Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Omdat ik erg twijfelde of het wel aan de ontsteking zou liggen omdat hij boven de 4000 toeren prima liep en ze de volgende week de Twin helemaal los gaan halen wilde ik toch nog even proberen of de injectie misschien de boosdoener was! Dus ik een flesje Forte 1 en forte 2 voor benzine motoren meegenomen van het werk omdat wij daar dealer van zijn en Forte diesel fuel conditioner voor de Noodstroomgeneratoren bij klanten gebruiken en daar heel goede resultaten mee halen. Met nog ongeveer 12 liter in de tank een heel flesje Forte moto power 1 bijgevuld en de motor een 10 minuten stationair laten draaien met enkele keren wat gas geven. Daarna ben ik een kleine 80 km gaan rijden en het is werkelijk ongelooflijk maar het probleem is weg!! Ben blij dat ik dat toch nog even geprobeerd heb. Heb in Italië waarschijnlijk toch ergens slechte benzine getankt waardoor er vuil in het systeem is gekomen. Bij de volgende tank brandstof zal ik de Forte 2 bij vullen en hopelijk ben ik dan van de problemen verlost.

groet, Gérard
 
Heb de Twin toch naar de dealer moeten brengen omdat het probleem zich weer voor deed, het bleek toch een kapotte bougie kap van de hoofd bougie. Het is door de Belgische Dealer Vleugels in Dilsen Stokkem op een perfecte manier opgelost. Natuurlijk onder garantie.
Vanmiddag de motor weer opgehaald en hij loopt weer als nieuw. :) :]

groet, Gérard
 
Die set heb ik er ook op zitten.
Beste investering in de motor tot nu toe!
Echt een verschil van dag en nacht, veel minder deinen achter gewoon strak op de weg.
Voor voelt ook stuk beter aan! niet bij aanremmen al door 3/4 van je veerweg heen zeg maar.

ook 2up stuk beter(wel even paar draaien geven aan de knop)
ben samen met vrouwtje 2up naar Spanje geweest. echt heerlijk gereden!
 
Let er wel op dat de standaard niet krom buigt met bepakking als je de motor verhoogd. Zal niet de eerste zijn die omvalt.
 
Bedankt voor de reacties, ik heb een set besteld. Ik zal laten weten hoe mijn ervaringen ermee zijn.
 
Wat een rust hier, zelfs over de 2018 AT wordt hier niet geschreven.

:Z
 
Laatst bewerkt:
Dan schrijf ik even wat.

De AT staat bij de Ten Kate in stalling. In deze periode zullen de voor- en achterwielen vervangen worden voor nieuwe wieln. Ook wordt dan de schakelaars aan de linkerkant van het stuur vervangen. De dag dat ik de motor naar Ten Kate bracht, bleef de SET knop vast zitten en functioneerde dan ook niet meer.

Ik ben alleen bang dat wij volgend jaar zelf voor de kosten van een nieuwe schakelaar aan de rechterkant moeten opdraaien. Ik heb de indruk dat deze schakelaar ook niet meer helemaal goed werkt. Na het starten sloeg de motor de laatste keer ook zeer snel weer af. Het was wel fris die ochtend. Het dus ook daar mee te maken kunnen hebben. Daarom ben ik er niet zeker van. Daarnaast is het niet mijn eigen motor. Het is de motor van mijn vrouw
 
Wat een rust hier, zelfs over de 2018 AT wordt hier niet geschreven.

:Z
De nieuwe AT vergelijken met de oude is zo boeiend als gras zien groeien. Same shit, different day, op een paar details na.

Waarom het hier zo stil is heeft met de nieuwe AT niet zoveel te maken;

De gemiddelde Allroad rijdert is in de regel een digitale autist, die zich graag avontuurlijk voort beweegt op de A12, van huis naar kantoor en vise versa. Tijdens de pauze en thuis struint hij het internet af op jaloersmakende reisverslagen naar plekken waar zelfs je telefoon geen 4G meer heeft. Dat deze droomreis een utopie zal blijven zit niet in de tophypotheek, de 1.6 kinderen die net uit de luiers zijn, zijn carrière loopbaan glijbaan of ander praktisch beletsel. Nee, het gaat om het gebrek aan doen. De motor is er meer dan ooit klaar voor, al staat de AT nog geparkeerd op de originele Dunflops. Om hier op MF, zelfs onder nickname, voor uit te komen gaat de meeste wat te ver, vandaar dat het hier stil is. Simpel eigenlijk. :/






Vermakelijk en onzinnig genoeg Mr Slijk? :+
 
Met andere woorden: als je een trip hebt gemaakt met de supergave CRF, monteer en plaats een reisverslag !. Iedereen wil ze lezen, maar slechts een handvol zet er 1 op mf. (....)
😂
 
Heerlijk: "De gemiddelde Allroad rijdert is in de regel een digitale autist" :9

kan ik iemand blij maken met:
Windscreen, L, tinted, for Honda CRF1000L Africa Twin/ CRF1000L Adventure Sports | Touratech Nederland
(zit klein krasje op ter hoogte van de "navigatie beugel")
Voor mij is deze te hoog waardoor ik tegen de rand aankijk en dit ervaar ik als hinderlijk (ben 1,70m)
Dat verhaal over contactgestoordheid is echt geen uitzondering, in het GS topic heb je ook 20 man die af en toe iets post en de overige 5000 lezen mee. :+

Ik heb de Touratech ruit in maar M en die doet het voor mij niet echt. Ik krijg veel turbulentie, maar ik ben dan weer 1.90 lang. Moeten we een keertje wisselen voor de test? Ik woon op een steenworp afstand.

21056302_1650648668281278_8656703347171937462_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat verhaal over contactgestoordheid is echt geen uitzondering, in het GS topic heb je ook 20 man die af en toe iets post en de overige 5000 lezen mee. :+

Ik heb de Touratech ruit in maar M en die doet het voor mij niet echt. Ik krijg veel turbulentie, maar ik ben dan weer 1.90 lang. Moeten we een keertje wisselen voor de test? Ik woon op een steenworp afstand.

[afbeelding]

Check lijkt me een plan. Zal pb sturen.
 
Ik krijg veel turbulentie, maar ik ben dan weer 1.90 lang.
Ruit is inderdaad erg persoonlijk. Naar mijn ervaringen moet ie zo laag zijn dat de helm boven de turbulentie in de schone wind zit, of zo hoog dat je onder de turbulentie zit. Krijg je de turbulentie van het ruitje vol op de helm is een #$@! situatie.

[me="Dutch"]bewijst hiermee meteen geen digitale autist te zijn *D *D[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan