Het ZAC topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op het laatste moment toch besloten mijzelf in te schrijven voor de RS600 F1.

Twijfelde nog of ik beter in de F2 kon inschrijven omdat het de eerste keer op m'n nieuwe fiets was en ik eigenlijk een 1000 gewend was.
Uiteindelijk lekker kunnen rijden, heel anders rijden maar 600's zijn ook fijne fietsjes :).

In Race 2 (voor de herstart) op het moment dat de paarse vlag uitging en het tempo zakte, hoorde ik dat m'n geluid niet minder werd.
Volledig eindstuk van m'n demper geblazen :( deze is wel gevonden door de baan Marshalls.
was einde race 2 voor mij ook

Dit was best wel ff een groot ding/onderdeel die eruit denderde, ik hoop niet dat iemand er last van heb gehad. :/

Race 1 heb ik gefilmd zal deze vanavond op youtube plaatsen. startte 9de en werd 13de :+
 
Op het laatste moment toch besloten mijzelf in te schrijven voor de RS600 F1.

Twijfelde nog of ik beter in de F2 kon inschrijven omdat het de eerste keer op m'n nieuwe fiets was en ik eigenlijk een 1000 gewend was.
Uiteindelijk lekker kunnen rijden, heel anders rijden maar 600's zijn ook fijne fietsjes :).

In Race 2 (voor de herstart) op het moment dat de paarse vlag uitging en het tempo zakte, hoorde ik dat m'n geluid niet minder werd.
Volledig eindstuk van m'n demper geblazen :( deze is wel gevonden door de baan Marshalls.
was einde race 2 voor mij ook

Dit was best wel ff een groot ding/onderdeel die eruit denderde, ik hoop niet dat iemand er last van heb gehad. :/

Race 1 heb ik gefilmd zal deze vanavond op youtube plaatsen. startte 9de en werd 13de :+

Ah dat was jouw demperwol overal op het circuit :P
Carbon stukje lag net naast de ideale lijn in de Ruskenhoek.
Ik had na race 1 in de pit ingang ook al een einddemper eindstukke opgeraapt.

Overigens opvallend dat bij beide races in de opwarmronde een OW rijder onderuit ging (en wél startte).
 
Laatst bewerkt:
Een kennis ,een OW cup rijder kreeg laatst van een ZAC rijder ook al een uitlaat ( gekopt op de helm) tegen hem aan? Veel schade etc. Misschien een "goed idee" om vooraf de motor eens te controleren of alles wel goed vast zit?

Een eindkap verliezen kan rotte/gare popnagels maar hele dempers is een no go :N
 
Laatst bewerkt:
Een kennis ,een OW cup rijder kreeg laatst van een ZAC rijder ook al een uitlaat ( gekopt op de helm) tegen hem aan? Veel schade etc. Misschien een "goed idee" om vooraf de motor eens te controleren of alles wel goed vast zit?

Een eindkap verliezen kan rotte/gare popnagels maar hele dempers is een no go :N

Aangepast, was het eindstukje van de demper.
Vaak word het carbon te warm en dan scheurt het eindkapje eraf.
 
Och zolang de uitlaat vastzit :+ Idd wel vreemd meestal moet de motor toch technisch nagekeken worden na een val ?

En de rijder.
Nu zou ik er niet mee in de prijzen komen ofzo maar je ziet bij de grote jongens toch vaak zat dat ze snel opstappen en er dan toch meer mis bleek te zijn. (Iets met een dozijn moto3 rijders in dezelfde grindbak.
 
En de rijder.
Nu zou ik er niet mee in de prijzen komen ofzo maar je ziet bij de grote jongens toch vaak zat dat ze snel opstappen en er dan toch meer mis bleek te zijn. (Iets met een dozijn moto3 rijders in dezelfde grindbak.

Ik moest ook door naar de medische post viel stilstaand (grindbak) om van moeheid _O- Mocht niet meer verder rijden ?
 
Ah dat was jouw demperwol overal op het circuit :P
Carbon stukje lag net naast de ideale lijn in de Ruskenhoek.
Ik had na race 1 in de pit ingang ook al een einddemper eindstukke opgeraapt.

Overigens opvallend dat bij beide races in de opwarmronde een OW rijder onderuit ging (en wél startte).
Zag zelf ook dat kapje in ruskenhoek liggen was dus van mijzelf :+, het andere deel hadden de baan Marshalls bij de meeuwenmeer gevonden.
Voorafgaan van de dag zaten alle popnagels er netjes in :/, vorige eigenaar had het er wel over dat er door hem een paar popnagels opnieuw waren ingedaan. Ik stuur de demper deze winter naar Pajic ofzo en laat m goed opknappen.

Die crashes in de opwarmronde btw race 1 als 2 was dezelfde jongen, dacht echt hoe krijg je het voor elkaar. race twee was het bij aanremmen van de bult ofzo?? toen mocht hij toch niet starten/deelnemen of wel?

Roy Heb jij die GSXR die op rechte stukken constant niet bij te houden is?? :o
 
Laatst bewerkt:
Zag zelf ook dat kapje in ruskenhoek liggen was dus van mijzelf :+, het andere deel hadden de baan Marshalls bij de meeuwenmeer gevonden.
Voorafgaan van de dag zaten alle popnagels er netjes in :/, vorige eigenaar had het er wel over dat er door hem een paar popnagels opnieuw waren ingedaan. Stuur de demper deze winter naar Pajic ofzo en laat m goed opknappen.

Die crashes in de opwarm ronde btw race 1 als 2 was dezelfde jongen, dacht echt hoe krijg je het voor elkaar. race twee was het bij aanremmen van de bult ofzo?? toen mocht hij toch niet starten/deelnemen of wel?

Roy Heb jij die GSXR die op rechte stukken constant niet bij te houden is?? :o

Het carbon was na een paar ronden ineens weg. Meeuwenmeer zal hij wel verder weg zijn gevlogen daar iig niets gezien. Pajic fixt dat wel weer ja zit bij mij om de hoek.

Ah, dezelfde ja? Dat had ik niet gezien. Maar bij de eerste start (dus direct nadat hij was gaan liggen) is hij zeker gaan liggen. Nu je het zegt waren ze hem geloof ik aan het opladen daar. Maar wel apart ja.


En ja dat is de mijne _O-
 
Het zou goed zijn als het circuit en RSZ een paar situaties gaat evalueren die gisteren zijn gebeurd. Ik was als toeschouwer een paar uur aanwezig en heb o.a. de 2e 600 race vanaf het terras bij de noordlus gezien.

Deze race werd door een val waarbij 2 coureurs betrokken waren onderbroken. Het duurde erg lang voordat de medical car er was terwijl 1 van de coureurs roerloos bleef liggen. Die medical car reed ook nog eens verkeerd en moest een stukje achteruit. Kwam erg knullig over, zeker omdat 1 van de baancomissarisen vlak voor hem reed in een pickup die wel direct goed reed.

Verder duurde het behoorlijk lang voordat er marshalls bij waren en nog een heel stuk langer voordat er meerdere waren om de boel op te ruimen. Had de indruk dat de baanposten minimaal bezet waren. Bij de owcup afgelopen zaterdag waren er meer en veel sneller marshalls aanwezig bij een onschuldige val in de haarbocht. Ik vond het verschil opmerkelijk.

Tenslotte reed bij de herstart het hele veld door een rood licht einde pitsstraat. Dat rode licht brande nog omdat er meerdere marshalls nog in ossebroeken rondliepen. Er waren tenminste 2 coureurs die het rode licht ogemerkt hadden en er ook naar wezen. Maar iedereen reed door.
 
Het zou goed zijn als het circuit en RSZ een paar situaties gaat evalueren die gisteren zijn gebeurd. Ik was als toeschouwer een paar uur aanwezig en heb o.a. de 2e 600 race vanaf het terras bij de noordlus gezien.

Deze race werd door een val waarbij 2 coureurs betrokken waren onderbroken. Het duurde erg lang voordat de medical car er was terwijl 1 van de coureurs roerloos bleef liggen. Die medical car reed ook nog eens verkeerd en moest een stukje achteruit. Kwam erg knullig over, zeker omdat 1 van de baancomissarisen vlak voor hem reed in een pickup die wel direct goed reed.

Verder duurde het behoorlijk lang voordat er marshalls bij waren en nog een heel stuk langer voordat er meerdere waren om de boel op te ruimen. Had de indruk dat de baanposten minimaal bezet waren. Bij de owcup afgelopen zaterdag waren er meer en veel sneller marshalls aanwezig bij een onschuldige val in de haarbocht. Ik vond het verschil opmerkelijk.

Tenslotte reed bij de herstart het hele veld door een rood licht einde pitsstraat. Dat rode licht brande nog omdat er meerdere marshalls nog in ossebroeken rondliepen. Er waren tenminste 2 coureurs die het rode licht opgemerkt hadden en er ook naar wezen. Maar iedereen reed door.

Medical car en marshalls heeft de organisatie natuurlijk niets over te zeggen, kunnen het hoogstens doorgeven. Wat betreft bezetting kan wel kloppen, je koopt een pakket in en die zal bij de OW cup wellicht groter zijn. Als ze er zijn zal de snelheid niet anders zijn, maar als ze van een post verder moeten komen natuurlijk wel.

En ik was 1 van die coureurs die er naar wees (reed ook als 1 van de eerste de baan op), we hadden "groen" gekregen aan het begin van de pitstraat en ik merkte het te laat op waardoor ik niet vol in de remmen wilde gaan met als risico iemand in mijn nek te krijgen. Geen excuus voor, al was er op dat moment al geen gevaarlijke situatie meer in Ossebroek maar dat maakt het natuurlijk nog steeds niet oke.
 
Het valt mij ook op dat rijders die wat mankeren gewoon de deur van het medical center mogen verlaten met als antwoord : ga even langs het ziekenhuis !
Al meerdere mensen gesproken die een sleutelbeen,voet of vingers gebroken hadden en uitgezwaaid werden.
Sommige rijders zijn alleen en dus aan hun lot over gelaten met zoek het maar uit, of kan je zelf niet wat regelen.
Op Zandvoort word je gewoon naar het ziekenhuis gebracht voor een controle op breuken hersenschudding etc.
Ik vind dit echt belachelijk iets en niet echt professioneel B|
Dit ligt denk ik niet aan de organisatie maar aan het circuit zelf, misschien wat voor een overleg ?
 
Medical car en marshalls heeft de organisatie natuurlijk niets over te zeggen, kunnen het hoogstens doorgeven. Wat betreft bezetting kan wel kloppen, je koopt een pakket in en die zal bij de OW cup wellicht groter zijn. Als ze er zijn zal de snelheid niet anders zijn, maar als ze van een post verder moeten komen natuurlijk wel.
Dat was ook precies mijn punt waarom ik zei circuit en RSZ. RSZ mag verwachten dat als ze het circuit afhuren dat deze een goed product leveren en ik kreeg nu de indruk dat allemaal wat mager was. Daar mag imho best even over gesproken worden. Dat de medical car verkeerd rijdt heeft niks te maken welk pakket je koopt mag ik hopen.

En ik was 1 van die coureurs die er naar wees (reed ook als 1 van de eerste de baan op), we hadden "groen" gekregen aan het begin van de pitstraat en ik merkte het te laat op waardoor ik niet vol in de remmen wilde gaan met als risico iemand in mijn nek te krijgen. Geen excuus voor, al was er op dat moment al geen gevaarlijke situatie meer in Ossebroek maar dat maakt het natuurlijk nog steeds niet oke.
Dat klopt en volgens mij Menno ook als ik hem goed herkende. Er stond ook geen marshal op het einde van de pitsstraat op het moment dat jullie uitreden wat wel gebruikelijk is. Zover ik kon inschatten waren de marshalls uit de noordlus nog in de ossebroeken bezig of net naar hun post aan het teruglopen. Het zag eruit als een communicatie foutje waarbij het sein dat alles is opgeruimt werd geïnterpreteerd als dat iedereen weer op de post was en het kan weer beginnen.

Wil alleen maar aangeven dat er een aantal zaken opvielen die wat knullig overkwamen.
 
Laatst bewerkt:
Eens. Al zal er vast overal wel eens iets knulligs gebeuren, ook bij de ow. Zelfs de MotoGP.


Buiten dit heb ik iig een top dag gehad met een mooi nieuw PR en mooie races en 4e in het RS600 F1 klassement! Had ik niet gedacht aan het begin van het jaar!
 
Laatst bewerkt:
Race 1 RS600 voor Geïnteresseerden
Ik start vanaf P9 en eindigde 13de uiteindelijk

m'n start was niet echt geweldig :'), laatste 2-3 rondes was ik wel aan het eind van m'n latijn :+
 
Laatst bewerkt:
Vanwaar race 2 niet mee gereden/uit gereden?

wel meegereden bij eerste start maar kwam tijdens de vlaggen erachter dat mn eindstuke van mn demper eruit was dus de baan afgegaan en niet aan de herstart meegedaan. dat waren maar 4 rondes.

Niet gefilmd in race 2, de camera zat precies voor m'n toerenteller, dit ism telefoon/laptimer ernaast resulteerde in letterlijk geen zicht op teller unit.
Van de winter alles op een betere locatie fixxen :)

In race 2 stond je volgens mij op dezelfde rij als ik.
Het enige wat ik op dat moment dacht toen ik je motor naast me op de grid zag was "Ik moet een betere start maken dan die gsx anders wordt het weer een hel met er voorbijkomen :+ "
 
wel meegereden bij eerste start maar kwam tijdens de vlaggen erachter dat mn eindstuke van mn demper eruit was dus de baan afgegaan en niet aan de herstart meegedaan. dat waren maar 4 rondes.

Niet gefilmd in race 2, de camera zat precies voor m'n toerenteller, dit ism telefoon/laptimer ernaast resulteerde in letterlijk geen zicht op teller unit.
Van de winter alles op een betere locatie fixxen :)

In race 2 stond je volgens mij op dezelfde rij als ik.
Het enige wat ik op dat moment dacht toen ik je motor naast me op de grid zag was "Ik moet een betere start maken dan die gsx anders wordt het weer een hel met er voorbijkomen :+ "



voor 200 euro geef ik je de gouden tip hoe dat te fixen O-)


Of je koopt een GSXR *D :+
 
Laatst bewerkt:
wel meegereden bij eerste start maar kwam tijdens de vlaggen erachter dat mn eindstuke van mn demper eruit was dus de baan afgegaan en niet aan de herstart meegedaan. dat waren maar 4 rondes.

Niet gefilmd in race 2, de camera zat precies voor m'n toerenteller, dit ism telefoon/laptimer ernaast resulteerde in letterlijk geen zicht op teller unit.
Van de winter alles op een betere locatie fixxen :)

In race 2 stond je volgens mij op dezelfde rij als ik.
Het enige wat ik op dat moment dacht toen ik je motor naast me op de grid zag was "Ik moet een betere start maken dan die gsx anders wordt het weer een hel met er voorbijkomen :+ "

Ah vandaar.
Ja en dat starten ligt me wel, ben meestal goed weg. Ga zo mijn filmpje uploaden. Vooruit heb ik beide races, achteruit race 2 de herstart niet helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan