Honda Deauville Topic

De motor was eerst van iemand die vanwege gezondheidsproblemen niet meer mocht rijden. Een goede vriend van mij kocht 'm toen, er stond toen 5000km op. Die man was er zeer zuinig op geweest. Mijn vriend reed er ook maar zelden op en heeft er per jaar maar zo'n 1000km op gezet en was er ook erg zuinig op. En nu heeft hij een andere motor gekocht. Dus...toen wilde ik 'm wel graag overnemen. Zodoende heb ik een motor uit 2005, maar wel in nieuwstaat.
De Deauville heeft eigenlijk wel te weinig gereden de afgelopen tijd, stilstand is niet goed voor een motor. Hij moet weer een beetje 'soepel' worden, ik heb Forté I en II in een volle tank gegooid. Hij komt alweer aardig 'tot leven'! Zelf rijd ik het hele jaar door, dan merk je toch wel dat een motor niet is gemaakt om stil te staan.

Gr, Ruud
 
Ik begrijp vaak ook niet waarom mensen een motor hebben. Misschien om toch af en toe met anderen mee te doen, maar ik vind het ook zonde als je er niet mee rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog bijzonderheden die ik moet weten m.b.t. de Deauville? Brandstofpomp kan een issue zijn heb ik gelezen. Nog andere dingen? Bijvoorbeeld synchronisatie carburateurs, moet dat regelmatig gebeuren of juist bijna nooit?
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog bijzonderheden die ik moet weten m.b.t. de Deauville? Brandstofpomp kan een issue zijn heb ik gelezen. Nog andere dingen? Bijvoorbeeld synchronisatie carburateurs, moet dat regelmatig gebeuren of juist bijna nooit?


Nog nooit gedaan of laten doen. Gewoon normaal onderhoud. Enige bijzondere is dat ie altijd start. Bij maar drie oorzaken geweest voor niet starten: slechte accu, kapotte brandstofpomp en geen benzine meer |(
 
De motor loopt weer als een turbine na hem 350 km flink uitgelaten te hebben :] :t
Ik ben er tevreden over en blij mee. Het vermogen vind ik voldoende genoeg, je kunt goed meekomen. Het is geen racer, maar om te toeren en te cruisen op de snelweg voldoet hij prima.
 
Laatst bewerkt:
De motor loopt weer als een turbine na hem 350 km flink uitgelaten te hebben :] :t
Ik ben er tevreden over en blij mee. Het vermogen vind ik voldoende genoeg, je kunt goed meekomen. Het is geen racer, maar om te toeren en te cruisen op de snelweg voldoet hij prima.

Hoe bevalt het scherm. Het is al veel besproken, maar toch. Ik heb het zelfde scherm, ben 1.80 lang en heb last van wervelingen rond mijn hoofd. Hoe is dat bij jou?
 
Net afgelopen weekend lagers en keerringen van het voorwiel van mijn 2011 Deauville vervangen. Aardig speling op het voorwiel. Zat veel water in de naaf kwam ik achter bij demonteren. Iemand dit al eens meegemaakt. Motor net 35000 km gereden. Maar met water erbij is het uiteraard zo afgelopen met de lagers. Overigens was het niet zo'n hele grote klus. En de kosten voor een set lagers en keerringen viel ook wel mee.
 
Hoe bevalt het scherm. Het is al veel besproken, maar toch. Ik heb het zelfde scherm, ben 1.80 lang en heb last van wervelingen rond mijn hoofd. Hoe is dat bij jou?

Ik ben ook rond 1.80 lang. Totaal geen last van wervelingen. Ik kan met mijn vizier open op de snelweg rijden.
 
Even tussendoor nu we het toch over schermpjes hebben.

Ik heb die van mij geüpgrade naar een hoog schermpje echter heb ik van de ''schoeljes'' kwijt geraakt. STOM!
Weet iemand waar je die nieuw weer kan kopen?
 
Carbs nog ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd, de motor liep toch nog onregelmatig. Nu is het echt een elektromotor, zo soepel! *O* :]
 
Laatst bewerkt:
Scheelt ook wat voor helm je hebt. Zegt men. Weet het niet. Iets verder naar voren of achteren zitten heeft ook invloed.
 
Ik heb zelfs een breder en rechter en hoger stuur gemonteerd. Al houdt de ruimte hiervoor niet over. Maar ik deed het om minder last te hebben van een tintelende rechterhand.
 
Ik heb zelfs een breder en rechter en hoger stuur gemonteerd. Al houdt de ruimte hiervoor niet over. Maar ik deed het om minder last te hebben van een tintelende rechterhand.
Heb ook last van tintelende/soms dove rechterhand. Heeft dat andere stuur nog je klacht verholpen?
 
Heb ook last van tintelende/soms dove rechterhand. Heeft dat andere stuur nog je klacht verholpen?
Heeft deels mijn klacht verminderd. Heb ook zo'n flipper gebruikt, maar vond dat een onding. Ik moet wel erbij zeggen dat mijn rechterhand wat minder mobiel is. Buigt minder goed dan normaal. Ik denk er nog over om dikkere handvaten te monteren. Heeft mijn broer ook op zijn GS. Hij vindt het erg prettig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan