Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Mannen,

Sinds kort in het bezit van een Mille uit 99, rijdt echt geweldig! Heeft een van jullie nog een demper met uitneembare db killer liggen?

Groeten Carlo

Ja, ik. Vanaf morgen waarschijnlijk. Leo Vince sbk II met e-keur en db killer. Keurig netjes.
 
22582425_164295484151952_1616054725852004352_n.jpg


:]
 
Zo, mijn Tuono is er ook weer klaar voor.

45k beurt
Ketting + tandwielen ( 15/42 )
Nieuwe startkoppeling ( compleet )
"John walker" bekabeling upgrade
Pro-oiler kettingaandrijving systeem
Wiellagers vervangen

Verder zal ik nog wel iets vergeten zijn 😉

Dus ik kan er weer ff tegen aan!
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb sinds deze zomer een Mille uit '99. Fantastisch apparaat.
Neem hem in December mee naar Cartagena om daar 3 dagen op het circuit te knallen.
Echter is de achterrem vrij waardeloos. De verkoper had mij verteld dsdat het rempotje of cilinder ergens anders geplaatst moet worden. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt!
 
Hallo,

Ik heb sinds deze zomer een Mille uit '99. Fantastisch apparaat.
Neem hem in December mee naar Cartagena om daar 3 dagen op het circuit te knallen.
Echter is de achterrem vrij waardeloos. De verkoper had mij verteld dsdat het rempotje of cilinder ergens anders geplaatst moet worden. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt!

Er is een modificatie om een duc rem te monteren. Moet je ff goegelen. Maar ik heb een staafje aluminium die ik tussen de pook en een bout op het frame zet. Zo hou ik hem op druk bij stilstand. En heb je een functionerende rem.
 
Het zal mijn gebrekkig inbeeldingsvermogen wel zijn.. Ik wsnap hem niet zo.

Er is een modificatie om een duc rem te monteren. Moet je ff goegelen. Maar ik heb een staafje aluminium die ik tussen de pook en een bout op het frame zet. Zo hou ik hem op druk bij stilstand. En heb je een functionerende rem.
 
Het zal mijn gebrekkig inbeeldingsvermogen wel zijn.. Ik wsnap hem niet zo.

Nou, als ik hem in de garage zet, zet ik het systeem onder druk door het pedaal ingedrukt te houden. Zo perst ie de minimale belletjes er uit. Heb je de volgende keer weer een rem op druk.

@muk, je hebt pb. :)
 
Heb nog een ducati pomp liggen voor de achterzijde van een rsv/tuono.
Destijds voor mijn eigen gekocht maar nooit geplaatst.

40,-

Bij interesse pm.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb recent een mille van bj 2000 (2000.5) gekocht en ik overweeg om deze voor circuittrainingen te gaan gebruiken.

Nu zitten daar nog hele mooie carbon delen op, die ook al in de blanke lak staan.
LET OP: deze verkoop ik alleen met inruil van de originele delen. De mille moet natuurlijk wel compleet blijven met zwart/grijze delen.

Carbon Voorspatbord - ziet er netjes uit - in de blanke lak.
(vaste) Prijs: 80,= + inruil origineel ZWART of GRIJS voorspatbord.

Carbon achterlicht deel - vrij uniek voor dit modeljaar - ziet er netjes uit, in de blanke lak.
(vaste) Prijs: 50,= + inruil origineel ZWART of GRIJS deel.

Carbon tank zijpanelen (onder de tank) - zien er netjes uit, in de blanke lak.
(vaste) Prijs: 100,= + inruil origineel ZWART of GRIJS deel.

Vanaf zondag de 29e ben ik weer thuis. (Hardinxveld)
Langsrijden met de motor kan, er is plek zat in de garage, dan zetten we het gelijk over.



Zie de foto's hieronder: (met en zonder flits per deel, alles glimt in real-life, geen doffe delen)

hhpXh3Q.jpg


NDj7F6Q.jpg





e0xplLn.jpg


L5eFy4p.jpg





telTwNl.jpg


SOQO8nD.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey jongs!

Sinds vanochtend trotse eigenaar van een RSV1000R! *O* *O*

IMAG1829_zpszbynmdxd.jpg


Effe een paar vraagjes en dingetjes.
Weet iemand waar ik een owners manual vandaan kan halen?

De vering is achterlijk hard, kan dit nog zachter afgesteld worden?

Spiegels zijn nagenoeg onbruikbaar, volgens de vorige eigenaar ook niet te verstellen.
Iemand een oplossing om deze weer een beetje bruikbaar te maken?

Ik heb in de bocht heel snel het gevoel dat hij begint te glijden.
Er liggen Bridgestone S20r Hypersport banden onder uit eind 2012 en begin 2013, kan het liggen aan oude banden of niet warm genoeg krijgen van de banden dat ze zo slecht aan voelen?

Verder wel een kanon van een motor en een pareltje voor het oog.
Zsm vloeistoffen wisselen want daar was hij wel aan toe en iets aan die saaie zwarte velgen doen.
 
Laatst bewerkt:
Hey jongs!

Sinds vanochtend trotse eigenaar van een RSV1000R! *O* *O*

[afbeelding]

Effe een paar vraagjes en dingetjes.
Weet iemand waar ik een owners manual vandaan kan halen?

De vering is achterlijk hard, kan dit nog zachter afgesteld worden?

Spiegels zijn nagenoeg onbruikbaar, volgens de vorige eigenaar ook niet te verstellen.
Iemand een oplossing om deze weer een beetje bruikbaar te maken?

Ik heb in de bocht heel snel het gevoel dat hij begint te glijden.
Er liggen Bridgestone S20r Hypersport banden onder uit eind 2012 en begin 2013, kan het liggen aan oude banden of niet warm genoeg krijgen van de banden dat ze zo slecht aan voelen?

Verder wel een kanon van een motor en een pareltje voor het oog.
Zsm vloeistoffen wisselen want daar was hij wel aan toe en iets aan die saaie zwarte velgen doen.


Gefeliciteerd! Hele mooie fiets!

Spiegels kan je wel degelijk stellen. je moet dan op het glas zelf duwen om hem goed te krijgen.
(let op! als ze zwaar gaan moet je even wat spanning van het mechaniek afhalen!. Dit doe je door het knipperlicht glaasje eraf te halen en even de reflector eruit te trekken. hierachter zit een schroef op een veer, deze iets los draaien. doe je dit niet dan kan de spiegel breken).
Ik stel hem altijd zo dat als ik mijn arm naar binnen draai ik achter mij kan kijken, en op het linker puntje gewoon de baan ernaast kan zien.

Banden kunnen inderdaad hard zijn geworden, dan glijden ze wat sneller dan als ze vers zijn. Nieuw setje met een merk van eigen keuze is sowieso nooit een slechte set. ik rij zelf op metzler sportec m5 banden. rijden heel erg fijn onder deze fiets!

Vering is ook goed af te stellen, fabrieks afstelling kan je vinden in de manual. je krijgt een road afstelling en een race/circuit afstelling van de manual.

Misschien leuk om op Facebook lid te worden van "The Aprilia Factory"
Hier zijn ook manuals etc te downloaden, en natuurlijk te kletsen met andere aprilia eigenaren over de hele wereld ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan