Kawasaki Z1 900 Deel 9

Ik sluit me aan bij Marcel, dus de teller staat op 2. *O*
Ik vind 'm prachtig, en zeker voor een moderne motor heel goed gelukt.
Rijden op deze motor kan nóóit tegenvallen.
 
Laatst bewerkt:
Vind hem ook mooi, nee ik zal niet gelijk naar kawadealer rennen om er een te bestellen, maar geslaagd, zeker voor een retro. Die radiale remklauwen krijgt terwijl de 'moderne' Z900 het nog met ouwerwetse rommel moet doen ;)

en deze is :9~

26142188129_c5da2fbee1_b.jpg
 
Vindt het wel apart techniek van nu in een lookalike van een fiets uit lang vervlogen tijd te stoppen.
En voor degene welke een Z900 uit anno hoeveel veel mooier vindt moet hier niet gaan lopen zeuren over dingen welke anders zijn dat was te verwachten.
Want "stilstand is achteruitgang " was het toch.
En er mee rijden is eigenlijk het beste om te oordelen maar als je m alleen op de looks beoordeelt tja. :]
:t :t
 
Een misser dus |( ,moet je die dame achterop zien ,ze zit bijna op t kontje _O-
t ziet er niet uit :W

praktisch nut voor duo gebruik lijkt inderdaad 0...

ik vraag me af of ze een nieuw blok hebben ontwikkeld voor dit ding of gewoon een gecastreerde versie van die "transformer"900 hebben gebruikt?
gezien de huidige strategie zal het wel weer een samenraapsel van componenten uit andere fietsen zijn.
nieuw tankje erop en wat retro details en cashen maar weer....
u vraagt wij draaien.....
maar goed....even door de marketing heen prikkende ziet het er beter uit als al die andere zooi die kawa de laatste jaren op de markt heeft gekotst...
en van baanbrekende vernieuwingen heb je kawa sinds de eerste 900 zowiezo al nooit meer kunnen betichten dus dit geval is niet echt verrassend in dat opzicht.
 
voor mij een nono....
meer van hetzelfde en vermoedelijk nog voor een dikke prijs ook.
ik schat hem in ieder geval 12000+ euro hier op straat en waarschijnlijk (LET MAAR OP) komt er nog een sp-achtige versie die zomaar 16 of 17 moet kosten.
dat ligt in de lijn der verwachting voor de über-liefhebber (sukkel) die iets "aparts" wil hebben (lees;nog meer cashen)
daarmee wordt het dus de zoveelste overprised retro die je hier in NL niet op straat gaat zien.
een paar jaar op de markt en dan met stille trom in de prullebak, weg gesaneerd door tegenvallende verkoop cijfers wereld wijd...
 
Ik vind het ook een leuke fiets. Zeker met die chromen beugel en die 4-4.

Zal best aardig aan de prijs zijn, zo. Eigenlijk vind ik het een geslaagde combi van oud en nieuw, :t
 
praktisch nut voor duo gebruik lijkt inderdaad 0...

ik vraag me af of ze een nieuw blok hebben ontwikkeld voor dit ding of gewoon een gecastreerde versie van die "transformer"900 hebben gebruikt?
gezien de huidige strategie zal het wel weer een samenraapsel van componenten uit andere fietsen zijn.
nieuw tankje erop en wat retro details en cashen maar weer....
u vraagt wij draaien.....
maar goed....even door de marketing heen prikkende ziet het er beter uit als al die andere zooi die kawa de laatste jaren op de markt heeft gekotst...
en van baanbrekende vernieuwingen heb je kawa sinds de eerste 900 zowiezo al nooit meer kunnen betichten dus dit geval is niet echt verrassend in dat opzicht.

Denk dat de dame achterop veeel meer ruimte heeft dan op een CB1000R.....
Wat is jou probleem Hessel :? :?
 
ik zie wel hoeveel van jullie adepten volgend jaar zo n ding in de schuur hebben staan....

ik denk dat ik het antwoord nu al weet.. ;)
 
Denk dat de dame achterop veeel meer ruimte heeft dan op een CB1000R.....
:?

mee eens..... :Y .....ik probeer daarom van de winter een reise enduro te scoren....suggesties? (en roep nu aub niet kawasaki versys,dat is geen optie..)
 
Laatst bewerkt:
voor mij een nono....
meer van hetzelfde en vermoedelijk nog voor een dikke prijs ook.
ik schat hem in ieder geval 12000+ euro hier op straat en waarschijnlijk (LET MAAR OP) komt er nog een sp-achtige versie die zomaar 16 of 17 moet kosten.
dat ligt in de lijn der verwachting voor de über-liefhebber (sukkel) die iets "aparts" wil hebben (lees;nog meer cashen)
daarmee wordt het dus de zoveelste overprised retro die je hier in NL niet op straat gaat zien.
een paar jaar op de markt en dan met stille trom in de prullebak, weg gesaneerd door tegenvallende verkoop cijfers wereld wijd...

En daarom heb ik mijn '78 Z1000 dan ook maar een update gegeven, geen gezeur dat het kontje te kort is, belachelijk dure Ohlins erop, te veel geld uit gegeven aan spullen die uit de catalogus van Yoshimura, Mikuni, Wiseco, Goodridge, Rizoma, K&N, Racefit en APE komen, radiale remklauwen maar overgeslagen en nog steeds geen plek voor een passagier.
En ik noem het een z1120 SP waar bij SP staat voor Summa Perii dat is Latijns voor Totaal Verpest.
En waarom? omdat ik een Uber liefhebber ben die graag iets "apart"wil

Heren wat een emotie omdat Kawasaki een nieuwe motor uitbrengt onder een oude naam :+
full
 
Laatst bewerkt:
Ik vind 'm ook wel mooi, behalve dan dat er geen uitvoering is in Kawagroen. Maar ik hoop eigenlijk op een versie met wat meer power, bijv. met een supercharger.
 
Ik vind 'm ook wel mooi, behalve dan dat er geen uitvoering is in Kawagroen. Maar ik hoop eigenlijk op een versie met wat meer power, bijv. met een supercharger.

Kawagroen ? Dat is toch niet de kleur voor een Z900 en ook nooit geweest :X
De metallic groen gele/versie uiteraard wel..Pas 10 jaar later bij de Lawson kwam Kawagroen op straatfietsen en daarvoor alleen op de competitie bikes.
 
Wat mij er t meest aan tegenstaat,is dat ze net doen alsof ze iets heel nieuws gemaakt hebben :N ,terwijl ik t een goedkoop melkkoetje vindt;zo we gooien er een lookalike tankje en kontje op,en hoppa kassa!we hebben een replica,tot zover mijn mening over t ding,een ieder die m koopt,erg veel plezier ermee :Y
 
Kawagroen ? Dat is toch niet de kleur voor een Z900 en ook nooit geweest :X
De metallic groen gele/versie uiteraard wel..Pas 10 jaar later bij de Lawson kwam Kawagroen op straatfietsen en daarvoor alleen op de competitie bikes.

Dat weet ik wel, maar dat is wat ik zou willen. Trouwens bij de 2-takten waren er al eerder lime green modellen.
 
Kawagroen ? Dat is toch niet de kleur voor een Z900 en ook nooit geweest :X
De metallic groen gele/versie uiteraard wel..Pas 10 jaar later bij de Lawson kwam Kawagroen op straatfietsen en daarvoor alleen op de competitie bikes.


De racers waren kawa groen, KR, H1, H2, die zelfde productie fietsen waren ook allemaal andere kleuren, de eerste productie motor die lime green was, was volgens mij (zover ik weet) begin 80 de Z1000 R.
de mensen die zegggen dat een kawa groen moet zijn moet het hele boek nog maar eens doorlezen
:t :t
 
De racers waren kawa groen, KR, H1, H2, die zelfde productie fietsen waren ook allemaal andere kleuren, de eerste productie motor die lime green was, was volgens mij (zover ik weet) begin 80 de Z1000 R.
de mensen die zegggen dat een kawa groen moet zijn moet het hele boek nog maar eens doorlezen
:t :t
Was het niet zo dat de crossers in het wk250cc met Torleif Hansen als eerste met dat lime green reden ('t is al even geleden) :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan