Garmin Zumo deel 7

Basecamp werkt met mappen en lijsten.
De lijsten zijn de bestanden waar je routes , track enz in staan.
Je moet dus de losse tracks in 1 lijst slepen/Kopiëren.
 
En die losse tracks kun je ook aan elkaar plakken. Kan op verschillende manieren, ondermeer door met ingedrukte muisknop track B over track A te slepen. Wel even letten op de juiste volgorde anders komt er een hele rare route uit ;)
 
Hmmm, vaag probleem hier...

Ik heb een Garmin Zumo 660. Gebruik die hoofdzakelijk in de truck, met de autohouder dus.

Gisteravond begon hij ineens uit te vallen :?

Dus in de steun, route aan, binnen een halve minuut gaat het beeld op zwart en word hij ook niet meer bijgeladen. Ik kan hem wel gelijk weer aanzetten maar hij valt dan telkens weer uit. Ook als hij in de houder zit maar zonder dat er stroom op staat valt hij uit.
Haal ik hem uit de houder blijft hij wel gewoon draaien (wss tot de accu leeg is natuurlijk).
Voor de problemen altijd prima gewerkt, geen updates of andere wijzigingen kort ervoor gedaan.

Mijn eerste gok zou zijn dat de accu overleden is, de 2e een storing in de houder.

Iemand ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, vaag probleem hier...

Ik heb een Garmin Zumo 660. Gebruik die hoofdzakelijk in de truck, met de autohouder dus.

Gisteravond begon hij ineens uit te vallen :?

Dus in de steun, route aan, binnen een halve minuut gaat het beeld op zwart en word hij ook niet meer bijgeladen. Ik kan hem wel gelijk weer aanzetten maar hij valt dan telkens weer uit. Ook als hij in de houder zit maar zonder dat er stroom op staat valt hij uit.
Haal ik hem uit de houder blijft hij wel gewoon draaien (wss tot de accu leeg is natuurlijk).
Voor de problemen altijd prima gewerkt, geen updates of andere wijzigingen kort ervoor gedaan.

Mijn eerste gok zou zijn dat de accu overleden is, de 2e een storing in de houder.

Iemand ervaring mee?

in de houder zou hij continue van stroom moeten worden voorzien. Dan gebruikt hij de accu niet. Heb je toevallig onlangs nieuwe kaarten geladen of iets anders in die trant? Mijn ervaring is dat Garmins daar nog wel is lastig mee kunnen zijn en hem dan zo af en toe flippen zonder aan te geven waarom ...

Nieuw geheugen kaartje erin met een vers setje kaarten wellicht een optie om te proberen?
 
in de houder zou hij continue van stroom moeten worden voorzien. Dan gebruikt hij de accu niet. Heb je toevallig onlangs nieuwe kaarten geladen of iets anders in die trant? Mijn ervaring is dat Garmins daar nog wel is lastig mee kunnen zijn en hem dan zo af en toe flippen zonder aan te geven waarom ...

Nieuw geheugen kaartje erin met een vers setje kaarten wellicht een optie om te proberen?

As said, recent geen wijzigingen aan gedaan...

Ik ben nu nog onderweg maar plan was idd thuis eens aan de updater te gooien.
 
Hmmm, vaag probleem hier...

Ik heb een Garmin Zumo 660. Gebruik die hoofdzakelijk in de truck, met de autohouder dus.

Gisteravond begon hij ineens uit te vallen :?

Dus in de steun, route aan, binnen een halve minuut gaat het beeld op zwart en word hij ook niet meer bijgeladen. Ik kan hem wel gelijk weer aanzetten maar hij valt dan telkens weer uit. Ook als hij in de houder zit maar zonder dat er stroom op staat valt hij uit.
Haal ik hem uit de houder blijft hij wel gewoon draaien (wss tot de accu leeg is natuurlijk).
Voor de problemen altijd prima gewerkt, geen updates of andere wijzigingen kort ervoor gedaan.

Mijn eerste gok zou zijn dat de accu overleden is, de 2e een storing in de houder.

Iemand ervaring mee?

Ik ben er achter gekomen... blijkbaar zit het probleem hem in de stroomkabel. Had nog een andere in de truck liggen (zonder FM/file kabel) en nu blijft hij gewoon werken.
 
Je weergave van de diagnose klopte dus niet helemaal.

Je moet bij onderbreking van de voeding dan een melding krijgen in de trend:
"Externe voeding weggevallen, apparaat automatisch uitschakelen na 30 sec?"

Als je dus tijdelijk een onderbreking op je kabel hebt, gaat die dus na 30 sec uitschakelen.

Dacht al zo iets :+
 
Je weergave van de diagnose klopte dus niet helemaal.

Je moet bij onderbreking van de voeding dan een melding krijgen in de trend:
"Externe voeding weggevallen, apparaat automatisch uitschakelen na 30 sec?"

Als je dus tijdelijk een onderbreking op je kabel hebt, gaat die dus na 30 sec uitschakelen.

Dacht al zo iets :+

Nee dat is het gekke.
Navi viel gewoon helemaal uit. Niet het externe voeding verhaal, dan had ik het daar wel gelijk gezocht.
 
kabelbreukje dat voor kortsluiting zorgt zodat de garmin zichzelf uitschakeld als veiligheid?
 
kabelbreukje dat voor kortsluiting zorgt zodat de garmin zichzelf uitschakeld als veiligheid?

Mogelijk maar onwaarschijnlijk. Kabel komt nooit van de plek dus breik zou al zeer twijfelachtig zijn en 2 draden tegelijk nog meer maar denk dat bij breuk hij ook gewoon die melding over de stroom toevoer zou geven.
 
Je weergave van de diagnose klopte dus niet helemaal.

Je moet bij onderbreking van de voeding dan een melding krijgen in de trend:
"Externe voeding weggevallen, apparaat automatisch uitschakelen na 30 sec?"

Als je dus tijdelijk een onderbreking op je kabel hebt, gaat die dus na 30 sec uitschakelen.

Dacht al zo iets :+

Als de kabel 100% defect is en daarmee geen spanning op de garmin zet, dan geeft hij de melding ook niet.
De melding komt alleen na het wegvallen van de xterne voeding.

Kijk ff goed op de Garmin of hij wel voeding krijgt of via zijn interne accu werkt.
 
Dat is het dus niet.

Hij krijgt spanning en valt ineens uit. Daarna kan ik hem ook gewoon weer aan zetten en heeft hij ook stroom via de houder.

Met nieuwe kabel weer top. Probleem zit iig in de kabel, alleen vaag probleem.
 
Aloha,

Ik heb een zumo 660 en krijg sinds vandaag onderweg steeds de melding dat de usb kabel op de verkeerde poort zit :?

De navi een paar aan de pc gehangen en met javawa divicemanager gekeken en daar de melding dat Fat16 en Fat64 niet geformatteerd is, lijkt me niet handig om dat te doen omdat dan het toestel leeg is (Heb ook geen backup meer)

Iemand een idee wat het kan zijn?
 
Iemand een idee of de zumo 350 een interne zekering heeft?
Mijn zumo laad in de motorsteun niet op, terwijl er gewoon 5.3 volt op staat. Contacten zijn schoon en voor de zekerheid extra schoon gemaakt en veren gewoon goed in en uit. Op de contactpunten op de zumo zelf is ook niks geks te zien.

De zumo heeft een paar seconden geladen, daarna deed die niks meer. Hij laadt nog wel op via het stopcontact.

Alvast bedankt!
 
Op de steun staat 5,3 volt zeg je. Is dat belast of onbelast. Het gebeurt wel eens dat de voeding slechte massa of iets dergelijks heeft. Dan lijkt het alsof er netjes 5,3 volt op staat in onbelaste toestand (dus als er geen stroom loopt, maar je met de multimeter over de contactjes meet).

Zodra je probeert om een stroomkring te maken (dus je Zumo op wilt laden) is de massa niet toereikend en valt de spanning geheel weg.

Meet eens de stroom (dus Ampere, niet volt) als de Zumo in de houder zit. De gemakkelijkste manier is om even de zekering te zoeken in de voedingskabel, die er uit te halen en de pennen van de multimeter in de houder te steken. De voeding loopt dan via de multi-meter. In eerste instantie beginnen op de instelling 20A van de multi-meter.

Als je ziet dat er stroom loopt en dat is minder dan 2 Ampere kun je de multi-meter instellen op 2 Ampere. (Meestal moeten de pennetjes in de multi-meter in andere gaatjes om te schakelen tussen volt en ampere en ook om te schakelen tussen 20A (ongezekerd) en 2A (intern gezekerd in de multimeter).

Dan meet je de stroom met de Zumo uit in de houder en met de Zumo aan in de houder. Wellicht dat dat duidelijk maakt wat er stuk is.

Mijn intuitie: De voeding is niet helemaal goed meer. Mogelijk door een slechte massa, ofwel door een intern draadbreukje.
 
Ik kreeg toch deze tip dus dan doe ik dat! En ik maak toch geen nieuw topic, zet mijn vraag gewoon in een bestaand topic. Waar maak je je druk om zeg...

Dit topic is inderdaad wel een logische plaats om de vraag te stellen. Mocht je hier het antwoord krijgen, post je dat weer even in de originele thread zodat daar vraag en antwoord bij elkaar staan.

Gemakkelijk zat.
 
Op de steun staat 5,3 volt zeg je. Is dat belast of onbelast. Het gebeurt wel eens dat de voeding slechte massa of iets dergelijks heeft. Dan lijkt het alsof er netjes 5,3 volt op staat in onbelaste toestand (dus als er geen stroom loopt, maar je met de multimeter over de contactjes meet).

Zodra je probeert om een stroomkring te maken (dus je Zumo op wilt laden) is de massa niet toereikend en valt de spanning geheel weg.

Meet eens de stroom (dus Ampere, niet volt) als de Zumo in de houder zit. De gemakkelijkste manier is om even de zekering te zoeken in de voedingskabel, die er uit te halen en de pennen van de multimeter in de houder te steken. De voeding loopt dan via de multi-meter. In eerste instantie beginnen op de instelling 20A van de multi-meter.

Als je ziet dat er stroom loopt en dat is minder dan 2 Ampere kun je de multi-meter instellen op 2 Ampere. (Meestal moeten de pennetjes in de multi-meter in andere gaatjes om te schakelen tussen volt en ampere en ook om te schakelen tussen 20A (ongezekerd) en 2A (intern gezekerd in de multimeter).

Dan meet je de stroom met de Zumo uit in de houder en met de Zumo aan in de houder. Wellicht dat dat duidelijk maakt wat er stuk is.

Mijn intuitie: De voeding is niet helemaal goed meer. Mogelijk door een slechte massa, ofwel door een intern draadbreukje.


Thanks, ga ik vanavond gelijk doen! Wat voor waardes moeten er ongeveer uitkomen? Die 5.3 volt was inderdaad onbelast gemeten!
 
Beste allen!

2 vraagjes:

1 - krijg nog steeds meldingen op de snelweg met daarin een waarschuwing dat er een mobiele flitser aanwezig op dat stuk aanwezig is, terwijl er geen flitser te zien is, hoe schakel ik dat uit?

2 - En als ik bv 120 op de snelweg rij en en dan snel gas geef om een vrachtwagen oid in te halen ( rond de 150km per uur ) dan geeft de garmin aan dat die uit zich gaat schakelen en moet ik het handmatig annuleren, dat doet hij ook als ik dan weer snel terug ga naar 120km.

als ik bv heel geleidelijk op/van het gas ga dan is er niks aan de hand en blijft hij het doen.

is dit een instellingsfout?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan