Triumph Street Triple topic deel 24

Hallo allen,

Ik heb sinds vorig jaar een Roulette groene Street Triple uit 2007 in mijn bezit, echter is het tijd voor wat onderhoud. Olie vervangen en dergelijke.

Helaas ben ik niet in het bezit van een instructieboek, heeft één van jullie er misschien 1 thuis liggen waar niks mee gedaan wordt? Ik heb geen ingescande kunnen vinden in dit topic helaas, misschien dat er ergens 1 circuleert op het web alleen ik heb niks kunnen vinden dan een uitgebreid werkplaatshandboek van een Daytona uit 2006.... :/

Verder ben ik benieuwd als één van jullie ervaring heeft met het begrenzen van een Street op 35 kw, de motor heeft op het achterwiel net minder dan 70kw dus mag begrenst worden voor A2. Hij wordt helaas begrensd op het gas omdat er geen manier is om de ECU of injectie aan te passen is. Op het moment rijdt mijn vader op de motor.

Kan er een foto van mijn Street toe worden gevoegd aan de OP?

Alvast bedankt!

Zoek je een instructieboekje of een werkplaatshandboek? Instructieboekje kan je gewoon via de Triumph site vinden als het goed is....

En ja, er kan een foto in de OP. Welke wil je?
 
Zoek je een instructieboekje of een werkplaatshandboek? Instructieboekje kan je gewoon via de Triumph site vinden als het goed is....
Ik zoek een instructieboekje, op de website van Triumph kan ik alleen een instructieboek vinden voor de nieuwe 765 modellen.

Wat voor een olie gooien jullie in je eerste generatie Streets? Synthetische, semi synthetische? Hoeveel W?

Ik zou deze foto graag in de OP willen, heb helaas niet veel betere foto's van de motor op dit moment.
full


Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Klopt hij heeft op papier meer vermogen dan 70KW, echter heeft die op het achterwiel minder dan 70kw. De motor heeft standaard 78KW vermogen op de krukas, gelukkig 68 kw op het achterwiel. De wetgeving is gelukkig zo krom dat er niet word gezegd waar het vermogen op gebaseerd is.

Het verhaal staat wel mooi uitgelegd in dit artikel: Startersmotor.nl - Wetgeving en regels 11kW en 35kW

Denk je niet dat justitie en/of een verzekeringsmaatschappij moeilijk gaat doen in geval van triple-troubles? Ik denk dat het vermogen wat op de officiele papieren staat, iets meer gewicht in de schaal legt dan een uitdraai van een vermogensbank die niet eens van jouw motor hoeft te komen.
 
Ik zoek een instructieboekje, op de website van Triumph kan ik alleen een instructieboek vinden voor de nieuwe 765 modellen.

Wat voor een olie gooien jullie in je eerste generatie Streets? Synthetische, semi synthetische? Hoeveel W?

Ik zou deze foto graag in de OP willen, heb helaas niet veel betere foto's van de motor op dit moment.[afbeelding]

Alvast bedankt!

Ik gooi er altijd halfsynteet in, 10W40.
 
Denk je niet dat justitie en/of een verzekeringsmaatschappij moeilijk gaat doen in geval van triple-troubles? Ik denk dat het vermogen wat op de officiele papieren staat, iets meer gewicht in de schaal legt dan een uitdraai van een vermogensbank die niet eens van jouw motor hoeft te komen.

Ik heb voordat ik de motor had aangeschaft contact opgenomen met de verzekeringsmaatschappij waar ik op het moment bij zit. Hij kan legaal worden verzekerd als die begrensd wordt op het gas. Echter blijft de originele 78KW staan op de kenteken kaart, stel dat ik aangehouden wordt door een agent dan kan ik een boete krijgen omdat ik niet in het bezit ben van een A rijbewijs.

Kortom ik rijd dan wel verzekerd maar kan beboet worden voor het besturen van de Triple helaas super krom maar ik ben in ieder geval verzekerd en daar gaat het om. ;( .

Hij valt op 35KW ook onder de gewichts en kracht verhouding. Ik mag er dus gelukkig op rijden.
 
Ik weet niet hoe het er in NL toegaat maar hier in B wordt bij niet verzekering je gemotoriseerd voertuig in beslag gesteld op kosten van de bestuurder en bij een niet geldig rijbewijs gaat hij aan de ketting tot de eigenaar een geldig verzekeringsbewijs kan voorleggen. Als eigenaar/bestuurder dan één persoon zijn heb je een probleem.
Je kan beter een motor kopen met 35 Kw op de officiële documenten en hem dan terug laten openstellen door een dealer. Dat merkt niemand.
 
Laatst bewerkt:
Originele uitlaat dempers triumph streettriple R eerste model ronde koplampen te koop op marktplaats.
Te vinden onder motoren onderdelen overige.
Doe een leuk bod en deze geheel nieuwe dempers are yours !
 
Die moderne Triumph blokken zitten erg strak kn elkaar dat hoor je met lopen. Met een ton komen ze pas een beetje los. Is de olie met 15w50 niet wat dik?
 
Ik zoek een instructieboekje, op de website van Triumph kan ik alleen een instructieboek vinden voor de nieuwe 765 modellen.

Wat voor een olie gooien jullie in je eerste generatie Streets? Synthetische, semi synthetische? Hoeveel W?

Ik zou deze foto graag in de OP willen, heb helaas niet veel betere foto's van de motor op dit moment.[afbeelding]

Alvast bedankt!

Wel in het Engels, maar bij deze

Foto zet ik er bij.
 
Uit de manual :
"Fill the engine with a 10W/40 or 10W/50 semi or fully synthetic motorcycle engine oil
that meets specification API SH (or higher) and JASOMA, such as Castrol Power 1
Racing 4T 10W-40 (fully synthetic) engine oil,sold as Castrol Power RS Racing 4T 10W-40
(fully synthetic) in some countries.
"

Ik gebruik al jaren Putoline Sport4 10W40 semi-synthetische olie, bij Ten Kate bijna altijd in de aanbieding voor € 35,-

Het kan nog goedkoper, namelijk bij Oliewereld Castrol Power RS 4T 10W40 semi-synthetische olie voor € 27,89 !!

Duurdere vol sythetische olie is volgens mij echt niet nodig.
 
Nogmaals: Erg mooie motor. Kleur wit / rood kun je niet fout mee gaan.
In mijn opinie alleen nog ff een ‘korte kont’ er op en hij is klaar.
Veel plezier er mee.
 
Hoi hoi , maybe is de vraag al vaker voorbij gekomen maar met de zoek functie zoveel hits over banden dat ik de vraag hier ook even stel. Ik heb triple r oud model en rij nu met pilot power 2ct en deze bevallen prima maar mijn voorband begint een beetje te cuppen achter is nog redelijk maar wil beide banden vervangen. Welke banden hebben jullie onder jullie triple liggen en zijn jullie over te spreken en over welke absoluut niet . neig nu na een nieuwe set powers 2ct maar goed hoor graag jullie ervaringen
 
Hoi hoi , maybe is de vraag al vaker voorbij gekomen maar met de zoek functie zoveel hits over banden dat ik de vraag hier ook even stel. Ik heb triple r oud model en rij nu met pilot power 2ct en deze bevallen prima maar mijn voorband begint een beetje te cuppen achter is nog redelijk maar wil beide banden vervangen. Welke banden hebben jullie onder jullie triple liggen en zijn jullie over te spreken en over welke absoluut niet . neig nu na een nieuwe set powers 2ct maar goed hoor graag jullie ervaringen

Kun je beter ff hier vragen: Alles over motorbanden Deel 7 De consensus is dat de 2CT een wat ouder type is en dat er inmiddels betere banden verkrijgbaar zijn van meerdere merken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan