Honda cx500 caferacer achtig project

De vorige eigenaar dacht dat siliconenkit een goede oplossing was ter aanvulling van pakkingen.
2193plc.jpg

hoort hier olie te komen? of hebben we weer een lekke keerring?
Ohja, stator is kapot, maar dat was op de een of andere manier geen verrassing.
 
Laatst bewerkt:
dus maar weer even een update: het andere frame zag er niet zo best uit. ik zag aan de deuk in de tank dat de stuuruitslag te groot is, oorzaak:
full

Dat voorspelt niet veel goeds, het frame lijkt ook niet helemaal recht, alhoewel ik er bij de testrit niks van merkte.
Maar toen draaide we het frame om:
full

dat is dus een afgeschreven frame, gelukkig heb ik er nog een en die is in betere staat.

Er zijn wat onderdelen binnen gekomen: een zadeltje, accu, verlichting.
Ik dacht dat de grote tank wel mooi zou zijn, maar dat valt een beetje tegen:
full

De kleine tank staat beter vind ik:
full


Tijd om het laswerk te gaan inplannen.
 
Goed bezig.
Ik vind die grote tank eigenlijk wel mooi staan, zit gewoon een erg mooie lijn in beetje een lompe mojave uitvoering.
 
leuk, ik kan er een poll voor gaan maken... Maar even serieus, de grote tank is technisch in betere staat, geen roest en deuken, terwijl de kleinere wel wat roest en deuken heeft, maar hij sluit m.i. wat beter aan op de lijn van de motor. Ik vind het mooi als de onderkant van de tank gelijk loopt met de onderkant van het zadel, dat kan bij de grote tank niet.
Dit weekend of in de aankomende week gaat het frame naar jerryt, dus nog maar even een nachtje over slapen.
 
leuk, ik kan er een poll voor gaan maken... Maar even serieus, de grote tank is technisch in betere staat, geen roest en deuken, terwijl de kleinere wel wat roest en deuken heeft, maar hij sluit m.i. wat beter aan op de lijn van de motor. Ik vind het mooi als de onderkant van de tank gelijk loopt met de onderkant van het zadel, dat kan bij de grote tank niet.
Dit weekend of in de aankomende week gaat het frame naar jerryt, dus nog maar even een nachtje over slapen.

Waarom niet?
 
Anders formuleren: dat kan niet met dit zadel, die is te plat. de opstaande rand van de tank is hoger dan bij de kleine tank. Als ik het zadel ter hoogte van de onderzijde plaats dan is de rand van de tank hoger en sluit hij niet aan. Ik zal vanavond even kijken of ik er een foto van kan maken. het alternatief is natuurlijk een zadel laten maken.
dan krijg je een beetje zoiets:
honda-cx500-cafe-racer-6-copy-1024x683.jpg
 
~
Anders formuleren: dat kan niet met dit zadel, die is te plat. de opstaande rand van de tank is hoger dan bij de kleine tank. Als ik het zadel ter hoogte van de onderzijde plaats dan is de rand van de tank hoger en sluit hij niet aan. het alternatief is natuurlijk een zadel laten maken.
dan krijg je een beetje zoiets:
full
 
Anders formuleren: dat kan niet met dit zadel, die is te plat. de opstaande rand van de tank is hoger dan bij de kleine tank. Als ik het zadel ter hoogte van de onderzijde plaats dan is de rand van de tank hoger en sluit hij niet aan. Ik zal vanavond even kijken of ik er een foto van kan maken. het alternatief is natuurlijk een zadel laten maken.
dan krijg je een beetje zoiets: [afbeelding]

Zou voor mij geen reden zijn, maar het is mijn project niet hè :)

Ik zou de grote tank pakken en proberen vooraan wat lager dan jouw voorbeeldfoto te krijgen.
 
Ik zou sowieso een zadel laten maken.
Dat is nou net het zadel wat je direct herkend als een goedkoop chinees ding.

Edit:
Grote tank vind ik ook gaver staan!
 
Laatst bewerkt:
De grote tank, en de aansluiting aanpassen of een zadel laten maken. Waar een wil is is een weg. En alsjeblieft niet zo’n hangkont.... Laat Jerryt er anders eens naar kijken, misschien kan hij de tankbevestiging nog wel wat aanpassen zodat het beter bij het zitje past.
 
Laatst bewerkt:
Je moet doen wat jezelf mooi vind. Want wat de 1 niet lust eet de ander zich vol mee.
 
Laatst bewerkt:
Je moet doen wat jezelf mooi vind. Want wat de 1 niet lust eet de ander zich vol mee.
Daar heb je gelijk in en dat gaat ook gebeuren, het is immers mijn motor.
Alhoewel ik het wel waardeer dat mensen meedenken en hun mening geven, dat maakt zo'n forum juist mooi. En misschien soms laat ik me beinvloedden als ik vind dat ze een goed argument hebben, ik ben hier ook voor advies.
 
Je moet doen wat jezelf mooi vind. Want wat de 1 niet lust eet de ander zich vol mee.
:^

Maar ook;

De grote tank, en de aansluiting aanpassen of een zadel laten maken. Waar een wil is is een weg. En alsjeblieft niet zo’n hangkont....

En inderdaad;

Laat Jerryt er anders eens naar kijken, misschien kan hij de tankbevestiging nog wel wat aanpassen zodat het beter bij het zitje past.
 
Hangkont, je moet het niet googlen. @Nop62:Ben benieuwd wat je daarmee bedoelt.
Ik zal het inderdaad even overleggen met motorfluisteraar Jerryt

Ik moet zeggen dat het ook nog best lastig is om te bepalen waar je uiteindelijk naartoe wilt met de motor. Het plaatje in je hoofd wil nog wel eens vertekenen in het echt en een schets op papier doet op zijn beurt niet altijd recht aan het plaatje in je hoofd. er zijn zoveel opties en consequenties van de keuzes.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Nop daarmee bedoeld:

het originele frame van de CX500 heeft een "kuil", alle projecten die dit frame aan de achterkant niet aanpassen krijgen dus een soort ingezakte kont met een tank die ook nog eens achterover hangt.

Het project die je liet zien in je openings post heeft bijv. een verhoogd en uitgevlakt frame. Deze heeft dus geen hangkont.

Voorbeelden van hangkonten:

25_07_2017_Kingston_Customs_Germany_Honda_CX500_cafe_racer_turbo_custom_motocycle_pipeburn_17.jpg


search


En voorbeelden van "niet-hangkonten":

1491505012910


honda-CX500-caferacer-6.jpg
 
Hangkont zal Nop dit wel mee bedoelen. doorgezakt, chopperig;
Cafe-Racer.jpg


Standaard hangt die tank best achterover zo te zien:
honda-cx500-cafe-racer-6-copy-1024x683.jpg

906cab8aff3c402d517263118d546044--cx-cafe-racer-cafe-racers.jpg


Maar dat hoeft niet perse:
b7338202eb25611433616c3ddc3dbdec.jpg

honda-CX500-caferacer-6.jpg
 
Zou zeker geen hangkont ervan maken😬
Maar zou wel mooi zijn als je voor jezelf bepaalt waar je heen wil kwa optiek,gewoon naar je gevoel luisteren,die liegt nooit😄
 
Laatst bewerkt:
Nou, 1 ding is zeker, geen hangkont! Dat is net wat ik niet mooi vind aan het framen en de hulp van Jerryt nodig heb. Het ziet eruit alsof het frame alleen is afgezaagd en een zitje erop geplakt is.
Ik denk dat ik wel al heb bedacht wat ik ermee wil.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan