Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Wuppie. Ik heb de MPR4 ook op de 900 liggen, maar ben er niet kapot van. Ik vind de banden snel cuppen, zowel voor als achter. Ik ga de volgende keer weer voor Bridgestone T30.
Over grip en wegligging verder geen problemen met de MPR4 hoor.

Hoi Jaap, ik hecht erg aan de MPR4 vanwege de absolute betrouwbaarheid in de regen en in bochten. Wat ze op de Div gaan doen moet ik afwachten, op de FJR lag net de 3e set (GT's) toen ik 'm verkocht en met de eerste 2 sets heb ik beide keren 21.000km gereden, zonder overmatig cuppen.
Op de Super Ténéré liggen Pirelli's. Ook fijn in de bochten maar veel gevoeliger voor lassen en markeringen dan de Michelins.
De Div stuurt voorlopig in ieder geval weer top, lekker weer met het volste vertrouwen de bochten door.
 
Laatst bewerkt:
Mr R. Onlangs had ik last van precies hetzelfde geluid. Na heel eigenwijs de halve motor uit elkaar te hebben gehaald, bleek het (zoals eerder hier benoemd) slechts een miniscuul uitlaatlek bij de pakking...
 
Mr R. Onlangs had ik last van precies hetzelfde geluid. Na heel eigenwijs de halve motor uit elkaar te hebben gehaald, bleek het (zoals eerder hier benoemd) slechts een miniscuul uitlaatlek bij de pakking...

hahaha...vandaag opgelet met rijden en idd ik ga ook uit van een lek, als i tijd heb maar even kijken.

Misschien verklaard dit ook het lekkere roffelen bij gaslos en uit laten rollen.
 
Heeft iemand een bagagerek en Givi grondplaat over voor een Div 600 uit 1993 (4BR)? Of desnoods 1 van de 2.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren iets raars gehad.

Wilde 's middags de motor starten, start motor gaat rond motor start net niet.

Nog een keer startknop en een klik en alle stroom eraf, geen N lampje geen gearindicator lampje na een paar seconden wachten, alles weer aan.

Weer de startknop en weer hetzelfde, alle lampjes uit na een paar seconden weer alles aan.

Even onder buddy gekeken, op de laadkabel voor de druppellader zitten 3 lampjes (status accu) en de rode knipperde heel flauw.

Ik denk dus een lege accu, toen maar aangeduwd en ik kon rijden 15 km verder kwartier later gaf status lampje al weer aan dat hij vol was. Paar uur later startte hij ook zonder problemen.

Wat denken jullie accu leeg of kortsluiting ergens?
 
Zo te lezen was de accu echt bijna leeg.
Laden van de accu kan snel gaan. Wellicht dat de accu na 15 minuten rijden weer voldoende was opgeladen voor een startpoging.

Maar het blijft koffiedik kijken voor wat betreft de oorzaak.
 
Beste Diversion-kenners, ik heb via Marktplaats een FDK-rack voor de Div900 gescoord. De bevestiging voor de koffer zit er niet op, maar als ik het goed heb komen de gaten overeen met de maten van een Givi Monokey systeem toch? Als ik deze los bestel zou er zo'n koffer op moeten kunnen als ik het goed heb, of moet er dan alsnog zo'n adapterplaat op? (De koffer heb ik nog niet, dus ik kan het zelf niet controleren).
 
Laatst bewerkt:
Tussen het eerste model Diversion (XJ900 S Diversion) <1995 en die van 1997 t/m 2003 zitten maar hele kleine verschillen.

Bij de oude was er een aparte choke knop en bij de nieuwe een hendeltje op het stuur. De cockpit heeft wat andere symbooltjes. Maar het grootste verschil is toch wel dat het eerste model geen alarmlichten heeft. Bij filerijden vindt ik alarmlichten wel belangrijk.

Het is niet zo heel erg moeilijk om alarmlichten er op te maken:

Demonteer de schakelunit op het stuur. (Links!) Een kwestie van twee schroefjes losmaken.
Volg de kabel en maak alle connectors los. (Ook die van de koppelingshandel en claxon)
Je kan dan de hele unit van de motor afhalen.

Schuif de hoes zo ver mogelijk terug. Je dient dan aftakkingen te maken van de volgende draden:
- Bruin/Wit
- Donker bruin
- Donker groen

[afbeelding]

Een connector solderen aan de drie draden.
[afbeelding]

De drie draden solderen aan de alarmlichtschakelaar. En aan de kabel weer een connector.
[afbeelding]

De schakelaar vastgezet met een paar kabelbinders.
[afbeelding]

Schema:
[afbeelding]


That's all!




Zou je ook de linker knoppencluster van een >97 Diversion 900 op een 95'er kunnen zetten om zo alarmlichten te krijgen? Of zijn dat andere connectoren?
 
Ben ik stiekem ook wel een beetje benieuwd naar, ik heb nml nog een '97-er in de garagebox staan als onderdelendonor/opknapper (ik ben er nog niet helemaal over uit :P).

Bij mijn div900 werkt de claxon niet, nou heb ik vorige week een witte stekker ondekt die los hangt, deze stekker zit aan een draad die inderdaad richting de schakelaars links op het stuur loopt, aangezien de rest van de electra op die kant gewoon werkt, ga ik er vanuit dat die draad dus bij de claxon hoort. Een andere draad tussen de toeter-knop en de claxon zelf, zit wel aangesloten. De vraag is nu... Waar hoort die witte stekker thuis? Ik zie zo geen andere stekker die loshangt of niet gebruikt wordt. Ondertussen lijkt het me wel prettig als ook de claxon gewoon weer werkt, en voor ik over ga op de claxon stroom geven via een andere bron... :)
 
Bijna tijd de XJ van mijn vriendin in het vet te zetten.
Wat voor olie gooien jullie er altijd in?

Die tabellen in de handleiding snap ik nooit wat van.
Ik ben in ieder geval van plan er 10W40 half-synteet in te gooien.
 
Bijna tijd de XJ van mijn vriendin in het vet te zetten.
Wat voor olie gooien jullie er altijd in?

Die tabellen in de handleiding snap ik nooit wat van.
Ik ben in ieder geval van plan er 10W40 half-synteet in te gooien.

Deze er vorige keer ingegooid, laatst weer een jerrycan gekocht, met 2 spuitbussen schoonmaakmiddel erbij en een gratis rugzak voor € 34,95 bij Hans van Wijk spektakelweekend.

Geen problemen met deze olie, minder last van plakkende platen bij koude start dan met Castrol.

Putoline Motorolie | TM Sport 4 10W40 Olie 4 Liter | Tenkateshop.com - Tenkateshop.com


4138019.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ok thx. Heb nog een paar flessen staan van haar oude motor die ook beter liep op 10w40.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vergeten er een foto van te maken, maar mijn 600-je lijkt aan de voorzijde van de kop maar dan wel de zijkant) wat vettig te worden. Is dat gewoon een uitgedroogd rubber en/of moet ik daar iets mee?
 
Ik ben vergeten er een foto van te maken, maar mijn 600-je lijkt aan de voorzijde van de kop maar dan wel de zijkant) wat vettig te worden. Is dat gewoon een uitgedroogd rubber en/of moet ik daar iets mee?


Een fotootje zegt meer dan duizend woorden.
Het zou zo een lekkende koppakking kunnen zijn.
 
Ik ben vergeten er een foto van te maken, maar mijn 600-je lijkt aan de voorzijde van de kop maar dan wel de zijkant) wat vettig te worden. Is dat gewoon een uitgedroogd rubber en/of moet ik daar iets mee?

Bij mij al jaren het geval....af en toe ff inspuiten met remmenreinger en een doekje over de ribbel voor het gezicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan