Dnepr MT-11

Leuke verzameling Sammie, :t
Ik wilde vroeger gitaar leren spelen, maar het bleek dat ik alleen met een luchtgitaar overweg kon. Totaal geen gevoel voor noten en accoorden, helaas.
Ben wel benieuwd naar wat voor geluid er uit zo'n mondharpje komt, ga even op You-tube kijken, zal er vast wel op staan denk ik.
Deze is wel vrij representatief (technisch heel goede speler.. even geduld tot 0:45 ;)
 
Hier nog een kleine update! Aftermarket lampjes gekleurd en geplaatst.

gUycban.jpg

e0aN31C.jpg

2PlEUZ7.jpg

yjO3MQX.jpg

NpdheMc.jpg
 
Leuke update! Die lampjes staan echt zoals het hoort, ga je ook het passagierszadel erop zetten?
Gezien de zeer nette beugel ervoor?
Netjes,zeer netjes. :t
 
Die komt er ook op! :Y

Ligt al klaar maar ik moet nog een kleine partij onderdelen bestellen waaronder een steun rubber voor het zadel :]
 
Houd je de 4 bouten van de cardan achter goed in de gaten? die willen zichzelf graag loswerken..
 
Houd je de 4 bouten van de cardan achter goed in de gaten? die willen zichzelf graag loswerken..

Ja het zag er niet al te vast uit, heb ze ingesmeerd met valtex zodat ze wat meer op hun plekken gehouden worden. :9~


Verder....

Beetje pielen en draadjes trekken en inpakken, bijna klaar en dan een afspraak maken om te keuren :toost:

odQQmX8l.jpg
 
alles is gepoetst en ontvet en nu nog een dikke maand wachten tot keuren.

Tot die tijd opleuken met diverse attributen. :D

OboDegDl.jpg

cRTPORLl.jpg

q2SIa5el.jpg

49W0xbEl.jpg
 
ik vind de kluer wel mooi bij deze motor!
(zelf zou ik gaan voro z'n azuurblauw of vaag groen oostblokzuurstokkleurtje..)
 
Ik vind hem heel goed gelukt, gefeliciteerd met de vruchten van je arbeid!

Hopelijk zeil je zo door de keuring heen, het Altes Olifantentreffen wacht op jou..
 
Denk er om dat je alle wiellagers spelingsvrij gemonteerd hebt.. Vorkpoten en balhoofd mogen ook geen speling hebben, daar zijn ze vrij tuk op.
 
Altes Elefanten treffen wil ik zeker naartoe gaan!!!


Als troost alvast me wing ingeruild voor een kikker groene :stampen:

Hier ga ik verder niet al te gekke dingen aan doen. Doen wat nodig is en verder blijft hij zo, vorige eigenaar was er netjes mee. Paar dingen wil ik anders hebben.

ZuKWhjcl.jpg


RS8byMLl.jpg



DHl2dxJl.jpg


cAB7oWXl.jpg


WNyLykAl.jpg
 
In verband met heftig lekkende voetpakkingen beide cilinders eraf gehaald, alles schoon gemaakt, verse pakkingen en alles weer terug gemonteerd.

Maar nu!!!!!!!!!!!!!

Linker cilinder(Inlaat) heeft de stoter stang nu een paar milimeter vrije slag voordat deze de tuimelaar wilt aandrukken.

Uitlaat is het zelfde gebleven.. en andere kant ook niks veranderd...

Hoe kan dit?

Ik denk er even over na maar snap niet hoe dit kan na enkel een kop en cilinder verwijderd te hebben.

dzr5fpvl.jpg

C8FnAB6l.jpg
 
..een paar mm nog wel..
stoterstangen omgewisseld?
Ehm, nog even over die lekkage.. kijk eens goed/poer even of de olie terugloopbuisjes wel open zijn, en of de pakkinkjes daar wel goed zijn.. en het kan ook zijn dat de cylindervoeten wat rond/onvlak zijn..
 
Alles open gemaakt, opgemeten en gecontroleerd. Niks krom of afwijkends... Zit goed in de nok volger. vergeleken met andere stoter stangen en omgewisseld en zelfde euvel. Nok volger niet goed is mijn volgende gedachte.

To be continued!
 
...vooral de jaren '90 versies konden wel eens niet goed gehard zijn, maar ze draaien wat tov de nokas..
 
Was het voor het demonteren van de cilinderkoppen en de cilinders wel goed?
 
Nou we zijn er achter gekomen, maar andersom erin doen scheelt dus een hele hoop, manier van inslijten veranderd ook hoe ze in de zitting komen te zitten. Alles zit nu weer goed. :toost:

Tussen door even met de groene bezig geweest.

fdMF7g9l.jpg

at1dUp9l.jpg

dffWgxnl.jpg

7I5PCFSl.jpg
 
Aandrijf lijn naar achteren gedemonteerd bij de grijze,blijkt een lelijke schommel gecreëerd te worden door de aandrijf flens welke uit de bak komt. wachten tot diverse spullen binnen komen, tussen tijds maar bezig met de groene. :D

Foto's staan beetje door elkaar maar de bedoeling is wel te snappen.

Ou8cUVTl.jpg

j77zHKMl.jpg

psRRv4jl.jpg

AIEaXiNl.jpg

X0fvuqUl.jpg

uVixizIl.jpg

o8wTuqQl.jpg

jYOgsCGl.jpg

lkhhiy0l.jpg

VxJCraGl.jpg

KDBD7Ybl.jpg

Yvc9OGzl.jpg

HBzglNdl.jpg

hd7Q0T7l.jpg

Jr0prlBl.jpg

QA9LwAql.jpg

4K73tLpl.jpg

0uQsXVrl.jpg
 
Leuk hoor. Heb een aantal 650 Urals gehad, reden prima. Is de tank niet lek op de achterste bevestiging? Stuurtje ziet er fijn uit, dat is lager dan de originele, lijkt een beetje op het oudere M72 stuur.

Hier de mijne, heb hem helaas lang geleden verkocht.
540.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan