Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Hybride schreef :Jij quote verkeerd.


Nog meer onwaarheden....

Het laadgebeuren is nooit gratis geweest, het was meen ik 2000 dollar en zat bij de prijs van de auto in.

Daar is men mee gestopt, het zit niet meer bij de prijs van de auto in en nu moet je er gewoon voor betalen.
Toch maar eens dubbel gecontroleerd voor alle zekerheid:


Tesla schreef op hun website www.tesla.com/nl_BE/supercharger op 20/10/2017:

Het Supercharger-netwerk is het antwoord voor lange afstandsreizen. Met Superchargers reist u naar uw favoriete bestemmingen en laadt u uw Model S of Model X op in enkele minuten. De stations beschikken over meerdere Superchargers, zodat u snel weer op weg bent. Deze bevinden zich nabij restaurants, winkelcentra en wifi-hotspots.

Tegoed voor jaarlijkse roadtrips

Elk jaar ontvangen eigenaren 400 kWh gratis Supercharger-tegoed. Dit is genoeg om ongeveer 1.600 km te rijden. Dit tegoed geeft u de mogelijkheid om de lange afstanden af te leggen die de meeste eigenaren rijden. Roadtrips zijn dus geheel gratis. Klanten die meer verbruiken dan het jaarlijkse tegoed, betalen een kleine toeslag voor het gebruik van Superchargers, wat slechts een fractie is van de kosten voor benzine.

Wat was er dus onwaar?
 
Laatst bewerkt:
Heb je de excel van die berekening nog? Ben wel benieuwd hoe je dat hebt doorgerekend.
Ik heb de berekening hierboven gepost.
Het is natuurlijk een persoonlijke berekening. Ik vergelijk een gelijkaardige (voor zover dat mogelijk is) naked met een naked ZeroS. Gezien het fiscaal aankoopvoordeel van een e-bike in België geldt deze berekening alleen voor België. Ik vermoed (verbeter me indien verkeerd) dat de situatie in NL nog nadeliger is (op de website van Zero heb ik geen voordelen voor particuliere aankoop aangetroffen). Maar misschien wordt dat in NL wel deels gecompenseerd door de "bijtelling" voor een klassieke motorfiets, iets wat we in België dan weer niet kennen waardoor de aankoopprijs van een klassieke motorfiets hoger is en het verschil met de e-bike kleiner (scheelt blijkbaar minimaal +1200 € voor een Triumph ST 2017).
Ga je bv. de aankoopprijs en gebruikskosten van een klassieke BMW R1200 GS Adventure vergelijken met een Zero S is het natuurlijk een heel ander verhaal. Maar dat is, volgens mij, geen eerlijke vergelijking.
Ook heb ik het tijdelijk voordeel op de Zero S (tot eind deze maand) niet doorgerekend omdat het een zeer tijdelijke actie is en het uiteindelijk geen doorslaggevend verschil zal geven in jaren. Het voordeel was ten tijde van mijn vergelijking in 2015 trouwens niet van toepassing. Maar met de prijzen voor 2018 is er op dat vlak blijkbaar toch niet veel gewijzigd. De eenmalige autonomie komt wel (op papier) al in de buurt van een klassieke naked. Dat geef ik grif toe.
 
Laatst bewerkt:
....Toch maar eens dubbel gecontroleerd voor alle zekerheid:

Wat was er dus onwaar?...

Toegegeven, ze maken het er niet duidelijker op.

Het gaat hier alleen maar over beperkt gebruik van de supercharger langs de snelweg voor een afstand van slechts 1600 km per jaar. Dat is peanuts.

Hier is waar ik op doelde, het is net andersom dan ik het beschreef.
Wat blijft staan is dat het nooit gratis is geweest; je betaalt het toch, is het niet bij de auto dan wel apart.
En dat is natuurlijk logisch, gratis bestaat niet.

.....At present, every new Tesla comes with unlimited free access to the Supercharger network. Originally, that privilege was a $2,000 option on cars equipped with the 60 kWh battery, but now that cost is rolled into the price of all its new cars. The question on the lips of many prospective Model 3 owners is, will they get the same access to the Superchargers network that Model S and Model X drivers enjoy?
Citaat van: gas2.org.

Eerder schreef je dit:

Dat niet iedere e-rijder eerder op een klassieke motor heeft gereden daar ben ik van overtuigd. Anders las ik geen reacties van "vervelend schakelen" tot "trillingen".
En ik vroeg waarom je dit denkt.
 
Ach, dat gaat steeds over geld.
Als het om geld gaat, koop een MZ ETZ 250 b.v. Die kan je al hebben voor een paar 100 Euri.
Een mooi vervuilende 2-takt, als het beesje oud genoeg is, weinig wegenbelasting, moet je haar wel in de winter op stal laten, mijn verzekering op de MZ is iets van 7 euro per kwartaal, brandstof 1:15 tot 1:20, en ik woon dicht bij Belgie dus kan daar goedkoop tanken, olieverbruik, het is een 2-tact he, 1:1000, olie van de Action, iets van 4 euro per liter.
Lekker goedkoop!
Maar elektrisch rijden moet niet om geld gaan. Als het om geld moet gaan, neem dan de fiets, voor afstanden tot 15 km, een 4-tact scooter voor wat verder weg.
Trein, bus.
Het gaat, bij elektrisch rijden, om de toekomst van de planeet. Dat klinkt misschien zweverig, maar het is de essentie.
Ik heb geen kinderen.
Jij misschien wel.
Welke wereld laat jij aan hen?
Als iedereen verbrandingsmotoren blijft gebruiken, gaat de planeet nog sneller naar de bliksem dan ze nu al doet. Jouw kinderen hebben straks niet veel zuurstof meer, misschien? Een verwoest klimaat, misschien?
Denk eens na, in plaats van steeds over de kosten te praten.
Doei,
Doudou
 
Hier is waar ik op doelde, het is net andersom dan ik het beschreef.
Wat blijft staan is dat het nooit gratis is geweest; je betaalt het toch, is het niet bij de auto dan wel apart.
En dat is natuurlijk logisch, gratis bestaat niet.
Uiteraard dat is nooit zo. Maar hun marketingafdeling laat dat wel zo uitschijnen op hun eigen website. Dat was mijn punt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Denk daar eens aan. Is er straks voor jouw kinderen nog een leefbare wereld, omdat je elektrisch bent gaan rijden? Of zitten zij straks in de shit
Veel gemaakte denkfout; we moeten de aarde bewaren, maar nou nét niet voor onze kinderen. Van alle levende wezens die er rond lopen zijn dát nu net de enigen die verder zullen gaan met het vernielen van de planeet.
 
En ik vroeg waarom je dit denkt.
Dat sommige opmerkingen (en ik verwees duidelijk naar een driecilinder) niet te veralgemenen zijn en niet opgaan voor elke klassieke motor en eerder een persoonlijke beleving zijn.
Dus ik kan me best voorstellen dat mensen met weinig tot geen motorervaring op (moderne) klassieke motorfietsen nadelen veronderstellen die er niet (meer) zijn of toch niet op iedere klassieke motorfiets. Persoonlijk heb ik geen hinder noch van trillingen noch van schakelen (dat laatste heb ik voor een 3-cilinder al omstandig uitgelegd).
als aanvulling: mijn vriendin die nog nooit op een motorfiets gereden had was na twee keer achterop zitten het al grondig beu en wou zelf rijden. Dus maar een basic cursus motorrijden gevolgd. Dan, voor het gemak en wegens weinig ervaring, maar naar een DCT gaan kijken. Ze vroeg of ik gek geworden was gezien het schakelen juist een leuk deel van de motorbeleving was. ;). Persoonsgebonden dus.
 
Ach, dat gaat steeds over geld.
Nee het hoeft niet steeds over geld te gaan. Dat gaf ik al aan (een hobby mag wat kosten).
Maar als o.a. Zero op zijn website zelf af komt met een grafiek "break even point"(zonder cijfers trouwens) met een grafisch kort voordeel voor benzinemotoren en een grafisch heel lang stuk "besparingen" voor de e-bike en met de woorden "Daarnaast pakken de aanschafkosten van een Zero in werkelijkheid beter uit dan op het eerste gezicht lijkt, vergeleken met zijn tegenhangers met traditionele verbrandingsmotor. Elke gereden kilometer op een Zero is een stuk goedkoper en verschaft meer rijplezier, omdat het periodiek onderhoud aan de aandrijving vervalt en benzine tanken niet langer nodig is. In vergelijking met andere topmerken wordt snel duidelijk dat de bezitter van een Zero al vanaf de eerste dag geld bespaart op benzine en onderhoud. Gerekend over de gehele levensduur van de motorfiets zullen veel bezitters van een Zero meer besparen dan wanneer de keus was gevallen op een vergelijkbare machine met verbrandingsmotor. " kan ik het toch niet laten dat zelf even na te rekenen. :)
Dan is het plaatje toch wel even anders. Bij nader inzien pakken de aanschafkosten eerder zuur uit dan ze op het eerste zicht doen uitschijnen.

Zoals ik zei: voor een hobby maakt dat niet uit, ieder zijn ding. Maar voor WW verkeer krijg je er die kosten nooit uit en als je eerlijk bent heb je naast je e-bike dan nog een benzinemotor of auto nodig om het jaar rond te komen.
Voor de rest houd je klimaatargument geen steek want dan koop je best geen enkel persoonlijk vervoermiddel, zelfs niet elektrisch want die moeten ook ergens geproduceerd worden en hun energie opgewekt. Het is een mooi verkooppraatje en schaamlapje maar verder niets. De planeet zal dat klimaatgedoe trouwens gemakkelijk overleven. Zelfs vlugger als de oorzaak van heel dat gedoe zichzelf uitschakelt. Iedere soort verdwijnt vroeg of laat trouwens toch. History of nature. En evolutionair gezien maakt het niet uit of we een paar eeuwen vroeger of later het licht voor onszelf uitdoen.
Een fiets heb ik trouwens ook overwogen. Tot 20 km enkel geen probleem (jaren aan een stuk gedaan). 32 Km enkel is me nu wel iets te veel. Niet voor de inspanning maar bijna 4 uur per dag H/T dag in dag uit vond ik er toch een beetje over. Zeker als sommige werkdagen om 06:00 uur 's morgens beginnen en om 23:00 uur eindigen. Dan maar een speedpedelc overwogen. Zou je het op een uurtje kunnen doen wat ik nog wel zag zitten. Helaas in hetzelfde bedje ziek. Je hebt dan al twee batterijen nodig of een "fietsje" met een aanschafprijs van 7.000 tot 9999 €. Slik. Daar heb je al een leuke benzinemotor voor. De fiscale voordelen WW per fiets (en binnenkort met speed pedelec) zijn wel om U tegen te zeggen (22 ct/km). ;)
Als hobby zal ik de conventionele fiets wel gebruiken want dan steekt het niet op een uurtje meer of minder.
 
Laatst bewerkt:
Nu, Ivob, de productie van een fiets kost vrij weinig energie, en op 2 boterhammen met kaas (of ham) (en ham en kaas is heel lekker, dan krijgen we weer te maken met het voedselgebeuren, alles is zo ingewikkeld tegenwoordig.....) kan je een hele ochtend fietsen, dat is al gauw 30 tot 60 km. Ik kan dat, andere mensen hebben misschien wat meer brood en beleg nodig, dan nog is het zuinig. Afhankelijk van je conditie.
En je hebt die benzine motor, of auto, niet nodig. Er zijn treinen, bussen, die met een veel kleinere ecologische voetafdruk veel mensen kunnen vervoeren.
Ik ben het gezeur in dit topic een beetje moe.
Jeeeveee, heb jij kinderen? dan mag je je mond houden. heb je er niet, dan heb je groot gelijk in je post hierboven.
Want, en dan gooi ik maar weer eens een steen in de vijver, iedereen die nu nog kinderen maakt, helpt de wereld naar de kloten.
Ik las vorig jaar een interview in de krant, de man was milieudeskundige, ik meen in Arnhem. En 4 kinderen. Dat gaat nooit lukken he!
Ja, ik ben soms wat pissig, maar nooit gemeen. (Dat denk ik, en als je me wel gemeen vindt, geef dat even aan, ik wil me wel verbeteren, als dat nodig is) En als ik het mis heb mag je me er op wijzen.
Geliefde lezers, ik hoop dat we hier een mooie discussie kunnen houden. Ik mag me vergissen, jij mag dat ook, maar laten we het een beetje leefbaar/leesbaar houden.
Fijne avond gewenst, vriendelijke groeten,
Doudou
 
....Ik vind wel dat je idd ergens moet beginnen; met afwachten creëer je geen omwenteling....

:^

Inderdaad.

Zelf heb ik ook concessies gedaan om elektrisch te kunnen rijden, je kunt niet alles hebben, zeker niet als er nog zo weinig keus is.
Ik had ook kunnen mopperen op Zero dat ze alleen nakeds leveren, ik had kunnen mopperen dat ze zo duur zijn, ik had ook kunnen mopperen dat het laden lang duurt, ik had ook kunnen mopperen dat ik niet verder dan 230 km aan één stuk kan rijden.

Je kunt ook in oplossingen denken.

Met een schermpje is ie iets minder naked en is het ook 's winters te doen, een gebruikte motor is een héél stuk betaalbaarder, het laden hoef je niet te doen waar je bij bent want dat kan prima als je ligt te slapen.
En wat de actieradius aangaat, die heb ik tot nu toe nog niet als een beperking ervaren. Een beetje plannen en je kunt meerdere lange ritten maken op een dag.
Als ik in 's middags na het werk een lange rit wil maken zorg ik dat ie 's morgens helemaal vol is, tussendoor nog even bijladen en bij terugkomst na dik twee uur rijden bleek dat ik niet eens had hoeven bijladen.

Blijkbaar hebben benzinerijders meer last van de actieradius dan elektrorijders.

Wat blijft is het plezier van elektrisch rijden, dat is het allemaal meer dan waard.
 
"Range Anxiety" heet dat, in de business.

Ik hou de ontwikkelingen in de gaten.
Grote kans dat ik over een jaar (of twee) een elektrische motor koop (al dan niet 2e hands).
 
Nu, Ivob, de productie van een fiets kost vrij weinig energie, en op 2 boterhammen met kaas (of ham) (en ham en kaas is heel lekker, dan krijgen we weer te maken met het voedselgebeuren, alles is zo ingewikkeld tegenwoordig.....) kan je een hele ochtend fietsen, dat is al gauw 30 tot 60 km. Ik kan dat, andere mensen hebben misschien wat meer brood en beleg nodig, dan nog is het zuinig. Afhankelijk van je conditie.
En je hebt die benzine motor, of auto, niet nodig. Er zijn treinen, bussen, die met een veel kleinere ecologische voetafdruk veel mensen kunnen vervoeren.
Ik ben het gezeur in dit topic een beetje moe.
Jeeeveee, heb jij kinderen? dan mag je je mond houden. heb je er niet, dan heb je groot gelijk in je post hierboven.
Want, en dan gooi ik maar weer eens een steen in de vijver, iedereen die nu nog kinderen maakt, helpt de wereld naar de kloten.
Ik las vorig jaar een interview in de krant, de man was milieudeskundige, ik meen in Arnhem. En 4 kinderen. Dat gaat nooit lukken he!
Ja, ik ben soms wat pissig, maar nooit gemeen. (Dat denk ik, en als je me wel gemeen vindt, geef dat even aan, ik wil me wel verbeteren, als dat nodig is) En als ik het mis heb mag je me er op wijzen.
Geliefde lezers, ik hoop dat we hier een mooie discussie kunnen houden. Ik mag me vergissen, jij mag dat ook, maar laten we het een beetje leefbaar/leesbaar houden.
Fijne avond gewenst, vriendelijke groeten,
Doudou
Ik begrijp je betoog, deels tegen mij, niet echt. Je onderschrijft gewoon mijn basic punt.
Alleen maak je eerder wel een vreemde uitwijkbeweging door een e-bike buiten je betoog te plaatsen.
Zelf maakt ik van het klimaatissue geen punt van argumentatie. Doe je dat wel dan is de e-bike geen alternatief voor klassiek persoonlijk vervoer maar een verschuiving in de zin van "als ik het probleem niet ervaar in mijn onmiddellijke omgeving bestaat het niet".
Als er niet heel vlug en drastisch een omwenteling gebeurt inzake energiecomsumptie en vervoer, al dan niet gedwongen via doortastende positieve of negatieve maatregelen maken die individuele goedbedoelde initiatieven geen haar verschil. Op vrijwillige basis zonder er het directe voordeel van in te zien krijg je een massa nooit gekeerd. En alleen dat laatste maakt misschien nog een beetje verschil voor een bevoorrecht deel van het typesoort homo sapiens.
 
Laatst bewerkt:
:^

Inderdaad.

Zelf heb ik ook concessies gedaan om elektrisch te kunnen rijden, je kunt niet alles hebben, zeker niet als er nog zo weinig keus is.
Ik had ook kunnen mopperen op Zero dat ze alleen nakeds leveren, ik had kunnen mopperen dat ze zo duur zijn, ik had ook kunnen mopperen dat het laden lang duurt, ik had ook kunnen mopperen dat ik niet verder dan 230 km aan één stuk kan rijden.

Je kunt ook in oplossingen denken.

Met een schermpje is ie iets minder naked en is het ook 's winters te doen, een gebruikte motor is een héél stuk betaalbaarder, het laden hoef je niet te doen waar je bij bent want dat kan prima als je ligt te slapen.
En wat de actieradius aangaat, die heb ik tot nu toe nog niet als een beperking ervaren. Een beetje plannen en je kunt meerdere lange ritten maken op een dag.
Als ik in 's middags na het werk een lange rit wil maken zorg ik dat ie 's morgens helemaal vol is, tussendoor nog even bijladen en bij terugkomst na dik twee uur rijden bleek dat ik niet eens had hoeven bijladen.

Blijkbaar hebben benzinerijders meer last van de actieradius dan elektrorijders.

Wat blijft is het plezier van elektrisch rijden, dat is het allemaal meer dan waard.
Dat is een persoonlijk uitgangspunt en daar kan ik best inkomen.
Maar dat is niet mijn persoonlijk uitgangspunt.
1. Ik wil mijn bike voor hobby + ww kunnen gebruiken. Dat lukt mij echt niet met de beperkingen van een e-bike. Ik rij ook op een naked. Schermpje of niet je wordt daar gewoon zeiknat op en in de winter verkleum je gekleed als een buffel (kan je op een e-bike trouwens een elektrisch pak aannsluiten zonder dat de boel om de hoek stilvalt?). Maar dat is niet eens een echt nadeel gewoon een beetje gebrek aan voorkombaar discomfort.
Hobby noem ik bv. 's morgens in de Italiaanse Alpen vertrekken en binnendoor over de passen richting noord zoeven, even overnachten en via de Vogezen naar huis. Met een e-bike is dat een meerdaagse expeditie. Laat staan een trektocht door minder ontwikkelde gebieden (en ja ik ken dat filmpje van die Belgische mevrouw ook). Dan toch liever een range van 500 km ipv 200 en op zoek naar een blik benzine dan een stekker met voldoende aanvoer.
2. Moest ik een e-bike uitsluitend gebruiken voor WW verkeer (waar een e-bike idd ruim voor voldoet) nam ik gewoon de trapfiets of een (speed)pedelec. Best te doen en dat beetje minder comfort in tijd tov een e-bike wil ik er dan best wel bijnemen.

Heeft niets met mopperen te maken (en zal ik nu ook maar mee stoppen als het zo overkomt). In mijn persoonlijk geval voldoet een e-bike gewoon niet aan de verwachtingen en eisen die ik stel aan een motorfiets. Dat je dan nog eens 2 tot drie keer meer moet betalen om "je aan te passen" en de mindere kostprijs in gebruik echt geen doorslaggevend argument is als je echt het totaalplaatje doorrekent zullen we dan maar als bijkomstig beschouwen voor mensen die niet op een euro meer of minder moeten kijken (en daar reken ik mezelf dan ook maar onder).

Het punt dat we "ergens moeten beginnen" snijdt ook geen hout bij mij (persoonlijk standpunt). Ik ben er van overtuigd dat het niet 5 voor 12 is maar gewoon voorbij enen en dat we aan collectief zelfbedrog doen om het boeltje nog even aan de gang te houden. Pech voor onze soort maar "de planeet", toch voortdurend als argument aangehaald geeft daar niet om. En zoals een ander en ikzelf al tussen de lijnen stelde: hoe vlugger deze soort zichzelf om zeep geholpen heeft zoveel te vlugger zal de bioversiteit op deze planeet zich herstellen.
Als je het vanuit het grotere perspectief bekijkt dus niets om je druk om te maken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Jeeeveee, heb jij kinderen? dan mag je je mond houden. heb je er niet, dan heb je groot gelijk in je post hierboven.

Heel goed opgemerkt, ik heb inderdaad geen kinderen. Ik ben zelfs van mening dat het enige wat je als individu daadwerkelijk voor het milieu kunt doen is geen kinderen bijmaken, er zijn er al ruim voldoende. In mijn specifieke geval is het zo dat wij als familie(naam) al meer dan honderd jaar in ons dorp wonen, mijn oom heeft een tijdje geleden dit bestaan verlaten, wat betekent dat als ik kom te overlijden er een eind komt aan onze aanwezigheid in het dorp. Iets wat we met een merkwaardig soort plezier vervult, iets van "opgeruimd is netjes".
Voor wat betreft een reeële visie op de huidige stand van zaken moet ik vertellen dat ik werkzaam ben in de wereld van de energie-opwekking, en zodoende een goed beeld heb van de hoeveelheden waar we over praten. "There's no hope for you". Of, zoals fotograaf Erwin Olaf het eens zei:" de mens staat te dansen op de rand van de vulkaan, en voelt instinctief een groot onheil naderen. Maar, in de plaats van er iets aan te doen kiest hij er voor om nog wat verder te feesten".
 
hoe vlugger deze soort zichzelf om zeep geholpen heeft zoveel te vlugger zal de bioversiteit op deze planeet zich herstellen.

Precies. Wat mij altijd hoop geeft zijn de twee gaatjes in een stelcon-plaat. Misschien ken je die betonplaten; zo'n anderhalf of twee meter in het vierkant, met daarin twee gaatjes van niet meer dan een paar centimeter groot, waar de haken voor het opbeuren in vastpakken En waaruit na een bepaalde tijd altijd wel een plantje te voorschijn komt. Ik denk dan steeds "als het daar lukt, dan over ter wereld".
 
Af en toe komt er een nieuwe fabrikant bij van elektrische motorfietsen, ik noem ze niet allemaal maar deze valt op.

Kalashnikov, inderdaad, de russische wapenfabrikant gaat nu ook in de elektrische motorfietsen.

Artikel hierover in Electrek.
 
Dan hoop ik dat ze beter zijn dan de IZH motoren met brandstofmotor.
Daar hou je slapeloze nachten en veel pech aan over.
Keerzijde mogelijk een betaalbare E bike.
 
Ik zou het positiever willen benaderen: Ik hoop dat ze net zo goed zijn als de wapens die de zelfde naam hebben. Dan krijgen er allerlei te behoudende partijen stevig hoofdpijn van.
Niets zo effectief in een revolutie als een Kalasnikov

:+
 
Af en toe komt er een nieuwe fabrikant bij van elektrische motorfietsen, ik noem ze niet allemaal maar deze valt op.

Kalashnikov, inderdaad, de russische wapenfabrikant gaat nu ook in de elektrische motorfietsen.

Artikel hierover in Electrek.
Oef da's wel een Russisch ontwerp ja. Jammer, ik zie een ketting!
 
Vrijdagavond verdorie in een lange bocht op de snelweg die ik echt niet snel nam weer eens weggeglipt met mijn voorband (niet gevallen hoor). Ik heb echt geen vertrouwen meer in die Pirelli Diablo Rosso's die erop zitten.. ga eens in het bandentopic vragen of mensen nog advies hebben.
 
Ik nu ook.

Lever mij een e-bike voor WW verkeer waar:
- die er een beetje uitziet,
- ik een jaar rond op kan rijden (dus iets meer dan een naked)
- die een effectieve range heeft van 250-300 km zonder constant op de snelheidsmeter te moeten kijken,
- met evenwaardige onderdelen als een klassieke motorfiets (bv. vooraan al een dubbele schijfrem wat bijna standaard is met een klassieke motorfiets, het moeten dan nog geen Brembo's zijn)
- voor een aankoopprijs van max. 10.000 euro.

Dan heb je er waarschijnlijk een hoop klant bij, waaronder den deze.
Al de rest is hobby (en een hobby mag idd wat kosten).
:? Ik rijd toch echt geen meter voor hobby, en gewoon een het hele jaar door hoor. Van hitte, via hagel en storm naar sneeuw en mist. Vroeger kon ik ook kiezen: half uurtje fietsen naar school of 1 a 1,5 uur met het OV. Ja, OV was warm en droog, maar fiets was sneller.

Het is gewoon een kwestie van instelling. Heb je die instelling niet, dan doe je het niet, even goede vrienden.
 
.... ga eens in het bandentopic vragen of mensen nog advies hebben....
Hmm, zelf speelde ik ook met die gedachte.

Mijn voorband is aan vervanging toe, hij cupt enorm. Natuurlijk heb ik bij de bandenboer gevraagd of er alternatieven zijn maar net als destijds bij de achterband is dat schijnbaar moeilijk. Blijkbaar een moeilijke maat en combinatie.
Voor nu komt er toch maar weer hetzelfde model Battlax op.
 
Hmm, zelf speelde ik ook met die gedachte.

Mijn voorband is aan vervanging toe, hij cupt enorm. Natuurlijk heb ik bij de bandenboer gevraagd of er alternatieven zijn maar net als destijds bij de achterband is dat schijnbaar moeilijk. Blijkbaar een moeilijke maat en combinatie.
Voor nu komt er toch maar weer hetzelfde model Battlax op.
Blijkt dus, volgens de kenners is het bandentopic, dat de Diablo inderdaad niet zo'n beste band in de regen is...
 
:? Ik rijd toch echt geen meter voor hobby, en gewoon een het hele jaar door hoor. Van hitte, via hagel en storm naar sneeuw en mist. Vroeger kon ik ook kiezen: half uurtje fietsen naar school of 1 a 1,5 uur met het OV. Ja, OV was warm en droog, maar fiets was sneller.

Het is gewoon een kwestie van instelling. Heb je die instelling niet, dan doe je het niet, even goede vrienden.
Daar heb je volkomen gelijk in.
Jij rijdt blijkbaar graag al rekenend achter vrachtauto's en verhuiswagens aan om van A naar B te geraken. Niets mis mee, ieder zijn hobby. :) (grapje dat laatste, kon het niet laten).
Als hobby rij ik graag 500 km zonder me zorgen te moeten maken over een bevoorrading (met een powerpack van maar 80€ O-) ).
Daarbuiten rij ik juist met de motor om niet achter andere auto's te moeten hangen, laat staan achter vrachtauto's en aan geen enkel kruispunt noch rotonde te moeten aanschuiven zodat mijn A-B verplaatsing veel korter is dan met de auto. Verder vind ik het wel leuk om na de zomer of tijdens regenweer de naked (met Diabolo's)in te ruilen voor een beschermde allroad (met TKC70) en dit voor minder dan de prijs dan 1 jaar in/uit e-bike.
Is idd een ander uitgangspunt waar niets slechts noch verkeerd aan is.

Heb overigens met genoegen je blog doorgenomen. :}
En keep on :]
ps. Gezien je van een schuddende Beier komt begrijp ik je omslag ook des te beter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan