Interesse peiling Yamaha SR250

Mojave

MF veteraan
13 aug 2015
2.492
18
Mijn Yamaha SR 250 uit 1982 heb ik helemaal uit elkaar gehad en weer opgebouwd. Wegens ziekte ga ik er niet meer op rijden.

Het volgende is eraan gedaan:
- frame carterdelen spatborden tank en velgen gestraald en gespoten.
- alle lagers vervangen van wiellagers tot balhoofdlagers tot alle lager is het blok.
- nieuwe zuiger(veren), nokkenas, distributieketting. Bij Jan Smit Powerparts is de cylinder gehoond en zijn de kleppen geslepen en geschuurd.
- de gespoten velgen heb ik opnieuw laten spaken.
- twee nieuwe banden.
- alle pakkingen en keerringen nieuw.
- nieuwe remschoenen.
- etc.

Toen ik begon stond er op de teller 60k. Bij opbouw is er een nieuwe km teller opgekomen en heb ik na al deze werkzaamheden 100km gereden.

Hebben jullie enig idee wat deze motor bij verkoop op zou mogen brengen? Er is aardig wat geld in gaan zitten maar ik begrijp ook het is wat markt betreft geen XT500 om een technisch iets vergelijkbaar model te noemen.
 
Laatst bewerkt:
Foto heb ik niet bij de hand, kan ik later verzorgen. Tank is niet professioneel gespoten, wel door een schilder met spuitervaring (transtellen etc.)

Alles is gestraald. Stalen delen als frame gezandstraald. Aluminium delen als carters carb etc met glasparel gestraald.
 
Laatst bewerkt:
mijn ervaring (gn 400) leert; tis wat de gek ervoor geeft.
en voor een sr400/500 geeft de gek heel veel.
voor een hele nette sr 250 moet je vragen wat je wilt en hopen dat iemand het bied en betaald.
 
Foto heb ik niet bij de hand, kan ik later verzorgen. Tank is niet professioneel gespoten, wel door een schilder met spuitervaring (transtellen etc.)

Alles is gestraald. Stalen delen als frame gezandstraald. Aluminium delen als carters carb etc met glasparel gestraald.

Wie het heeft gespoten maakt niet uit, het is het resultaat dat telt.
 
woon je bij mij in de buurt ???

ik denk onverkoopbaar....



zonder gekheid, je moet ervoor vragen wat je er voor wilt hebben. het is voor de nieuwe rijbewijs regels een ontzettend mooi motortje als ik het zo hoor.

en de funfactor word vaak onderschat. mijn GN400 had ook maar 37 pk ofzo... maar wat een gaaf ding om op ronde te raggen man. zeker de motor die ik voor een kort ritje als eerste pakte.
mensen in de grote steden kunnen makkelijker met zo'n apparaat naar de binnenstad dan op een dikke motor. bijvoorbeeld....
 
Post een foto, ik rij een gn250 tracker en
Hoge funfactor....
Als ie mooi is (naar mijn smaak) heb ik interesse
 
Leukemie is toch goed behandelbaar tegenwoordig?
Als de waarde van zo'n SR verwaarloosbaar is zou ik de behandelingen afwachten, heb je straks iets om naar uit te kijken dunkt me...

Heel veel sterkte en succes toegewenst kerel...kop op!
 
Goed behandelbaar is maar net hoe je het bekijkt, binnen een week zag ik twee patiënten met een laken over hun hoofd de afdeling af gaan. Eentje was van mijn leeftijd 42 jaar. Het is maar net wat je goed behandelbaar vindt. Volgens de statistieken heb ik met mijn vorm 25-40% kans dat ik over vijf jaar nog leef. Het zijn maar statistieken het verschilt heel erg per persoon. Maar statistieken blijven wel harde cijfers. De artsen zeggen je kunt het ook zo bekijken, je haalt het wel of je haalt het niet dat is 50%. Ik ben geen positivo goeroe maar een stille vechter met levenslust.

Leukemie zelf is goed behandelbaar, het risico zit hem in complicaties die fataal kunnen zijn. Bijna niemand gaat aan de leukemie maar mensen overlijden wel door complicaties. Een simpele infectie waar een gezond persoon een kuurtje voor krijgt kan mij fataal worden. Ik wil niet negatief doen of negatieve aandacht vragen, maar mijn leven is wel veranderd. Dat zal best iets afzwakken.

Terug naar motorfietsen. Tot begin dit jaar had ik vier motoren en ik wilde al minderen het werd teveel. Begin dit jaar mijn SRX600 verkocht, ding was in Nieuwstraat. Nu heb ik nog een Harley die wil ik houden. Plus een motorscooter en de SR250. De SR en/of de scooter wil ik ook weg doen. Waarschijnlijk uiteindelijk alleen de Harley houden. Ik zie mij niet meer door weer en wind oo de scooter naar mijn werk gaan.
 
Laatst bewerkt:
Nu met foto's.

full

full

full

full

full
 
Hij staat nu te koop hier op MF met een richtprijs van 1950. In de advertentie zien de foto's veel kleiner, daar ben ik niet zo handig mee. De foto's hier in dit topic vind ik duidelijker.
 
Dit is een leuk ding voor iemand die nog niet op een zware mag rijden! Of iemand met korte benen... Succes met de verkoop!
 
Volgens mij de laagste motor die er is. Standaard al laag met dikke buddy en nu dun zadel op het frame gemonteerd. Wellicht zal een VT600 nog lager zijn. Met zijn 130kg voelt het als een grote brommer. Hij staat nu te koop of MF. Na revisie heeft hij 100km gereden.
 
Laatst bewerkt:
In mijn verkoop topic hier op MF krijg ik alleen foto's in klein en daarmee onscherp formaat. Kan iemand mij helpen hoe ik daar de scherpe grote foto's krijg zoals hier in het topic interesse peiling?
 
Laatst bewerkt:
Foto's ben ik niet handig mee en de advertentie teksten werken weer anders als een ander topic. Maar er staan nu ook de scherpe foto's in de advertentie. Ik ben benieuwd of er interesse is voor deze lichte en incourante 250cc die wel in heel nette staat is (zie de foto's).
 
ik zie net de foto update pas.... hele mooie basis waar al veel aandacht aan gegeven is. mag je rustig geld voor vragen. alleen de juiste koper vinden is vaak het moeilijkste.
 
Het idee was ook niet om er een scrambler tracker of whatever van te maken. Maar die originele buddy was veel te groot voor zo een rank fietsje. Tellers waren defect en ik vond deze kleintjes wel leuk. Maar verder is het grotendeels origineel en vooral een restauratie waarbij veel chrome is vervangen door lak.

Geld vragen kan natuurlijk alleen is het "maar" een 250cc en dat blijft lastig, in ieder geval in Nederland :)

Yamaha kent naast de 500 ook een 400 net als jouw Suzuki. Het verschil tussen een 400 en 500 is denk ik niet zo groot als dat je het vergelijkt met de 250. Maar ik heb nooit een 400 of 500 gehad, alleen de SRX600 en SZR660 dat reed ook heel leuk.

Die 600 heb ik dit voorjaar verkocht in showroomstaat met origineel 13k op de teller, een origineel Nederlandse versie uit eind jaren tachtig. Dat ding was niet gerestaureerd maar alle eigenaren hebben hem als verzamelfiets gehad die alleen buiten kwam als het plus 25 graden en onbewolkt was. Die 600 heb ik voor 2250 euro verkocht. Voor dat geld heb ik voor de koper nog een nieuwe voorband en accu gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
je kunt er een voorbeeld foto aan de advertentie toevoegen, potentie genoeg lijkt

me.https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjV8OTo7KnXAhWLjKQKHb2cB0cQjhwIBQ&url=http%3A%2F%2Fthebikeshed.cc%2F2013%2F11%2F30%2Fauto-fabrica-type-3%2F&psig=AOvVaw3bIYFdwHeL_ORt5J9VCVcr&ust=1510054304110335
 
Terug
Bovenaan Onderaan