Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik heb een Ztechnik V-stream ruit voor de K1600 te koop. Is aangekocht in juni 2017 en heeft er heel kort opgezeten. Is voor te hoog.

Ik verkoop hem voor 225 euro inclusief verzendkosten!
 
Zooooo. Zaterdag was de K ophaaldag.

Mooi weer, heerlijke dag de K te halen dus. Na aankomst eea bekeken, paperassen en n mooie duidelijke uitleg van de knoppen werd t tijd definitief Kaatje te bestijgen.

Wij hadden deze laten voorzien van de nieuwste Navigator, de 6 dus.
Absoluut n prachtwerkend apparaat!!

Okee, naar huis. Wat opvalt is toch wel de niet geheel fijne versnellingsbak, maar bekend, geaccepteerd. Voor 3500 tpm opschakelen gaat uitstekend, bij wat rapper vind ik t niet leuk meer. Hoeft ook niet want........wat heeft dat ding n gigakoppel. Eigenlijk is vanaf 1500 tpm belachelijk veel kracht dat schakelen.....bijna onzin is. Verder rijd t als vanzelf....

Vandaag n bijna 500 km trip gedaan, weekje vrij, en m eventjes zo rap als t kan naar 180 laten gaan. T begrip tourmotor is dan even niet van toepassing. Rijd dan domweg uit de kunst, knap gedaan bij BMW. T scherm van de helm had ik nog steeds omhoog.....

Over t hele tochtje geeft de BC n verbruik aan van.....4.9 l op 100 km....Ga morgen maar s voltanken en uitrekenen, lijkt mij wel ERG zuinig.

De gehele bediening van de ring links is , vind ik, fantastisch. Gemakkelijk en logisch, en met de beide handjes aan t stuur!! Bij de GW was je overal aan t vriemelen, de nieuwste heeft ook nog steeds eea buiten bereik....

Hopelijk is deze net zo goed wat techniek betreft als deze rijd en bediend, zijn wij dan dus heel tevreden.
Heerlijke motor en...nog s n mooi geluid uit de schoorstenen ook.

Minpunt? Tsjah........de bak had netter schakelend gemogen maar ach.....t is vergeven. T navischerm met de hedendaagse zon in de rug amper te zien maar......Miep verteld t wel dus..ook weer geregeld.

Tot zover.......
 
Laatst bewerkt:
Kan mijn olieverbruik te maken hebben met het feit dat mijn blok kapot is?. Is een 2011 model.
 
Kan mijn olieverbruik te maken hebben met het feit dat mijn blok kapot is?. Is een 2011 model.


Wat is op dit moment je olieverbruik?
Is de uitlaatopening vettig?
Rookt de motor bij gasgeven?

Het kan zijn dat er een zuigerveer defect is wat bij de K1600 soms voorkomt.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, ik heb een vraagje.
Is het interessant om mijn K1600 Gt in Nederland te verkopen, of is dat een dure zaak.
Ik ga deze middag eens kijken bij Bmw Keram in Maastricht, is dat een goede garage?
Gr X4ier
 
Goedemorgen, ik heb een vraagje.
Is het interessant om mijn K1600 Gt in Nederland te verkopen, of is dat een dure zaak.
Ik ga deze middag eens kijken bij Bmw Keram in Maastricht, is dat een goede garage?
Gr X4ier

Dit ligt eraan uit welk land je komt.
Als je bv uit België komt dan zal jouw motor waarschijnlijk een lager vermogen hebben wat voor de NL markt minder interessant is.

De NL dealer moet ook nog eens het resterende BPM bedrag moeten afdragen waardoor je hoogstwaarschijnlijk een lager inruilbedrag zal krijgen.

Uit Duitsland worden wel veel motorfietsen geïmporteerd die meestal full options zijn en over het volle vermogen beschikken.
 
Goedemorgen, ik heb een vraagje.
Is het interessant om mijn K1600 Gt in Nederland te verkopen, of is dat een dure zaak.
Ik ga deze middag eens kijken bij Bmw Keram in Maastricht, is dat een goede garage?
Gr X4ier

Over de invoer is hierboven al genoeg gezegd. Keram is een prima garage, kom er al jaren.
 
Dit ligt eraan uit welk land je komt.
Als je bv uit België komt dan zal jouw motor waarschijnlijk een lager vermogen hebben wat voor de NL markt minder interessant is.

De NL dealer moet ook nog eens het resterende BPM bedrag moeten afdragen waardoor je hoogstwaarschijnlijk een lager inruilbedrag zal krijgen.

Uit Duitsland worden wel veel motorfietsen geïmporteerd die meestal full options zijn en over het volle vermogen beschikken.

Ik kom uit Belgie, maar motor is op laag vermogen ingeschreven maar staat op vol vermogen ;-)
 
Eindelijk het verlossende telefoontje van de dealer.

The sound of Silence is binnenkort voorbij.
The Remus dempers zijn binnen en worden maandag eronder gezet.

Gelukkig een paar tunnels op de terugweg.
 
Laatst bewerkt:
:+

Dat zal best lekker klinken ja..

Ik kwam afgelopen dinsdag ook gezellig thuis trouwens haha.. Toch maar besloten om nieuw rubber te laten plaatsen





Is al de tweede keer dit seizoen dat ik verblijd wordt met extra ijzer.. -O- Jammer want de achterband ziet er na 10.000 km toch nog best redelijk uit al zeg ik het zelf...
 
Hmmm, balen. Al de 2e keer dus? Rijd je veel over verdrijvingsvlakken of redresseerstroken ? :+


Wellicht een spijkervanger maken? Voorband gooit allerlei ongerechtigheden op, zie dan in de achterband terecht kunnen komen. Een rubber flap voorkomt dat laatste. Wordt ook veel door de overheid gebruikt.

Hier eentje onder een R1200RT.
IMG-20160618-WA0000.thumb.jpg.5b4ad25e91cfb319a695d70c799dfabb.jpg
 
Euhm nee dat doe ik eigenlijk niet - ik moet zelfs zeggen dat ik super netjes rijd :o Wel een idee om zo'n ding er op te zetten. Staat voor geen meter alleen....

Kan mijn olieverbruik te maken hebben met het feit dat mijn blok kapot is?. Is een 2011 model.


-O-

Ik lees het nu pas..

Wat bedoel "mijn blok is kapot" ??
In welke hoedanigheid ?
 
Laatst bewerkt:
:+

Dat zal best lekker klinken ja..

Ik kwam afgelopen dinsdag ook gezellig thuis trouwens haha.. Toch maar besloten om nieuw rubber te laten plaatsen

[~[url="http://boxer.gs/wp-content/uploads/2017/10/20171018-spijker-01.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="http://boxer.gs/wp-content/uploads/2017/10/20171018-spijker-02.jpg"]afbeelding~][/url]

Is al de tweede keer dit seizoen dat ik verblijd wordt met extra ijzer.. -O- Jammer want de achterband ziet er na 10.000 km toch nog best redelijk uit al zeg ik het zelf...

Blijft altijd balen als je voortijdig afscheid moet nemen van je banden door onvoorziene omstandigheden.

De bankrekening vind het ook nooit een goed idee.

Begin volgend jaar laat ook ook de Dunlop Road Smart III monteren want slijtnokken komen in de buurt van vervanging.
 
Wellicht een spijkervanger maken?

Voorband gooit allerlei ongerechtigheden op, zie dan in de achterband terecht kunnen komen.
Een rubber flap voorkomt dat laatste.
Wordt ook veel door de overheid gebruikt.

Hier eentje onder een R1200RT.
[afbeelding]
Heb al jaren zo'n ding onder het blok hangen. Werkt perfect, en als je ziet hoe beschadigd dat ding is (derde versie inmiddels...), dan weet je gelijk wat er allemaal tegen je achterband aan gezwiept wordt, als zo'n ding er niet zou zitten.



...een paar plaatjes ; toen flap 3.0 nog ongeveer nieuw was... :/

Bewust iets bolling in het kunststof (geen rubber) gemaakt. Soort van stroomlijn, ofzo... :+



i-JvkmDWp-M.jpg


i-DH8nTG6-M.jpg


i-DBkr3hq-M.jpg


i-2NrNpJ6-M.jpg

i-qkV9v2Z-M.jpg
 
In 2011, toen nog met (rubber) flap versie 1.0 vond ik een keer onderstaande messing 'bout' in dat ding terug.

Had ik blijkbaar onderweg opgepikt, en was er dwars door heen 'gevlogen', en zat er vast in.


i-kbmXKWd-M.jpg


i-37MsNMT-M.jpg
 
Het materiaal waar ik die 'flap' uit heb gemaakt, dat komt onder uit een fietstas vandaan.
Daar ligt meestal zo'n langwerpige kunststof plaat in, om de fietstas iets van stevigheid op de bodem te geven.

Makkelijk met een hobby- of Stanleymes bewerken, en het spul is bijzonder slag- en vormvast, zonder uit te harden.

De alu strippen, waar het stukje kunststof op vast zit, zijn 2.5 mm dik, en 3 centimeter breed (materiaal per meter te koop in nagenoeg ieder bouwmarkt).

En het voordeel van deze alu strippen is dat het trillingen goed kan verwerken, want die twee stripjes zijn inmiddels bijna 7 jaren jong, en hebben er nu bijna 60.000 km (we rijden niet meer zo veel...) op zitten, en vertonen geen vermoeidheidsverschijnselen.
 
Je moet natuurlijk wel iets van bevestigingsmogelijkheden hebben onderaan, of onderin het blok.

Bij die boxerblokken zitten er af fabriek M8 draadgaten onder in het blok, dus dat was makkelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan