XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er iemand of weten jullie iemand met een xt660 die autotune heeft????

Ik heb autotune op me bike mey pc5 maar het lukt niet om de perfecte afr waardes te vinden. Moet ik 13.2 gebruiken of meer richting 13.6. En wel of niet een cruise gebied invoeren bij de xt.
 
22489754_10211983158712199_5018104758433971543_n.jpg


Van het weekend deze XT opgehaald!

paar weken terug voor een XT gekeken maar die was niet helemaal supernetjes en had maar 1 sleutel ( rode sleutel was nergens te bekennen ).

Nu deze oranje rakker met onderhoudshistorie en meer opties plus supernetjes in de staat met alle originele delen erbij voor 550 euro minder...

Gaat nog een hoop gebeuren!
Binnenkort bij MF'er MrSemicolon de fuel mod ophalen en straks van de winter een hele rits opties..:

- DNA Stage 1 & 2 filters
- AIS afdoppen
- terug naar originele hoogte ( is nu 3cm verlaagd, verlaginsset komt dus te koop )
- Hyperpo progressieve voorvering + achterveer
- Valblokset voor en achter
- supermoto spiegels ( nog aan het kijken wat er mooi uit ziet maar ook echt werkt )
- kentekenplaathouder gaan maken:
Ik weet nog niet hoe, maar er zitten nu Leovince dempers onder en die lopen staan best wel naar
het midden gericht aan het uiteinde. aangezien we hier in Nederland complete dienbladen als
kenteken hebben komt hij er dus ietsje voor te zitten... iemand ervaring mee of tips?
Knipperlichten hoeven niet aan het kenteken te komen, die komen straks uit gat in de kap waar nu
de aansluiting zit voor de handvaten van de passagier.


De motor gaat mooie km maken op de weg ( voornamelijk Duitsland ) maar zal ook veel op het circuit rijden komende jaren ( kleine circuits als Midland, Berghem etc. )

Iemand tips voor banden waarbij je gerust de stepjes kaalschuurt op het circuit maar die niet na een toerritje helemaal vierkant zijn!?

greetz!
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Banden: ik ben erg te spreken over de Pilot power 3 banden. Ze hebben gelijk grip en met twee vingers in de neus de stepjes aan de grond. De motor blijft erg stabiel in de bochten. Ze blijven lang rond (uiteindelijk worden ze allemaal een keer vierkant. In Nederland is het eenmaal meer rechtdoor dan bochten draaien).
Voor de Pilot power had ik Diablo's erop zitten. Die vond ik een stuk minder. Maar volgens mij zijn banden ook wel ergens erg persoonlijk.

Ik heb ook Leovince uitlaten. Maar de uitlaten komen niet achter de kentekenplaat uit. Dus er zal nog wel iets te richten zijn.
Knipperlichten: zou je die wel monteren op de plek van de handvaten? Ik vermoed dat je binnen 10x op- en afstappen een knipperlicht eraf tikt met je laarzen. Verder vind ik de handvaten erg handig als ik een rolbag/tas met een spin aanvast zet. (voor een motor weekendje weg)

Hyperpo progressieve voorvering + achterveer: ik heb ze ook aan de voorkant. De achterveer vind ik zo slecht nog niet. Wellicht is het een idee om eerst eens een tijdje met alleen de voorveer van Hyperpro te rijden. De achterveer kan altijd nog. (zeker gezien de prijs voor de achterveer)

Veel plezier met je fiets :]
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Banden: ik ben erg te spreken over de Pilot power 3 banden. Ze hebben gelijk grip en met twee vingers in de neus de stepjes aan de grond. De motor blijft erg stabiel in de bochten. Ze blijven lang rond (uiteindelijk worden ze allemaal een keer vierkant. In Nederland is het eenmaal meer rechtdoor dan bochten draaien).
Voor de Pilot power had ik Diablo's erop zitten. Die vond ik een stuk minder. Maar volgens mij zijn banden ook wel ergens erg persoonlijk.

Ik heb ook Leovince uitlaten. Maar de uitlaten komen niet achter de kentekenplaat uit. Dus er zal nog wel iets te richten zijn.
Knipperlichten: zou je die wel monteren op de plek van de handvaten? Ik vermoed dat je binnen 10x op- en afstappen een knipperlicht eraf tikt met je laarzen. Verder vind ik de handvaten erg handig als ik een rolbag/tas met een spin aanvast zet. (voor een motor weekendje weg)

Hyperpo progressieve voorvering + achterveer: ik heb ze ook aan de voorkant. De achterveer vind ik zo slecht nog niet. Wellicht is het een idee om eerst eens een tijdje met alleen de voorveer van Hyperpro te rijden. De achterveer kan altijd nog. (zeker gezien de prijs voor de achterveer)

Veel plezier met je fiets :]

thanks!

Heb ook al veel goeds gehoord over de Pilot Powers!!
Echte semi-slicks zullen 8/10 keer ook echt niet nodig zijn op de XT aangezien het een veel lagere snelheid heeft dan de R1.
Maar inderdaad banden blijven altijd wel persoonlijk.

Had ook al contact gehad met MrSemicolon en die heeft ook leovince uitlaten, klein busje ertussen om ze iets meer naar buiten te brengen en die knoepert van een plaat past er weer mooi op.

Hij gaat me na de winter ook helpen met de mod, AIS en kentekenplaathouder.
Ik had al een XT gezien die de knipperlichten op die plek had zitten maar ik moet nog maar is even gaan nadenken wat ik wil.. gelukkig geen haast!
en neem praktisch nooit iemand achterop of een grote tas mee. ik ben zo'n motorrijder die de motor op de kar zet en pas gaat rijden op locatie :+

Wat betreft de hyperpro, had al gelezen dat de voorkant het grootste probleem is inderdaad bij de XT's. toch ook erg goede verhalen gehoord over de achterveer van hyperpro en aangezien alles toch los gaat en gecontroleerd word proppen we er gelijk een nieuwe veer onder.

wil in de toekomst nog een andere koplamp denk ik.. ik weet niet, de standaard koplamp oogt gewoon te lief :X
 
nieuwe veer onder.

wil in de toekomst nog een andere koplamp denk ik.. ik weet niet, de standaard koplamp oogt gewoon te lief :X

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een andere. Maar nog niks leuks (ook voor een mooie prijs) tegengekomen. Het nieuwe model (met het lagere schermpje) vind ik wel mooi. Maar nergens gebruikte te vinden en ze vragen voor nieuwe de hoofdprijs.. ;(

Ik ben benieuwd of jij hier leuks vind.

noot: ik heb ook alu bussen op mijn leovince bevestiging. Dan zal dat de oplossing wel zijn.
 
Mr_jb

Ahumm leovince. Ik heb akra's 😏
Maar werkt t zelfde met busjes ertussen.
oeps :X

nieuwe veer onder.

wil in de toekomst nog een andere koplamp denk ik.. ik weet niet, de standaard koplamp oogt gewoon te lief :X

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een andere. Maar nog niks leuks (ook voor een mooie prijs) tegengekomen. Het nieuwe model (met het lagere schermpje) vind ik wel mooi. Maar nergens gebruikte te vinden en ze vragen voor nieuwe de hoofdprijs.. ;(

Ik ben benieuwd of jij hier leuks vind.

noot: ik heb ook alu bussen op mijn leovince bevestiging. Dan zal dat de oplossing wel zijn.

Er staan ook wel mooie kapjes op internet maar ik denk dat je die altijd nog moet laten spuiten om het mooist met de motor te matchen. en die kapjes kosten al 110 euro.. met spuiten ben je daar weer 50 euro voor kwijt.. -O-

maar ach, als ik dat geld een keer vind op straat dan bestel ik hem wel.. of als ik in een motordingetjeskoopflow zit ofzo _O-


zal hem er wel tussen doen, vaak als die er achter zit zie je allemaal scheuren in de plaat XD
in de kentekenplaat bedoel je?
als het goed is gaan we dat mooi oplossen na de winter!

zijn er veel mede MF'ers met XT in de Randstad?
 
Ik was sportief aan het rijden en kreeg een beetje door hoe je de achterkant gecontroleerd kan laten sliden.. dus toen maar wat aangekloot op het industrie ^^
hard op de bocht af, boven in zijn 3 of in zijn 4 gas los en terug naar 2 schakelen, hard remmen en koppeling op laten komen en slippend houden, achterrem er licht bij om de toeren laag te houden en de motor te helpen en voila: achterwiel zweeft achter je met nog grip en zonder te stuiteren :}

wat een heerlijk gevoel!

moet er wel bij zeggen dat je erg voorzichtig moet zijn.. ik heb het toevallig snel onder de knie maar forceer niks.. dat is een enkele reis naar highsidecity! -O-

nu nog leren richting de apex te sturen maar dat ga ik een keertje op een parkeerterrein oefenen en op het circuit volgend jaar!
full
 
Ik was sportief aan het rijden en kreeg een beetje door hoe je de achterkant gecontroleerd kan laten sliden.. dus toen maar wat aangekloot op het industrie ^^
hard op de bocht af, boven in zijn 3 of in zijn 4 gas los en terug naar 2 schakelen, hard remmen en koppeling op laten komen en slippend houden, achterrem er licht bij om de toeren laag te houden en de motor te helpen en voila: achterwiel zweeft achter je met nog grip en zonder te stuiteren :}

wat een heerlijk gevoel!

moet er wel bij zeggen dat je erg voorzichtig moet zijn.. ik heb het toevallig snel onder de knie maar forceer niks.. dat is een enkele reis naar highsidecity! -O-

nu nog leren richting de apex te sturen maar dat ga ik een keertje op een parkeerterrein oefenen en op het circuit volgend jaar![afbeelding]

Ik doe het ook vaak. Ik doe dat van uit zin 5 terug naar 2 zonder te remmen. Gewoon koppeling in en terug stampen. Ik krijg hem zo dwars op de rotonde. Alleen de xtx is te zwaar om dan driffent de bocht door te komen.
 
Ik doe het ook vaak. Ik doe dat van uit zin 5 terug naar 2 zonder te remmen. Gewoon koppeling in en terug stampen. Ik krijg hem zo dwars op de rotonde. Alleen de xtx is te zwaar om dan driffent de bocht door te komen.
zonder te remmen ja? dus ook geen voorrem gebruiken? misschien omdat je er dan 3 terug gaat dat het makkelijker gaat? omdat echt van bocht tot bocht hard aan het rijden was ging ik onder hard remmen terugschakelen en sprong hij naar buiten!

ik kan hem alleen op de rotonde af laten glijden maar op de rotonde glijden waag ik me nog maar even niet aan O-)

Mochten er nog meer mede XT rijders geinteresseerd zijn om volgend jaar een dagje samen te pakken op klein circuit met instructeur dan hoor ik het graag: midland ofzo!
 
zonder te remmen ja? dus ook geen voorrem gebruiken? misschien omdat je er dan 3 terug gaat dat het makkelijker gaat? omdat echt van bocht tot bocht hard aan het rijden was ging ik onder hard remmen terugschakelen en sprong hij naar buiten!

ik kan hem alleen op de rotonde af laten glijden maar op de rotonde glijden waag ik me nog maar even niet aan O-)

Mochten er nog meer mede XT rijders geinteresseerd zijn om volgend jaar een dagje samen te pakken op klein circuit met instructeur dan hoor ik het graag: midland ofzo!


Ja zonder rem. Ik rem op de motor. Een sm cursus bij marcel van durnen in valkenswaard is zeker de moeite
 
Ja zonder rem. Ik rem op de motor. Een sm cursus bij marcel van durnen in valkenswaard is zeker de moeite

Vreemd, ik heb hem daar ook gedaan. Toch een andere techniek geleerd.
(Flink) remmen met de voorrem, ondertussen van de vijf naar de twee (of één) trappen. Maar wel de achterrem dusdanig gebruiken dat het achterwiel net niet slipt. Doordat het achterwiel niet de snelheid heeft van het wegdek kun je hem ook naar de lager versnelling trappen zonder dat de motor te hoog in toeren komt. Doordat je de voorrem gebruikt komt gaat het gewicht naar de voorkant en de achterkant wordt 'losser'. Door het insturen met het bijna slippend achterwiel krijg je de 'slide'.

10608621_735709536502078_1767227464292597685_o.jpg
 
Vreemd, ik heb hem daar ook gedaan. Toch een andere techniek geleerd.
(Flink) remmen met de voorrem, ondertussen van de vijf naar de twee (of één) trappen. Maar wel de achterrem dusdanig gebruiken dat het achterwiel net niet slipt. Doordat het achterwiel niet de snelheid heeft van het wegdek kun je hem ook naar de lager versnelling trappen zonder dat de motor te hoog in toeren komt. Doordat je de voorrem gebruikt komt gaat het gewicht naar de voorkant en de achterkant wordt 'losser'. Door het insturen met het bijna slippend achterwiel krijg je de 'slide'.

[afbeelding]

Ik heb de cursus zelf niet gedaan maar ik hoor veel goede reactie's over die cursus. Zelf doe ik het zo als ik schreef
 
Ik heb de cursus zelf niet gedaan maar ik hoor veel goede reactie's over die cursus. Zelf doe ik het zo als ik schreef

Ik heb er veel van geleerd. Het is mij, op het einde van de dag, maar iets van drie keer gelukt om een mooie slide neer te zetten. Het is echt een skill die je leert door veel te oefenen. Je komt toch met circa 80/90 aanrijden en binnen circa 125m moet je al die handelingen, met de juist feeling uitvoeren. Ondertussen nog even je gewicht goed positioneren. En je hebt de snelheid echt nodig, anders lukt het gewoon niet. Op die dag ben ik ook een paar keer redelijk hard in de zandbak gegaan.
(Dat gaf mij wel te nadenken om het met de XT op de openbare weg te proberen. Ik zit er niet op te wachten om de XT in de berm/struiken/greppen/sloot te kwakken)

Ik heb wel twee keer gehad dat het mij wel gered heeft op de openbare weg. Toevallige beide keren een vrouw die mij niet zag en pas opmerkte toen ze midden op de rijbaan stond. Vol in de ankers en tegelijk uitwijken. Er was geen ruimte voor de uitwijkproef op het motor examen (remmen en dan uitwijken). De achterkant begon te glijden maar door het geleerde wel mooi de motor eromheen kunnen sliden.

Die cursus is echt wel een aanrader.
 
Laatst bewerkt:
wat voor bokjes gebruiken jullie eigenlijk om allebei de wielen van de grond af te krijgen ivm schoonmaken en onderhouden? van de winter moet ie op een bok namelijk zodat ik alles los kan schroeven en schoonmaken voor volgend jaar :]
 
wat voor bokjes gebruiken jullie eigenlijk om allebei de wielen van de grond af te krijgen ivm schoonmaken en onderhouden? van de winter moet ie op een bok namelijk zodat ik alles los kan schroeven en schoonmaken voor volgend jaar :]

1 die onder de achterbrug kan en 1 die onder de veerpoten gaat.
 
Ik gebruik zon standaard ding voor de achterbrug en als ik me voorwiel omhoog wil zet ik een krik onder me skid plate en dan krik ik em gwn omhoog. Wiebelt wel maar gaat vaak goed.
 
Merci!

zat zelf ook te denken aan zo'n MX bok in het midden maar de sterkste die ik kan vinden kan maar 160kg aan..

Word toch maar kieken naar gewone bokjes denk ik dan!
achterbokjes staan zat 2ehands, ga van de winter wel een nieuwe voorbok halen. heb er nu een waarbij pinnen in de voorvork gaan maar ik vertrouw die dingen voor geen meter..


Heb nu volgens een Mitas Sportforce voorband maar wat een drama ding is dat zeg..
de 2ct achterband heeft als ie licht opgewarmd is echt veel grip in regen en droog maar die voorband vind regen rijden niet zo leuk en in het droge balanceerd ie ook tussen grip/geen grip als je redelijk hard de bocht in gaat.

van het weekend ook SM laarzen en helm gekocht. nog wel wennen hoor die keiharde laarzen haha, moet het schakelpookje wel hoger gaan zetten want dit schakelt niet lekker, zit namelijk weinig beweging in die laarzen.
 
is het mogelijk om een trilling in een stuur te dempen?
Mijn vriendin en ik hebben beidde een xt660x uit 2004 maar die van haar begint bij 100+ echt enorm te trillen, je handen krijgen daar echt direct een slaperig gevoel van.

ze heeft wel kleinere stuurdempers erop zitten kan dat het enige probleem zijn?

Probeer het eens zonder de stuurstang (cross-bar). Deze is makkelijk los te halen, 2 boutjes.
Ik rij nu al een tijdje zonder de cross-bar, geen wonder middel maar ik heb zeker merkbaar minder trillingen op het stuur nu.
 
Probeer het eens zonder de stuurstang (cross-bar). Deze is makkelijk los te halen, 2 boutjes.
Ik rij nu al een tijdje zonder de cross-bar, geen wonder middel maar ik heb zeker merkbaar minder trillingen op het stuur nu.

Dat zou ik zelf niet doen. Maar dat is mijn mening. Het zit er niet voor niks. Je stuur wordt er wel slapper van
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan