom ruil je m in? Ga je ook in power achteruit? Wel iets groter de forza toch? Beenkleed heb ik al, aanrader. Maar wat wil je voor het koffer rek hebben? Is dat met of zonder koffer?(hou je die zelf?)

De Forza heeft iets meer power zelfs, een half kW. Loopt origineel 115 op GPS. Ik ga er flink op vooruit: grotere kofferbak, veel groter zadel, grotere tank, verstelbaar windscherm, ABS, niet zo zijwindgevoelig, smart key, gaaf design, mooie kleur... :t
Ik krijg de zilver blauwe.

Voor een tientje mag je het rekje van me overnemen. De koffer is een Shad SH40 Cargo. Het heeft een bagagerekje en een soort kleine spinner. De bodemplaat past op het rekje van Givi met enig puzzelen met het bevestigsmateriaal. Maar als je gaten in het rekje zou boren, dan kun je het er zo opschroeven. De koffer was nieuw €170 euro (inclusief ruggensteun voor duo van €30). De hele set mag weg voor €80 euro.
Nieuw zou deze set €200 kosten.
 
Laatst bewerkt:
Mooie keus Gerdien! Wanneer heb je hem?
Waarom geen zwaardere motorscooter? :?
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag komt ie, ze leveren hem bij mij thuis af.
Ik wil wel een zwaardere, maar die zijn meteen ook groter, hoger en zwaarder. En ik wil er wel makkelijk mijn schuur mee in en uit kunnen en met mijn benen aan de grond komen. Deze past het beste.
Op zich gaat ie hard zat en een 125cc is natuurlijk wel zuinig.
En last but not least, de Forza 125 vind ik de mooiste scooter op de markt. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een mooie scooter Gerdien! Jammer dat je voortaan op een andere topic te vinden bent ;)
Veel plezier met de Forza.
 
Gerdien waarom geen 250 of 300 forza dan alleen de wielbasis is iets langer maar formaat van de scooter blijt het zelfde
 
Gerdien,

Goede keuze ;)

NiceAndSlow,

Heb op beide proefgereden en vond het verschil niet spectaculair.

T.o.v. NSS125/300 is de PCX met wind, ‘n rollende dweil.
 
Gerdien,

Goede keuze ;)

NiceAndSlow,

Heb op beide proefgereden en vond het verschil niet spectaculair.

T.o.v. NSS125/300 is de PCX met wind, ‘n rollende dweil.

Thnks. :)

Ik rijd het hele jaar door en de windgevoeligheid is belangrijk voor mij. Vooral met stevige wind. Soms dacht ik van de weg te waaien. Gewoon eng af en toe. En ik ben heel wat motoren gewend.

De PCX rijdt verder erg fijn. Heerlijke scooter. Maar voor een meerweekse vakantie vind ik de Forza meer geschikt.
 
Hoi hoi.
Mag ik vragen: heb je nooit het gevoel vermogen tekort te komen?
Ik heb voorheen veel gereden met een Honda Dylan 150cc scooter, maar kwam daar met name op de snelweg toch iets tekort.
Het verplicht binnendoor rijden was ik toen beetje beu en wilde toen liever geen 150cc meer.
Ben erg benieuwd hoe jij dat ervaart.
Vr gr
 
Forza 125 loopt standaard zo’n 115 km/u (GPS).

Woon in heuvelachtig België en rij regelmatig een stuk(je) snelweg.
Ben (ouwe bok) een rustige rijder en vindt 100-110 km/u hard genoeg.

Vrachtwagens inhalen is met de Forza 125, m.i. geen enkel probleem.

Met m’n gemodificeerde (Michelin City Grips, Dr. Pulley Vario en 13 gr. glijders, 1500 RPM Plus met gele clutch veren en Yasuni uitlaat etc.) PCX, was inhalen een gok. Doet-ie 't of doet-ie 't niet.

Vanwege Euro 4 norm, is de Forza 300 niet meer leverbaar in België.
Bestaande voorraad wordt nog verkocht, vaak met aantrekkelijke kortingen.
 
De ene 150 is de andere niet. Mijn PCX reed origineel 100 km per uur op GPS. Maar daar reed ik wel gewoon mee op de snelweg, hoor. Maar met de Dr.Pulley vario en 15 grams rollers gaat ie ineens 117 op GPS. En dat is meer dan genoeg. Hier rijd ik op de Deutsche Autobahn:

Vermogen is niet alles.
Vroeger was het anders. Toen kon ik nog 260 km/uur rijden op een lege snelweg op zondagochtend. Dat kan nu nergens meer. Als ik nu 110 rijd dan rijd ik gewoon mee met het verkeer. Ik vind het best zo.
 
Laatst bewerkt:
En nu nog 2 dagen strepen trekken met de PCX of issie al weg? ;)

Vrijdag gaat ie weg.
Vandaag nog even flink mee gereden. :]
En gewassen. Vanaf nu rijd ik er niet meer op. Pak morgen de Vision mee naar mijn werk. Die moet er af en toe ook uit. :)
 
Ja die vision lijkt me ook een prima ding. In dat opzicht mis je niets als de pcx weg gaat.

Ik heb na bijna 10 jaar trouwe dienst mijn Honda CBR verkocht. Briljante motor maar hij stond alleen maar stil. Ik heb nu 'alleen nog maar' de PCX 150 en Innova 125. Geen seconde spijt van gehad. Ik rijd nu bijna elke dag, weer of geen weer..
 
Ik heb ook nog geen dag spijt gehad dat ik mijn Duke heb verkocht. Een scooter is zoveel fijner. Ik wil niet meer terug.
Onbegrijpelijk dat ik altijd zo'n weerstand had tegen een scooter, haha...

De Vision is erg klein. Zelfs voor mij en ik ben maar 1,58 meter. En dat ding is zo stil en betrouwbaar. Altijd weer een klein feestje om op te rijden. Maar dan wel binnendoor, want de top is 90 zonder tegenwind.
 
De ene 150 is de andere niet. Mijn PCX reed origineel 100 km per uur op GPS. Maar daar reed ik wel gewoon mee op de snelweg, hoor. Maar met de Dr.Pulley vario en 15 grams rollers gaat ie ineens 117 op GPS. En dat is meer dan genoeg. Hier rijd ik op de Deutsche Autobahn:
.


Mijn PCX 150 reed eerst ook 'slechts' 100 km per uur op de teller, nu met 15 gram Dr.Pulley 110, voordat hij in de begrenzer schiet. Maakt de vario van Dr. Pulley echt veel verschil?
Zal het nog uitmaken door de snaar te vervangen door een vers exemplaar (nu 20.000km)
 
Mijn PCX 150 reed eerst ook 'slechts' 100 km per uur op de teller, nu met 15 gram Dr.Pulley 110, voordat hij in de begrenzer schiet. Maakt de vario van Dr. Pulley echt veel verschil?
Zal het nog uitmaken door de snaar te vervangen door een vers exemplaar (nu 20.000km)

M’n 2013 PCX 125 eSP (JF28), reed geheel standaard 104 km/u (max) op de teller.

Met Michelin City Grips, Honda windscherm, Dr. Pulley sport vario + 13 gr. sliders, NGK Iridium IX (bougie), Naraku torque spring Naraku +1500 rpm, Naraku clutch springs (geel), Naraku clutch bell, nieuwe V snaar (origineel Honda), Yasuni TUB653 (uitlaat) en originele Honda 10W30 MB olie, zo’n 118 km/u (max) op de teller.

Verschil 14 km/u (teller).

Zonder de torque spring en clutch springs (Naraku), had ik bij het wegrijden (vanuit stilstand), last van vibraties.

Bij de sportvario (Dr. Pulley), komen de sliders iets hoger en wordt de top ook hoger.

Dit is het beste wat ik uit m’n (ingeruilde) PCX 125 eSP, heb weten te halen.

V-snaar:
Slijt langzaam, met als gevolg dat je top gaandeweg lager wordt.
Volgens onderhoudsschema, vervangen bij 24.000 km, tenzij je top nu al serieus lager ligt.

Last but not least.
Ik gebruik alleen de originele Honda MB spec. motorolie.

Verbruik is lager en dit is geen onzin.
 
Laatst bewerkt:
Mijn PCX 150 is verder standaard. Ik heb er de complete Dr.Pulley vario en rollers in laten zetten. Verschil is 17 km. Het rijdt nu 125 km/uur op de teller.
Groot verschil dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan