Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik las dat het achterspatbord vd 07 niet veel voorstelt en dat je dus zeiknat wordt op je rug als het regent.

Test Yamaha MT-07: een quasi foutloos parcours? - VROOM.be

Quote: Het achterspatbord is eigenlijk onbestaande en dat heeft als gevolg dat de regen in die mate wordt opgeworpen dat onze rug door nattigheid wordt geteisterd! Het is jammer dat een fikse regenbui het rijplezier in zo’n mate vergalt, dat we ons afvragen dat een hedendaagse motorfiets toch vaker inzetbaar moet zijn dan louter op een zonovergoten middag.

Is dat alleen bij de eerdere modellen ( 14/15) zo of ook (nog) bij de 2017 versie?
 
Deze is van powerbronze. Maar dacht dat er meer merken zijn die hetzelfde model verkopen.
Ok, thanx :t
Ik las dat het achterspatbord vd 07 niet veel voorstelt en dat je dus zeiknat wordt op je rug als het regent.

Test Yamaha MT-07: een quasi foutloos parcours? - VROOM.be

Quote: Het achterspatbord is eigenlijk onbestaande en dat heeft als gevolg dat de regen in die mate wordt opgeworpen dat onze rug door nattigheid wordt geteisterd! Het is jammer dat een fikse regenbui het rijplezier in zo’n mate vergalt, dat we ons afvragen dat een hedendaagse motorfiets toch vaker inzetbaar moet zijn dan louter op een zonovergoten middag.

Is dat alleen bij de eerdere modellen ( 14/15) zo of ook (nog) bij de 2017 versie?
Volgens mij is er qua model niets veranderd, alleen het kleurenpaletje...
 
Ik las dat het achterspatbord vd 07 niet veel voorstelt en dat je dus zeiknat wordt op je rug als het regent.

Test Yamaha MT-07: een quasi foutloos parcours? - VROOM.be

Quote: Het achterspatbord is eigenlijk onbestaande en dat heeft als gevolg dat de regen in die mate wordt opgeworpen dat onze rug door nattigheid wordt geteisterd! Het is jammer dat een fikse regenbui het rijplezier in zo’n mate vergalt, dat we ons afvragen dat een hedendaagse motorfiets toch vaker inzetbaar moet zijn dan louter op een zonovergoten middag.

Is dat alleen bij de eerdere modellen ( 14/15) zo of ook (nog) bij de 2017 versie?

Ben überhaupt niet van mening dat de MT-07 dat doet. Ik kan mij niet vinden in wat de reviewer schrijft.
 
Ik kan ook niet echt merken dat het spatbordje niet werkt. Heb nu de korte versie er op en in de regen worden we sowieso nat. Dan moet je maar alleen met droog weer rijden. ;)
 
Daar hebben naked bikes tegenwoordig toch mudguards voor?
s-l500.jpg

Je moet er van houden...
 
Ik heb er een korte kentekenplaat houder erop en als ik over een natte weg gereden heb zie ik zand en dergelijke op me buddy seat liggen en ook op me jas. Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met alleen het spatbord maar een combinatie van spatbord, smalle achterkant en de zuiging die achter je rug onstaat waardoor het water (en rommel) er komt.
 
Daarnet het knipperlicht relais vervangen door een led relais, alles knippert weer zoals het hoort. Vond sommige boutjes nou niet echt optimaal loskomen, dus gelijk alle kuipboutjes voorzien van een likje kopervet. Op naar het volgende klusje :)
 
Heb enige tijd geleden een setje kettingverstellers met bobbins besteld voor de MT. Bobbins voor door de achter as heen is leuk, maar kan je alleen maar gebruiken bij onderhoud waar je achterwiel er niet voor uit hoeft.
Maar goed, zit ik de track&trace van DHL eens te bekijken, blijkt ie op 7 oktober al afgeleverd te zijn, op een dag dat we gewoon thuis waren en uiteraard geen drol ontvangen hebben :? Echt, wat doen die gasten allemaal met die pakketjes joh, zo moeilijk is dat toch allemaal niet? :( Maar ff contact opgenomen met de verkoper, nu maar ff afwachten :/
 
Laatst bewerkt:
Acht de kans klein, heb de verkoper gecontact en de bekende info nogmaals ontvangen. Blijkt na contact te hebben gehad met DHL en daarna PostNL (die zouden de zending verder afhandelen in NL) dat de postcode op het pakket anders was dan die van mijn adres. :? Zou dus idd afgeleverd zijn, maar op een heel ander adres :/
Dus maar weer de verkoper gecontact, ben benieuwd hoe het af gaat lopen...
 
Laatst bewerkt:
Alles wat je aan PostNL over laat gaat mis en veranderd in stront. Geen enkele zelf respecterende webshop zou handel moeten drijven met PostNL. Sorry, natuurlijk krijg ik ook gewoon geregeld mijn bestellingen via hen binnen, maar ze hebben mij zoveel ontevreden klanten opgeleverd in het verleden dat ik alsnog geen enkel positief woord over hen wil reppen. Die gasten zijn tuig en komen er mee weg.
 
Laatst bewerkt:
Het is idd een zwaar incompetente bende en dat heb ik ze ook laten merken. Heb zelf de t&t met mijn adres gezien en ineens is het adres op het pakket anders???? Hebben een vaste bezorger die nog wel een verantwoordelijkheidsbesef heeft, maar al die ingehuurde gasten kloten vaak maar wat aan... :/
 
Klopt, de gasten die gewoon in dienst zijn die doen hun best nog wel aardig. Maar die zijn best wel flink in de minderheid bij hen.
 
Iemand advies voor banden? Heb een spijker in de achterband gehad en de achterband was ik al van plan om op korte termijn te vervangen dus er mag een setje nieuwe onder. Zit nu Bridgestone BT023 onder, doen het opzich prima alleen ik denk dat er veel beters te krijgen is. Ik heb 2 offertes opgevraagd bij mijn dealer voor 2 sets banden: Continental RoadAttack 3 en de Dunlop RoadSmart 3. Aangezien ze Dunlop dealer zijn kunnen ze de Roadsmart ruim 70 euro goedkoper aanbieden dan de Road Attack 3. Dus ik vraag me af is dat prijsverschil het waard om voor de RoadAttack 3 te gaan en of ik wel de capaciteiten benut van die band. Zijn wel 1e geworden in de test.

Dus welke zouden jullie nemen of ervaringen delen mag ook :)
 
Ben altijd heel erg gecharmeerd van mijn Michelin Pilot Road 3's geweest. Opwarmen was niet nodig. Natte putdeksels gaven ze geen fuck om. Dat was wel heel wat anders met de Dunlop's onder mijn MT-09. Lange opwarm tijd en met nat wegdek was het soms behoorlijk schaatsen. Nu heb ik onder mijn MT-10 Bridgestone Battlax nog iets. Die heb ik wel serieus gepushed en presteerden goed, daarentegen rijd ik tegenwoordig niet meer met slecht weer dus hoe ze met nattigheid presteren kan ik niks over zeggen.

Daar wil ik aan toe voegen dat ik vaak zat mensen het oneens zie zijn over wat zij hebben ervaren met een specifiek type band. Bij ons op de zaak adviseren wij men daarom doorgaans om te blijven bij datgene waar zij tevreden over waren :-)
 
Het is idd een zwaar incompetente bende en dat heb ik ze ook laten merken. Heb zelf de t&t met mijn adres gezien en ineens is het adres op het pakket anders???? Hebben een vaste bezorger die nog wel een verantwoordelijkheidsbesef heeft, maar al die ingehuurde gasten kloten vaak maar wat aan... :/

Ach Postnl is ook niet alles. Tijdje gehad dat mijn briefpost niet bezorgd werd (incl. rekeningen e.d.). Als je belt krijg je als antwoord dat 90% aankomt en 10% niet dus komt neer op dikke pech. Is t aangetekend verstuurd? Nee, dan 90% wordt geleverd... Later bleek de bezorg(st)er post weg te mikken (als t slecht weer was denk ik want soms kreeg ik t wel, of andere bezorger op bepaalde dagen). Maarja, ondertussen zit je met verhoogde aanmaningen etc. :')

Heb datzelfde antwoord overigens wel gebruikt om onder verhogingen uit te komen, niet aangetekend verstuurd, dan risico dat het niet aankomt.. })
 
Laatst bewerkt:
Ben altijd heel erg gecharmeerd van mijn Michelin Pilot Road 3's geweest. Opwarmen was niet nodig. Natte putdeksels gaven ze geen fuck om. Dat was wel heel wat anders met de Dunlop's onder mijn MT-09. Lange opwarm tijd en met nat wegdek was het soms behoorlijk schaatsen. Nu heb ik onder mijn MT-10 Bridgestone Battlax nog iets. Die heb ik wel serieus gepushed en presteerden goed, daarentegen rijd ik tegenwoordig niet meer met slecht weer dus hoe ze met nattigheid presteren kan ik niks over zeggen.

Daar wil ik aan toe voegen dat ik vaak zat mensen het oneens zie zijn over wat zij hebben ervaren met een specifiek type band. Bij ons op de zaak adviseren wij men daarom doorgaans om te blijven bij datgene waar zij tevreden over waren :-)

De Dunlop's die op je MT09 zaten zijn de D214 wat al een verouderde band is itt tot de RoadSmart 3 welke van dit jaar is. De banden op je MT-10 zijn S20's wat sportbanden zijn, dus dat is normaal dat die goed presteren. Alleen weer niet in het nat. Dus beetje appels met peren vergelijken :9
 
Heb enige tijd geleden een setje kettingverstellers met bobbins besteld voor de MT. Bobbins voor door de achter as heen is leuk, maar kan je alleen maar gebruiken bij onderhoud waar je achterwiel er niet voor uit hoeft.
Maar goed, zit ik de track&trace van DHL eens te bekijken, blijkt ie op 7 oktober al afgeleverd te zijn, op een dag dat we gewoon thuis waren en uiteraard geen drol ontvangen hebben :? Echt, wat doen die gasten allemaal met die pakketjes joh, zo moeilijk is dat toch allemaal niet? :( Maar ff contact opgenomen met de verkoper, nu maar ff afwachten :/


Even terug te komen op alleen maar de bezorger.
Ik woon in een flat en maakt dat ook regelmatig mee; zijn geweest terwijl je gewoon thuis was.
Hebben dus geen zin om naar boven HELEMAAL te gaan.
 
Ik zou ook echt niet naar boven gaan. Gasten krijgen per afgeleverd pakketje betaald. De tijd dat je bezig bent naar boven lopen kan je heel wat pakketjes voor afleveren in een gewone straat.
Dit is dus een bewuste keuze die ze maken naar aanleiding van het betaal principe dat ze bij TNT/POST NL ingevoerd hebben. Als ze dat terug zouden schroeven naar gewoon goed uur salaris ongeacht hoeveelheid afgeleverde pakketjes zoals het vroeger was dan zou je dit issue niet zo snel meer hebben.
 
Laatst bewerkt:
De Dunlop's die op je MT09 zaten zijn de D214 wat al een verouderde band is itt tot de RoadSmart 3 welke van dit jaar is. De banden op je MT-10 zijn S20's wat sportbanden zijn, dus dat is normaal dat die goed presteren. Alleen weer niet in het nat. Dus beetje appels met peren vergelijken :9
Daar van ben ik mij bewust. Ik vergeleek ze niet. Je vroeg om ervaringen, die gaf ik je.
 
Even terug te komen op alleen maar de bezorger.
Ik woon in een flat en maakt dat ook regelmatig mee; zijn geweest terwijl je gewoon thuis was.
Hebben dus geen zin om naar boven HELEMAAL te gaan.
Dat is ook behoorlijk irritant ja. Wat Rembrandt zegt, denk idd dat als ze dat zouden doen bij PostNL, dat het een beste stap vooruit zal zijn. Maarja, alles om de kosten te drukken en zoveel mogelijk winst op te strijken...
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook behoorlijk irritant ja. Wat Rembrandt zegt, denk idd dat als ze dat zouden doen bij PostNL, dat het een beste stap vooruit zal zijn. Maarja, alles om de kosten te drukken en zoveel mogelijk winst op te strijken...
Absoluut eens met wat Rembrandt zegt. Die gasten worden serieus uitgeknepen. Als jij een pakketje laat bezorgen en je bent niet thuis is de ZZP bezorger zijn winst al kwijt omdat hij een tweede keer moet komen. In hun verdediging is het dan ook wel te verklaren waarom het gaat zoals het gaat. Het managment is hoogstwaarschijnlijk ook drukker bezig met de focus op de vastgoedportefeuille dan de B2C zaken dusja, klaag maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan