Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Hallo allemaal,

Ik zit er aan te denken om een pegaso te kopen uit 2003 met 29000 km op teller. Een donker groene met grijze voorkant.
Zal mijn eerste motor worden ook al ben ik bijna 40 haha. Motor staat te koop bij mij in dorp (zaanstad). Iemand nog tips om te checken voor de aankoop?

Hallo, leuk dat je voor een Pegaso wil gaan. Het is ook mijn eerste motor en hij bevalt enorm goed. Wat me positief opviel is dat hij heel goed in de bochten licht en wendbaar is. Iets dat je misschien niet zou verwachten bij een allroad.

Bij mijn weten heeft de Aprilia niet echt veel voorkomende mankementen maar er zijn wel wat algemene dingen waar je op kan letten:
-Zijn er geen rare bijgeluiden?
-Trekt hij goed door van 3000rpm tot het einde?
-Remt hij goed? (Maak een noodstop op een lege weg)
-Spoort hij recht als je het stuur loslaat?

Rijdt even naar een parkeerplaats en bekijk hem goed van dichtbij.
-Is er nergens iets doorgeroest? Check vooral de achterbrug waar de achterdemper vastzit. Een beetje oppervlakte roest is geen probleem
-Zit er nog vlees op de remblokken?
-Lekt hij niks als hij warm is?
-Loopt het balhoofd soepel? (Stuur van links naar rechts)
-Check de staat van ketting en tandwielen

Als dat allemaal in orde is heb je waarschijnlijk een nette motor al kun je er natuurlijk nooit in kijken.
 
Laatst bewerkt:
He beunhaas
Dank voor je reactie. Deze tips ga ik zeker meenemen.

Pegaso lijkt mij ook fijne wendbare motor, heb er al op 1 gezeten tijden geleden en dat zat erg goed met mij lengte van 1,85m

Deze week test rit maken. Laat het weten hoe dat afloopt.

Als ik motor heb ga ik misschien ook wel de promotor toerrit meerijden. Als het droog is natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Als ik motor heb ga ik misschien ook wel de promotor toerrit meerijden. Als het droog is natuurlijk.

Laat maar weten hoe de proefrit bevalt.
En uiteraard of je meedoet aan de ProMotor rit aanstaande zondag.

Leuk om enkele Pegaso rijders (van hier?) te zien.

Oja; met de juiste bandjes doet de Pegaso ook leuk mee op het onverhard hoor!
Rij zelf op Heidenau's, geweldig OP en NAAST de weg!
 
Tijdens test rit veel ie 5x uit bij terugschakelen en tijdens langzaam rijden. Stond denk ik te lamg stil ofzo. In deze prijsklasse is er best keus dus verder zoeken :)
 
Tuurlijk mag dat. Ik zoek er eentje met injectie van tussen de 1500-2000

Staat een hele mooie op marktplaats met 17k km maar is erg ver weg. Eens mailen met die man maar en kijken of ik een trailer kan regelen
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk mag dat. Ik zoek er eentje met injectie van tussen de 1500-2000

Staat een hele mooie op marktplaats met 17k km maar is erg ver weg. Eens mailen met die man maar en kijken of ik een trailer kan regelen

Check ook Autoscout, daar staat ook vaak veel leuks.
Bijvoorbeeld deze mooie Pegaso.

En je kan ook nog ff kijken op Speurders.
Staat ook nog wel het één en ander, misschie(?) wel meer in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Nou kogel door de kerk. Het is een transalp geworden.... zwarte uit 2002. Ga m morgen overechrijven
 
Nou kogel door de kerk. Het is een transalp geworden.... zwarte uit 2002. Ga m morgen overechrijven

Leuk man, gefeliciteerd!
Ook daar ga je veel plezier mee hebben.
Iets gemoedelijker dan de Pegaso, maar (mag ik het zeggen ...) denk ik wel net iets degelijker :-)

Ik wens je vele fijne kilometets makker.
Show nog wel ff een fotootje aub ...
 
Ik wilde de koppelingsplaten vervangen omdat hij licht slipte als ik volgas gaf na het opschakelen en bult op in de vijf.
Maar nu heb ik de olie vervangen en slipt hij niet meer, hij bijt ook harder bij het wegrijden. Ook lijkt hij wat soepeler te lopen.

Geeft maar weer eens aan hoe belangrijk goede olie is O-)
 
Vandaag weer lekker wezen stoeien met pionnetjes, altijd leuk.
Aansluitend nog even wezen stoeien naast de weg ... misschien wel leuker haha!

full
 
Laatst bewerkt:
He, das jammer.
Foto's geplaatst via mijn telefoon, en daar stonden ze recht?!?!
Ach ja, laat maar ... kunnen we ook nogeens ergens om lachten haha _O-
 
Ben nu lid van de club! Heb mijn eerste schuiver gemaakt met een gangetje van 70.
Schade: Kuip aan rechterkant kapot, stuur krom, rempedaal krom, kvs tank kapot, richtingaanwijzer kapot, broek kapot, jas kapot, helm bekrast en telefoon kapot :(

Net de vangrail gemist dus heb er zelf alleen een verdraaide knie en een hoop blauwe plekken aan over gehouden. Lang leven motorkleding -O-
 
Laatst bewerkt:
Oké ... wat een mens al niet "post" na een oproep :-0

Maar goed: welkom bij niveau 1 van de club "bikers die al eens gevallen zijn".

Goed te horen dat je niveau 2 niet hebt aangedaan.
Voor een verdraaide knie ben je toch niet naar het ziekenhuis gegaan neem ik aan??

Klote van jouw mooie motor man, maar hoe cliché dan ook: das maar materiaal.
Blij dat we geen beterschapskasrt hoeven te schrijven zeg maar.

Maar kan je heel simpel vertellen wat er fout is gegaan?
En is de motor "loss"?
En wat nu?
 
Het regende nogal hard een raakte m'n voorwiel kwijt bij het insturen van het klaverblad. Misschien olie of koelvloeistof op de weg want ik reed niet eens zo hard voor die bocht en was ook nog niet aan het remmen.

Heb inmiddels een ander voetpedaal en kvs tank erop gezet, wacht nog op een stuur en dan is hij in ieder geval technisch weer in orde. Zoek dus alleen nog kappen voor de rechterkant.

Ik gleed net voor het begin van de vangrail langs en belandde in een weiland. Veel geluk gehad dus. Een man is nog gestopt en heeft geholpen om de motor uit het weiland te trekken.

Zowel ik als de Appie komen er weer bovenop :)
 
Man man man wat een verhaal zeg.
Fijn dat het toch nog in verhouding goed afgelopen is.
Hoop dat de motor gauw weer te rijden is, en dat het snel beter zal gaan met je knie.

In de tussentijd: houd ons op de hoogte goed?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan