Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.768
9.069
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Gisteren een CBR250R gekocht met 4.700 km en gelijk de olie ververst. *O*
Een hele verwennerij die Valvoline 5W40 volsyntheet, anderhalve liter x €4,95. _O-

Officieel moet er 10W30 in, zie het nu wel te koop.
Maar verder nog nooit eerder gezien.
:?
 
Laatst bewerkt:
:^

De nieuwe racebike! Powered by Action 5W40 van Valvoline. :Y

full


100 kilometer is de olie nog net zo helder als dat die er in ging. (Peilglas) :]
 
Laatst bewerkt:
Leuk volgasmachientje. Zuinig?
De eerste tank was leeg met verkeerde dagteller, de tweede staat nu op 100 kilometer en nog vrij vol.
Het loopt niet snel terug. (1:30 of meer is mogelijk) *O*

En ik ben nog niet boven de 8.000 Rpm geweest, het rijdt zo al vlot genoeg. :+
Vanochtend wel de allereerste keer 'mijn gewone route langs' door een krappe S-bocht de snelweg op.
Zonder al teveel poespas gelijk met 105 km/u. :]
Met mijn S1000R rij ik daar na enig oefenen 110..115 km/u en voorheen met een RSV4 120..125 km/u.

Als ik de CBR250 eerst ga warmrijden dan beuk ik daar wel overheen denk ik. _O-
Ik kijk alweer uit naar de volgende poging, maar die wordt pas volgende week ben ik bang. (Droog weer)
 
Laatst bewerkt:
Even op het etiket kijken, de 5W40 voldoet ook niet altijd officieel. Dit hangt misschien van de batch af. :)
Dank. Heb ik gedaan, en alleen de 5W40 is JASO MA2. Mijn brommer heeft meer dan een ton gelopen op halfsyntheet, dus overstappen naar de vol durf ik niet. En met de 10W40 zonder JASO MA ben ik (misschien onterecht) bang voor een slippende koppeling.
 
Dank. Heb ik gedaan, en alleen de 5W40 is JASO MA2. Mijn brommer heeft meer dan een ton gelopen op halfsyntheet, dus overstappen naar de vol durf ik niet. En met de 10W40 zonder JASO MA ben ik (misschien onterecht) bang voor een slippende koppeling.
Oh jammer, weet je of het de batch van september 2017 was?
Zeker weten doen we het dan inderdaad niet.. :)
 
Heb in de winkel niet gekeken.
Heb een fles 5W40 meegenomen omdat ik nog net te weinig olie had staan om een keer te verversen, en een beetje bijmengen durf ik wel. Die fles 5W40 heeft als datum 08/09/2017.

Ben even aan het teruglezen, maar zie het zo snel nog niet. Zou de 10W40 van september goed moeten zijn?
 
Heb in de winkel niet gekeken.
Heb een fles 5W40 meegenomen omdat ik nog net te weinig olie had staan om een keer te verversen, en een beetje bijmengen durf ik wel. Die fles 5W40 heeft als datum 08/09/2017.

Ben even aan het teruglezen, maar zie het zo snel nog niet. Zou de 10W40 van september goed moeten zijn?
Weet ik niet, maar ik heb bij diverse Action winkels (Rotterdam, Utrecht, Schiedam x2) op de flessen gekeken en bij juli stond er daar nog geen JASO MA2 op.

Bijmengen was mijn start met gewone auto-oliën.
Heb er al een heel stel geprobeerd in toer en sportmotor-fietsen en krijg de koppelingen maar niet aan het slippen. _O-
 
Ik ben allemaal bang dat ik straks nieuwe koppelingsplaten kan monteren. En dat is me de besparing van 2 tientjes nou ook weer niet waard.
Al zou een mixje van de 5W40 volsyntheet en de 10W40 halfsyntheet misschien nog wel een optie zijn. Dan zitten er in ieder geval niet veel te veel friction modifiers in, en is hij niet teveel volsyntheet :+
 
Ik ben allemaal bang dat ik straks nieuwe koppelingsplaten kan monteren. En dat is me de besparing van 2 tientjes nou ook weer niet waard.
Al zou een mixje van de 5W40 volsyntheet en de 10W40 halfsyntheet misschien nog wel een optie zijn. Dan zitten er in ieder geval niet veel te veel friction modifiers in, en is hij niet teveel volsyntheet :+
Alleen bij energy conserving oils kan je er op rekenen dat er een conflicterende dope is.
Voor alle resterende olie ben je vrij om te testen.
Dan horen we het wel. :+
 
Ja dankje :+

Dat energy conserving, is dat de 'brandstofbesparing' die bij de Action op de site bij deze olie staat?
Nee, gewoon standaard marketing. ;)
Het staat niet in de formulering op de fles en dit datasheet van de Valvoline site.

0ded63df378d6b27e7ee12aee01aaa19


full


Energy conserving moet op het etiket staan.
Dan zitten er meer friction modifiers in dan standaard.
 
Laatst bewerkt:
En 5W40 is nu €3,49, had vorige week zeven flessen gekocht voor €4,99. :( _O-

Het is een beetje copy paste werk op de Action site, hoewel bij de 15W40 de tekst afwijkt. :')
Vol-systhetische motorolie
 
Laatst bewerkt:
Mijn crossmotor is morgen klaar aangezien deze gereviseerd moest worden. Nu moet ik een uurtje of 2 de motor rustig inrijden en daarna de olie vervangen.
Zou dat ook kunnen met de action olie? Ik gebruik normaal Putoline maar dat kost bijna 20 euro de liter, beetje zonde als je het daarmee gaat doen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan