Is de schubert C4 veel beter dan de c3

Het is eerder zo dat als het pinlock vizier los zit, dan gaat het klapperen en veroorzaakt krassen op het vizier. Niet zozeer dus bij het vastzetten..
 
ZO even terug actueel maken:
Ik heb de Schuberth C4 geretourneed aan de dealer.
Aanhoudende pinlock problemen. Inmiddels derde vizier op z'n strakst. Waardeloos. Deze helm is dus niet velig voor de woon-werk rijder die ook de regen moet trotseren.
Daarnaast de ingebouwde communicatie van Schuberth/Sena, die voldoet ook niet echt. Iedere keer als de verbinding verbroken is, moet de unit uit en weer aangezet worden, anders pakt hij de intercom niet op.
Kortom ik ben teleurgesteld in Schuberth en de communicatieset is ook niet je dat.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dit te lezen. C3 pro met meer ventilatie klonk super.
Voorlopig geen plannen mijn huidige helm te vervangen...
 
Ik heb met mijn C4 geen problemen in de (stromende) regen. Vizier beslaat niet.
Helm opzetten met bril op gaat ook prima.
Communicatie met iphone gaat prima. Met navigatie nog niet kunnen proberen.
Klepje van kinventilatie is idd beetje ielig. Ik kan nauwelijks voelen of ie nou open of dichtgaat.
Na een uur of zo gaat de helm bij mij pijnlijk knellen. Da's dan weer jammer...
Vind de helm veel stiller en lichter dan de Neotec.

Hmm, communicatie is stuk. Start niet meer op :(


Update: weer gefixt. Accu was stuk...
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik de C4 teruggegeven en heb ik mijn geld terug. Volgens de dealer was de helm nog niet uitontwikkeld en gebeurt het wel vaker dat ze dan toch al de verkoop in gaan. Ik zie nu dat de C4 een nieuwe kinventilatie heeft gekregen. Er zit nu een ovaal gat in de kinventilatie, oogt een beetje vreemd. Hopelijk hebben ze ook de imitatie pinlock verbeterd. De helm zat op zich goed, stil en met een hoog en breed blikveld. Maar met regen was het een drama.
 
Zo eens met Hanno. Het is een goed zittende helm met een prima blikveld.
Ik vind het jammer want hij zat lekker en ook de inbouw van de Sena vond ik een goede oplossing.
Hij is onveilig bij vocht en regen. Er zit condens tussen het vizier en de nep pinlock.

Eigenlijk zonde dat omwille van de winst gekozen is voor deze abominabele namaak pinlock.
 
Laatst bewerkt:
Schuberth maakt prima helmen, helaas zijn de audio modules niet meer wat ze geweest zijn.
Mijn huidige M1 jethelm is audio voorbereid (ingebouwde speakers en microfoons), helaas ondersteund de optionele audiomodule geen FM radio.

Was de afgelopen jaren geen probleem vanwege alleen maar pretkilometers.

Binnenkort wordt ik forens en aangezien het traject file-gevoelig is ga ik deze vast met de motor afleggen na file-frustatie met de auto.

FM/DAP Radio in de helm is dan wel fijn, welke fabrikanten leveren deze functionaliteit in een jethelm? Van integraal en systeemhelmen krijg ik het benauwd.
 
Elke helm waarin een headset ingebouwd kan worden kan voorzien worden van een communicatiesysteem met radio. Bijv de Sena 20s of 30k, beide hebben FM radio. De vraag is of het lawaai in een jethelm niet het geluid van de radio zal overstemmen.
 
Laatst bewerkt:
Of koop een telefoon die ook radio kan ontvangen,
en koppel die aan je headset.
Als je onbeperkte databundel hebt kun je ook online gaan luisteren.
Of je zet x GB aan muziek op je telefoon.
 
Inbouwset heb ik (Cardio rider FM), een tijdje gebruikt in mijn vorige helm (Nolan N43).
Microfoon voor mijn snuffert begon te irriteren, net als de unit die regelmatig losging tijdens op en afzetten helm.

Huidige helm (Schuberth M1) dus mede geselecteerd op de aanwezigheid van speakers en microfoons.

Koppelen met mijn telefoon lijkt me geen goed plan, telefoon oproepen komen dan ook door. Bovendien werkt de radiofunctie niet zonder aangesloten antenne (headset).
Ander nadeel is dat je niet van zender kan wisselen met een druk op de helm.

Wellicht moet ik voor deze functionaliteit dan toch aan een gesloten helm -O-
 
Inbouwset heb ik (Cardio rider FM), een tijdje gebruikt in mijn vorige helm (Nolan N43).
Microfoon voor mijn snuffert begon te irriteren, net als de unit die regelmatig losging tijdens op en afzetten helm.

Huidige helm (Schuberth M1) dus mede geselecteerd op de aanwezigheid van speakers en microfoons.

Koppelen met mijn telefoon lijkt me geen goed plan, telefoon oproepen komen dan ook door. Bovendien werkt de radiofunctie niet zonder aangesloten antenne (headset).
Ander nadeel is dat je niet van zender kan wisselen met een druk op de helm.

Wellicht moet ik voor deze functionaliteit dan toch aan een gesloten helm -O-

De helm verandert de functionaliteit van de headset niet.
Je moet alleen uitzoeken wat voor apparaat je moet koppelen om de gewenste functies te krijgen.
Er bestaat vast een radio-ding dat via bluetooth te koppelen is, en te bedienen vaf het stuur bijvoorbeeld.

Op de telefoon kun je de oproepen op stil zetten, dan heb je daar geen last van.
Hoe belangrijk is het om zender te kunnen wisselen?
Heb je per se radio nodig, of vermaak je je ook met je eigen muziekcollectie in de vorm van MP3 of streaming?
 
Schuberth maakt prima helmen, helaas zijn de audio modules niet meer wat ze geweest zijn.
Mijn huidige M1 jethelm is audio voorbereid (ingebouwde speakers en microfoons), helaas ondersteund de optionele audiomodule geen FM radio.

Was de afgelopen jaren geen probleem vanwege alleen maar pretkilometers.

Binnenkort wordt ik forens en aangezien het traject file-gevoelig is ga ik deze vast met de motor afleggen na file-frustatie met de auto.

FM/DAP Radio in de helm is dan wel fijn, welke fabrikanten leveren deze functionaliteit in een jethelm? Van integraal en systeemhelmen krijg ik het benauwd.

De inbouwset van de C4 is er in 2 variaties te koop, met en zonder FM functie.
 
SRC M1 set besteld ondanks ontbreken radio. Maakt de M1 helm wel af.
Zonde om de ingebouwde audiofunctionaliteit niet te gebruiken :]

Prijs viel mee (€149) en heeft de doorslag gegeven, had steeds een bedrag van €250 tussen de oren zitten.

Ga Spotify streamen vanaf mijn werktelefoon, mocht dit veel data gebruiken hoor ik het wel van P&O :+
 
Set is binnen en moet zeggen dat snelwegrijden een stuk aangenamer is geworden.
Kwaliteit van de ingebouwde speakers valt niet tegen.

Toch wel lekker om een hoop herrie in zo'n stille Schuberth helm te hebben :+
 
Set is binnen en moet zeggen dat snelwegrijden een stuk aangenamer is geworden.
Kwaliteit van de ingebouwde speakers valt niet tegen.

Toch wel lekker om een hoop herrie in zo'n stille Schuberth helm te hebben :+

En hoe bevalt de bediening?
Die zit toch ook in de kraag verwerkt?
 
En hoe bevalt de bediening?
Die zit toch ook in de kraag verwerkt?

Knoppen zijn goed te bedienen, ook met dikke handschoenen.

Edit: Zonder oordoppen tettert het geluid wel op je trommelvliezen, met gehoorbescherming in een veel prettiger geluid.
Best knap wat die filters van Alpine kunnen :)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er voor die C3 nog kussensetjes te koop eigenlijk. Die van mij hangen er wat vermoeid bij. De helm is op zich prima, maar in mijn beleving zeker niet stiller dan een fatsoenlijke non-klapper fullface.
 
Al zoekende op het www naar een goede en stille systeemhelm kwam ik via wat tests uit bij de C4. Nu lees ik zo hier en daar best wel wat tegenvallende dingetjes. Is het nu zo dat Schubert deze "kinderziektes" oplost en doorontwikkeld op de C4 in een nieuwe serie oid? Of is het zo dat de C4 is zoals hij is en worden de mankementen in de garantietermijn opgelost.
 
Voor het bizar hoge bedrag dat ze ervoor vragen had ik toch wel iets beters verwacht dan 'kinderziektes'. Het is geen complex nieuw type verbrandingsmotor maar gewoon een helm toch?
 
Laatst nog een C4 geprobeerd, maar dat gaat het pertinent niet worden. Zoals gezegd, in de juiste maat is opzetten met bril op geen optie, terwijl dit voor mij primair de reden is voor een systeemhelm. Daarbij, al neem ik m 2 maten groter waarbij het net gaat, dan zijn ze de onderste helft vergeten, mijn kin steekt er onderuit. Dan geloof ik eerder dat ik ofwel een C3 pro koop, of een Shoei personal fitting.
 
Dan kan je beter even wachten tot volgende maand de nieuwe, sterk verbeterde Shoei Neotec uitkomt en dan inderdaad met personal fitting.
 
De motorzaak bij mij uit de buurt erkende de problemen met de C4 en gaf me ook al de tip om uit te kijken naar de nwe Neotec. Over de "oude" Neotec was hij al louter positief. Ik laat de C4 dus voor wat hij is en ga voorlopig voor de nwe Neotec.
 
Terug
Bovenaan Onderaan