Yamaha Niken 3 wieler

Ik vind'em wel tof, als de ene band grip verliest in de bocht heb je de ander nog. Niet eens zo gek ;-)
Ook leuk, als hij omdondert valt hij nooit plat. Hij gaat niet verder dan de aanslag van de vork.
Denk zelfs dat er een soort stabilisator op zal zitten waarmee hij rechtop kan blijven. Dat systeem heeft een MP3 ook.
 
Dat laatste zal niet kloppen. Ik zag zojuist pas dat hij een gewone zijstandaard heeft.
 
Laatst bewerkt:
Hoeft niet. Is gewoon een MT09 :+
Net even nagevraagd bij een MP3 eigenaar en die heeft twee schokdempers en geen vier.

En een MP3 kan wel omvallen. Ik heb zelf de schade gevallen gezien.

Wie is er nu beperkt?
 
Laatst bewerkt:
~Mojave schreef op 26 oktober 2017 @ 20:45
En een MP3 kan wel omvallen. Ik heb zelf de schade gevallen gezien.
Wie is er nu beperkt?


De vooras kan met een knop bij het gashendel tijdens het verminderen van snelheid en onder de 10km/h elektronisch vergrendeld worden zodat de motorscooter stabiel rechtop blijft staan. De blokkering kan ook ingeschakeld worden nadat je met je voeten op de grond tot stilstand bent gekomen. Dat moet zelf instellen. Als je dat niet doet kun je je evenwicht verliezen waardoor je inderdaad om kunt vallen.

De Niken werkt zonder vergrendeling, waardoor je ook een zijstandaard nodig hebt. Als echter aan het rijden bent, kun je niet platter door de bocht door de beperking van de vork. Op die manier kun je dus niet omvallen.

Wat bedoel je echter met Wie is er nu beperkt? Die snap ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Die blokkering moet je inderdaad zelf inschakelen. Maar platter door de bocht, dan is die blokkeerstand niet ingeschakeld en kun je wel degelijk op je plaat gaan met een MP3. Dat is echt een misverstand. Of ga je met minder dan 10km in blokkerstand de bocht om?

Beperkt ging om wat technisch mogelijk is. Zie eerder in dit topic. Afgaand op de MP3 techniek geeft het wel iets meer stabiliteit dan een enkel voorwiel maar ook niet onbeperkt hoor. Dan moet je een trike kiezen.
 
Was die ontwerper dronken ofzo toen hij dit concept getekend heeft...

Dit kan toch geen waarheid zijn laat staan bestaansrecht hebben...
 
Was die ontwerper dronken ofzo toen hij dit concept getekend heeft...

Dit kan toch geen waarheid zijn laat staan bestaansrecht hebben...


Ik hoop in ieder geval dat ze snel allemaal naast de weg liggen .. wat een baggerding .
Koop dan maar een Can-am .. als je niet meer kan motorrijden ..
 
Die past niet eens door de steeg, laat staan dat ie door de schuurdeur past.
Gelukkig maar. :+
850cc. Wat voor schuurdeur heb je. Oke bij een stenen schuur gaat de muur parten spelen dus moet je goed mikken. Of kun je niet genoeg gang maken? :)

Motorrijder ramt door drie schuurtjes en komt bij de overbuurvrouw in de keuken tot stilstand. Kamervragen over driewielers met rijbewijs B. Topman van Yamaha Nederland stapt op. Eergevoel bij de Japanners he.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop in ieder geval dat ze snel allemaal naast de weg liggen .. wat een baggerding .
Koop dan maar een Can-am .. als je niet meer kan motorrijden ..
Of je rijbewijs niet weer wilt halen zoals mijn pa op zijn 68e. Maar hij zag niets in de Yamaha hij houdt liever zijn MP3. Hij doet het ook rustig aan, dan kan het best met rijbewijs b.
 
Laatst bewerkt:
~
Was die ontwerper dronken ofzo toen hij dit concept getekend heeft...

Dit kan toch geen waarheid zijn laat staan bestaansrecht hebben...[/quote

Een rolstoel is ook geen fraai ontwerp , en toch zitten daar al heel wat ex motorrijders in en die zijn blij dat de rolstoel bestaat ! zo zal er ook een doelgroep zijn die deze NIKEN een prima apparaat vinden om op te rijden.
 
IK kan me het nauwelijks voorstellen, maar er schijnen zelfs mensen te zijn die een vierwieler kopen.
Meer dan 1000 kg zwaar, benzineverbruik 1 op 10, slechte acceleratie, hoge belasting, te bizar voor woorden. :X
 
\
Was die ontwerper dronken ofzo toen hij dit concept getekend heeft...

Dit kan toch geen waarheid zijn laat staan bestaansrecht hebben...[/quote

Een rolstoel is ook geen fraai ontwerp , en toch zitten daar al heel wat ex motorrijders in en die zijn blij dat de rolstoel bestaat ! zo zal er ook een doelgroep zijn die deze NIKEN een prima apparaat vinden om op te rijden.

Mee eens Dodge, Sommige lullen maar raak hier. Totdat ze zelf wat mankeren.
O fmen het wat vind ok,m aar om nou alles af te branden. Stoere mannen. |(
 
IK kan me het nauwelijks voorstellen, maar er schijnen zelfs mensen te zijn die een vierwieler kopen.
Meer dan 1000 kg zwaar, benzineverbruik 1 op 10, slechte acceleratie, hoge belasting, te bizar voor woorden. :X


:t ,,, :t :t :t
 
Hallo oma :W

Voor wie het interesseert; de Niken wordt eind deze maand gepresenteerd in Oostenrijk en ik ben daar bij. Vind ik zelf ook een van de meest interessante (op elke denkbare manier) nieuwe motoren van dit jaar, dus ik heb ook al een waslijst aan vragen voor de engineers. Maar als iemand hier nog een slimme vraag heeft die ik mee kan nemen, gooi het er maar uit en ik kan kijken wat ik kan doen.

Tschüss!
 
Waarom?
Lijkt me de juiste vraag.
Nog even en er zijn zelf stabiliserende motorfietsen op de markt.
Zijwieltjes bestaan ook al.
Dus... Waarom?
 
Terug
Bovenaan Onderaan