Motovlog?

Leuk om te zien dat er zoveel vloggers zijn, alleen heb ik niet echt het gevoel dat er veel actief zijn.. best jammer!
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand al de Gopro 6? Beelden zien er veelbelovend uit, vooral de beeld stabilisatie vind ik een dikke plus.
Nadeel van het apparaatje: 569 euro.

Veel motovloggers (die met erg veel subs) hebben liever de oudere versie omdat de mic input niet zo best is. Beeldkwaliteit is wel top, maar voor die prijs laat ik 'm lekker links liggen.
JakeTheGardenSnake, Motonosity en CycleCruza vonden deze maar niets en hebben die binnen de week terug gebracht.

PS: Sony RX0 ultra-compact shockproof waterproof digital camera
Sony DSC-RX0, een 700$/€ kostende action camera met DSLR kwaliteit :)
1920x1080 tot wel 1000fps!! en 4k output? (geen idee wat dit is)
(en deze heeft wel een 3,5mm jack ;))
 
Laatst bewerkt:
Zijn hier meer vloggers die rijden met een Arai helm ????
Zo ja, welke mic gebruik jij?

Ik heb het idee dat mijn helm te gehorig is.....dat geen enkele microfoon goed zal werken. Altijd ruis.....
 
Ik gooi mijn filmpjes om de week of 2 online, heb niet veel interessants gezien deze week, dus misschien maar vandaag even een half assed review maken over m'n fiets :')
In de trant van "things I hate and things I like about the bike" :+
 
Wat is actief.
Er zijn er zat die een video per week leveren.
Sommige (waaronder ik) zelfs 2 per week ;)

no offense naar alle huidige motovloggers, maar wat ik tot nu toe heb zien voorbij komen qua motorvloggers is een beetje royal jordanian proberen te imiteren; ''Daily observations'' gedoe, alleen met een veel minder interessante omgeving en veel slechtere kwaliteit. Beetje zonde van je tijd is het dan.

Wat ik bedoel met actief is iemand die er echt aandacht en energie in steekt. 1x per week zou dan zeker (meer dan) voldoende moeten zijn, mits je er ook consistent mee bent i.p.v. 3x per jaar 3 maanden winterstop. :X

Wat ik aangeef is ook terug te zien aan de views die de vloggers pakken en het aantal subs.. Motor vloggen zou veel meer views kunnen pakken als je het mij vraagt, vooral omdat het niet heel groot is in Nederland. Wat ik zeg is alleen maar hopelijk opbouwende kritiek en is absoluut niet negatief bedoeld.

Zeker doorgaan met vloggen, ik heb op je gesubbed!
 
Laatst bewerkt:
Ik gooi mijn filmpjes om de week of 2 online, heb niet veel interessants gezien deze week, dus misschien maar vandaag even een half assed review maken over m'n fiets :')
In de trant van "things I hate and things I like about the bike" :+

Beetje mijn punt van mijn reactie hierboven hehe ;)

Waarom niet lekker extra tijd nemen en een in-dept review maken met mooie angles en wat kleuter edit werkjes erin.

Uiteraard moet iedereen filmen wat ie wil filmen, dont kill me for this :X

Leuke motor heb je!
 
Ik denk dat het vooral heeft te maken met het feit dat velen die het doen het voor de hobby doen. De meesten hebben geen geld om 5 gopro's op hun fiets te gooien, laat staan de tijd om elke dag te rijden om genoeg content te genereren om het interessant te houden en dan nog eens de tijd die in de montage gaat steken.

De jongens die het wel profi aanpakken verdienen er hun geld mee en doen het ook al lang. Waarschijnlijk zijn ze ook allemaal met 0 subs en 5 views per vlog begonnen met hun ene gopro op de helm gemonteerd.

Wat je nodig hebt is iets origineels... en dat is lastig. Ik heb nu een paar filmpjes gemaakt en vind het gewoon leuk om te doen. Veel origineels is er niet aan helaas, tot nu toe best wel dertien in een dozijn.

Wat ook helpt om sneller aan views te komen is als je een vrouw bent, en niet bang om dat te showen.
 
Ik denk dat het vooral heeft te maken met het feit dat velen die het doen het voor de hobby doen. De meesten hebben geen geld om 5 gopro's op hun fiets te gooien, laat staan de tijd om elke dag te rijden om genoeg content te genereren om het interessant te houden en dan nog eens de tijd die in de montage gaat steken.

De jongens die het wel profi aanpakken verdienen er hun geld mee en doen het ook al lang. Waarschijnlijk zijn ze ook allemaal met 0 subs en 5 views per vlog begonnen met hun ene gopro op de helm gemonteerd.

Wat je nodig hebt is iets origineels... en dat is lastig. Ik heb nu een paar filmpjes gemaakt en vind het gewoon leuk om te doen. Veel origineels is er niet aan helaas, tot nu toe best wel dertien in een dozijn.

Wat ook helpt om sneller aan views te komen is als je een vrouw bent, en niet bang om dat te showen.
Naja als je kijkt naar een BakerXderek of the kleb.. die hebben dus echt geen 5 go pro's en drie heli's die ze filmen. Ze lullen maar wat in hun helm en het is daarom juist zo vermakelijk. Naast het vermakkelijke zijn ze ook consistent met uploads en doen ze het idd al een hele lange tijd. Creatief zijn, consistentie en jezelf lekker onderscheiden.

Uiteraard snap ik dat je niet elke dag gaat lopen filmen als een gek voor wat filmpjes als je gewoon een 9 tot 5 hebt, maar ik zou zeggen; absoluut niet stoppen ermee. Ik vind het leuk om te kijken dus mijn views hebben jullie wel. :Y

en een vrouw zijn... mwaaa valt ook wel mee. Misschien is het leuk om er eentje rond te zien dansen, maar ik zou er echt niet gaan ''volgen'' alleen omdat ze vrouw is. Gaat toch wel echt om origineel zijn en leuke content hebben. Denk dat de meeste zich ook teveel richten op de motor community zelf. Als je jezelf echt wilt ''ontplooien als vlogger'' moet je toch wel wat breder gaan denken.

Keep em rolling tho :]
 
Naja als je kijkt naar een BakerXderek of the kleb.. die hebben dus echt geen 5 go pro's en drie heli's die ze filmen. Ze lullen maar wat in hun helm en het is daarom juist zo vermakelijk. Naast het vermakkelijke zijn ze ook consistent met uploads en doen ze het idd al een hele lange tijd. Creatief zijn, consistentie en jezelf lekker onderscheiden.

Uiteraard snap ik dat je niet elke dag gaat lopen filmen als een gek voor wat filmpjes als je gewoon een 9 tot 5 hebt, maar ik zou zeggen; absoluut niet stoppen ermee. Ik vind het leuk om te kijken dus mijn views hebben jullie wel. :Y

en een vrouw zijn... mwaaa valt ook wel mee. Misschien is het leuk om er eentje rond te zien dansen, maar ik zou er echt niet gaan ''volgen'' alleen omdat ze vrouw is. Gaat toch wel echt om origineel zijn en leuke content hebben. Denk dat de meeste zich ook teveel richten op de motor community zelf. Als je jezelf echt wilt ''ontplooien als vlogger'' moet je toch wel wat breder gaan denken.

Keep em rolling tho :]

Dat was vooral een knipoog naar twowheelsandaponytail. ;)
 
@seffani: die review is er toch niet gekomen :P
Had geen tijd in het weekend, dus zal dit maar in de herfstvakantie gedaan moeten worden :)
Ook al ondertussen een scriptje geschreven en bijkomende camera angles erbij genoteerd :P

Wel jammer dat ik zelf geen goeie mic heb voor een eventuele voiceover, dus zal dit denk ik met de helmcam zelf zijn :')
 
Zo, best actief hier. Dan maar even op het laatste reageren.

Zelf gebruik ik ook nog steeds de Hero 4 Silver. Voordelen van de Hero 5 en 6 zijn vooral de beeldstabilisatie. Gelukkig hebben wij dit niet zo nodig omdat de camera op de helm zit. Het kunnen filmen van 4K 60FPS (Hero 6) is ook wel fijn, maar ook erg onpraktisch. Kost veel opslag en een dure PC. Daarnaast ben ik niet kapot van die nieuwe sensor (zie video Motonosity). Het ergste is inderdaad de microfoon adapter. Serieus onbruikbaar.

Leuk om te zien dat iedereen hier zo actief is. Zal dit topic ook wat vaker checken.
 
Een test filmpje met geluid!

De Schaaf methode doet het wel goed op internet.


Misschien een goede tip voor een ieder die loopt te prieken met geluid.
Ik moet zelf alleen nog even m'n instellingen perfect zien te krijgen.
 
Dat was vooral een knipoog naar twowheelsandaponytail. ;)
Haha, dansen met een Nuda is perfect!
Oprechte liefde delen op social media. <3


Haha, nee mijn filmpjes zijn eigenlijk gewoon van alles en nog wat! Rijden, sleutelen, dansen? Hmmm ja soms! dingen uitproberen!
 
Laatst bewerkt:
Oeffff, dat geluid :9~ Doet mij wel erg denken aan RJ, maarja dat is omdat ie ook een Nuda heeft :P

Ben toch al blij met m'n helm mic, is al veel beter dan de echte onboard mic van m'n AZ1 :')
 
Welke software draaien jullie voor editing? En op wat voor PC?

Ik loop tot nu toe op een oude mac mini te klooien in iMovie omdat hij Davinci Resolve niet wil draaien :(

Heb al een lijstje met onderdeeltjes klaar staan om een pc te bouwen maar de koop daarvan hangt een beetje af wat de bezichtiging van een huis morgen doet *O*
 
Een torrent van Premiere Pro CC, omdat ik te weinig filmpjes maak en er geen tot weinig geld aan uit wil geven :)
 
Welke software draaien jullie voor editing? En op wat voor PC?

Ik loop tot nu toe op een oude mac mini te klooien in iMovie omdat hij Davinci Resolve niet wil draaien :(

Heb al een lijstje met onderdeeltjes klaar staan om een pc te bouwen maar de koop daarvan hangt een beetje af wat de bezichtiging van een huis morgen doet *O*
Op steam heb je nu een deal van €69,99 voor €23,79 voor Magix video delux 2017

Heb er echter zelf geen ervaring mee
 
hmm, probleem is vooral mijn computer ben ik bang. iMovie draait nog licht in vergelijking met de rest en voor mijn laatste filmpje heb ik twee ochtenden moeten zitten, tussen het laden/renderen/crashen door. Zeer frustrerend als je een title toe wilt voegen en je bent een kwartier bezig voor twee zinnetjes tekst zegmaar.

Wel een positief dingetje: ik ben aan het experimenteren met een bluetooth recorder app, dus om het geluid uit mijn bluetooth headset op te nemen. Ben benieuwd hoe het klinkt, volgende rit gaan we het proberen! :D

Afgelopen rit heb ik een uur vol zitten lullen, bleek dat de opname het niet deed :P
 
hmm, probleem is vooral mijn computer ben ik bang. iMovie draait nog licht in vergelijking met de rest en voor mijn laatste filmpje heb ik twee ochtenden moeten zitten, tussen het laden/renderen/crashen door. Zeer frustrerend als je een title toe wilt voegen en je bent een kwartier bezig voor twee zinnetjes tekst zegmaar.

Wel een positief dingetje: ik ben aan het experimenteren met een bluetooth recorder app, dus om het geluid uit mijn bluetooth headset op te nemen. Ben benieuwd hoe het klinkt, volgende rit gaan we het proberen! :D

Afgelopen rit heb ik een uur vol zitten lullen, bleek dat de opname het niet deed :P
Hoe is de bezichtiging van het huis gegaan? Wordt het wel/niet een nieuwe PC?

Heb een paar filmpjes van je gekeken (zonder geluid weliswaar, want zat op mijn werk hihi)
Leuke ritjes om te zien in ieder geval. Zal ze later nog eens bekijken met geluid

Moet wel eerlijk bekennen dat ik geen fan ben van het intro stukje, na 1 keer kijken/lezen vond ik het wel genoeg. :P

Ben persoonlijk een fan van de korte intro's met een muziekje en beeld zonder tekst of enkel je YouTube naam
Bijvoorbeeld de intro van Meifesto, Premises187 of snowcat vind ik wel fijn
 
Ik denk dat het vooral heeft te maken met het feit dat velen die het doen het voor de hobby doen. De meesten hebben geen geld om 5 gopro's op hun fiets te gooien, laat staan de tijd om elke dag te rijden om genoeg content te genereren om het interessant te houden en dan nog eens de tijd die in de montage gaat steken.

De jongens die het wel profi aanpakken verdienen er hun geld mee en doen het ook al lang. Waarschijnlijk zijn ze ook allemaal met 0 subs en 5 views per vlog begonnen met hun ene gopro op de helm gemonteerd.

Wat je nodig hebt is iets origineels... en dat is lastig. Ik heb nu een paar filmpjes gemaakt en vind het gewoon leuk om te doen. Veel origineels is er niet aan helaas, tot nu toe best wel dertien in een dozijn.

Wat ook helpt om sneller aan views te komen is als je een vrouw bent, en niet bang om dat te showen.

Inderdaad! Dat laatste geldt denk ik sowieso voor heel het internet. Die dames staan niet voor grap in bijna hun blote reet op dat hele Instagram & Youtube. Dat levert centen op :Y

Ik edit ook voor lol. Eigenlijk enkel de circuitdagen die ik rij. Daar is weinig spannends aan als je niet van circuitrijden houdt en het zijn allemaal 13 in een dozijn filmpjes.

Er gaat op deze manier al een hoop tijd in zitten en dan heb ik nog wel een beest van een computer om mee te renderen.

Als je dit vaak moet doen heb je er gewoon een dagtaak aan. Het is niet ff een vet filmpie in elkaar bakken. FF een filmpie in elkaar bakke is zo gedaan, maar het nog leuk om naar te kijken te maken is een hele kunst.
 
Laatst bewerkt:
Welke software draaien jullie voor editing? En op wat voor PC?

Ik loop tot nu toe op een oude mac mini te klooien in iMovie omdat hij Davinci Resolve niet wil draaien :(

Heb al een lijstje met onderdeeltjes klaar staan om een pc te bouwen maar de koop daarvan hangt een beetje af wat de bezichtiging van een huis morgen doet *O*

Ik gebruik Adobe Premier CC en RaceRender.

Het Adobe pakket kon ik goedkoop via mijn werk krijgen vandaar. Anders had ik misschien wat anders gebruikt.

RaceRender is om de data in een filmpje te plakken. Daarna moet het nog bewerkt worden met bijvoorbeeld Adobe Premier CC.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is de bezichtiging van het huis gegaan? Wordt het wel/niet een nieuwe PC?

Heb een paar filmpjes van je gekeken (zonder geluid weliswaar, want zat op mijn werk hihi)
Leuke ritjes om te zien in ieder geval. Zal ze later nog eens bekijken met geluid

Moet wel eerlijk bekennen dat ik geen fan ben van het intro stukje, na 1 keer kijken/lezen vond ik het wel genoeg. :P

Ben persoonlijk een fan van de korte intro's met een muziekje en beeld zonder tekst of enkel je YouTube naam
Bijvoorbeeld de intro van Meifesto, Premises187 of snowcat vind ik wel fijn

De pc moet nog even wachten! *O*

Het intro, ja, mijn vriendin vond het de eerste keer al niks :+

Moet zeggen dat ik hem ook steeds sneller voorbij laat gaan, inmiddels staat hij op 200% snelheid.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan