The Red Bull Motogp Rookiescup

Van de 7 Nederlandse rijders die meedoen met de selectie voor de RBR 2018 zijn 4 door naar de finaledag. Buis, Bijman,Otten en Dunnik. Ik geef vooral Buis en Dunnik een goede kans. En dan is het nog de vraag of Faber nog een start krijgt, hij staat nog op de reservelijst.
 
Hebben het helaas niet gered. Faber heeft nog een klein kansje. Toch wel jammer wat voor gat er achter Deroue en vooral Bo is ontstaan.
 
Inderdaad jammer. We waren wel verwend met de prestaties van Bo en Scott. Ik had toch verwacht dat bijvoorbeeld Buis een plek werd gegund. Had van Faber eigenlijk veel meer verwacht. Heb gelezen dat hij het spelletje nog niet helemaal goed onder de knie heeft met name het kwalificeren voor het racen. Soppe had het denk ik wel in zich om beter te presteren in de RBR maar vrees dat het mentaal niet helemaal goed zit. Laten we hopen dat Faber nog een start krijgt. Geeft toch iets extra's een Nederlandse rijder erbij.
 
Inderdaad jammer. We waren wel verwend met de prestaties van Bo en Scott. Ik had toch verwacht dat bijvoorbeeld Buis een plek werd gegund. Had van Faber eigenlijk veel meer verwacht. Heb gelezen dat hij het spelletje nog niet helemaal goed onder de knie heeft met name het kwalificeren voor het racen. Soppe had het denk ik wel in zich om beter te presteren in de RBR maar vrees dat het mentaal niet helemaal goed zit. Laten we hopen dat Faber nog een start krijgt. Geeft toch iets extra's een Nederlandse rijder erbij.

kijk de RTV Drenthe TT journaal afleveringen met Soppe terug.
Je ziet dan dat het totaal ontbreekt qua realiteitszin.
Grote waffel en dan daarna ontbraken de prestaties met allerlei excuses.
 
De Nederlandse racerij is wat de RBR weer helemaal terug bij af. Van 3 rijders de afgelopen jaren naar 0 in 2018. Dus ook geen Faber. Je moet ook eerlijk zijn. Na Bo is er ook totaal niet gepresenteerd door de Nederlandse rijders. De KNMV was op de goede weg maar zelfs België is ons al voorbij met 2 RBR rijders.
 
12 jaar is nog wel heel jong - zelfs tussen de RBRR jongens. Wel tof dat er weer wat Nederlands tussen zit, dat maakt het leuker om te volgen!
 
Wat een gaaf nieuws, ja! Jammer dat de andere jongens het niet gered hebben, maar wellicht worden zij volgend jaar weer uitgenodigd en hebben nog een jaar nodig om te groeien. Ben benieuwd hoe van den Goorbergh zich aanpast aan het niveau in de RBRC.
 
Aan de steun van zijn vader en oom zal het niet liggen denk ik. Hij lijkt ook sprekend op die twee.
 
Een soort "max" op motorrace gebied?

Door een vader, die het wereldje kent, rustig klaargestoomd worden voor het grote werk.
 
Heb je 2 Nederlanders in de RBR, gaat de één door de andere eraf. Overigens begint de RBR- cup ook op een Spaanse open te lijken.
 
Heb je 2 Nederlanders in de RBR, gaat de één door de andere eraf. Overigens begint de RBR- cup ook op een Spaanse open te lijken.
Kwalificatie is gelukkig niet zo belangrijk. Al had ik van Zonta wel meer verwacht in de trainingen omdat hij hier vorig jaar heel goed ging. Maar morgen gaat het om de knikkers!
 
Race 2: Zonta 11e en Collin 14e. Spaanse overheersing, 8 in de top 10. De Colombiaan is ook gewoon een Spanjaard met een dubbele nationaliteit. Of dit nu zo goed is voor de racerij zoveel Spanjaarden....
Collin groot gedeelte in de top 10 maar moet denk ik nog iets brutaler worden.
 
Dus buiten de CEV, Moto3, Moto2 en MotoGP, hebben we er nog een Spaans open kampioenschap bij.... '(
 
Dus buiten de CEV, Moto3, Moto2 en MotoGP, hebben we er nog een Spaans open kampioenschap bij.... '(
Klopt al is de rbr net zoiets als de wss300 ; een grote loterij en vooral op slipstream banen.

Het is te hopen dat er snel weer wat Aziatisch talent bij komt want uit Europa hoeven we weinig anders te verwachten dan Spanjaarden.
 
Erg jammer dat de Nederlanders nog geen vuist kunnen maken in de RBRC

Veijer een mooie 6e plek in de kwali, maar helaas buiten de top 10 geëindigd.
vdG helaas een wat mindere kwali, wel wat plaatsen goedgemaakt, maar heel even 7e gereden en helaas niet bij de kopgroep kunnen blijven.

Zonde, aangezien ik denk dat zij Nederlands toekomst zijn in motorracing.
En een kampioenschap als de RBRC, met gelijkwaardig materiaal, kun je jezelf in de kijker rijden.
 
Erg jammer dat de Nederlanders nog geen vuist kunnen maken in de RBRC

Veijer een mooie 6e plek in de kwali, maar helaas buiten de top 10 geëindigd.
vdG helaas een wat mindere kwali, wel wat plaatsen goedgemaakt, maar heel even 7e gereden en helaas niet bij de kopgroep kunnen blijven.

Zonde, aangezien ik denk dat zij Nederlands toekomst zijn in motorracing.
En een kampioenschap als de RBRC, met gelijkwaardig materiaal, kun je jezelf in de kijker rijden.
Ze zijn ook al behoorlijk oud aan het worden helaas 🙄
Kom toch, hele jonge gastjes zijn het die druk bezig zijn met ervaring te verzamelen😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan