Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Hahaha BMX jeugd, gelijk heb je wel. ik deed in mijn jeugd ook aan fietscross en ben nu wat ouder geworden, maar dit rijd echt hemels lekker met zo'n breed stuur erop. daar hoef je niet jong voor te zijn denk ik.

dat velen het stuur minder mooi vinden staan weegt in mijn bevinding niet op tegen de voordelen ervan.
 
Hangt er een beetje vanaf of het mooi staat of niet. Zoveel verschillende typen sturen, verschillende hoogte risers, verschillende soorten kuipafwerking. Maar het rijd natuurlijk wel super.
 
ongeacht of het mooi staat of niet het rijd zoveel beter en vooral anders.lijkt wel of je op een totaal andere motor rijd met zo'n stuur. ik heb er ook gelijk een iets hogere kuipruit op gezet zodat het hogere stuur in verhouding met de kuip blijft
 
precies, voor puur straat gebruik zijn clipons niet echt lekker rijden,en aangezien ik toch nooit naar het circuit ga zoals de meesten die op een superbike rijden kan je beter geen clipons erop hebben.
 
Laatst bewerkt:
zo de pan zit weer inelkaar, en rijdt en remt weer mooi.
Nu nog even opzoek naar nieuw rubber en ik kan de winter weer in.
 
precies, voor puur straat gebruik zijn clipons niet echt lekker rijden,en aangezien ik toch nooit naar het circuit ga zoals de meesten die op een superbike rijden kan je beter geen clipons erop hebben.
Voordat het komende seizoen begint komt er op m'n supersport een setje multiclip clip-ons type Tour gemonteerd. Afgelopen zomer 4500km gereden, bergpassen en haarspeldbochten genomen. Niet dat het niet ging maar met een verhoging van 70mm op het stuur moet het een stuk aangenamer vertoeven zijn. Misschien gaat er ook nog 20mm af aan de achterkant. Lijkt me super rijden.
 
Ketting gesmeerd, het is vandaag toch slecht weer dus de garage ingedoken en iets hobbie gerelateerd werkzaamheden uitgevoerd.

De eerste 500km met mijn nieuwe tweedehandse VFR vtec zijn goed bevallen; aangename zithouding en ruim voldoende power voor mijn rijstijl..... :]
 
Voordat het komende seizoen begint komt er op m'n supersport een setje multiclip clip-ons type Tour gemonteerd. Afgelopen zomer 4500km gereden, bergpassen en haarspeldbochten genomen. Niet dat het niet ging maar met een verhoging van 70mm op het stuur moet het een stuk aangenamer vertoeven zijn. Misschien gaat er ook nog 20mm af aan de achterkant. Lijkt me super rijden.


dat is inderdaad ook een goede optie. verhoogde clipons erop ,ligt er ook een beetje aan waar ze gemonteerd zijn. bij mijn fireblade zitten ze onder de kroonplaat.bij de cbr erboven.
 
Het grootste deel van de 200k beurt is gedaan. Nu nog de kleine puntjes. Ik kloddertje vet hier, kloddertje vet daar...
 
Tijd om de remklauwen schoon te maken en te voorzien van nieuwe rubbers!


remmen.jpg


remmen2.jpg
 
Wat heb ik aan mijn motor gedaan,kan beter zeggen wat heb ik nog niet gedaan....was ex schade motor zielig kneusje mooie motor geworden met gevoel voor originele uitvoering..
Schade hersteld nieuwe kont koplamp zijkant blok schakelpook handvatten.
Aangepast xenon dimlicht,led grootlicht,dagrijleds,hyperpro progressieve veren voor,instelbare veerspanning voor gemaakt,
Zadel opnieuw gestoffeerd,superbike alu lsl stuur,rizoma bar end spiegels, rizoma handgrepen en remgrepen, matris progressieve stuurdemper,barracuda richtingaanwijzers,achterspatbord ingekort, verkorte barracuda kentekenplaathouder,
barracuda kentekenverlichting, carbon hugger,Mivv xcone aangepaste uitlaat,optimate lader aansluiting ingebouwd,sigarettenlader ingebouwd verloop naar usb voor laden GSM navi accupacks etc
Navigatie gemonteerd op stuurdemper
Achterschokbreker vervangen,iridium bougies gemonteerd, nieuw luchtfilter oliefilter olie en Michelin pilot road 4 banden.
Nieuwe tankbeschermingsticker,
kettingdeksel gespoten.
Uitlaatbochten gepolijst als Chrome.
Klein windschermpje van puig gemonteerd
Wielstriping reflecterend gemonteerd
Verder regelmatig onderhoud zelf doen zal vast nog wel wat vergeten zijn maar mijn motor is geworden zoals ik hem wilde hebben
Heeft hoop tijd gekost maar was leuk om te doen vind sleutelen net zo leuk als rijden
 
Wat heb ik aan mijn motor gedaan,kan beter zeggen wat heb ik nog niet gedaan....was ex schade motor zielig kneusje mooie motor geworden met gevoel voor originele uitvoering..
Schade hersteld nieuwe kont koplamp zijkant blok schakelpook handvatten.
Aangepast xenon dimlicht,led grootlicht,dagrijleds,hyperpro progressieve veren voor,instelbare veerspanning voor gemaakt,
Zadel opnieuw gestoffeerd,superbike alu lsl stuur,rizoma bar end spiegels, rizoma handgrepen en remgrepen, matris progressieve stuurdemper,barracuda richtingaanwijzers,achterspatbord ingekort, verkorte barracuda kentekenplaathouder,
barracuda kentekenverlichting, carbon hugger,Mivv xcone aangepaste uitlaat,optimate lader aansluiting ingebouwd,sigarettenlader ingebouwd verloop naar usb voor laden GSM navi accupacks etc
Navigatie gemonteerd op stuurdemper
Achterschokbreker vervangen,iridium bougies gemonteerd, nieuw luchtfilter oliefilter olie en Michelin pilot road 4 banden.
Nieuwe tankbeschermingsticker,
kettingdeksel gespoten.
Uitlaatbochten gepolijst als Chrome.
Klein windschermpje van puig gemonteerd
Wielstriping reflecterend gemonteerd
Verder regelmatig onderhoud zelf doen zal vast nog wel wat vergeten zijn maar mijn motor is geworden zoals ik hem wilde hebben
Heeft hoop tijd gekost maar was leuk om te doen vind sleutelen net zo leuk als rijden

Heb je ook foto's voor ons?
 
Hitteschild onder tank na 31 jaar maar eens opgeschoond


full


full




En ook de tank zelf maar eens gewassen, gekleid en gewaxed...
full
 
Naast dat ik gisteravond xenonlamp erin heb gebracht heb ik ook gelijk wat leds gemonteerd. :}

Helaas heb ik ook een schuivertje gisteravond gehad aan de rechterkant. Zo blijf ik wel aan het repareren...... maar wel k*t de rechter kappen vol met schade, knipperlicht stuk en rempedaal gebogen.

28sa7is.jpg

2psq9uh.jpg
 
Laatst bewerkt:
Druppelladers gechecked.....en zijn nu in de druppelmode voor de komende maanden... ;)


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan