Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Hallo,

Vandaag ervaren dat mijn gsxr750 k7 te veel geluid produceert op Zandvoort.
97dB, waar 95dB de limiet is. Sinds dit seizoen zit er een volledig systeem op van Arrow.
Had trouwens op Assen geen problemen...

Deze voorbochten:
[afbeelding]

Deze demper is de boosdoener:
[afbeelding]

Mijn vraag is zou een standaard k8/k9 demper passen op de voorbochten van Arrow?
De k6/k7 standaard demper past niet. De katalysator zit hieraan vast. Dit is volgens mij niet zo op de k8/k9?

Of heeft iemand een ander idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Heb voorkuip geïsoleerd met noppenfoam. Verder zit er een MWR luchtfilter in met zo'n "dB-killer plaatje"

Mvg,
Thijs

Bij deze een update van de dB situatie:
Ik ben bij Mile Pajic geweest in Gendringen om een Arrow Oval demper te laten monteren.
Tevens een dB meting gedaan. Statisch op 1m bij 6500 tpm. Met de korte Arrow demper 107dB, met de Arrow Oval 97dB. En dat is een enorm verschil, halvering geluid ongeveer. Echter volgende Zandvoort circuit dag weer zwarte vlaggen '(
Meting was 95,5dB -O- Nog geprobeerd met standaard luchtfilter te rijden, mocht niet baten. Dus weer terug naar Pajic. Nu zit er een enorme Akrapovic demper op. Deze gaf weer 5dB minder.

Gisteren op Assen gereden, hier geen problemen. Na de dag de dB meet gegevens opgevraagd. Hierop was te zien dat mijn soes gemiddeld 98dB produceert. Te hoog voor zandvoort. Echter de 1ste metingen op zandvoort met de kleine Arrow demper gaf 97dB als resultaat.
Ter vergelijk een 2008cbr600rr met Arrow bochten, akra demper, mwr luchtfilter produceerde gisteren op Assen gemiddeld 97dB.
Ik besef dat locatie microfoon, windrichting, aantal tpm ect invloed heft hierop.

Ik ga met frisse moed volgende keer naar zandvoort :]

Nb. De Akra zorgt wel voor merkbaar vermogen verlies t.o.v. de Arrow demper.

Groet,
Thijs
 
Ik rij vol gas op Assen makkelijk 102 a 103 dB
Op Nurburgring statisch gemeten 95 dB
Op Zandvoort kreeg ik zwarte vlag met, jawel, 95,5 dB

al die geluidsmetingen zijn een grote tombola :X
het zal een kwestie worden van aanleren om bij de geluidspaal je gas vlak te houden of te verminderen :(
 
Laatst bewerkt:
Probleem is dat (naar horen zeggen) Zandvoort meerdere geluid meetpunten heeft gekregen. Waaronder ook 1 op het rechte stuk thv de state of art brug. Daar kan je echt niet van het gas af.

Maudi en Marcel van msl vonden het opvallend hoeveel rijders een zwarte vlag kregen, laatste cup dag.

Ze zijn gewoon te streng op cpz naar mijn idee. Vind het flauw dat onze hobby deze strenge beperking heeft. Circuit is een relatief veilige plek om snel te kunnen rijden. Waarom zo moeilijk doen?

Ik zeg wij ietsje meer herrie en de red bull bedrijfsauto van Max ietsje minder ;)
Iedereen happy!
 
Ik heb tot dusver met een volledig Acrapovic Hexagonal systeem met standaard db-killer en MWR luchtfilter op de K9 600 gereden op Mettet, Zandvoort, Assen, Spa en Val de Vienne. Nog nooit wat dan ook gehad ivm geluid. Wel heb ik foam+tape om mijn inlaatkelken zitten, misschien dat dat nog veel verschil maakt.

Helpt de mensen die er een ander merk op hebben zitten natuurlijk niet echt maar mocht je eens in de gelegenheid zijn die demper (Lijkt me dat alleen de slipon eerder nog minder geluid dan meer geluid zal maken t.o.v. het oem uitlaatspruitstuk) op de kop te tikken dan is het qua geluid wat mij betreft echt een aanrader. De fiets is verder erg rap op de rechte einden met ondergetekende 95kg rijder erop. (126 pk a/h achterwiel op testbank Hoegee)
 
Dinsdag mijn 1ste ervaring op Assen gehad. Ik was meer bezig om mijn nieuwe fiets gsx-r 600 2002 te ontdekken dan de baan wat misschien het vallen tot resultaat had.
Gelukkig gaat het niet zo snel in de strubben maar toch zonde je eerste keer vallen.

Vering heeft nodig een service beurt nodig, (op advies van frontrowcomponent, stond op het circuit die dag en heeft er naar gekeken. Veer achter te zwaar voor mijn gewicht en voor kwam amper omhoog, ook niet na afstellen)
Zijn er in de buurt van noord-holland vast meer die dat kunnen, misschien suggesties ??

Fiets heeft niet zoveel schade op wat flinke schaafplekken na op kappen en blok.
Vraag: iemand een adresje voor blok covers (crank case cover) linker kant.
mogen ook goedkope zijn die op het blok geplakt worden. Bij een volgende keer zal het gebroken en lek zijn en dat is zonde als het voorkomen kan worden.


Alvast bedankt!!!

Mijn ervaring is dat veel protectors ook van het type "1 schuiver en je kan ze weggooien" zijn. Natuurlijk hebben ze dan wel hun werk gedaan en kan je meestal in ieder geval je circuitdag afmaken, maar met name GB racing en vooral Woodcraft maken modellen die ook meerdere valpartijen kunnen overleven. Die heb ik er nu opzitten nadat ik een R&G cover na één licht schuivertje direct kon afschrijven en bij menig gevallen mederijder soortgelijke gevolgen had gezien met doorgesleten covers.

Is misschien het overwegen waard. Ze zijn wat duurder maar gezien de prijs van een deksel (Heb als reserve een set koppeling + dynamo origineel Suzuki op de kop getikt voor <€100,-, heb ik altijd bij me, je weet maar nooit tenslotte.) is het toch wat raar als je een protector die bijna net zoveel kost als een deksel al na één schuivertje ook weer in het grijze archief kan deponeren.
 
Ik heb tot dusver met een volledig Acrapovic Hexagonal systeem met standaard db-killer en MWR luchtfilter op de K9 600 gereden op Mettet, Zandvoort, Assen, Spa en Val de Vienne. Nog nooit wat dan ook gehad ivm geluid. Wel heb ik foam+tape om mijn inlaatkelken zitten, misschien dat dat nog veel verschil maakt.

Helpt de mensen die er een ander merk op hebben zitten natuurlijk niet echt maar mocht je eens in de gelegenheid zijn die demper (Lijkt me dat alleen de slipon eerder nog minder geluid dan meer geluid zal maken t.o.v. het oem uitlaatspruitstuk) op de kop te tikken dan is het qua geluid wat mij betreft echt een aanrader. De fiets is verder erg rap op de rechte einden met ondergetekende 95kg rijder erop. (126 pk a/h achterwiel op testbank Hoegee)

Om je inlaatkelken??? Of toch je luchtinlaat kanalen?
 
Ik rij vol gas op Assen makkelijk 102 a 103 dB
Op Nurburgring statisch gemeten 95 dB
Op Zandvoort kreeg ik zwarte vlag met, jawel, 95,5 dB

al die geluidsmetingen zijn een grote tombola :X
het zal een kwestie worden van aanleren om bij de geluidspaal je gas vlak te houden of te verminderen :(


Overschakelen net voor de paal in Assen. *D :t
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat veel protectors ook van het type "1 schuiver en je kan ze weggooien" zijn. Natuurlijk hebben ze dan wel hun werk gedaan en kan je meestal in ieder geval je circuitdag afmaken, maar met name GB racing en vooral Woodcraft maken modellen die ook meerdere valpartijen kunnen overleven. Die heb ik er nu opzitten nadat ik een R&G cover na één licht schuivertje direct kon afschrijven en bij menig gevallen mederijder soortgelijke gevolgen had gezien met doorgesleten covers.

Is misschien het overwegen waard. Ze zijn wat duurder maar gezien de prijs van een deksel (Heb als reserve een set koppeling + dynamo origineel Suzuki op de kop getikt voor <€100,-, heb ik altijd bij me, je weet maar nooit tenslotte.) is het toch wat raar als je een protector die bijna net zoveel kost als een deksel al na één schuivertje ook weer in het grijze archief kan deponeren.

dan moeten die covers er wil zijn voor 600,750 k1 t/m k3.....;)
 
Probleem is dat (naar horen zeggen) Zandvoort meerdere geluid meetpunten heeft gekregen. Waaronder ook 1 op het rechte stuk thv de state of art brug. Daar kan je echt niet van het gas af.

Maudi en Marcel van msl vonden het opvallend hoeveel rijders een zwarte vlag kregen, laatste cup dag.

Ze zijn gewoon te streng op cpz naar mijn idee. Vind het flauw dat onze hobby deze strenge beperking heeft. Circuit is een relatief veilige plek om snel te kunnen rijden. Waarom zo moeilijk doen?

Ik zeg wij ietsje meer herrie en de red bull bedrijfsauto van Max ietsje minder ;)
Iedereen happy!
viel mij ok op de laatste zac race op zandvoort ect veel vlaggen normaal niks
 
Snelgas: Welke gaskabels (misschien van ander merk) zijn net iets langer als de originele zodat een R6 handvat lekker loopt, iemand een idee hier ?

(Op maat maken kan maar koop liever af-fabriek)

GSX-R 600 2002
Bedankt voor de info!!!
 
Ga morgen kijken voor een gsx-r 750 k4 die klaar is om te rijden. Vering,remmen,banden alles klaar om te rijden volgend jaar. Ik heb de laatste 2 jaar op een r6 uit 2001 gereden, iemand nog tips zwakke punten van dit model waar ik rekening mee moet houden ?
 
Ga morgen kijken voor een gsx-r 750 k4 die klaar is om te rijden. Vering,remmen,banden alles klaar om te rijden volgend jaar. Ik heb de laatste 2 jaar op een r6 uit 2001 gereden, iemand nog tips zwakke punten van dit model waar ik rekening mee moet houden ?


Bij de koude start luisteren naar nokkenas-as geratel.Moet je de ketting en spanner vervangen :t

Ik heb bij de mijne dat spul trouwens preventief al vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Nou ben benieuwd volgend seizoen :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan