Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hpud wel rekening dat een gsxf eej sport toer is, wat betekent dat het windscherm enigszins laag is (niet zo laag als sport).

Ik ben 1.79 en voel de wind toch vrij od op de snelweg tenzij ik (een beetje) voorover hang.

Ik heb daarentegen een normaal windscherm en is er een grotere beschikbaar die ik nog niet heb besteld.

Maar als je op zoek bent naar iets wat zit als eeb Motorscooter en net zoveel wind wegkaatst dan adviseer ik dat je kijkt naar een V Strom (650) wat vrij luxe zit. Daarnaast is een fazer (600) ook vrij goed te doen (ook weer groter windscherm kopen), en net wat meer pk dan een gsx750f.
 
Dat hangt volledig af van je lengte en bouw.
En niets ten nadele aan wie dan ook maar: je beleving, ik heb eigenlijk nooit last van rijwind.
In het verleden reed ik nog wel eens Rotterdam - Helmond met een supermotard.
En dan zie je hier mensen met een super double bubble - flipruit - verlengers bezig. :?

Ik ken ook iemand die dit soort dingen koopt:

The Original Quiet Rider Helmet Skirt - Reduce Helmet Noise & Increase Comfort
full


En dan rijdt hij nog met oordoppen ook. ;) :t
 
Laatst bewerkt:
En niets ten nadele aan wie dan ook maar: je beleving, ik heb eigenlijk nooit last van rijwind.
In het verleden reed ik nog wel eens Rotterdam - Helmond met een supermotard.
En dan zie je hier mensen met een super double bubble - flipruit - verlengers bezig. :?

Ik ken ook iemand die dit soort dingen koopt:

The Original Quiet Rider Helmet Skirt - Reduce Helmet Noise & Increase Comfort
[afbeelding]

En dan rijdt hij nog met oordoppen ook. ;) :t

Nog niet met beide _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1,83m. Normale bouw verder.
Ik ben 10mm kleiner dan jouw.
Ik ondervind op mijn GSX 750 F* gevoelig minder rijwind dan op een naked, maar het is nog niet als op een R1200RT (daar wordt je vacuüm gezogen :P ).

Mijn kuipruit is origineel. Op mijn vorige had ik een verhoogde, maar geen spoiler model. Dat hielp wel beter dan het origineel, maar spoiler** modellen zouden beter doen, maar iets minder mooi.

Double bouble komt er bij mij niet op ... zo lelijk :$ ... kwestie van smaak natuurlijk ...

* een 600 ligt lager op de voorpoten, dus het kuipruitje ligt iets lager ten op zichte van de 750, maar veel verschil zal het niet maken.

** als ik ergens een hoger kuipruit in spoilermodel vind voor max 50€ (nieuwprijs), koop/bestel ik mij eentje. Gewoon transparant, of licht getint, maar zeker niet te donker.
 
2 inch 52mm Water Temperatuurmeter 12 v Auto Blauw Rood LED Light Auto Digitale Temp Meter EVO + gauge Pod Mount Houder + Sensor in 2 inch 52mm Water Temperatuurmeter 12 v Auto Blauw Rood LED Light Auto Digitale Temp Meter EVO + gauge Pod Mount Houder + Sensor van Water Temp Meters op AliExpress.com | Alibaba Groep

Zou je dit ook kunnen gebruiken voor de olie temperatuur te meten? Moet je alleen die voeler ergens kwijtraken waar die de olie raakt. Volgens mijn opinie best net voor de olie het blok weer ingaat, na door de oliekoeler geweest te zijn.

Dat er op de display "water temp" staat kan me weinig schelen.

Alleen jammer dat de prijs boven de 22€ ligt, en de wisselkoers momenteel weer in het voordeel van de Trumpianen draait B|


Oeps ... dat van die "water temp" on the display kan ook simpel opgelost worden :$
(ik moet verder kijken dan mijn neus lang is)
2 inch 52mm Olietemperatuurmeter 12 v Auto Blauw Rood LED Light Auto Styling Auto Auto Digitale brandstof temp Meter + Sensor in 2 inch 52mm Olietemperatuurmeter 12 v Auto Blauw Rood LED Light Auto Styling Auto Auto Digitale brandstof temp Meter + Sensor van Water Temp Meters op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ooit, heel lang geleden had ik een GSX600F uit '89 (mijn nickname was toen ook HansGSXF), maar daarna begon het R tijdperk voor mij. Nu heb ik een paar weken geleden weer een F-je gekocht uit '89 met het doel om hier wat leuks van te maken komende winter.

De plannen staan nog niet helemaal vast, maar één ding is wel zeker, er moet wel een 4 in 1 uitlaat onder.

Ik ben dus op zoek naar een dergelijke bochtenset (demper niet nodig), maar daar lijkt moeilijk aan te komen.
Is er hier wellicht iemand die nog zoiets heeft liggen of weet waar nog dergelijke sets te krijgen zijn?

Om een beeld te geven van het object, even een fotootje ;)
full
 
Wil je hem alleen voor leden uit deze MF-groep houden, of is het iets om het open te stellen voor alle GSX-F-liefhebbers/eigenaren/etc?

Voor alle gsxf'ers, want uiteindelijk kunnen alle gsxf'ers hier toch op MF komen. (Zolang het maar duidelijk is dat MF onze thuisbasis is).
 
Auto Truck Motor Auto GPS Snelheidsmeter 9 32 v Waterdicht Roestvrij staal Wit Digitale Meters gratis verzending in Auto Truck Motor Auto GPS Snelheidsmeter 9-32 v Waterdicht Roestvrij staal Wit Digitale Meters gratis verzending van Instrumenten op AliExpress.com | Alibaba Groep

Ook een leuk ding (afgrzien van de prijs, wat maakt dat je het niet als "probeersel" zou aanschaffen).
Geen gedoe met kabel en sensor naar het (voor)wiel, en vertanding vrij aan te passen. Maar hoe nauwkeurig werkt die gps mating? En ... wat met rijden door tunnels en onder (langere) bruggen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Auto Truck Motor Auto GPS Snelheidsmeter 9 32 v Waterdicht Roestvrij staal Wit Digitale Meters gratis verzending in Auto Truck Motor Auto GPS Snelheidsmeter 9-32 v Waterdicht Roestvrij staal Wit Digitale Meters gratis verzending van Instrumenten op AliExpress.com | Alibaba Groep

Ook een leuk ding (afgrzien van de prijs, wat maakt dat je het niet als "probeersel" zou aanschaffen).
Geen gedoe met kabel en sensor naar het (voor)wiel, en vertanding vrij aan te passen. Maar hoe nauwkeurig werkt die gps mating? En ... wat met rijden door tunnels en onder (langere) bruggen?

Interessant, maar inderdaad zoals je zegt, de nauwkeurigheid valt weg zodra het signaal met rondvliegende voorwerpen in de ruimte wegvalt.

Een vriend van mij heeft daarentegen zo een apparaatje die afgesteld is om de juiste snelheid te meten met zijn wielen (de vertanding is aangepast). Het kost wel wat, maar dan weet je wel dat het accuraat is.
 
Interessant, maar inderdaad zoals je zegt, de nauwkeurigheid valt weg zodra het signaal met rondvliegende voorwerpen in de ruimte wegvalt.

Een vriend van mij heeft daarentegen zo een apparaatje die afgesteld is om de juiste snelheid te meten met zijn wielen (de vertanding is aangepast). Het kost wel wat, maar dan weet je wel dat het accuraat is.
Als je de meting op het wiel meet moet je alleen maar de wielomtrek instellen, en kan je je vertanding naar wens aanpassen.

Origineel wordt de meting bij de gsx f vanaf 1998 gemeten op de uitgaande as, dus nog voor de eind overbrenging, met het gevolg als je je vertanding aanpast je de meting heel sterk gaat laten afwijken. Kleinere verhouding, veel te hoge weergave. Grotere verhouding, veel te lage weergave.

Daarom dat ik ermee in mijn hoofd zit een after market teller te plaatsen eens ze 99.999km gehaald heeft ipv de originele te laten resetten. Dan kan ik mijn vertanding verzwaren. Wil de 5500rpm bij 120 naar ongeveer 4500 herleiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan