Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou vooruit: Spijkenisse is wat verstopt door wegwerkzaamheden. We pakten dus de trapfiets om wat boodschappen te doen en het zonnetje scheen, dus ff lekker buiten. Op weg naar huis moesten we ergens links af en dus voorgesorteerd en handje uit. Ik had een fel oranje jack aan. Tot onze verbazing werden we vervolgens links gepasseerd door....een drietal motoren. De voorste, een blauwe FJR met een rij-instructeur en daar achter twee leerlingen.
Ik hoorde mijn lief achter me volledig uit haar dak gaan.
Ik heb de betreffende rijschool een mailtje gestuurd, ben benieuwd of ze reageren :(
 
Precies. Zoals die twee fietsers die laatst op een fietsstrook rechts langs keihard door rood een kruispunt over kwamen zeilen toen ik plaats wilde maken voor een achteropkomend voorrangsvoertuig, waardoor ik pas later plaats kon maken en de ambulance flink in de remmen moest. Maar ja, fietsers gaan nou eenmaal altijd en overal voor, zelfs als er een ambulance door moet.
 
Ik reed met de maximum snelheid achter twee automobilisten die elkaar dwars zaten op de Ring Amsterdam. Elkaar herhaaldelijk inhalen of elkaar proberen af te snijden, kleven, op de rem stappen e.d.

Na een minuut was ik het zat *drop a gear and disappear*. Maar da's wel waar je als arme motorrijder heel rap een snelheidsboete van kan krijgen... Ondanks dat het de veilige optie is voor als de twee idioten voor je de controle verliezen.
 
Laatst bewerkt:
Dacht het niet Lima. Gekken beter voor je dan achter je. 1) je kan ze zien. 2) je maakt je niet afhankelijk van hun gedrag.
Dus gewoon even inhouden en wachten tot ze gecrashd zijn of verdwenen. Er voorbij gaan is echt de verkeerde keuze!.
 
Beetje kort door de bocht. Afhankelijk van wat ik zie gebeuren zou ik de keuze maken om er achter te blijven of er voorbij te gaan. En de A 10 is op veel plekken 4 banen per rijstrook, kun je er met een mooie ruime bocht omheen toch.
 
Maar het kunnen ook van die testosteronbommetjes zijn die dan opeens besluiten dat die motorrijder hun gezamenlijke vijand is.
 
Gewoon helmcamera aanzetten en er ruim achter blijven. Mocht het mis gaan dan heb je tijd zat om te remmen, en je hebt sowieso leuk beeldmateriaal :)
 
Evolx schreef op 21 oktober 2017 @ 00:34:Nou ja, als hij geen haast had was hij zeker een surveillance rondje aan het doen..
en als je stil staat tussen een zootje autos zie je dan ook niet zoveel.

Ik kan mij best voorstellen dat politiemensen gebruikmaken van bepaalde vrijstellingen zonder dat daar een directe reden toe lijkt te zijn. Mensen zijn altijd snel met oordelen maar denken er niet echt over na.

En dan nog, die gast is een agent. Hij is er voor jouw. Je buurman, je nichtje.. hij is er voor iedereen.
Laat hem lekker de opstoppingen skippen zodat hij bezig kan blijven.
Het is niet zo dat ze het doen om je te naaien, nog er daadwerkelijk voordeel uit te halen |(


Ik geloof niet dat hij het 'aanvallend' richting die motoragent bedoelde.

Was totaal niet aanvallend inderdaad, allebei met een lach en duimpje omhoog toen hij weg reed.


(Hij stak de weg over en ging de stoep op, daarna niet gezien wat hij ging doen dus kan niet zeggen of hij haast had/ergens naartoe moest)
 
Het is ff geleden dat ik een jonge dame in de file zichzelf zag opmaken. (meestal zijn deze wel vervangen door mensen met de telefoon in hun handen die aan het appen zijn of iets dergelijks) Dusja binnenspiegel op haar gericht. lekker slingerend over de rijstrook.

Tja dan zie je me niet he en dan schrikken als ik je inhaal in de file. :]

Maar gauw ver voorbij gereden. Daar wil je niet voor noch achter zitten. :N
 
Niet vandaag maar vorig weekend in de Ardennen. Op een kruispunt midden in een dorpje, zat ik achter meneer en mevrouw die linksaf wilden gaan en beiden steppend met de voetjes de bocht door gingen...
 
Lekker ritje naar m'n werk gehad, rustiger op de weg dan normaal...toch mooi zo'n vakantie.
Toen ik bij de bakker aankwam voor een krwasantje drong er een dame, zo'n pinnig typje, voor.
Heb haar lekker laten gaan, want in gedachten zat ik nog heerlijk op m'n motor, haha.
Nice day everybody
 
Laatst bewerkt:
Lekker ritje naar m'n werk gehad, rustiger op de weg dan normaal...toch mooi zo'n vakantie.
Toen ik bij de bakker aankwam voor een krwasantje drong er een dame, zo'n pinnig typje, voor.
Heb haar lekker laten gaan, want in gedachten zat ik nog heerlijk op m'n motor, haha.
Nice day everybody

*O* :}

en, oeh, ik ben ook net een krwasantje aan het eten. Net bij de Appie gehaald. Met brie en kipfilet, want ik ben niet van dat goedkope! :9
 
Laatst bewerkt:
Lekker ritje naar m'n werk gehad, rustiger op de weg dan normaal...toch mooi zo'n vakantie.
Toen ik bij de bakker aankwam voor een krwasantje drong er een dame, zo'n pinnig typje, voor.
Heb haar lekker laten gaan, want in gedachten zat ik nog heerlijk op m'n motor, haha.
Nice day everybody

*O* :}

en, oeh, ik ben ook net een krwasantje aan het eten. Net bij de Appie gehaald. Met brie en kipfilet, want ik ben niet van dat goedkope! :9

Dat spellen jullie verkeerd! Kijk maar, deze foto hebben wij in Frankrijk gemaakt, afgelopen juli:
full
 
Zat net vijf minuten op de motor toen ik alweer de ring af kon voor een bak koffie. Op de ring Zuid bij de splitsing met ring West ging een koekblik naar rechts ring West op zonder in zijn dode hoek (of überhaupt) te kijken terwijl er iemand naast hem reed. Als een van beide chauffeurs iets minder snel had gereageerd was het raak geweest.

Bij Velserbroek zag ik nog een auto die rechts afsloeg maar dacht dat de bocht nog wat verder doorliep en met zijn rechter voorwiel nog een stuk berm meepakte. Mede ook door de zwalk bewegingen die daarop volgde heb ik maar de 5 seconde volgafstand regel toegepast.

Op de terugweg op de A9 nog een koekblik die ook niet aan dode hoek checken doet en zijn stuurbeweging al inzette toen ik nog half naast hem reed. Door een beetje extra gas zat hij dus gelukkig net achter mij ipv op mij en was het zicht in mijn spiegels een en al Skoda.

Al met al toch een hele lekkere rit. Lang leve de schoolvakanties en het mooie herfstzonnetje *O* 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan