Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Zitten ze goed vast? En welk merk heb je erin zitten?
Bij mij zijn ze nog niet 1 keer stuk gegaan en heb inmiddels 40.000 Km er mee gereden. Uit voorzorg heb ik ze 1 keer vervangen, maar dat is ook alweer 3 of 4 jaar geleden. Bij mij moet ik ieder jaar een keer de koplamp wisselen. Ik heb van die hoge opbrengst lampen van Philips die erom bekend staan snel stuk te gaan.

Heb je nog rare stroom perikelen elders? Anders is je gelijkrichter nameten om te kijken of er geen stroom piekjes in het circuit komen. Als andere electronica eraan gaat zou dat zuur zijn.

De remverlichting doet het nog wel, dus lampje is half stuk

Weet nog wel dat ik de vorige keer het lampje verving en die ontplofte gelijk. Kan dus zijn dat het slechte kwaliteit lampen zijn (weet eigenlijk niet wat erin zit)

Verder nog geen stroom perikelen tegengekomen

Wel fijn die dubbele achterverlichting, zo kan ik tenminste nog doorrijden.
Van het weekend maar eens een nieuw lampje kopen
 
Dit klinkt als een probleem inderdaad.
Nu 1x voorlicht vervangen. Verder niks. Nu 26.000km erop. Kocht hem met 7500km.
 
Misschien de spanningsregelaar inderdaad dat zou het wel kunnen verklaren.

Ik heb het volgende probleem, bij een koude motor moet ik zeker 5-6 keer starten voordat de shiver aanslaat. Iemand een idee waar ik het moet zoeken? zodra die ook maar 1 minuut gelopen heeft start hij daarna direct... Heb het idee dat het in de ontsteking zit, want ik ruik dan wel brandstof.
 
Accu laad geen lampen springen. Een kapote spanningsregelaar wel en deze is ook heel goed in staat om je accu te slopen.

@Martijn_Shiver:
Ik gok een temperatuursensor of O2 sensor. Het lijkt er op alsof de koudestartmodus (ouderwetse choke zeg maar) niet de juiste gegevens krijgt. Als de motor warm is, zijn er geen afwijkende parameters nodig (geen choke) om de motor te kunnen starten.
 
Ik denk meer aan nadruppelende injector.

Motor verzopen, en daardoor ruik je benzine. Na 1 minuut is de overtollige brandstof er wel uit.

Als de temp sensor slecht is, zou die met koude motor ook slecht lopen.
 
Dank allen voor de antwoorden

Heb samen met mijn vader in 2,5 jaar 30.000 erbij gereden dus qua kilometers zit ik ook wat meer
Sinds ik hem toen gekocht heb zit nogsteeds dezelfde accu erin, motor start altijd na 1x klikken en 2 omwentelingen(in de winter niet aan de duppellader gezeten)

Morgen maar even kijken of ik ergens achter kan komen(is allemaal nieuw voor mij)
 
@pedrofich er zijn ook piekspanningsbeveiligingen op de markt. Deze sluit je aan op de plus en min van je accu. Weet niet zeker of dat ook geschikt is voor motoren maar in auto's die regelmatig kapotte lampjes hadden heb ik dat vaak ingebouwd. Kosten volgens mij een paar euro.
 
Klinkt als een gewone elco. Die kan spanningspieken opvangen, en kost idd geen drol.
 
Nog niet echt lekker weer gehad.

Het rijd een stuk sneller, maar nog geen echt enorme ritten op gereden..
 
Geen lekker weer gehad?
Afgelopen zondag was het fantastisch lekker weer. Maar ja, laat me raden, andere verplichtingen
 
Afgelopen zondag was heerlijk inderdaad, mooi rondje texel gedaan. Iemand ervaring met uitleesapparatuur voor de shiver? Hheb het liefst iets wat geschikt is voor meerdere motoren maar vind het lastig zoeken...
 
Had helaas geen tijd om door te meten
dus alleen nieuwe lampjes erin gedaan en ze doen het na een half uur rijden nog gewoon

Nu maar even kijken of ze het weer 1,5 jaar vol houden want dan vind ik het niet zo'n probleem
 
Afgelopen zondag was heerlijk inderdaad, mooi rondje texel gedaan. Iemand ervaring met uitleesapparatuur voor de shiver? Hheb het liefst iets wat geschikt is voor meerdere motoren maar vind het lastig zoeken...

Ik gebruik GuzziDiag om de shiver uit te lezen. Kun je op een aantal fietsen (voornamelijk italliaans) gebruiken om de shiver uit te lezen. let wel op dat je een goed setje kabels besteld op eBay (iets duurder is beter in dit geval) anders werkt het niet kan ik uit ervaring zeggen.

Op de site van guzzidiag (http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/) kun je zien welke motoren ondersteund zijn en wat je aan kabels moet hebben.

Al enkele keren gebruikt om mijn Shiver en de Dorsoduro van een collega motor rijder uit te lezen en daarmee een defecte sensor op te sporen en te vervangen.
 
Ik gebruik GuzziDiag om de shiver uit te lezen. Kun je op een aantal fietsen (voornamelijk italliaans) gebruiken om de shiver uit te lezen. let wel op dat je een goed setje kabels besteld op eBay (iets duurder is beter in dit geval) anders werkt het niet kan ik uit ervaring zeggen.

Op de site van guzzidiag (http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/) kun je zien welke motoren ondersteund zijn en wat je aan kabels moet hebben.

Al enkele keren gebruikt om mijn Shiver en de Dorsoduro van een collega motor rijder uit te lezen en daarmee een defecte sensor op te sporen en te vervangen.

Werkt idd,ook, perfect op een moto morini corsaro 1200 :Y :t
 
@bakvis @downsider thanks! Ga ik daar verder naar kijken. Toevallig een linkje naar de juiste kabel? Hij gaat gewoon op een van de 2 stekkers naast de accu neem ik aan?
 
Paar weken geleden ook kabel laten komen, via een facebookpagina. Via guzzidiag uit te lezen, werkt perfect. Helaas hiermee niet terug te zetten naar volledig vermogen :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan