Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Hansss

Als je je aan het inlezen bent moet je even op dit forum doorlezen. Er is hier al zo veel geschreven over banden daar moet je toch wel wat mee aan kunnen. Als je echt banden wilt vreten moet je een Oostenrijkse Vtwin kopen. Die vreten banden en rukken je ketting in No Time aan gort.

Dan dat oeverloze ge...... over de onderhoudsbeurten pak er een instructieboekje bij en alle vragen worden beantwoordt. Olie om de 12.000 km. Dan zien ook dat de zogenaamde tussenbeurten 6/18k km. enz. slecht een inspectie is die je, als je een beetje serieus motorrijd, voor het overgrote deel, voor het vertrek voor iedere grote rit zelf al doet. Het enige geheimzinnige wat er in zit is het controleren van het brandstofdampafzuigsysteem. Dus rij bij een tussenbeurt 6/18k km. even bij de dealer langs en vraag of hij het brandstofdampafzuigsysteem even wil controleren.

Ben uiterst nieuwsgierig naar zijn reactie.

Groeten Bertje


Ik heb mij voornamelijk ingelezen vanaf pagina 40, zeg maar vanaf half 2016 want dat is voor mij interressant omdat ik overweeg een nieuwe te kopen. :P

Ik rij ongeveer 10 a 15 k per jaar en dan zou ik twee keer per jaar naar de dealer moeten maar zo te horen is het eigenlijk een controlebeurt, geen grote dingen.
En wat betreft de banden had ik het inderdaad over de af-fabriek banden. Ik ben gewend om op mijn Triumph Tiger ongeveer 10k met mijn achterband te doen (Pirelli Angel GT) Voorband iets langer, ik rij veel woon/werk.

Ik ga maar eens een afspraak maken met de dealert. :t
 
Ook ik ben van de Tiger 1050 overgestapt naar de Versys 1000. En daar heb ik zeker geen spijt van :]


Ik heb ooit op het eerste model Versys 1000 gereden en dat kon mij toen niet bekoren. Het was toen echt bij Kawasaki: we moeten iets in de allroad klasse neerzetten en wij hebben een motor met een 1000cc blok, laat hem lijken op de Versys 650 en klaar. Als er toen een prijs voor lelijke motoren had bestaan had de Versys 1000 hem vast gewonnen :+

Ik heb inmiddels een proefrit aangevraagd :-)
 
Ik heb ooit op het eerste model Versys 1000 gereden en dat kon mij toen niet bekoren. Het was toen echt bij Kawasaki: we moeten iets in de allroad klasse neerzetten en wij hebben een motor met een 1000cc blok, laat hem lijken op de Versys 650 en klaar. Als er toen een prijs voor lelijke motoren had bestaan had de Versys 1000 hem vast gewonnen :+

Ik heb inmiddels een proefrit aangevraagd :-)

Technisch is er niets/weinig veranderd sinds het eerste model. Zelf ben ik gevallen voor het uiterlijk, zo ben ik normaal niet, en heb geen proefrit gedaan. Sinds ik de 1000 zag in maart 2017 wist ik die moet ik hebben. Ik ging voor een Macna doorwaai jas en kwam letterlijk maar ook figuurlijk thuis met beide. :)
 
Ik heb ooit op het eerste model Versys 1000 gereden en dat kon mij toen niet bekoren. Het was toen echt bij Kawasaki: we moeten iets in de allroad klasse neerzetten en wij hebben een motor met een 1000cc blok, laat hem lijken op de Versys 650 en klaar. Als er toen een prijs voor lelijke motoren had bestaan had de Versys 1000 hem vast gewonnen :+

Ik heb inmiddels een proefrit aangevraagd :-)

Ik wilde wat zeggen over banden, beurtjes en nog wat zeer nuttige informatie.... Maar na de opmerking over het uiterlijk van de eerste generatie... Zoek je het maar lekker zelf uit B|

(veel plezier met je proefrit :])
 
En dan toch nog maar even over die beurtjes: de dealers zijn verantwoordelijk voor de garantie, niet Kawasaki. Dat betekent dat ook de dealer uiteindelijk kan bepalen wat hij qua onderhoud nodig acht om gewoon netjes je garantie te behouden.

Althans, zo heeft mijn dealer het mij uitgelegd.

Die er overigens ook bij vertelde dat ik met mijn kilometrage van zo'n 15.000 per jaar, zeker niet elke 6.000 km op de stoep hoef te staan. Elke 10.000 vond hij een stuk redelijker.

En zo geschiedde.
 
Ik denk dat als ik een nieuwe motor koop met 2 jaar garantie dan is dat 2 jaar fabrieksgarantie.
Dan is de garantieverstrekkende partij de fabriek, dus Kawasaki.
Als men hier aanspraak op wil maken dan zal de dealer dit claimen bij Kawasaki.
Zo lijkt mij het.
 
Vraag me af als er echt een garantie claim komt en Kawasaki zegt bekijk het maar of die dealer dan nog steeds zo makkelijk is.

Geen risico lopen en lekker op tijd zijn beurtjes laten geven.
Daarbij vind ik goed onderhoudt ook belangrijk, mijn koekblik heb ik 6 jaar geleden nieuw gekocht en krijgt ook gewoon op tijd zijn beurtjes net als de auto van mijn vrouw.
Met beide nog nooit problemen gehad en denk dat het mede komt door goed onderhoudt.
Onderhoudt is belangrijk voor de levensduur van je dure vervoersmiddelen, het onderhoudsschema is er niet voor niets.

Ik heb ook nog een brommer (Honda mb5) die heb ik in 1986 nieuw gekocht toen ik 16 was, nog steeds in mijn bezit en daar doe ik het onderhoudt wel zelf aan. :+
 
Vraag me af als er echt een garantie claim komt en Kawasaki zegt bekijk het maar of die dealer dan nog steeds zo makkelijk is.

De dealer beoordeeld de claim zelf, geen idee of je dan nog naar Kawasaki zelf kan stappen.
 
Ik wilde wat zeggen over banden, beurtjes en nog wat zeer nuttige informatie.... Maar na de opmerking over het uiterlijk van de eerste generatie... Zoek je het maar lekker zelf uit B|

(veel plezier met je proefrit :])


Dat van het uiterlijk was mijn persoonlijke beleving dat voorop gesteld, ik wil niemand beledigen |(

Technisch is er misschien niet heel veel veranderd maar het uiterlijk wel degelijk. Andere koffers, kuip, koplamp: ik vind hem er leuker uitzien dan zeg maar 5 jaar terug. Het is niet voor niks dat ik weer bij de Kawa ga kijken. O-)

By the way: ik heb al meerdere Kawa's gehad waaronder een GTR 1400. Maar op een of andere manier switch ik de laatste jaren tussen Triumph en Kawasaki. Alletwee een beetje eigenzinnige merken. :P
 
Rik60 hier een update hoop dat de foto lukt
er is nog wel wat vocht aanwezig


9U8chnv.jpg
 
Dat van het uiterlijk was mijn persoonlijke beleving dat voorop gesteld, ik wil niemand beledigen |(

Technisch is er misschien niet heel veel veranderd maar het uiterlijk wel degelijk. Andere koffers, kuip, koplamp: ik vind hem er leuker uitzien dan zeg maar 5 jaar terug. Het is niet voor niks dat ik weer bij de Kawa ga kijken. O-)

By the way: ik heb al meerdere Kawa's gehad waaronder een GTR 1400. Maar op een of andere manier switch ik de laatste jaren tussen Triumph en Kawasaki. Alletwee een beetje eigenzinnige merken. :P

No Worries Hanss :t was beetje aan het plagen.

Ik vind de nieuwe ook schitterend, maar voor mij zijn de upgrades (beter uiterlijk, blok opgehangen in rubbers, geintegreerd kofferrek, lichtere koppeling en betere vering) niet genoeg reden voor het bijlappen voor een upgrade. Zeker omdat de rijsensatie nog 95% hetzelfde is (met mijn hyperpro upgrade misschien nog wel meer). In de basis is het gewoon een geweldige fiets met, zoals iedere fiets, hier en daar zijn imperfecties.

Ik heb er inmiddels bijna 32.000 km mee gereden en iedere keer als ik op wat anders gereden heb toch weer heerlijk om op de V1000 te stappen.

Bij mij zijn de beurtjes gewoon door de dealer gedaan, en moet eerlijk toegeven omdat deze zeer redelijke prijzen rekent heb ik zelfs de 6000 tussenbeurtjes daar laten doen. Als je handig bent met olie aftappen en bijvullen en filtertje vervangen dan zou het ook prima zelf kunnen. Bespaar ik misschien 3 tientjes, met potentie tot rotzooi op mijn straatwerk :P

Bandjes gaan bij mij tussen de 10 en 12k mee, heb originele Pirelli Scorpions en T30 en nu T30 evo gereden. Waarbij de T30's voor mij prima voldoen en vertrouwen geven.

Ik heb zelf destijds ook tussen de tiger 1050 en de V1000 getwijfeld, maar o.a. door het wat pittigere top end van de rev range en traction control destijds voor de V1000 gekozen.

Moet wel zeggen dat ik nog nul ervaring had met motoren dus selectiecriteria misschien nu anders zouden liggen.

Vind overigens de hudige versie van de 1050 sport met de enkelzijdige ophanging wel erg mooi.

Succes met je proefrit en keuze 8-)
 
Vorige week zaterdag de Versys naar dealer gebracht voor 12k beurt. Zou op woensdag plaats vinden. Ik had lichte trilling aangeven bij gebruik van voorrem. Vandaag, donderdag, telefoontje ontvangen dat 1 remschijf vervormd is. Dag later dan mij verteld is beurt uitgevoerd.Nwe schijf kan vrijdag s besteld worden en dan maar hopen dat ie met nachtlevering zaterdag aankomt. Kosten; € 200,00. Geen garantie.En daar ben ik het dus niet mee eens. Net iets meer dan een jaar oud en 12k op de teller. Ik mag er van uit gaan dat ik een deugdelijk product heb aangeschaft dat beantwoord aan mijn verwachtingen. Bij 40k zou ik me er in kunnen vinden. Schijfremslot gebruik ik niet. Als dit wel zo was en het slot de oorzaak is dan was er ook schade te zien geweest aan de voorvork. Die is er dus niet. Dealer wil nog navraag doen bij Kawasaki maar geeft me weinig kans.

Tekst consumentebond;
Wettelijk gezien heb je als consument recht op een goed product dat beantwoordt aan de verwachting die je ervan mag hebben,zelfs buiten de garantie. Als je op normale wijze met het product omgaat en er ontstaat een gebrek dat niet veroorzaakt is door slijtage dan moet de verkoper repareren of vervangen.

Lijkt mij niet dat remschijf nu al versleten is. Dan zou dat wel slechte kwaliteit zijn. Dus zeker niet deugdelijk. Als de nwe remschijf zaterdag wordt gemonteerd ben ik benieuwd wat mijn dealer bij Kawasaki heeft kunnen bereiken....
Wordt vervolgd.
 
Volgens mij moet de dealer bewijzen dat jij iets fout hebt gedaan.

moet je wel zorgen dat je de schijf terug krijgt zonder beschadigingen) O-)
 
Laatst bewerkt:
Het blijft lasting die fotos

Weet niet of je op de pc of via tablet/telefoon post.

Maar als je de foto in je links klikt krijg je de foto op de imgur pagina, als je dan op de foto zelf klikt met rechter muisknop en openen in nieuw venster klikt en dan dat internet adres in het mf "plaatje toevoegen" plakt werkt het. Op je mobiel/tablet is het plaatje ingedrukt houden en dan vraagt hij of je de link wil openen op een nieuw tabblad en kun je die knippen en plakken.

Nh04enH_d.jpg


wamyCfE_d.jpg


Yjio725_d.jpg


En ziet er goed uit :t
 
Vorige week zaterdag de Versys naar dealer gebracht voor 12k beurt. Zou op woensdag plaats vinden. Ik had lichte trilling aangeven bij gebruik van voorrem. Vandaag, donderdag, telefoontje ontvangen dat 1 remschijf vervormd is. Dag later dan mij verteld is beurt uitgevoerd.Nwe schijf kan vrijdag s besteld worden en dan maar hopen dat ie met nachtlevering zaterdag aankomt. Kosten; € 200,00. Geen garantie.En daar ben ik het dus niet mee eens. Net iets meer dan een jaar oud en 12k op de teller. Ik mag er van uit gaan dat ik een deugdelijk product heb aangeschaft dat beantwoord aan mijn verwachtingen. Bij 40k zou ik me er in kunnen vinden. Schijfremslot gebruik ik niet. Als dit wel zo was en het slot de oorzaak is dan was er ook schade te zien geweest aan de voorvork. Die is er dus niet. Dealer wil nog navraag doen bij Kawasaki maar geeft me weinig kans.

Tekst consumentebond;
Wettelijk gezien heb je als consument recht op een goed product dat beantwoordt aan de verwachting die je ervan mag hebben,zelfs buiten de garantie. Als je op normale wijze met het product omgaat en er ontstaat een gebrek dat niet veroorzaakt is door slijtage dan moet de verkoper repareren of vervangen.

Lijkt mij niet dat remschijf nu al versleten is. Dan zou dat wel slechte kwaliteit zijn. Dus zeker niet deugdelijk. Als de nwe remschijf zaterdag wordt gemonteerd ben ik benieuwd wat mijn dealer bij Kawasaki heeft kunnen bereiken....
Wordt vervolgd.

Misschien heb je de schijf wel verneukt door bijvoorbeeld met ingetrokken rem voor een stoplicht te staan, dan kan hij de warmte niet kwijt wat vervorming tot gevolg kan hebben.....en daar kan Kawasaki of de dealer ook niets aan doen natuurlijk.
 
Vorige week zaterdag de Versys naar dealer gebracht voor 12k beurt. Zou op woensdag plaats vinden. Ik had lichte trilling aangeven bij gebruik van voorrem. Vandaag, donderdag, telefoontje ontvangen dat 1 remschijf vervormd is. Dag later dan mij verteld is beurt uitgevoerd.Nwe schijf kan vrijdag s besteld worden en dan maar hopen dat ie met nachtlevering zaterdag aankomt. Kosten; € 200,00. Geen garantie.En daar ben ik het dus niet mee eens. Net iets meer dan een jaar oud en 12k op de teller. Ik mag er van uit gaan dat ik een deugdelijk product heb aangeschaft dat beantwoord aan mijn verwachtingen. Bij 40k zou ik me er in kunnen vinden. Schijfremslot gebruik ik niet. Als dit wel zo was en het slot de oorzaak is dan was er ook schade te zien geweest aan de voorvork. Die is er dus niet. Dealer wil nog navraag doen bij Kawasaki maar geeft me weinig kans.

Tekst consumentebond;
Wettelijk gezien heb je als consument recht op een goed product dat beantwoordt aan de verwachting die je ervan mag hebben,zelfs buiten de garantie. Als je op normale wijze met het product omgaat en er ontstaat een gebrek dat niet veroorzaakt is door slijtage dan moet de verkoper repareren of vervangen.

Lijkt mij niet dat remschijf nu al versleten is. Dan zou dat wel slechte kwaliteit zijn. Dus zeker niet deugdelijk. Als de nwe remschijf zaterdag wordt gemonteerd ben ik benieuwd wat mijn dealer bij Kawasaki heeft kunnen bereiken....
Wordt vervolgd.

Ja Robse dat krijg je als je ermee rijd alsof je Rossi bent, ouwe stepjessloper cq bandenverslinder })

Kidding uiteraard, zou niet moeten mogen.

Ik moet helaas melden dat ik al een aantal met dezelfde klacht heb gehoord. Sommige wel onder garantie overigens hersteld. Zoek als het je interesseert op www.versys1000.com naar "brake Judder" of "warped disc" en niet alleen de versys ook GTR, schijnt er last van te hebben.

Ik had er ook last van op een gegeven moment. Bij dealer langs, die de klok erop gezet. En wel meetbaar, maar binnen de tolerantie. Toen heeft hij de schijven losgehaald en bleek er corrosie tussen de schijf en de bevestiging te zitten. Netjes schoongemaakt en weer gemonteerd nagemeten en was veel beter.

Toen, net voor mijn tripje naar de eifel vorige maand, had ik er weer wat last van toen ik de tip las op het eerder genoemde forum om je bobbins te cleanen. En daarna weer helemaal top!

Simpel werkje, bout, moer ringetjes en busje remmenreiniger.

 
Misschien heb je de schijf wel verneukt door bijvoorbeeld met ingetrokken rem voor een stoplicht te staan, dan kan hij de warmte niet kwijt wat vervorming tot gevolg kan hebben.....en daar kan Kawasaki of de dealer ook niets aan doen natuurlijk.

Dat euvel ken ik. En kan je verzekeren dat ik daar wel degelijk rekening mee hou, zelfs met het koekblik. Gewoon niet meer op de rem. De motor houd ik veelal bij stilstand tegen met mijn voet op de grond en stepje tegen mijn been.
Maar daar zal ik mijn dealer of Kawasaki niet van kunnen overtuigen. En heb je gelijk als je stelt dat ze daar niets aan kunnen doen.
Als het inderdaad met ingetrokken rem gebeurd zou zijn, waarom dan alleen de rechter schijf en niet beide?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan